4 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

T K çeit AŞT GÜ SÖON POSTA Apartımanlar | Neşriyatına İ Karşı Halk Bizim apartımanlar hak- kındaki neşriyatımız, bazı kimseleri — sinirlendiriyor. Biz, bizim neşriyatımızı we yapılan tahrifleri kari- lerimize arzederek bir da- ha halkın hakemliğine müracaat ettik. Bugünlük te aşağıki cevapları aldık: — İrfan B. “ Karagümrük — Hirkalşerif B — Soön Postanın daimi okuyu- nlu-mduıım. Tenkitleri müs- |pet olduğu kadar nezihtir de.. “Son günlerde hükümet muhar- | rirleri ( inkılâp baltalanıyor ) /| diye bir yaygara kopardılar. “ apartımanlar dile geliyor ,, |— diye bir baş makale yazılmış. Garip tahliller yapıldıktan onra (işte muhalefet!.) deniyor. -— Memlekette — iktısadi buhran var, tüccar kazançtan emin olmadıkları — için — paralarını 'mnmenlmlı yatırıyorlar . — Halbuki bu paralar tedavül tse eyi olur. Diye Son Posta -Ankılabı tehlikeye mi koymuş- tur, apartmanları neşretmekle '=ılddıı( yapmıştır? Bence bunun kadar karışık ve sakat mantık olamaz. Kat ai & a rnam 104 — Hükümet gazetelerinin hücu- — munda hakikate tercüman ol- | maktan xiyade zedelenmiş bir ( astırabı vardır. | — (Son Posta) Apartıman re- î; ini niçin neşrettiğini bir 'ihukılı ile —izah etti. Bu vuzuh ve sarahat Iıırıı;ıd.ıı Apartıman resmi t ılüılüel sayan N? ve bunun Takılâbı, - muükaddesatı, Şhlulli i.l:hli'kede göstermek datiyenleri mantığına yalnız acımak İâzım gelir. Z * — Hasan B. “Sultanahmet Firusağa 18, —— Son Postanın tenkitleri Aüikümetin ve hükümet gaze- telerinin istediği şekle tama- “men uygundur. Nezahet daire- | yapılan müsbet tenkitleri et — Meclisi kürsülerinde gmevzuu — bahisoldu. — Meselâ - hazinei evrak meselesinde Mec- lisin şükranlarını bile kazandı. bulun başbelâsı olan Ter- kos işinde kuvvetli neşriyat Oyaptı. Hükümet ve Meclis bu | ata İyi bir muakes oldu. B yapmak ihanet midir, küfür müdür? Sonra esbabı mucibesini göstererek apar- tıman — resimleri neşrediyor. 'Bunun - üzerine ateş püskürü- Oyorlar, Küfürler — ediyorlar, Kükümet gazetelerinin boğ- mak istedikleri muhalefet bu ise pek yazıktır. Mazhar Osman Bey Pırlânta — Küpelerinin Parasına _Kıvuşuyor Doktor Mazhar Osman Beye ait (1800) lira kıymetinde iki pırlanta küpeyi — dolandırdığı iddiasile Mahkemeye verilen tellâl Fuat Efendinin muhake- mesi dün neticelenmiştir. Üçün- cü Ceza Mahkemesi Fuat Efen- diyi emniyeti suiistimal cürmile bir sene hapse ve pırlântaların bedelini ödemiye mahküm et- miştir. Yalova Ve Ağova Yolları 12 kilometrelik — Yalova - Bursa yolunun esaslı bir su- rette tamiri ve 8 kilometrelik Teke - Agva yolunun yeniden yapılmasına karar — verilerek (130) bin Hraya keşifleri yapıl- mıştır. Bursa yolu bu sene ikmal edilecek, Teke yolu ge- lecek sene bitirilecektir. Karaağaç Hattı Edirnede Yeni Yapıla- cak Hat Para Bekliyor Şimendifer hattının Yunan arazisinden geçmeksizin doğ- rudan doğruya Edirneye git- meti için yeni inşa edilecek kısmın güzergâhı tayin edil- mişse de inşaat için lâzımgelen plân ve proje henliz yapılma- mıştır. Rumeli hatları komise- rinin verdiği malümata göre şirket bu inşaat için Nafıa Vekâleti tarafından verilecek paraya — intizar — etmektedir. Halbuki bu tahsisatın henüz bütçeye dahil edilip edilmediği malüm değildir. Direğe Çarpmış 1942 numaralı otomobil ev- velki akşam Arnavutköyünde elektrik direğine çarpmış, par- çalanmıştır. Şoför muavini Ha- san tehlikeli surette yaralan- mış, şoför Sezaiye birşey ol- mamıştır. Cihangir Hasan Yakalandı Maruf deniz hırsızlarından İnebolulu Cihangir Hasan dün akşam Unkapanında Haydar Beyin kereste mağazasından kereste çalarken yakalanmıştır. ı Apartımanlar Ve Son