8 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

8 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

iy, EEE Bir Haydudun Yaptığı Vahşet Afyonda Şehvet Uğruna Bir Genç Kızla Bir * Erkek Öldürüldü. da Kiz? yar budun ari le Ahmet oçavuş isminde bir haydut bir müddettenberi ken- disine (ometreslik eden bir kadının kızına da koymuş, bir gün dağa kalkar kızı berbat etmiştir. Kadın bu hâ- dise Üzerine kızını yanına ala- rak buraya gelmiş, mahkemeye bir şikâyet istidası verdikten sonra akrabasından bir kadınla bir erkeği (Oalarak otekrar köye dünmüştür. Fakat yolda karşılarına Ahmet çavuş çık- mış, dördünü de; silâhla vur- muştur. Şimdi genç | kızla erkek ölmüştür. Kadınlar da hastanede yatmaktadırlar. Ka- til Ahmet çavuş yakalanmıştır. Adanada Açıkta Kalanlar Adana, (Hususi)— Yeni be- lediye kadrosu mucibince 15 memurun âçığa çıkarılmasına karar verilmiştir. Kozacılara Mükâfat Bursa, ( Hususi )— Bu sene iyi koza yetiştiren kozacılara 1416 lira mükâfat dağıtıla- caktır. Sıcaklar Çok Fazla Balıkesir, (Hususi) — Sıcak- lar bunaltıcı bir şekil “aldı. Birkaç gündür hararet 33 - 35 derece arasındadır. Köyden Kız Kaçırdılar Konya, (Hususi) — Çumra- nın Orhaniye köyünde Ali oğ- lu Mehmedin kızı Zekiye çeş- me başında su doldururken Hüseyin ve Osman isminde iki şahıs tarafından zorla ka- çırılmıştır. Bomba İle Yaralandı Afyon, ( Hususi ) — Ömer bağlarında Sabri isminde 9 yaşında bir çocuk yerde bul- duğu bir bomba ile oynarken bomba patlamış, çocuk, ağır surette yaralanmıştır. Balıkesir Berberleri Uyuştular Balıkesir, (Hususi) — Şehri- mizdeki berberler İl ge larında uyuşarak hep birlikte verdiler. Nahiye Müdürü Mahküm Balıkesir, (Hususi) — Sarı- köy Nahiye Müdürü Zühtü, TTabrirat Kâtibi Mustafa ve andarma Karakol Kumandanı erim Beylerin, zimmetlerine | bu şehrin hayvan eli imei iddiasile baş- muhakemeleri bitmiş ve müdürle karakol kumandanı ,i SON POSTA AYNAROZ PAPAZLARI “ARASINDA BİR KADIN.. Bazı manastırlar deniz kenarların» daki yamaçlarda kartal yuvalarına benzer. Buralara karadan yol yok- tur. Denizden uzun zincirlere bağlı torbalar içinde çıkarları Aynaroz manastırlarını işit- Cuma tatili yapmıya karar | miyen varmıdır? Rumelinde deniz kenarında yüksek dağ- ların sarp tepelerine iltica etmiş kartal yuvalarına benzi- yen bu papas şehri, münhasi- ran erkeklerin yaşadığı bir yerdir. (10) bin nüfusu olan sakinleri arasında bile bir dişi mahluk yoktur, burada tavuk bile üçer ay hapse ve kâtip te | bulunmaz. Nakil vasıtası ola- 50 lira cezaya mahküm olmuş- İ rak kullanılan hayvanlar da lardır. Fakat mahkeme ceza- ları tecil etmiştir. Buğday Ucuzluyor munhasıran katırdır. Halbuki son zamanlarda (MI, Choisy) isminde bir İzmir, (Hususi) — Son gün- | Fransız kadını, bu manastıra lerde buğday ve un fiatleri | girerek orada bir ay yaşamak şeri başına 75 - 100 kuruş | imkânmı bulmuştur. adar düşmüştür. Tacirler Sıkıntı Çekiyor İzmir, ( Hususi ) — Tütün (Wil. Choisy) Pariste göğsü- nü bir erkek göğsüne benze- tecek idmanlar yapmış. Sonra İnhisar İdaresi merhun tütün Selânige gelmiş. Orada bir lerin mubayaasına henüz baş- erkek kıyafetine girmiş. Dudak» lamadığı