3 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Galatasaray Mı, Fenerbahçe Mi? Galatasaray ile Fenerbahçe, bu iki ezeli rakip kulüp, şam- piyonluk maçının ikincisini ayın yirmisinde oyniyacaklardır. Bu mühim müsabakaya ancak on dokuz gün kaldı. Maç tarihi- nin yaklaşması, iki kulübün tarâftarları arasında şimdiden telâpı arttırdı. Meraklılar, ara- larında büyük bahisler tutuşu- yorlar. Biz de halecanla bek- lenen bu maç için karilerimiz arasında bir müsabaka tertip ettik. Sorduğumuz “5,, suale €en doğru cevapları verenlerden üç kişiye hediye vereceğiz. Her kari, üç kupon da doldu- rabilir. Kuponları bugünden itiba- ren neşre başladık. Bu kupon- lar ayın (16) sına kadar devam edecektir. Hakem Heyeti Ayın (16) sından beşine kadar olan mühlet tasnife — hasredilecektir. Bu cevap ve cevaplarla beraber gelecek (16) kupon K21) günü İstanbul mıntakası reisi Fethi Tahsin Bey ve futbol heyeti azasından bir zat huzu- runda tetkik edilecek, birinci, ikinci, üçüncü tayin edilecektir. Hediyeler Birinciye bir altın saat İkinciye bir gümüş saat içüncüye bir nikel saat Suallerimiz şunlardır: yirmi Suallerimiz Galip takım hangisi? Galip kaç gol atacak? Mağlüp kaç gol atacak? Birinci devrede galip hangisi? İkinci devrede galip hangisi? Bir Kalp Faciası B Ka fatıbaz Etl, Bir Nahiye Müdürü Tevkif_ Olundu Zonguldak, (Hususi) -— Çay- cuma nahiyesinde, on sekiz yaşında bir kız kendisi etmiştir. Bu facianın sebebi, kızın ismetini lekeliyen bir aşk ma- Ceratina zürüklenmiş olmasidir. Genç kiz. intiharından evvel bir mektup bırakmış, bunda fatiharının — sebeplerini anlat- mıştır. Hadiseye vazıyet eden müddeiumumi, bu mesele ile alâkadar olmak üzere “Yenice,, nahiyesi müdürü Necdet Rüş- tü Beyin tevkifine karar ver- miştir. Maamafih tahkikat he- nüz bitmemiştir. Ahmet İranda Bir Tevkif Tabran — İran nazırlar he- yeti şifre memuru Mehmet Ali Mirza tevkif edilmiştir. Bu tev- kif, sabık Rus çeka memuru Agıbekofun — yaplığı — ifşaata etfalunmaktadır. BU HAFTA A SGÖRECEĞİNİZ | İMLER GILERID_ İR?. Neş'eler Diyarı fitminde: Ti Lupe Velex “Cennet Yolu, Müsabakası *“Elhamra,, ve “Melek,, sine- maları “Villy Fritz,, “Lilyan Harvey,, ve “Olga Chekova,, nın başlıca rol yaptıkları ayni filmi başka, başka lisanlarda gösterecekler. Bu filim, sözlü ve şarkılıdır. “Elhamra, da gösterilen filim Alman İisanile “Melek,, teki kurdele Fran- sızca çevrilmiştir. ve bundan bilistifade her iki müessese, da bir müsabaka tertibini mmüş: Bu filimler- den hangisini beyendiniz? Sua- lini soracak,| sebeplerinin bil- dirilmesini istiyecek, bu ce- vaplar, biletlerle birlikte te- darik edilen kuponlara yan- lacak ve sonra kur'a çekilerek mükâfatlar verilecektir. Fransızca — filimde — “Villy Fritz,, in yerini Hüberd Deks almakta; diğer “artistler de- gişmemektedir. Mükâfatlar: Birinciye (150) liralık bir fotoğraf, ikinciye bir “ gramofon, “ötekilere de birçok hediyeler. Mevzua gelince: Villi Friç, iki arkadaşı ile birlikte zengin bir hayat yaşamaktadırlar. Bir gün eğlenmiye gittikleri plâj- dan dönüşlerinde - servetlerinin mahvolduğunu öğrenmişlerdir. Çinli prens ve sevgilisi aresiz, ellerindeki otomobili | satmış, benzin ticaretine baş- İkmuhrılıı. Yeni milessesenin jen sadık müşterisi ( Lilyan | Kosman) dır. Çok zengindir. | Her üç erkek te hoşuna igit- | mekte, onlar da mütekabilen genç kızla alâkadar olmakta- | dırlar. Fakat (Lilyan) n tercih | ettiği Friçtir. Genç kız, bir | gün, bir arkadaşının tavsiyesile | hakikati bu delikanlılara an- | latmış, her nedense Friçin 1 hoşuna gitmemiştir. Fakat bir kolayını bulan | Lilyan, Friçe imzalattığı kâğıt- lar arasınz koyduğu bir izdi. vaç mukavelesini imzalatmıya muvaffak olmuş,| genç adamı kendine bağlamışlır. - Arrusu hilâfına takılan bu halka, ilk zamanlar Friçin ho- Dşuna gitremiştir. Fakat sonü herkesin — dilhahı — dairesinde hal ve fasledilmiş, saadet ve sevgil kuvvetini — göstermiye başlamıştır. Cehennemler Hâkimi Majik sineması “ Cehen- nemler hâkimi ,, filmini bu hafta, (Frans Lehar) ın “ Neş'- eler diyarı,, operetini de ge- lecek hafta gösterecektir. Ses- li, sözlü, şarkılı olan bu 80- nuncu filimde (Frans Lehar) bizzat rol almaktadır. “Cehen- nemler hâkimi,, beş marta ka- dar sürecek, onun yerini Frans Leharın eseri ve meşhur muganni (Rişar Tavber) in rol yaptığı “Neş'eler Diyarı,, ala- caktır. (Rişar Tavber)i - elbette ki tanıtmıya lüzüm yoktur. Vak'a bir Cin prensinin Av- rupayi ziyaretile başlar. Bir nazır. kızı; prense ve pren- sin güzel farzettiği memleke- tine âşıktir. Prens te onu sev- mektedir. Bu büyük “aşk, genç kızı, memleketini ve hayatını bıraktırıp sevgili prensini takibe mecbur etmiştir. Fakat Çinli prens, an'anevi bağların esi- ridir: Amcasının. arzusü- veç- hile dört kadınla evlenmiye mecburdur. Sonra beyaz tenli sevgilisini halk arasına çıka- ramıyacak vaziyettedir. Bütün bunları, Avrupalı ka- dına anlatmıştır ki duyduğu his nekadar büyük olursa olsun boynuna J| sun, / ölüm, Kim Öldürdü?,, Ledi Falklant ve sir Falklant onun yeri başkadar; 0 mem- leketine dönmiye mecburdur. Mevzu ve macera böyle baş- lar, böyle biter. Fakat o de- rece ihtişamlı bir dekor içinde cereyan eder ki piyesin karşı- sında derin bir haz duymamak mümkün değildir. FHattıüstüva Güneşi Altında ; Opera sineması, bu sesli ve şarkılı filmi dört marttan iti- baren göstermiye başlıyacaktır. Başlıca mümessilesi (Lupe Ve- Amerikanvari birşeydir. (Karaip) denizlerinde geçer. Alâkadarlar, para hır- Bile hareket eden, sırasında fancayı çekip karşısındakini ir dünyaya yollamaktan çe- miyen insanlardır. Ortada bir kız vardır ki üvey jbabası, bu kız sayesinde mü- him bir koleksiyonunu elde etmiye azmetmiştir. Kur- hırsızlık - herşey, herşey vardır. Fakat her Ame- vikân dramı gibi netice ahlâ- kın — galebesine, genç kızın halâsına, fenaların fenasına yarmaktadır, Dağ Çocukları “Artistik,, sinema, (Mary Flory) nin Fransızca sözlü ve şarkılı filmini gösterecek. Bu; bir' aşk ve spor filmidir Karlı İsviçre dağlarında yapı- lan kızak yarışları esnasında bir macera başlamıştır. Burada yaşıyan üç kılavuz, karlar arasından bir Amerikalı genç kıı kurtarmışlardır. Bu sırada mühim ve bey- "nelmilel bir kızak yarışı yapı- lacaktır. Amerikalı genç kızla alâkadar bir mühendis vardır. Bu mühendis, yarıştan bir gün Givel, bu kılavuzlardan en iyi yarışçıyı gezmiye götürür. Fa- kat kılavuz yalnız dönüyor. Anlaşılıyor ki mühendis bir kazaya uğramıştır. Kılavuz, bu adamın dağ başında kendisini terkettiğini söylüyor. Dinletemi- yor, tevkif ediyorlar. Yarış ertesi günüdür. Mevkuf olan adam ki yarışı kazanacaktır; müsabaka- ya iştirak edemiyor. İşte bu- rada kadın feragat ve feda- kârlğı- bü: içinden — çıkılmaz muammayı halletmiştir. inci | Dağ Çocuğu Güzel ve heyecanlı bir filim. Öldüren Adam