21 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

21 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

| | | | İ 21 Haziran Kari Gözile Gördüklerimiz İki Defa Alınan Bir Vergi Bendeniz Hendek kazası aha- lisinden olup hasbelkader 15 seneye mahkümen 6 senedenberi İatanbul — hapisanesinde — bulun- maktayım. Memleketimde mutasarrıfı bu- lunduğum arazi ve müsakkafatın 1929 senesi için 16 lira ve 1930 senesi İçin de yine 16 lira ki cem'an yekün 32 lira vergi ye- dimde mevcut makbuzlar muci- bince tamamen kaza tahsildarı Ahmet oğlu Mehmet Ef. ye refi- kam tarafından teslim — olun- gu ve kaydettiğim senelere alt vergilerden hiçbir borcumuz kal- madığı halde mumaileyh Mehmet Ef. güya 930 senesi vergisi veril- memiş gibi Hendek tütün idare- sinde teslim etmiş olduğumuz mal bedelinden matlübumuz bu- lunan mebaliğe haciz vazile 930 senesi vergisi olarak ikinel bir defa daha 16 lira tahsil etmiştir. Bunu, idarel mezküreden matlu- bumuzu alacağımız zaman — öğ- rendik. Bu yanlışlığın tazhihi için tahsildara müracaatte bulunulmuş ise de tashihi kabil olmadığı söylenmiştir. Halbuki bendeniz burada eli kolu bağlı bir vaziyette oldu; e değve relikmin GEĞ gibi Biliç meleleri bilmediğinden hakkımız zıiyaa ufrılılmıkkııdır. Kezalik, tahsili emval kanunu mucibince kablelhaciz mükelle- fine Ihtarı şifahi varakasının teb- liğile beraber İHlân talikı kanunl bir mecburiyet İken bizi haber- dar etmiyerek ve mükerrer ola- rak vergi tahsil edilmesi kanuna üygun. bâllerden değildir. Hem- dek Kaymakamlığı — ile Mi müdürlüğünün hazarı dikkatii celbedilerek gadre uğratılmama- Mizin teminini rica ederim. lst. U. Hapiâhanede Hendekli Ali Ulvi Bakırköyden Maaş Alan Mütekaitler Bakırköy — Malmüdürlüğü bu defa Eytam ve Eramil ile müte- kaitlerin maaşatını İstanbula Zaran bir hafta teahhurla - (y: 7 haziranda) itaya başlamıştı. Bu Müddet esaasında ise gazetelerle ilân edilmediğinden bu zavallılar bilhassa — Bakırköyünden — uzak İkamet edenler beyhude yere ge- İp gitmiş ve birçok masrafa da duçar olmuşlardır. Halbuki 11 ha- Ziran günü Mal Müdürü Bey emir Vererek hesabatı kapattırmış ve Maaş alamıyanların maaşını ema- hete aldırmıştır. Dün tesadülen Bakırköyünde bulunan muharrir ayet mü- Sesif bir manzaraya şahit olmuş- fur. Maaşlarını almak Özere uzak Yerlerden gelen birçok mütekait Bakırköy istasiyonundak! kahvede Oturarak akşama kadar tren bek- L..l':içlrrdir. Zira Malmüdürü Bey mnbulda ikamet etmekte oldu- İundan daireye öğleden sonra :sı. gelmiştir. Maalesef bekliyen OSu zavallılara yine ma üm..k inkânı bâsıl olamamıştır. sefer de Malmüdürü Bey ma- ',:_Iı.m derhal itasını emretmiş üç de maiyetindeki - memurlar süm gelen muamelenin üç dört nden evvel lera edilemiyeceği bildirmişler ve zavallı müte- Veğitler de bütün — bir günlerini ha bu yolda feda ederek gite Vişlerdir. ea SON POSTA Dünyada Neler Oluyor? İngilizleri Tel Veren Tabiat Hâdisesi âşa v p |Evlenmek İstemiyen İngilterede geçe hafta vukubulan hareketi arz birçok Binaları yıkmış, mühlm tahribat yapmıştır. Geçen hafta İngilterede büyük bir xelzele oldu İngiltere baştan başa.sarsıldı. Birçok binalar yıkıldı. Deniz sahillere hücum etti. Halk bunun verdiği heyecam daha unatmadan, ertesi akşam kökte kızıl bir ışık görünmüş. Bu ışık beş dakika kadar) kaldıktan sonra kaybolmuş, Halkın heyecanı artmış Üçüncü gece, gökte gece karanlığında bir Eleğim sağma görünmüş. Birbirini takip eden bu semavi hâdiseler İngilizleri hayli telâşa düşürmüş, rasataneler gazatelerde izahat neşrine mecbur kalmışlardır. Fakat verdikleri izahat halkı tatmin edememiştir. Almanyada | Sükünet | Var ] Berlin, 18 ( A.A ) — Alman siyaset ve parlamento hayatı- nın geçirmiş olduğu son heye- canlı günlerden sonra şimdi tam