için alâkadar tacirler j arma bıyık, gözüne gözlük çok sıkıntı çekmektedir. Suzan Hanım (Tahkikatı İzmir, (Hususi) — Müstan- tklik Suzan Hanım meselesi etrafındaki tahkikata devam etmekte ve alâkadarları dinle- mektedir. Verilen malümata öre tahkikatın son safhası Ba Hanımın lehinde bir cereyan almıştır. takmış. Aynaroza hacce giden bir İtalyanın yanına hizmetçi kaydedilmiş, beraberce Ka- valaya gelmişler. Orada bir kayık kiralamışlar. Birkaç gün denizde çalkalandıktan sonra Aynaroz sahillerine gelmişler, Evvelâ (Vatopedi) köyüne iğ Aynaroz o manastırına ilk giren kadın Fransız muharrirlerindan Mat- mazel Choisy olmuştur. Bu kadın manastırlara girebilmek için sağda kıyafete gördüğünüz girmiştir. Burası manastırın en eski bir köyüdür. Aynarozda yır- mi manastır vardır. yirmi manastırdan gelen (20) murah- bas burada toplanır, ve haf- tada üç gün içtima ederler. İlk geceyi bir mânastırda geçirmişler. Bu mandsfir ın dıvarlarile bir kaleye ben- riyormuş. o İçinde sakallı, uzun siyah o eübbeli, pis papaslardan yokmuş. Misafirleri çağır.nışlar;: Onlara ax bavuçla peynir ikram Madmezel (Choisyji ge ceyi ahıra benziyen de geçirmiş. Fakat pislikten ve bitten uyuyamamış. Fransız kadın bir ay kadar hemende bütün manastırları dolaşmış, gördük- lerini kaydetmiş ve nihayet pisliğe tahammül edemiyerek tekrar Parise dönmüştür. Matmazel (Choisy) gördük- lerini bir kitap balinde neşret- | miştir. - ka- kirli paya pişmiş er, * yer- Bazı manastırların odr.arla- rında ölü iskeletleri ve bu is- keletlerin altında şu lâvha var- mış: “ Unutmaki biz de sizin gibi idik ve siz de bizim gibi olacaksınız. ,, Aynarozda mezarlık yokmuş. Iİ Bir papaz öldümü, onu yıka- maksızın, soymaksızın cübbe- i sine sarar toprağa gömerler- | miş. Üç sene sonra toprağı Buna Serkeşlik Derler. Bir Rum Mektebi Maa- rife Kafa Tutuyor Beyoğlunda (Tars Varido e İn Corci isminde bir çocuğu ii leyli bir R ktebi İleyin Lokun Mam inminde; Gir. Re dekore bir Rum doktorunun okumaktadır. | Doktor Lokaş vaktile karısından ayrılmış, şimdi karı ve koca ayrı yaşa- maktadırlar. : Bir gün kadın, çöcuğ hastalığını haber. almış, gör- mek İçin mektebe gitmiştir. Fakat mektep idaresi çocuğu babasından başka kimseye gösteremiyeceğini söylemiştir. Bunun üzerine Madam Maarif İdaresine şikâyette bulun- muş ve Maarif İdaresi de kiki için Sıhhiye Müfettişlerinden mektebe göndermiştir. Fakat mektep müdürü bu sefer çocu; ne de göstermemiş ve babasından rilemiyeceğini söylemiştir. çocuğun sıhhi vaziyetinin tet- tee Burhanettin Beyi Maarif Müfettişi- kimseye göste- Bu sırada mektebe gelen Doktor Lokas ta Maarif Mü- fettişine karşı, çocuğu kendi sinden başka kimsenin görmi- ye salâhiyeti olamıyacağı gibi garip bir ifadede bulunmuştur. Maarif İdaresi mektep hakkında kanun! takibat yapmak- tadır. hâdise doğrudan doğruya bir Rum mektebinin tâbi bulundı resmi dairenin emrini hiçe sayması ve karşı gelmesi demektir. Maarif idaresinin bu serkeş mektep andaki kazar cesede bakarlarmış. Eğer kemikler kuru, kehribar ren ginde, bozulmamış bir balde ise o papazın azizliğine hük- mederlermiş. Bazı manastırlar varmış ki, oraya yalnız uzun