July 4, 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

July 4, 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 'Sıyfı | Bana Göre | Atletizmimiz " Ne Halde YAZANı KOŞUCU BESİM Viyanada Yeni Bir Disk Rekoru Maruf koşucu Besim Beyin atletizm hakkında bir yazısını dercediyoruz. sahibine ait olan bu fikirler etrafında biz de ayrıca kendi — kanaatlerimizi yazacağız. Mevsim zarfında hiçbir fa- aliyet yapamadığı cihetle İs- tanbul atletizm heyeti esasen mühmel bir halde olan atletizm işlerini yüz Üstü bırakmak su- retile istifa etti. Bu işte mu- cibi endişe olan cihet mevsi- min hbayli ilerlemiş olmasına rağmen ademi faaliyetleri do- layısile bir türlü harekete geçmiyen alâkadar makamatın bu istifayı mevsim nihayetinin takarrübü hasebile ayni sükü- netle karşılamasıdır. Atletizm Hoyetinin İstifası Senelerce İstanbul ve Tür- kiye şampiyonluğunu kazanan ve hâlen bir Türkiye rekoruna sahip olan şahsiyetlerden te- şekkül eden bu heyetten içi- mizden olmaları cihetile çok şeyler ümit ettik. Onların gel- dikleri gündenberi yakalarını bırakmıyan talisizlikleri nihayet garip bir şekilde iş başından Ayrılmalarına sebep oldu. Atletizim heyeti istifa belli başlı - iki ymllhiın ıe::; gösteriyor: Biri Mali cihet ki: Bu her gelen ve giden heyetlerin umum! — şikâyetlerini — mucij gayrikabili tedavi bir hasta- kallu. kinci ve bizce solanı ki: O da ı:l:ıl::âıeı anarşi meselesidir. Atletizmde — Gruplar Atletim heyeti alenen - atle- tizmde anarşi vardır. diyor ve bunu antranör grupu, Besimin grupu, B şiktaşlıların gruplarile Üüçe ayırıyor. Bu bir görüş meselesidir. Hazırlanacak her hangi bir atletizm hareketinde mevcut atletleri bir arada ya- rışırken görmek bu noktayı çürütmiye kâfi olmakla bera- ber atletizm işlerinde içinden çıkılmaz bir karışıklık olduğu da muhakkaktır. Niçin — Çalışamıyoruz Derdimizi soran ve dinliyen olmadığı içindir ki her telden bir saz çalınıyor. Meselâ: Bize bir avuç atletsiniz. alıp vere- mediğiniz nedir dedikleri gün sırasile henüz temmuz bidayeti olduğu halde yarışacak saha- mız hazır değil, dünyanın her tarafında namütenahi müsaba- kalar yapılıyor, biz — onların — meticelerile kendi heye- canlarımızı - tahrik — ve — tes- kin etmekle meşgul. Çünkü müsabaka yapamıyoruz. Ge- çen sene fena surette mağlüp olduğumuz halde önümüzdeki tam Üç ay gibi gözümüzü açıp kapamadan geçecek kadar k- O sa bir zaman kaldı. Balkan hazırlanamıyoruz. Tabil bu sene ayni akibet ha- zır. 924 ve 928 gibi asrı ha- zırın en muhteşem - olimpiyat- larına iştirak ettik, Balkan elimpiyatlarına gittik. Oralar- da atletizm işlerine nasıl e- — hemmiyet veriyorlar biliyoruz. | Bugünkü uyuşuk halimizle bü- tün bunları gördüğümüze bin bir şahit lâzım.. İstanbul atle- tizm beyeti de tıpkı bizim gibi sukut ediyoruz diye bağırıyor. Bundan daha ciddi, daha & Viyanada atlet Jozef Daran- yi, (7) kg (240) gramlık gül- leyi sağ ve sol ellerile ceman (28,04) metreye atarak yeni bir rekor yapmıştır. Sağ elile (14,80), sol elile de (13,24) metreyo - atmıştır. 2 baziran ( 1912 ) senesinde resmen tesbit edilmiş olan eski rekor müteveffa ( Ralfruz ) da idi. Bu atlet gülleyi sağ elile (15,39 ) metreye, sol elile de (12,61) metreye atarak ceman tam (28) metre elde etmişti. Yeni rekor bu hesapça (4) santimetre farladır. Bu yeni rekorun resmiyet kesbedip — etmiyeceği malüm değildir. Tek kolla gülle reko- ru halâ (928) olimpiyadında Amisterdamda gülleyi (15,87) Daranyi gülle atıyor metreye atan Amerikalı Fok- tadır. Fü—tî)bl—Heyeti ) Şilti Maçım;ı Oynanma: ması Kararı Önünde Fubol heyeti, şilt maçının bu euma oynanmasına karar verdi. Gelecek Yunan takım- larına - karşı hazırlanmak- isti- yen Galatasarayla Fener ku- lüpleri ise maçı oynamamayı kararlaştırdılar, Dün futbul heyeti resi Bas- ri Beye sorduk: — Ne yupacaksınız? — Biz de oturup bir karar veceğiz. Demek iş karara kaldı! mimi, daha esaslı ve yürekten şikâyet olur mu?.. Antrenör Meselesi Antrenör meselesi lıba- şına bir derttir. 