24 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

« Sayfa Pa Memleket Haberleri Garip Bir Doğum Hâdisesi Bir Kadın İki Gün Ara İle Üç Çocuk Doğurdu Mardin, (Hususi) — Şehri- mizin Çabuk — mahallesinden çulcu Circisin refikası Verde Hamm bir batında üç erkek çocuğu doğurdu. Yedi adet kız çocuğuna malik olan bu kadının hiçbir erkek çocuğu yokmuş. Geçen gün sancılanmış ve bir erkek çocuk doğurmuştur. Fakat bu çocuğun doğdu- gundan iki gün kadar bir müddet geçtiği halde sancısı kesilmemistir. — Hane — halkı Memleket hastanesine müra- eaat ederek kadınmı muayene ettirmişler. Hastane baş dok- tora operatör Fevzi Bey tara- findan yapılan muayene neti- cesinde kadının karnında iki çocuk daha bulunduğu anla- şılmış ve derhal ameliyat ya- pılarak bunlar da alınmışlardır. Cemal Bir Felâket Kilis, ( Husust ) — Polateli nahiyesine merbut — Ispanak, Kızılgöl, - Kınacık, köylerile €ivarına düşen dolu mezruatı mahvederek büyük zararlara sebep olmuş, seller dağlarda ve kırlarda yılan ve sair hay- vanları öldürmüştür. 70 Şahitli Dava Kilis, ( Hususi ) — Kazamız kaymakamı Cemil Bey kanuna muhalif bir muamele yüzünden Ayıntap Ceza mahkemesinde muhakçme ediliyor. Bu dava- nın tamam yetmiş tane şahidi vardırdır. Bu Köylüye Yazıktır! Kars, (Hususi) — Sarıkamiş civarındaki ormanlarda müte- ahhitler köylüleri istifadeden mahrum bırakmakta, ayni za- manda fakir köylüye odunları cüz'1 para ile naklettirmekte ve kiralarına mukabil de çürük paçavralar vermektedirler. Bu mahrumiyet yetişmiyor- muş gibi Üstelik köylüden yan- ginci Ücreti de alınmaktadır. N.F. Köylüleri Bıktıranlar Lüleburgaz (Hususi) — Bu bavali köylülerinden bir kısmı, meselâ Yeniceköy, İıllııbıyll vesaire köylüleri maişetlerini ziraatten ziyade odunculukla temin ederlar. Fakat kanunen verilmesi lâzımgelen — ruhsat tezkerelerini almak için bin müşkülât çekiyorlar ve kanun! kıymeti bir lira olan bu tez- kereler kendilerine çok fazlaya mal oluyor. Orman memurları- nın çıkardıkları lüzumsuz ve kanunsuz — zorluklar — köylüyü bıktırmıştır. M. N. Balye Madenlerinde Ankara , ( Hususi ) — Balye madenlerinde faaliyet yeniden başlamak üzeredir. Balye şir- keti bir İspanyol şirketi ile Htilâf yapmış, vaziyetini kısmen düzeltmiştir. Avrupada Tahsil Zonguldak, (Hususi)— Lâğ- vedilen Yüksek Maden Mek- tebinin bu seneki mezunların- dan dördü Avrupaya tahsile gönderilecektir. Büyük Dururken Küçük Kardeşi Evlendirmek Doğru Olur Mu? Sevişen Bir Kızın Ev- lenmesine Ablası Mâni Olabilir Mi? Babalar Dikkatle Okuyunuz Bizde kötü bir âdet var. İki kızı olan bir aile büyüğü- nü evlendirmedikçe küçüğün evlenmesine müsaade etmerz. Ailenin bu endişesi birşey- değildir. Büyük dururken kü- çük kızin evlenmesi, hüynğ: rencide ve müteessir eder. teesalir onun hayatında silin- mez bir İz bırakır. İzzetl nefsi okadar — kırılır. ki, kardeşine, allesine karşı kin bağlar. Aile bu kinin masına mâni ol- mayı vazife bilir. Hoş, güzel amma.. Küçük kardeş ne yapsın? Ya büyük m.b'i'u'n biri ise, ya çir- , ya kıismeti çıkmıyorsa! Küçük, ablasının çek- miye mecbur mudur? Bana ruhunun bütün isti- rabını yazan bir genç kızın şu şikâyetlerini okuyunuz: “Ben 18 yaşında bir gen kızım. Benden dört yaş büyili bir ablam var. Bugüne kadar her nedense hiçbir talibi çık- madı. — Erkeklerle — doğrudan doğruya münasebatta bulunup kendi kocasını bulmayı da iz- zgeti nefsine yediremedi. Evde kısmetini bekliyor. Fakat ben iki senedenberi darülfünun — tahsili — görmüş, vaziyeti müsait — bir gençle wişiyorum. Bu münasebetimizi ;l.