Cevabımız Bütün Bu Gürültü Neden? Niçin Apartımanlar Serisi Sizi Bukadar Ürkütüyor? Gayri Meşru Servetiniz Yoksa Neye Bukadar Alınıyorsunuz? Bizim apartımanlar hakkındaki neşriyatımız, bütün izahla- mmıza rağmen, hâlâ tenkit ediliyor, hâlâ bu neşriyattan dolayı bize suiniyet atfedenler bulunuyor. Bu zatlara verilecek son cevaplarımız şudur: Apartıman yaptırmak, âile münasebeti gibi gizli kapaklhı birşey değildir. Apartıman, herkesin gözü önünde yükselen bir servet abidesidir. Hergün binlerce kişi önünden geçer, az çok meraklı olanlar sahibini de öğrenirler. Hatta bazı zen- ginler apartımanlarının üzerlerine isimlerini koyarlar: Hacı Bekir apartımanı, Villâ Yakoel, ve saire gibi. Gazeteye Gelince O balde her gün binlerce kişinin gördüğü ve bildiği bir binanın resmini ve o bina sa- hibinin ismini gazeteye koy- mak neden cürüm oluyor? Apartıman yaptırmak, önün- den geçen yüz binlerce fakirle alay eder gibi - eğer bu bir alaysa - binalar — yükseltmek cürüm olmuyor da, onların, ni- hayet birkaç bin karii bulunan bir gazetede —neşrimi bir cürüm teşkil ediyor ? Apartımanlarının — teşhirini istemiyenler, sadece bu apar- tımanları gayri meşru servet- ler yapanlardır. No İsteyorlar? Hükümet gareteleri bunları mı müdafaa etmek istiyorlar? Gayri meşru kazanılan servet- lere karşı göz yumulması lâzım- geldiğini mi iddia ediyorlar ? Gayri meşru servet hiçbir devirde, hiçbir. memlekette tecviz edilmemiştir. — Faziletli Türk Cümhuriyeti ise bunlara kat'iyyen göz yumamaz. O halde bütün bu gürültü neden ? Niçin apartımanlar se- risi sizi bu kadar Ürkütüyor? Gi ru Bervetiniz. yoksa ıııjı'ı'ı t:’lndıı alınıyorsunuz? Bırakınız, hırsızlar endişe et- sin ve onlar telâşa düşsünler. Siyasetten "Niçin Çekilmiş (Baş tarafı 1 inci sayfada ) Bu suretle de ne sadakatı, ne hüsnüniyeti hiçbir suretle calibi şüphe addedilemez. Hararetli, yatanperver, — idealist, — geniş görüşlü bir insandır. Alicenap düşüncelerinin hakikate olan yakınlığı ve onun hüviy&tini alabilmesi hakkında tereddüt gösterilebilir. Fakat bu bir hüküm tecrt- besidir. Afaki iş yapmıya başlıyalım : /Bakınız Ali Fethi Bey kendi teşebbüsünü nasıl tavsif ediyor: — Çok mes'ut oldum. Çok çabuk ve çok muvaffak oldum. Bu da endişe doğurdu. Çekildim. Arkadaşım şu mülâhazayı dermeyan etti: Böyük Millet Meclisinde, Müstakil meb'us sıfatile vazife ifa, birçok hakikatten bahis ve müessir bir mürakabe faa- liyeti gösterebilirdiniz. Esasen O Tz Verem mikrobu — Hasan Bey, mer- | haba, seninle birar görüşmiye geldim, ver | zaktan merhaba... elini ... & 2 : Hasan Bey — Aman, kış, kış... Çekil... Hikâyesi: l Son Posta'nın Resimli bunu size teklif te ettiler. Ni- çin istemediniz? — Neye yarar? İntihabat kat'i surette serbest olduğu gün taliimi deneyebilir. ve münte- biplerin vicdanına bhitap ede- bilirim. — Şimdi faydasızdır .. Esasen evvelce Türkiyede ser- best intihaplar yapılmıştı. İşte buna dönmek lâzımdır. — Bu serbestinin tehlikeli olabileceğini, İrticam muvaffa- kiyetini intaç etmesini bugün mağlüp edilmiş olan mutaassıp gayrı memnun, yani bütün ka- ranlık ve cehalet kuvvetlerinin kendilerine verilecek serbesti- den istifade ederek inkılâbın eserini mahvetmelerile netice- lenebileceğini zanmetmez misi- niz? , Muhatabımız, bir parça ha- raretle mukabele etti: — İrticadan ne kastediyor- sunuz? Şahsi rejim mi? O takdirde cümhuriyetin esası olan hürriyeti tefekkürü Temmuz 4 Yeni Posta Pulları Klışeler Hazılandı, Haf- ta İçinde Basılacak Damga Matbaasında bası- lacak pulların ilk nümuneleri Dahiliye Vekâletine gönderil- mişti. Bunlar beğenilmediği için Üzerlerinde tadilât yapı- larak iade edilmiş ve yeni şekilde — pulların