928 de İstan- bula gelip bir sene sonra bin- lerce atlet yetiştireceğim, Ümi- dinizin fevkinde rekorlar yaptı- racağım diye bol bol vaitlerde bulunıp bugün Üç sene oldu- gu halde bence bir faide temin edememiştir. Sahamız yok, atletizm kadromuz çürük, müsabaka yapmıyoruz bu pa- raya ve antrenör bulundurmak suretile hakkımızda gösterilen Iötüfkârlığa günah değil mi?.. Biri çıkıpta bu adam üç senedir ae gi bi bir eser vücu- da getirdi ışıe sorsa o ve biz Sa- | nasıl bir cevap bulacağız?.. SON POSTA | Su Sporları Başladı Bugün, Beykozda Müsabakaları İlk Deniz İcra Ediliyor Bu Mevsimde Y;ı;l:cık Deniz Sporlarının Umum Yekünu Tam armkör — On Sekizi Buluyor İki güzme havuzu yapılıyor İdman Cemiyetleri ittifakının İstanbul mıntakası ile, Şirketi Hayriye —arasında yeni bir mukavele yapıldı. Bu mukaveleye göre mınta- ka Denizcilik Heyeti beş sene müddetle 'deniz müsabakalarını yalnız Boğaziçinde — yapmayı taahhüt — etmektedir. Şirket idaresi de müsabakalarda daği- tılacak — mükâfatlara — karşılık olmak üzere her sene (17D0) lira verecek ve müsabakaları girenlerin adedi arttıkça bu ştırılacaktır. Bundan başka Şirket, Böğüz- da bir de yüzme havuzu yap- tırmayı taahhüt etmiştir ki bu kavuzun inşaatına başlanıldığı- mı daha evveke bildirmiştik. Şirket, havuz dabilinde (Vater- polo) denilen su topu oyununa mahsus kalelerle atlama kule- sini yaptırmaktadır. Bu inşaat yakında tamamlanacaktır. Bu sene ilk deniz müsaba- kası bugün Beykozda yapıla- çak ve kayık yarışlarile başlı- yacaktır. 17 temmuzda ise Bü- yükderede yüzme yarışları ya- pılacaktır. Bu mevsimde yapılacak ya- rışlar şunlardır: 4 Defa ) Kayık — yazışı Yüzme Kota » Motörbot ,, Outboat motör yarışı MA y A ü Ai e Amerikalılar! Çok Çalışıybrlar d V 1932 senesinin olimpiyadı Demek oluyor ki bütün dünya Los - Ancelosta yapılacaktır. atletlerinin boy ölçüşmelerine ancak bir sene kaldı. Amerikalılar, milyonlar sarfederek burada bir Stadiyom yaptırdılar ve, çalışıyorlar. Resmimiz, Amerikanın kadın yüzücülerinden ( Oliye Hateh ) 1 variyetinde gösteriyor. Arkası gelmiyen bir iki re- tor kimi tatmin eder?.. Antrenörden evvel yetişmiş atletlerin uzun mesaileri neti- cesi, elde ettikleri rekorlar tabif olan birer tekâmül eseri- dir. 9290 senesinden sonra yeni rekorları kaydeden kronamet- reye tesadüf edilmez oldu... Acaba bu hal çocukların kabiliyetsizliğinden mi?. mühim bir atlama eli klabiri hayabilile?, Kaç! atleti bir arada görmek kabil?. Kaç klübümüzde atletizm faa- liyetine şahit olabiliriz?. İstan- buldan uzak ve yakın hangi diğer bir şehrimizde memle- kete antrenör girdikten sonra bir hareket görüyoruz? Antre- Bör Üç sene zarfında atletizme dalr İrşatkâr kaç konferansı verdi? Muntazaman hangi tek- nik makalelerini - sayabiliriz?. Malüm üç beş rekormenden | İşte namütenahi uzatabileceğimiz l Kabiliyetsizlik Nerede ? SPORKISMIİI IFutbolcülerimı'z Kampa Giriyor.. Yunan — muhtelitinin gelip gelmiyeceği henöz kat'l suret- te teayyün etmiş değildir. Maa- mafih aksi, yani gelmiyecekleri kat't sürette sabit olununc- ya kadar futbolcülerimizin vali ve belediye reisi Muhittin Be- yin de tensibile kamp olaral intihap edilen ( Yeşilköypalâs ta çalıştırılmaları tekarrür et- miştir. Kampın idaresi Galtasaray umumi kâtibi Vamık Beye ve- rilmiştir. Üç klübün, yani Galatasa- ray, Fenerbahçe ve Beşiktaşın salâhiyettar adamları kampa girecek futbolcüleri on altı kişi olarak tesbit etmiştir. Bunlarda: Galatasaraydan: Ülvi, Avni, Burhan, Vahi, Mitat. Nihat, Suphi, Rebi, Kemal Faruki, Mehmet