15 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Kandilli Ocaklarındaki Müthiş İnfilâk Kömür Arabaları Birer Mukavva Oyuncak Gibi Duvarlara Yapışmıştır.. (Baş tarafı birinci sayfamızda) almak için ayrılan bir amele- nin bayatı mucize kabilinden kurtulmuştur. bükümet tabibi ve maden mü- hendisleri kaza mahalline ye- tişmişler ve alıman fenni ted- birlerle zavallı amelenin ceset- lerini kazadan ancak 24 saat sonra — kurtarmak — mümkün olmuştur. Kazamnın; elektrik cereyanile patlatılacak lâğamla- rın, iptidai bir ahval olan adi fitille ateşlenmesinden vukua geldiği söyleniyor. Bu, doğru ise sekiz Türk — amelesinin ölümüne, daha doğrüsu sekir Türk ocağının sönmesine se- bep olnnlın kanunun — mü: maha kırıılıııııyıcığı tabildir. Ölen Amele Kaza kurbanlarının şunlardır : Bayburdun (Hart) köyünden Hacı İsmail oğlu — İbrahim, Şükrü oğlu Aziz, Sürmenenin Gönegör — köyünden — imam Dursun oğlu Hüseyin, Lazant köyünden — Sakapulât — oğlu Harun ve saka Hasan oğlu Sait, Eyven köyünden topal Ali oğlu Abdurrahman ve Zingana köyünden Hafız Sü- leyman oğlu Sait, Kara Ahmet oğlu Yusuf Niyazi bu sonun- cunun hakiki adı Mustafa oğ- lu Hasandır. Fakat ocağa hü- viyetini sahte bir isimle kay- dettirmiştir. İki gün evvel feci bir tren kazası oldu. Mehmet isminde geç bir amele vagonların a' isimleri tında parça, parça olarak can verdi, — yaptığım — tahkikattan anlaşıldığına göre kaza şu suretle vuku bulmuştur: “19,, numaralı — lokomotifin çektiği tren gece yarısı Özül- mez maden mevkiüne” geldi- ği sıralarda makascı lokomoti- fi yanlış bir yola çevirmiştir. Fatat biraz sonra batasını anla- dığından makası doğrultmuş bu suretle lokomotif ve ona bağ- h olan vagonlar yollara girmişlerdir. hş manevra miş, adeta, Vagonlardan birinin Üzerinde bulunan üç kişiden ikisi hafif bir yara ile kurtulmuşlar fakat biri tam demiryolunun — or- tasına düştüğünden parçalan- mıştır. ayrı, —ayrı Bu yan- agonları - devir- Üstüste yıkmıştır. Kınacık — Tahribatı Adana, (Hususi) — Bağlara musallat olan Kınacık hasta- lığı ile ciddi surette mücade- leye başlandı. bir netice bırsızlıka b takdirde bu sulü çok be Asılsız Bir Haher ine Adliye ketsiz olacaktır. Hlâmat Şub likte tahkikat yapıldığını bazı azdılar. Öğrendiği- a hur haber tamamen gazeteler bibi Adli- | SON PÖSTA İTUTUN SİYASETİNDE HATA C— —— ÜSTÜNE HATA YAPILIYOR Çekoslovakya rejisi bizd her sene iki milyon kilo dar tütün alır. Bu sene de bu- nun için bir münakasâ açtı. Müddet 15 Temuzda bitecek- tir, Fakat Çeklerin bu sene nekadar tütün alacağı henüz belli değildir. Yalnız alınacak Müddeiumumi, | tütünlerin cinsleri ilân edildi. Bu münakasa piyasada ha- rarctli bir alâkaya sebep oldu 2 milyon kiloya tacirler — tarafından kilo kadar tütün ve azami mukabil 17 milyon teklif edildi. Halbuki bizim tahkikatımıza göre bugün piyasada Çeklerin istedikleri cinsten ancak 4- 5 milyon okka — tütün vardır. Meselâ Çeklere ( 930 ) mahsu- Tünden bir milyon kilo Hendek tütünü teklif edilmiştir. Fakat 'SON YAĞMURLARIN VERDİĞİ ZARAR Tütün tarlasında tütün tartı ve muayenesi geçen sene Hendekte ( 700) bin kilo tütün istihsal edilmiş- tir ki bunun da (200) bin kilosu” fira, (200 ) bin kilosu Tütün İnhisarı tarafından satın alındığına göre bugün haki- Ankaradan gelen haberler Anadolunun hemen her tara- fında yağmur yağdığını, bazı mmtakalarda bu yüzden ekinlerimi | çok zarar gördüğünü bildirmektedir. Biz, dün ve evvelki günküi nn:hzlınmızdı bu huıuıtı mulııbıvımııden ıldığımıı lıfıılllı Kavgadan katte ( 300 ) bin kilo Hendek tütünü