Klot meşhur *“L'homme gül assasinat, is- mindeki eserinden iktibas edi- lien ve Türkçeye — “Öldüren adam, Ünvanile naklolunan filmin günlerdenberi dedikodusu yapılıyordu. Nihayet Glorya sineması — evvelki akşam bu Fransız — filmini — göstermiye başladı. Mevzuunun mühim bir kasmı İstanbulda geçen “Öl- düren Adam,, hakkında roma- nn muharriri “muharririn his- siyatıda — tamamen — tercüman olacak şekilde filme çekilmiş- tir,, demektedir. Eserde baş Farerin rolü meşhur * Mari Bel ,, yaşatmakta ve yine maruf artistlerden Gab- riyel Gabriyo, Jan Anjelo ve Maksudyan bu güzel kadına refakat etmektedirler. Mevzuu şöyle anlatabiliriz: 1902 senesinde İstanbul... Fransa . sefareti Ataşemiliteri “ Jan Anjelo ,, Marki dö Se- viüye” İstanbula “geleli ancak birkaç gün olmutur. Mehmet Pş. ( Makâudyan ) ile boğazda bir kayık gezintisi yaparken Ledi Falklant ( Mari Bel ) ile küçük oğluna tesadüf eder. Bu kadın Düyunu umumiye İoğilizyi dain- ler vekili sir Arşibalt — Falk- lândın zevcesidir. Mehmet Pş. anlatır: —Fakat Sir Falklandın kuzini Kurbanları Yerlerde fırtınaların yaptığı mühim if neticeler alınmıştır. liman batan gemilerin ve — vapurların — yükle: “Hendi, ve “ Hacızade » V cihetinde, fırtınanın harap vir ihraç mıntakalarındaki ” rasını işaret etmek isterim En son resmi malümat, P7 devrilen motörden denize Mart Fırtınanın Zararldii 4 Miktarı Şişki a ASN İ . . 18 Kişi Muhtel Boğulmuştur Zonguldak, (Hususi) — $ ribatın tamiri için bi bir Faaliyetle çalışılmış ve Bir ay kadar süren ge gündüzlü- bir mesaiden s0 zından temizlenmiş, — fırtını devirdiği vinçler tamir edill müsait bir hale gılirı'lmi—l'* “Seri tahmilât,, önünde bsl purlarının çıkarılması bir 24 meselesidir. Demiryolun S9tf tiği yerlere istinat duvarli yapılmış ve zonguldağa mütf lak ağızları da kömür yükliy? bilecek hale getirilmiştir. Ş? Son fırtınada, nüfus zayiati mamış değildir. gulanların yekünunu (18) * çıkarmıştır. Amasra limanı! şüp boğulanlar buyeküna W7 hildir 4inmet T Edit, kendisinin metresidir: Sir Falklânt, Markiye heni” o sabah takdim edilmiştir: Marki ertesi cuma Tarabyada Summerpalas otelif? gitmiş ve orada Ledi Falklaf” Ln'ın | da tesadüf etmiş, hatta zev tarafından kendisine takdim edilmiştir Ledke gönvece a şen ve şakraktır. Bir gün ©© velkiğ hüzünlü tavrından €© kalmamıştır. Fakat biraz sof” ra bulundukları salona genç Pf zevç ve zevce girdiği ı;ıu_"’ Ledi tekrar kederle örtülü” Marki ise bu vaziyete hay etmektedir. Birkaç gün sowff Ledinin evine gittiği zamâf orada hâkim olan kadımın F dit olduğunu ve Ledi Falklıf dın azap içinde bulunduğ!?” görür. Aradan geçen yirmi dört saat sonra Ledi ile Marki © Sevinye İstanbulda buluşurl4 ve Sultanahmet — tarafların!” gezerlerken Ledi, hıyıhl'dı bütün azap vo elemlerini Markiye anlatır. Marki ise hemen Mohmtff Paşaya gidip vaziyeti bili Mehmet Paşa cevap verir: — Fakat birşey yıpm"' muktedir değilim! Bir gün Marki Dö Seviti” kayıkla yeniköyden . geçerkf Falklantların evinden bir yat işitir, derhal rıhtıma vak bahçeye-atlar ve ha şahit olur : Sir Falklant, zevcelik haklarından tiğine ve çocuğunu da kocasılt ceîkeniii:a Eir zevcesinde” zorla bir imza almıştır ve * e içindedir. Sir Derhal bir silâh sesi ve ”” kani içinde yöre yuvadlmıdd Marki ise Sirin cebil imzalı kâğdı almıştır. Filmin " bundan - gonraki KÇ sımları, “Katil kim?, musü masının hallini istihdaf ediY bötüü