ııımyı kadar ailemizden giz- liyorduk. Fakat niyetimiz gizli bir aşk hayatı yaşamak değil- dir. Evlenmek istiyoruz. Sev- gilim bu fikrini ailesine açtı. Muvafakat cevabı aldı. Şimdi benden cevap bekliyor. Fakat ben aileme söylemiye cesaret edemiyorum. Çünkü şimdiye kadar üç talibim çıktı. Üçünü de bana sormaksızın reddetti- ler. Fikirlerini biliyorum. “Ab- lan durürken seni evlendire- meyiz.,, diyorlar. Peki ama benim kabahatim ne? Ablam evlenemiyorsa bun- dan ben mi mes'ulüm? O ev- lenemiyecekse, ben de onun hatırı için bütün hayatımı be- kâr mı geçirmiye mecbur ola- cağım. Kalbimi onun hatırı için susmağa mı mecbur ede- ceğim? Kuzum Hanım teyzeciğim, bana bir yol göster. Ben ne yapayım ?,, Kızım, allen sana karşı bü- yük bir haksızlık yapıyor.” Fil- vaki sen ablamın izzeti nefsini rencide etmemiye mecbursun. Fakat © da senin evlenmene set çekmiye salâhiyettar değil- dir. Ablalık başka iş, bu başka iştir. Bir genç kız, münasip bir kocaya nadiren tesadüf eder. Tâlün Gönüne çıkardığı erkeği böyle lüzumsuz bir se- bepten dolayı elden kaçırmak doğru değildir. Binaenaley allene müracaat eder, evlenmek için izin ister- sin. Vermezlerse, kendi mu- kadderatını. kendi eline alır, bizrzat evlenirsin. Rüştünü ispat etmiş bir kız, ailesinin batıl kanaatlerine esir olamaz. BON POSTA BİR KA DN iLişeefi K P| . - Bülüz Mü DININ İÇ VE DIŞ ELBİSELERİ elbiseleriniz için müteaddit nülmuneler veriyorur : 844483 — Gacelik gömleği. Pembe tenkte bir kumaştan yapılmıştır. #HM471 — Bu medelde gömlek ve “şden nümunelerini görüyorsunuz. Limon “ve pembe renginde ve vualden yapı- u. ah 443462 — Emprime — vuslden ya- pPilmış bir gecelik. Basit ve gamitür- güzdür. Yalnız beyun ve kol uçlarında 'biraz iş vardır. — Çek moda olan bir pijama, Ci Sünpaasdde yapılrş bir iç gömleği e lâstikli don ve kaşkorta, 84493 — Erkek pijamasına benziyen ipek kumaştan yapılmış hafif bir pi- jama, Blüz Müsabakamız - Başladı. Takip Etmeyi Unutmşyınız Blüz müsabakamız cuma günü başlamıştır. On beş gün devam edecek ve hergün bir blüz. resmi neşredilecektir. Karilerimiz — aşağıda — inti- şar eden blüz kuponlarını toplıyacaklar. En ziyade be- gendikleri Üç blüzu bildire- ceklerdir. En çok rey kazanan blüzlara rey veren karileri- mizden Üç kişiye birer blüz hediye edilecektir. Bedava bir blüz sahibi ol- mak istiyorsanız bu müsaba- kayı takip etmeyi unutmayınız. İntişar eden blüz resmle- rini kesmiş olmamak için karilerimize —ayrıca — kupon koyuyoruüz. Aşağıdaki kuponu kesmeği unutmayınız. BLÜZ KUPONU AT Gazetemizin beşinci sayfa- sında intişar eden blüz müsa- bakasına İştirak etmek isti- yenler bu kuponları toplama- hdırlar. Hergün bir blüz resmi ve bir kupon neşredilecek ve bu neşriyat 15 gün devam edecek- tir. Kariler 15 kupon toplıya- caklardır. ı I ı &, BEŞİNCİ PATRON KUPONU No. 5 Gazetemizde gelecek perşembe günü çıkacak Patromu bedava al- mak istiyorsanız, bu kuponu kesij Saklayınız ve perşembeye kadar kacak kuponları toplayınız. Pat- fonlarımızdan pek memmus olar caksınız. Patronlar meşredildikleri gün- den itibaren İstanbul karilerimiz bir. hi taşra karilerimiz 'on ln aponlarını der- Beldiller. Bu Saüddet gçtikten sonra kuponlar kabul edilmez. bakamız İE; Kadını Neler Bilmelidir? Tereyağı Nasıl Tazeleştirilir? Sabahları kullanmak üzere aldığınız tereyağı, sıcak hava- larda ağırlaşabilir. Bu takdir- de yağı tazeleştirmek için şu usulü tatbik ediniz: Yağı bir tencereye koyup eritiniz. Üstündeki köpüğü alı- nız. Ve içine bir parça kızar- miş ekmek atınız. Birkaç daki- sonra ekmeği çıkarınız ve yağı dondurunuz. Tekrar - tereyağı gibi taze ve güzel olur. Yumurta Nasıl Soyulur ? Sert pişmiş bir yumurtanın kabuğunu - kolaylıkla — çıkara- bilmek için iki ucundan bir- den kırınız. Bir ucundan kı- rarsanız içine hava girmez ve kabuk kolay soyulmaz. Sineklerden Kutulmak İçin Sinekler sizi çok rahatsız ediyorsa şunları yapınız. Bir kâğıdın üzerine bal döktünüz ve odanın ortasındaki masa üzerine koyunuz. Bunlardan mada camları her sabah kar- bolik ile yıkayınız. Sineklerin azaldığını göreceksiniz, Şurubu Soğutmak - İçinı Evde yapılan limonata ve şurup gibi soğuk — içilen meş- rubatı soğutmak veya soğuk tutmak isterseniz, bir toprak kaba koyunuz. Üstünü yaş ve kalın bir bezle örtünüz. ——— ——— —: ——— — — — — ——— —— — ——— — — —. Haziran 24 ; Edirne Meb'usu Şeref Bey Hatırlıyor. Mu? Daha Dün Meb'us Ol- madan; Kendisi Başkâ Türlü — Konuşuyordu.. ( Baş tarafı 1 incl sayfada ) Fakat Şeref B. siz, bu defakl meb'usluğu kazanmadan evvel böyle konuşmuyordunuz. Lütfen hatırlayımnız... Maamafih hatırlamak - iste- Miyeceğiniz için size Hür ga zetenin (11 ) eylül ( 1930) ta- rihli nüshasında, imzanız altın" da “İnkılâp yürüyor , başlığı ile çıkan yazınızdan şimdilik şu parçaları naklediyoruz. Eğer tenkit yapmak milli sancak satmak ise, onu bugün yapan” lar kadar dün, siz de yaptınız. Aldığımız fıkranız şudur: “Yeni fırka (Serbes Fırka) bazı noktalara itiraz etmekter dir. Yani efkârı umumiyeye: yapılan işlerin sakat olduğunu ve kendisi iktidar mevkiine gelirse bu hatalara düşmiye- ceğini söylüyor. Bunda sinirle- necek ne var? O fırkanın temiz bir dil ile yapmak istediği tenkitleri ya” kışık almıyacak vasıtalara mü" racaatle susturmaktan ise, onu söyleterek siyasi silâhını mua* yene etmek ve öğrenmek fır* ka hayatında daha kârlı o maz mı?,, (14) eylül (930) tarihli ayni gazatede çıkan yazıdan diğer bir fıkra : “ Ortada apaçık görünen bir hakikat var: Halk baştan başa memnun değil. İşte Fethi Bey vasıtasile söylemek — istediği — budur. » Arzu — ederseniz — dahası dâ vardır. Feci Bir Kazt Zonguldak (Hususi)— Inönt vapurunun ikinci kaptanı İbrâ” him Böy, ambarları teftiş eder” den muvazenesini kaybede! vapurun ikinci ambarına dü” şüp ağır surette yaralanmış V" ölmüştür. Bir Mukayese Ankara, 23 (Hususi) — Dev” let Şurasında (ı...me edilen sekiz memurun senelik mâti yekünü 4268 Jliradır. BU mukabil iki senedir vuil“'?; devam etmiyen azanın ge! aylık yekünu 4800 lira tut tadır. Bir Küp - Altın İzmir (Hususi) — Awııf"_ bir müessesenin temeli ati İ ken bir küp altın bulunmuştu” Bu altınların bazı mem' e tarafından taksim ıdllüfldm küpte sadece bir tek Ab bırakıldığı anlaşılmaktadır: e tınları alan memurların M” dana çıkarılması için yapılıyor. T Bir Çocuk Cesedi K Ankara, 23 (Hususi) — PC deresinde sekiz aylık Çor cuk cesedi bulııniıl:'k:" abife cuğun civarda otura ge meşrep bazı kadınlar tarafı e dan terkedildiği anlaşı” 4 lemetiiğEi