vardır. İzmir, -İzmit ve Samsun mahsulleri için de birkaç misli teklifler — yapılmıştır. Teklif sahiplerinden bir kısmı İnhisar verdik. Bu tafsilât arasında, yı yazdık. Yukarki resimler l idaresine güvenmişler ve nü- munelerini idareden almışlar- dır. İnhisar İdaresi bunlara birer vesika vermiştir. Şundan anlaşılıyor ki ayni mal İnhisar İdaresine güvenilmek suretile birkaç kişi tarafından teklif edilmiştir. Bu hareket ise pi- yasada pek fena tesir yapmış- tır. Bu vaziyette tütün İnhisa- rına da mes'uliyet yüklemek lâzım gelir. Çünkü tufeyli geçinen bazı komisyoncular bundan istifa de etmek yoluna sapmışlardır. Diğer taraftan İnhisar İda- resinin stok tütünlerini gizli tutması da yanlış telâkkı edil- mektedir. Halbuki Yunan Tütün Ofisi, Yunan tütün mevcudunu ta- cirlerine günü gürüne haber vermektedir. ağmurun Ankarada sel istilâs. « pebep olduğunu, Yenişehir kısmının salar altında kaldığımı Ankaranın sular tarafından istilâ edilen bır kısmile, yine ıulınn yıktığı H.İen gösteriyor. Sonra Bo- ğazlaşan Arkadaşlar.. (Baş tarafı 1inci sayfada ) Abbası Kovuyorlar Arkadaşları, herkes kendi parasını versin, demişler. Agop bunu kabul etmemiş ve bağır- n ş T Abbu baridan Gkatak Abbas meyhaneyi terketmiş, fakat beş dakika sonra tekrar gelmiş ve: — Agop dışarı çık ta gö- rüşelim demiş, fakat muhatabı aldırmamış. Meyhane Kapanıyor Gece saat on birde meyha- nenin kapanma zamanı gelmiş. Ahbaplar — ayrılmış, — Baron, Agobun koluna girmiş. Vezir hanının önüne gelince: — Git Agop yat, sen işçi- sin yarın erken kalkacaksın! demiş ve ayrılmış. Agop hana gitmemiş, Ta- vukpazarındaki İşkembeci 80- kağına sapmış. Ağız Kavgası Evvelce ortadan kaybolan Abba: bu sırada Agobun önü- | ne çıkmış. Bu hâdiseyi gören kahveci Kâmil Bey şöyle an- latıyor: — Abbas Agoba sokularak birçok küfürlerden sonra: — Söyle bakalim beni neye kovdun? Dedi. Agop ta küfür- lerin daha galizlarile mukabele ediyordu. Bu —sırada Abbas allarini arkasına koymuş sus- | mınurıyı görmemek sokağa saptım. İşkembeci Musa Ne Diyor Hâdise işkembeci dükkânı- nın biraz — ilerisinde olduğu için işkembeci Musa pencere- den sahneyi — seyrediyormuş. O da şöyle anlatıyor: — Abbasın elinde pırıl pı- rıl parlıyan birşey vardı: Eve velâ Agobun karnına sapladı, sonra çıkardı. Bu sırada ben korktum gözlerimi Sonra Agop geldi, bizim dü- kânın önüne düştü. Abbas Rol Yapıyor için Agop yere düştükten sonra | halk toplanmış, bekçi ve po- lis gelmiş, yaralı ile iken aradan (10) dakika geç: meden Abbas gözlerini uğuş? turarak, uykudan kalkmış gibi hâdise mahalline gelmiş. — Vah arkadaşım seni kim vurdu? Demiş. Polis şüphe üzerine Üzerini aramış ve görenler de Abbas sın vurduğunu söyleyince tev- kif edilmiş, fakat Abbas inkâr ediyor. — Ben akşamdanberi yatı- yordum, şimdi gürültü üzerine kalktım, diyor. Bir karnından ve üç arka- , kapadım. | meşgul | Karısile Üvey Oğlunu Vuran Ahlaksız.. (Baş taralı 1 inci sayfada ) bir senede bir gün bile gül- medim. Öteki kocamdan olan oğlum Fuât o za Üç yaşın- da idi. Kocam evini geçindi- remediği için ben de Fuatla | beraber rejide çalışıyordum. |. -Fakat Hayriden çekmediğim kalmıyordu. Para diye benim gırtlağıma sarılıyordu. Param olmadığını söylediğim zaman da bana fena şeyler teklif ediyordu. Ondan olan Üüç ço- cuğumun hatırı için kocamın bütün eziyetlerine katlanıyor- | dum. Son zamanlarda oğlum | Fuadı kıskanmıya ve onü ev- den kovmamı - teklif etmiye başladı. Üç gün evvel oğlum Fuat geceyarısı işinden gel- |di ver — “Anne, okadar çalışıyo- rum, Üstüme bir elbise ala- madım. Para biriktirelim de bana bir elbise al.,, Dedi. Kocam bunu işitmiş. Ertesi gün bana alçakça bir - iftirada bulundu: “— Sen oğlunla münasebet- yoliğüya baztandaıs “nakdedil- miş ve kendisine derhal ame- liyat yapılarak bağırsakları dikilmiştir. Hâdiseye vazıyet eden müddei umuml! muavini Kâmil ve Tabibi adil Hikmet çeğimi şaşırmıştım. Evvelki akşam ana, oğul işten döndük, Evde kocamla aramızda bir kavga başladı. Fuat aramıza girdi bizi barıştırdı.. Faka kocamda bu akşam bir başkalık vardı. Çok korkuyordum. Gece hiç uyu- madım. Gece saat Üçe doğrü | kocam kalktı, ekmek bıçağını alarak Fuadın yatağına doğru gitti. Ben derbal yataktan fır- ladım ve Hayrinin üstüne alıl- mak istedin Fakat alçak herif ekmek bıçağını oğluma Üüç dört defa sapladı. Sonra da bana döne- rek yedi yerimden bıçakladı. Gürültüye komşular ve polisler yetişti ve kocamı yakaladılar. Bu sırada bana şöyle bağırdı: “ — İkiniz de ucuz kurtu- dunuz. Fakat ben mahpustan çıktıktan tonra sizi kıtır kıtır keseceğiml ,, ] te hıılunuvorıun » Ne söyliye- ve Ana ve oğul şimdi hasta- nede tedavi ediliyorlar, vap etmişlerdir. Agop — kendisini vurduğunu — söyle niş, Abbasın şahitler de bu ifadeyi teyit etmişlerdir. Saat (10) da muvacehe için Abbas hastaneye götürülmüş- n ' t Hızınn 15 Memleket Haberleri |Edirne Belediyesinin Paraları Bir Doktordaki 32 Bin Lira Hâlâ Tahsil Edilmemiş.. Edirne, ( Hususi ) — Bele- diyenin Halk Fırkasının eski muütemedi — doktor. Bahattin Beyden 32 bin lira alacağı vardır. Fakat bu para seneler" - denberi — tahsil — edilmemiştir. | Vaktile bu yüzden mülkiye müfetttişleri tahkikat yapmışlar ve belediye azasını mes'ul bile etmişlerdi. Bir Kadın Boğuldu Zonguldak, ( Hususi )— Zaf- ranbolunun Bostan köyünden sarı Osmanın kızı 50 yaşların da Havva Hanım çay kenai da oduün toplarken — keni sele kaptırarak boğulmuştur. Zavallının cesedi Yenice ırma- ğında bulunmuştur. İzmir Belediyesi Dava; Açıyor İzmir, ( Hususi ) — Burada Mezbahayı idare eden şirket et fiatlerinin pahalı olmasının sebepleri hakkında bir tavzih neşretmiştir. Belediye bu tav- zihteki bir fıkrayı kendisine hakaret — talâkki — ettiğinden şirket hakkında dava açmıya karar vermiştir. Çeşme Ilıcaları Çeşme, ( Hususi )—Buradaki ilıcalar — İktısat — Vekâletinin gösterdiği lüzum üzerine bir fen heyeti tarafından tetkik edilmektedir. Tren Tenezzühleri Balıkesir, ( Hususi ) — İzmir Kasaba Demiryolları idaresi önümüzdeki cuma günü için Balıkesir ile Bandırma arasında bir tenezzüh tertip etmişi İzmirde Elektrik İzmir, ( Hususi ) — Elektrik fiatleri için yeni hazırlanap ücret tarifesinin tatbik edik mesi için İktısat Vekâletinit, tebliği beklenmektedir. Bü tebliğ geldiği takdirde Fiatlef bir miktar ucuzlıyacaktır. Okuma Öğrenenler İzmir, (Hususi) — Harf inkı” lâbının başlangıcından bugün? kadar İzmir Maarif mintakâ” sında 42 bin kişi yeni harfler” den imtihan edilmiş ve kendi” lerine şehadetname verilmişti” Ceviz Kadar Dolu Hayrabolu, (Hususi) — S0f yağmurlar esnasında buray? ceviz büyüklüğünde dolu yağd Bu yüzden bazı köylerde M him hasarat oldu. Konyada Spor Konya, (Hususi) — İzi Altınordu klübü - futbol taktif ayın on sekizinde buraya ge lecek gençlerimizle müsa' kalar yapacaktır. —— *j miz de orada bulunuyo" Agop Abbası görünce: T işte beni” vüran eli dün otomobille gezdik, parâ' da ben verdim. demiş ve dakika sonra da ölmüştür: Abbas Ne Dıyor Arapkirli Abbas dün harririmize şunları söylem —Bon kumar oynar Geçenlerde Agobun 18 İiF ni aldım. Bana muğber. için iftira ediyor. Şahitl bef ıı“" .f d'