Salim Fenerbahçeden: Zeki, Alâ- ettin, Fikret, Muzaffer, Cevat Beşiktaştan: Hüsnüdür. Futbolcüler kamp hayatları esnasında muntazaman bedeni idmanlar — yapacakları — gibi, kampın civarındaki sahada da topla idman edebileceklerdir. Muhittin B. tarafından kamp için verilen tahsisat kampın Yunan maçlarına kadar mun- tazam bir surette temin edecektir. Diğer taraftan, eğer vazi- yeti oynamıya müsaitse, Beki- rin celbine de teşebbüş edil- miştir. idaresini Futbolcülerimizin kamp müd- detince ciddi çalışarak Yunan- llar geldiği takdirde yüzümü- zü güldürecek muvaffakiyetler göstermelerini temenni eyleriz. Son Maçlar Romanya, Sırp Takımını Mağlüp Etti Geçen pım?uıın Zağrepte, Balkan futbol turnuvasının fi- nal maçı yapılmış ve intizar hilâfına Romanya takımı, Yu- göslâv takımını (4-2) mağlüp etmiştir. Stokholmda yapılan İsveç - Danimarka maçı (3- 1 ) Dani- marka kazanmıştır. * Zürihin Grashoppers takınıı Pariste, Müstemlikât turnuva- sını kazanan Uranya ile bir maç yapmış, sıfır. sıfıra bera- bere kalmışlardır. Alman Kadınları Galip Fransız Alman kadın atlet takımları Pariste karşılaşmış- lar, Alman kadın atlet takımı 43,5 sayıya karşı 52,5 sayı ile iyük dertlermizden Biri ve belki en mühimmi budur. Atletizm heyetinin dediği anarşi hakikaten mevcut ise onun eserlerini Abrahamın şahsiye- tinde aramalıdır. Her Aleksi Abraham üç senedir fevkalâde sönük geçen mesaisine muka- bil bol bol aldığı maaşı kâfi görüp —memleketi terketme- dikçe ben atletizm - İşlerinin kurtulacağına inananlardan değilim... er Besim I Memleket Haberleri Kocasından "Dayak Yiyen Bir Kadın Kendini Evinin Tavanına Asarak İntihar Etti Alâiye, (Hususi) — Mahmut Seydi köyünden Sağır — oğlu Mehmedin kaçak olarak ektiği tütünleri — inhisar memurları imha etmiştir. Bu muameleye fena halde kızan Mehmet, eve gelince — karısını — bayıltıncıya kadar dövmüş, kadıncağız da buna müteessir olarak kendini evin tavanına asmış, intihar etmiştir. Fare Mücadelesi Konya, (Hususi ) — Ilgın kazası dahilinde son bir hafta içinde (5000) dönüm arazi, tarla — farelerinden — temizlen- miştir. Mücadele devam ediyor. Eski Tarihi Eserler Ermanak, ( Hususi ) — Eski Karaman oğullarına ait tahta oymacılğının en güzel nümu- neleri burada muhafaza edili- yordu. Bunlar Konya müzesine naklolunacaktır. Yakalanan kaçakçılar Balıkesir, ( Hususi) — Şid- detli takibat neticesinde Üç tütün ve sigara kâğıdı kaçak- çısı, beş te kaçak tütün kub lanan köylü yakalandı. Bir Kamyon Kazasi Adana , (Hususi ) — Sulaklı yolunda eşya taşıyan bir kam- yon bir hendeğe yuvarlanmış, 9 amele yaralanmıştır. İkisinin yarası ağırdır. Adanada Maarif Adana, (Hususi) — Bu sene şehrimiz - İlk mekteplerinden (220) talebe şahadetname al- mıştır. (71) ri kız, (149)za er- kektir. ğ Bir Sarhoşun Cinayeti Tarsust, ( Hususi ) — Afgan mahallesinde iki çocuk kavga ederken hariçten birkaç kişi müdahale etmiş, fakat bu se- fer bunlar da kavgaya başla- mışlardır. Neticede bir erkekle iki kadın ölmüş, ve dört kişi de yaralanmıştır. Katil -Aplak Mehmet isminde birisidir. Bu cinayeti sarhoşlukla yapmıştır. Bir Kazanın Feci Neticesi İzmir, ( Hususi ) — Birgi- den Ödemişe yirmi yolcu ile hareket eden bir otomobilin yarı yolda frenleri bozulmuş, yolcular heycanla kendilerini dışarıya fırlatmışlardır. Bunlar- dan dördü ağır surette yara- lanmış, Ali ismindeki yolcu da beyni parçalanarak — ölmüştür. Şoför tevkif edilmiştir. İsmet Paşa Kazası Cebelibereket, ( Husust ) — Islahiye halkınım — gösterdiği arzu Üzerine — kazanın adı “İsmetpaşaş,, ya tahvil edilmiş- tir. Bunun için — yapılmazı lâzimgelen kanuni — muamele icabı olmak üzere belediye kanununun dokuzuncu maddesi mucibince — belediye — meclisi karar vermiş ve o suretle tes- cil olunmuştur. 3 9 Düurmüş