bir sükün hasıl olmuştur. Son derecede yorucu. bir iş görmek mecburiyetinde kalmış olan başvekil, dün pek ziyade hak — kazanmış olduğu isti- yahate-çekilmiştir. Maamafih, kabine —şarta —tabi olmi- yan borçlar için bir mora- torium talebi hakkında hangi tarihte teşebbüste bulunmanın muvaffak olacağına dair bu hafta içinde bir karar ittihaz edecektir. Rekabet Mücadeleleri Paris, 18 (A. A.) — Bahri ticaret , hükümetin cenu- bi Okyanos Seyri sefain kum- myası vapurlarının hat başını E:ııdeıuı'dııı Havre naklede- ceği şayiası Özerine Felemenk a) mehafilinde bir heye- can hasıl olmuş olduğunu ğı— yan etmiştir. İspanyada Grevler Gijon, 18 (A.A) — Liman amelesi grevi devam ediyor. İşler tamamile dürmuştur. Bazı emiler, emtea aramak - içi iğer Asturies limanlarına git- mektedir. İhtilâf uzadığı tak- dirde grevciler, diğer Asturies Hmanları amelesinin tesanüdü- nü talep edeceklerdir. Tefrikamız: No 8 — KIRMIZI FENERLİ EVLER MUHARRİRİ; MARYSE CHOISY (Franstzca aalının 200,000 1nci tab'ından tercüme edilmiştir.) L',On. teşekklr makamında (it falına baktım. Bodur ve '“_1 parmaklar. Kalp çizgisi “Senap, zengin, bisli. Baş |isi kısa ve ehemmiyetsiz. (ç Tüli benim söylememe mey- ı.h:?ınkruıyor, köndisi anla- 9, Evet, bir. dostum var. çok seviyorum. Hep onunla yaşıyacağım. Ondan evvel bir dostum daha vardı, fakat onu terkettim. Beni çok dövüyordu. Salonlarda — olduğu — gibi umumhanelerde de el falına bakmak ayni şiddetli. alâkayı uyandırıyor. Etrafımda kızlar balka oluyorlar. Şampanyaya » daymıyan - kadın müstesna, İktısadi Buhran İçin Bir Çare Londra, 18(A, A.) Avam kamarasında sorulan bir suale cevap veren M. Alexaner, İtalya, Fransa ve İngiltere ara- sında cereyan etmiş olan de- niz müzakeratının 1930 - 1931 bahri — programının — İnşasını derpiş etmekte olduğu torpido muhriplerinin veya kruvazör? lerini tezgâhlara konulmasını hiçbir. suretle geciktirmemiş olduğunu söylemiştir. Meb'uslardan — biri cihanın iktısadi inbitatına bir çare bols mak Özere 1922 Cenvre kon- feransına mümasil beynelmilel bir iktısadi konferansın maa daveti espabına tevessül edilmesi teklifinde bulunması üzerine M. Mac Donald Ce- miyeti akvamın hali hazırda bu mesele ile meşgul olmakta bulunduğu ve mühtelif. tahki- kat — encümenlerinin mesaisi netlceleri neşredilmeden evvel hiçbir tedbir ittihazınm muvaffak olamıyacağı cevabını vermiştir. — TAKVİM — Gün 10 21- Haziran-931 Hasır 47 Arabl € * Sater - 1350 yakıt-ezanl- vasati m l2 —| 1444 I.Mw?l. 48 Tessak | 6.28| 2 08 Cüneş)08.44 W 428 Öğle S1 izis Üktedil 240 1616 kadın erkek hepsi etrafımda, O yine bir müşterile beraber. Ellerinde, dillerinde — sualler uçuşuyor: — Evlenecek miyim? — Çocuğum olacak mı? — Zengin olacak mıyım? — Bu işten yakında çekile- cek miyim? — Dostum — beni — daima Sevece kmi? İş ve aşk! Bütün insanların iki büyük ve iki yegâne düşün- cesi. Sualler, heyhat, daima, her yerde bunlardan ibaret. Ya izdivaç? Ah! izdivaç! Avusturyada Kabine |Buhranı Uiyana, 18 (A.A.) — Reisi- hur, dün akşam M. Enderden kabineyi teşkil etmesini rica &tmiştir. Mumaileyh hali ha- zırdakı - müşküllerin parlamen- tonun mutat ani uüsülleri ile “Hültedilmiyeceğini —nazarı iti- bara alarak kabineyi teşkile Mmuvaffakiyietini evvel beevvel #tideki şartların yerine getiri- Mcsine talik etmiştir. Parlamento, bütçe müvaze- neşini temin edebilmesi ve * Kredit Anstalt ,, e mütcallik meseleler hakkında lâzım gelen tedbirler ittihaz edebilmesi için hükümete münasip bir müd- detle — fevkalâde tefviz edecektir. Mahdut azadan mürekkep bir parlamento encümeni bu salâhiyetlerin istimaline iştirak edecek. Amerikalı Nazırlar Avrupada Berlin, 18 (A.A)— Amerika hariciye nazırı M. Stimson'un 26 temmuz tarihlerinde ve Maliye nazırı M. Mellon'un da bu tarihten evvel buraya mu- vasalatina intizar olunmaktadır. salâhiyetler Bu sırada şampanyaya -doy- mıyan - kadın geldi. Sararmış, öfkeli, terli, köpürmüş, soluk soluğa, — Yine şampanya mı? dedim. — Hayır. Bir İngilizle bera- berim, Müthiş bir İngiliz. Bir havana sigarası yaktı, Üstüme.. Mamanın muavinesi bağırdı: — Lüsi, hişt, ağzını Bozma! — Cıgarasının — dumanına uyarak... — Sus, dilini tut, sus! — Ağzından son duman çıkarken, beni okşamadan, gü- zel bir kelime söylemeden... Ağzında bir Havana cığara- sile kadının Üstünde homurda- Erkîk Se Kimler Sevebilir? N. K. rumuzile bir genç kız yazıyor: “Âlt mekteplerden birinde okuyorum. Tahsilimiz muhtelit olduğu için birçok erkek arka- daşlarım vardır. Fakat bunlar- la tam manasile bir arkadaş gibi görüşüyor, hiç birine kar- gı ufak bir kalbi alâka'duymu- yorum. Münasebetlerini arka- daşlığın fevkine çıkaran Kız arkadaşlarımın hareketlerini be- ğenmiyorum. Fırsat düştükçe onları tenkit ve ikaz ediyo- rum. — Siri izdivaca götürmiye- cek yollarda kalplerinizi yıp- ratmayınız, — diyorum. — Onlar bana gülüyor, ve: — Abdallık ediyorsun, di- yorlar. İkide bir tekerrür eden bu münakaşalar nihayet beni de şüpheye düşürdü. Şüphesiz ki iki taraftan biri abdallık diyor. Fakat hangimiz? Bunu hallede- miyorum. Hep birlikte hanım- teyzemizin — fikrini — sormıya karar verdin. Siz ne dersiniz Hanımteyze.,,, Kızım, Türk kızı ötedenberi izdivac gayelerinin en büyüğü addeder. Ona göre izdivaç yolunu göstermiyen erkek hem ahlâksız, hem manasızdır. O, evlenmek - için sever. Onun içindir ki, gençler, kızları hep izdivaç vadile yola getirir ve aldatırlar. Halbuki — hayat — değişiyor kızım. Evlenmek bir şey, fakat sevmek ve sevilmek ondan daha iyi bir şeydir. Sevmek ve sevilmeyi tecrlbe etmiş bir kızin yalmız evlenmeyi dü- şünmesi tabiidir. Fakat evlenmiye varıncıya kadar bir genç kızın aşkını da tabil ve meşru görmek lâzım- dır. Yalnız bü tehlikeli yol, her genç kızın muvaffakiyetle geçemiyeceği kadar dikenlidir. Bu dikenli ve uçurumlu yoldan salimen çıkabilmek — için kuv- vetli bir. cinsi — terbiyeye ihtiyaç — vardır. — Kendisinde bu emniyeti göremiyen kız- ların bu tehlikeli yolu tecrübe etmemelerini tavsiye ederim. Beylerbeyinde Osman Sezui Be Güzellik müesseselerinden bi- rine müracaat ederseniz, sor- duğunuz suallerin cevaplarım alabilirsiniz. Hanımteyze nan canavar erkek gözümün önüne geldi, tiksindim (Arkası var | Gazetemizde gelecek perşembe günü çıkacak Patronu bedava a)- mak İstiyor: bu kuponu kesip saklayınız şembeye kadar çıkacak kuponları toplayınız. Pat- ronlarımızdan pek memnun ola- sakaınız. Patronlar neşredildikleri gün- en İstanbul karilerimiz bir ha taşra karilerimiz on gün içinde kuponlarım gönder- lldirler. Bu müddet geçtikten onra kuponlar kabul edilmez. vilir Mi? BLUZ . Müs:;ıbalîamız Blüz Bügün Başlıyoruz, Ku- Müsabakamıza punları Toplayınız M Blüz-Müsabakamız Bugün Başlıyor Bu müsabakamız, şapka verdiği neticeden cesaret alarak müsabakamızın tertip edilmiştir: Bugünden itibaren her gün bir blüz resmi neş- redilecektir. Karilerimiz bu sütunun altındaki resimleri top- lıyacaklar ve müsaba- kanın sonunda bize gön- dererek en ziyade be- gendikleri üç blüza rey vereceklerdir. En ziya- de rey alan üç blüz ayrılacak ve bu blüzla- ra rey veren karile- rimiz kur'a çekilerek üç kişiye bi- rer blüz hediye edile- cektir. arasında Blüz bu sene pek modadır. — Bedava, bir blüz elde etmek istiyorsanız bu re- simleri kesip sakla- yınız. Resimler 15 tane olacak ve her gün bir tane neşredile- cektir. Kesilen resimleri idare- hanemize birer birer gön- dermiye lüzum yoktur. Muntazaman keslikten sonra saklayınız ve iste- diğimiz zaman hepisini vâzıh adresiniz ile birlikte gönderirsiniz.