kılişeleri ve resimleri tamamen hazırlan- mıştır. Şimdi kalıpları çoğal- tılmaktadır. Basılacak pulların miktarı ( 120 ) milyondur. Bu pullar ( 19 ) çeşit ve her biri ayrı renkte ve mühtelif fiat- leri — göstermektedir. — Yalmz bunlardan 1 ve 2,5 kuruşluk- larla (10) paralıkların renkleri Beynelmilel Posta İttihadı ka- rarları mucibince yeşil renk tedir. Bu yeni pulların — salı gü- nünden itibaren basılmasına başlanacaktır. En fazla ihtiyaç bir kuruşlukta olduğu için ilk defa bunlar basılacak ve der- bal piyasaya çıkarılacaktır. Bir Anne Uyku Esnasında Çocu- ğunu Boğdu.. Balatta Simitçi sokağında oturan luılııî'ı" isminde bir Musevinin karısı Amarka bir aylık çocuğu Beharı uyutmak i(îh yatağa yatırmış, kendisi le çocuğun yanında yıvermiştir. Jykuıu ağır olan Madam Amarka uyku esna- :ndı elini çocuğ y:ınııe KB ee yl mıyarak boğulmuştur. ihlâl etmekte bir irticadır, Fakat bunun bir bahane olduğunu görmüyor musunuz? Memleketin bütün mütefek- kirleri, milletin münevver ve temiz kısmı tamamen cümhur- yet fikirlerile meşbudur. Diğer kısım kale almmağa değmez. Diğer kısım, yani kütle ne ihtilâl ve ne irticaa ehemmiyet vermez. Her ikisine karşıda ayni hürmetsizlik ve alâkasızlığı gösterir. Esasen her şey düşünülmüş- tü. Fırkam namına konacak bütün — mamzetlikleri — bizzat kendim kontorol edecektim . Hissiyatı bence katiyen emin Tarihil Otellerin Tasnifi Belediye Yeni Bir Cetvel Yaptı İstanbuldaki otel, bar, sine- ma, tiyatro, lokantaların tasni- fine ait cetvel belediye iktısat müdürlüğü —tarafından hazır- lanarak dün daimi encümene verilmiştir. Daimi encümen bu tasnifi bir talimatname ile tesbit edecek ve küşat resim- lerile cuma ruhsatiyeleri bu talimatnameye göre alınacaktır. Haydutlar Yakalandı İzmir, 2 (A. A.) — 4 kişiden ibaret müzellâh bir çete Bayın- dır * Torbalı yolu üzerinde geç- mekte olan bir otomabilin içinde bulunanları soymuşlardır. Takibat neticesinde haydutlar kâmilen derdes edilmişlerdir. Belediyede İhtilâs Belediyeye merbut dairelerin teftişi neticesinde Bakırköy bele- diyesi köprüler tamirat komls- yonu muhasebecilerile fen memu- ru Kenan Beye İşten el çektiril- mişlir, 2500 lira ihtilâs edildiği #öylenmektedir. Süvari Zabitlerimiz Balkan binicilik müsabakala- rak etmek üzere sekiz süvari zabitimiz eylülde Sofyaya gideceklerdir. Zabitlerimiz talim- lerine muntazaman devam etmek- tedir. Haliç Şirketinin Vaziyeti Haliç Şirketinin zararı kışa nazaran İki misli olmuştur. Şir- ket tekrar belediyeye müracaat ederek otobüs rekabetinden kur- tarılmasını istemiştir. Celâl B. Ankarada İş Bankan Umum Müdürü Celâl Bey dün Ankaraya gitmiş- tir. Yoksuzluk Yüzünden İntihar Balatta oturan Anden laminde 60 yaşlarında bir Rum, yoksuzluk yüzündenii $ metre yükseklikten pencereden aşağı atılarak intiha- ra teşebbüz etmiştir. Vücudünün muhtelif yerlerinden ağır suürette yaralanan Andon ümütsiz bir halde hastaneye kal- dırılmıştır. konuştu . Bu muhavere esnasında not almadık . Esasen — gizlemeye ne hacet — muhterem muhar tabımız bu sözlerin matbuatta intişarına müsaade de etmemişti. Fakat gazetecilerle konuştuğu- nun da farkında idi. ,, G. Primi, Bu zat, fransızen L'ackşam olmayan kimselerin yolunu kese-| gazetesinin tahrir heheti müdürü bileceğimden rica ederim ., — Fethi Bey işte bu şekilde emin — olmanızı olup mülâkatının nihayetine bazı zati mütalcalrı da ilâve etmiştir . Pazar Ola Hasan B. Ve Verem Mikrobu I 3 : Verem mikrobu — Hasan Bey... Sizin gazete bana fena çatıyor. Seninkilere çıtlat, dgırlırhl deşerim ha... 4 : Hasan Bey — Ayol sen milletin ciğe- rini deşiyorsun... Aldıran yok... Ha ciğerini deşmişsin, ba bizim, hepsi bir. milletin