zincirlere bağlı torbalar içinde çikılabilir- miş. Bu manastırda yaşıyanlar dünya ile alâkalarını tamamen keser, yalnız kiliseye gitmek için manastırdan çıkarlarmış, Manastırdaki papaslar #ebze incir, zeytin ve peynirden baş- ka birşey yemez, günde üç saat uyur, yaz kış ateş yak- mazlarmış. Günlerini zikir ile şarap yapmakla odun kesmekle, kitap ciltlemekle geçirirlermiş, herşeyde mutlak iştirak varmış. Bu manastırlara, ekseriyetle bir cinayet yaparak ölümden kaçan caniler iltica eder, ve orada papas olarak hayatla- rını inzivada geçirirlermiş. Bu papaslar su nedir bil- mezler, yikanmazlar, saç ve tırnaklarını kesmezlermiş. Aynaroz manastırları doku- xuncu asırda tesis edilmiştir. O vakittenberi buraya kadın veya dişi hayvan girmemiştir. Burada yaşıyan papaslar, dün- yadan uzak, tufeyli ve tembel bir bayat yaşarlar. (Bunlar dünyada olup bitenden, haya- tın seyrinden bihaber ashabı kehitirler, - Avukat Parmağı İşe Karışınca Tuğla Harmanlarında Faaliyet Durdu; Adalet Bir Taraflı Olma7— Kâğıtane civarında birke$ tane tuğla İmalâtanesi vardır. Son günlerde belediye harekti* geçti. Bu imalâtanelerden © kan dumanların etrafın iğ sını zehirlediğini ileri sürdü faaliyetin durdurulması (7 muna karar verdi. Fakat bele diye buralarını büsbütün kapi madı. Bir şart koştu © Eğer dumanların iyice yükselmesi için birer fenni baca yapı. cak olursa faaliyete de” olunabilir.,, Dedi. yediği Halbuki belediyenin d m bacaların tanesi 25-30 liraya yapılabilmektedir. İs lâtane sahipleri ise bu daf masrafa (katlanamıya: söyledikleri için bugün Kâğ' nedeki tuğla imalâtaneleriiz kapıları tamamen kapan demektir. Biz bu me tetkik ettik ve şunları öğre Bu işin içinde, belediyehi” vazife endişesile verdiği rarın haricinde olarak ie müesseselerin yaptığı gari? ler vardır. z Şu meşhur Barut İnhise” Şirketi © bu imalitanelr birisini satın almış ve bir saçma fabrikası yapı Sonra bir tanesini daha #l*.. istemiş, fakat fiat mesel uyuşulamamıştır. İşte bunu” üzerinedir ki Barut İnhisar” hukuk. müşaviri bulunan e kat o Emin Oo Âli erek belediyeye müracaat 7 tuğla İmalâtanelerinden # si dumanların © civarın hav?” bozduğunu söylemiş. Fak belediye doktorları gidip müşler ve dumanların saba muzur olduğunu tesbit ri bunun önüne geçilmesi li y olduğu kanaatine varmı Tabii Belediye de, deki ta:afından gösterilen er doğru bularak kararını tir. Şehrin ve halkın #" için verilen böyle bir ei birşey diyecek değiliz. F asıl meselenin, Belediye haberdar olmadığı bir ağ yüzünden eşelenmiş ri öğrenince hayret € Diğer - taraftan imal sahipleri hem Belediye?” yat Maliye Vekâletine müz ali ederek bu karara itiraz lerdir. Belediye itira gör Vilâyet Sıhhat Meclisine * vu dermiştir. Sıhhat M O ai hususta bir hal çare“ caktır. Fakat biz şunu da e lim ki bu civarın beya nülürken Kuruçaşmedi yare mür (depolarından mikroplara karşi kayt Ke masına bir törlü akıl miyoruz. Rüşvet Ve Sistiri İzmir, ( Hususl ) “ w paşa kazası Palmüdürü. gali Beyin Emvali metruk” gsf” muamelelerinde sulisti”” dana çıkmıştır. Metrik mallar MÜj bek terafından bu salise kında tahiiketa d9“ mektedir. i 23 —EeEI ....r

Bu sayıdan diğer sayfalar: