11 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

11 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Memleket Haberleri Balıkesirde Otomobil Soyguncuları Üç Silâhsız Haydut Bir Otomobili Durdurup Soymuşlar Balıkesir, (Hususi) — Kep- But yolu üzerinde, şimdiye ka- dar misline az tesadüf edilen garip ve gülünç bir soyguncu- luk hâdisesi oldu. Hâdise şu- dur: Memleket hastanesi dok- torlarından Mehmet Ali, Müfit, Kemal, ve Mehmet Beyler bir etomobille Kepsut yolundan buraya gelirlerken yarı yolda önlerine Üç kişi çıkmış ve oto- mobili durdurmuştur. Fakat bu Üç adamın elinde silâh namına hiçbir şey yok- tur. Silâhsız haydutlar otomoa- bili durdurduktan sonra dokto:- ları soymuşlar ve kaçmışlardır. Üç silâhsız haydudun bu dört doktordan — aldıkları paranın yekünu da yalnız dört liradır. Bartında Teftişler Bartin, ( Hususi ) — Gelen bir emir Üzerine Zonguldak Defterdarı Bartın Belediyesi- nin — muhtelif — muamelelerini teftişe başlamıştır. Yeni Bir Fabrika Zafranbolu,'( Hususi ) — Bu- rada hususi teşebbüslerle yeni bir kereste fabrikası açıldı ve işlemiye başladı. Piyasadan Çekilenler Mersin, (Hususi) — Burada bir sene zarfında piyasadan oltuz kadar tacir çekilmiştir. Buğday Fiati Adana, ( Hususi ) — Son günlerde buğday dört buçuk kuruşa - satılmaktadır. Pamuk fiati 150 - 160 arasındadır. Mühim Bir Kaçakçılık İzmir, ( Husust ) — Foça sahillerinde bir motörde yirmi dört çuval kaçak cigara kâğıdı yakalandı. Kaçakçılardan 120 bin lira ceza alınacaktır. Mo- törün makine dairesinde yapı- lan araştırmalar — neticesinde bazı kâğıt ele geçirilmiş, bun- lar tetkik edilmiş ve kaçak kâğıtların burada Yuda ismin- de bir Museviye ait olduğu anlaşılmıştır. Fakat Yuda bir türlü bulunamamıştır. Bir Kadın Mahküm Oldu İzmir, (Hususi) — Bir polis memuruna — vazife — hâlinde hakaret eden Fatma isminde bir kadın ağırcerada bir ay hapse mahküm olmuştur. Kız Kaçırmışlar Babıkesir, ( Hususl ) — Pa- mukçu nahiyesinde Zehra is- minde bir genç kızı kaçırmak isliyen Halil, İsmail ve Mus- tafa isminde üç kişi yakalan- mış, mahkemeye verilmiştir. Annesine - Kızmış Tarsus, ( Hususi ) — Yeni- köyde Mehmet isminde birisi bir miras meselesinden annesi- - me kızmış, bu yüzden kendini | bacağından, ineklerinide kar- — Undan yaralamıştır. — a HĞ gaa aüi 'SON POSTA Şmeling'in kolları açık vaziyette bir Resmi Dünya boks şampiyonası, dünya şampiyonu Maks Şme- ( ling ismindeki Almanla Strib- ling ismindeki Amerikalı ara- sında İcra edildi. Bu sütunlar- da görülmüş olduğu Üüzere Şmeling (15) devre süren çetin bir döğüşmeden sonra birinci- liği kazanmıştır. Fakat bu, bir boks maçı değil, bir nevi boğazlaşma olmuştur. Beheri üçer dakika- dan tam (465) dakikalık on beş devreye ayrılan bu maçin altı devresinde Amerikalı hasmına faik döğüşmüş, geri kalan do- kuz devre ise (Şmeling) in hakimiyeti altında geçmiştir. Müsabakanın sonlarına do- ğru her iki boksör kan içinda denecek bir hüle gelmişlerdi. İkisinin de gözleri yedikleri ma Şeklinde SPOR Kİ Dünya Boks Şampiyonası, Bir Boğazlaş Bir Maçtan Ziyade Cereyan Etmiştir... Stribling - Şmeling maçinin Buhranlı bir safhası yumruklardan şişmiş, dudak- ları patlamış, dişleri kanamış, yüzleri yamrı, yumru olmuştu. | Müsabakanın sonlarına iki dev- re kala Stribling yediği şid- detli bir yumruğun tesirile yere yuvarlandı. Hakem, geçen sa- niyeleri saymıya başladı. Se- kizinel saniyede ayağa kalktı ve ondan sonra bir daha ken- dini toplıyamadı. Ön beşinci devrede vaziyeti bitik bir hale | gelmişti. Nihayet Şmeling ha- keme dönmüş ve bu şekilde maça devam etmenin günah olacağımı — söylemiştir. üzerine hakem dövüşmeyi dur- durmuş ve ( Şmeling ) i galip ilân etmiştir. Fakat maçın umumi man- zarası, her iki Boksörün da Dempsey ayarında ve o mu- azzam kuvvette insanlar olma- dıklarını göştermiştir. Bunun Atletizm Mevsiminin Ortasındayız Fakat Bizim Atletler, Bu Mevsimde Pek Az Müsabaka Yaptılar Her tarafta atletizm birinci- likleri yapıldı. Diğer senelere nisbeten — cihan atletizminde bu sene daha fazla bir faali- yet ve terakki var, Evvelce nazarı dikkati celbeden derece ve rekorlar bugün daha tabil olmıya başladı. Gün geçmiyor ki bir memleket rekorunun kırıldığıni haber almiş olmıya- hlm. Bütün cihan, atletizmine büyük bir alâka ve ehemmi- yetle sarıldığı ve mesaisini d iği şu sıralarda biz ne yapıyoruz? Şimdiye kadar olan faaliycüimiz kollej müsa- bakası ve husust mahiyette iki ve Galatasaray atletlerinin Bursa seyahatından ibarettir. En güzide atletlerimizi ele alır ve onların bu mevsimde kaç müsabaka yaptıklarını dü- şünürsek vaziyetimizi daha iyi tesbit etmiş oluruz. Yaptığı müsabaka adedi Semih 2 Mehmet Ali 2 Haydar 1 Besim 3 Veysi 1 Beynelmilel atletlerimiz me- yanında en Ön safta isimleri geçen bu gençlerin yaptıkları müsabaka adedine karşı sair Balkan ve Avrupa şampiyon- ları bugün onu mütecaviz mü- sabakaya girmişlerdir. Haftalar, aylar geçtiği hak de ortada henüz ümitbahş bir faaliyet başlangıcı yok. Spor umurumuzu idare eden zevatın bu noktaları herkesten daha iyi takdir ettiklerine şüphe olmadığından Ümitle bekliyo- ruz. * İngiliz Kkızları| ( Kriket ) oyununa hastalık gibi müptelâdırlar. Londradaki — büyük — ticarl müesseselerde — çalışan İngiliz — kızlarının öğle — tatilinde yemeklerini feda ederek Kriket oynadıklarını gören ticarethane sahipleri müesseselerinin üst katlarma Kriket seselerden — birinin oynanabilecek — taraçalar taraçasında siperliklerini giyen yedi işçi kızı görüyoruz .. İzmir Sporcuları İki öğle yemeği paydosunda yaptırmışlardır. Kriket oynamak Hasım Partiye Ayrıldı Atina, 7 (Husust) — Yu- nan — futbolcülerinin müphem bir şekil ve mahiyet alan seyahatleri meselesini yakından takip ve tetkik etmek için Atinaya gelirken yolüstü İzmi- re de uğramıştım. Bdrada te- essürle gördüm ki İzmir spor- cuları ikiye ayrılmışlardır. Bir tarafta Altay, Göztepe, ve Türkspor, diğer taraftanlda Altınordu, Karşıyaka; İzmirspor ve Şarkspor ve Yuce vardır. Son aylarda yapılan İzmir - Ankara tamasından —sonra — heyetler arasında çıkan ihtilâf büyü- müş İmir mıntakası istifa et- miş, yerine yukarda isimlerini saydığım ikinci gruba mensup bir heyet geçmiş. Bu heyete eski heyetten yalnız mıntaka reisi Kâzım Paşa yine mınta- ka reisi olara İştirak etmiştir. Yeni gelen heyet azaları şim- diye kadar sporla fazla meşgul olmadıklarından terddütlü bir idare tesis etmişler. Bu heye- tin ilk işi disiplin yapacağız diye — birinci — gruba — yani Altay, Göztepe ve Türk spor klüplerine mensup aza- lardan on kişiyi muhtelif su- rette tecziye etmek olmuş. Bundaki maksat ta bu üç klübü âzami derecede zaif düşürmüş. — Bundan evvel tecziye edilen Vehaptan maada geçen gün içtima eden futbol heyeti diğer klübün maçından sonra hakemi dövmiye teşeb- büs etti,, diye yine Altaylı bir oyuncuya altı ay boykot cezası vermiştir. Bu muameleler karşısında birinci gruba mensup klüp- lerin birleşerek lik maçlarından çekilmemeleri şükrana şayan- dır. Altay takımı bu vaziyetten fena halde sarsılmıştır. İzmirin, #sporu seven ve #porun terakkisini istiyen mu- hiti bu ikilikten çok mütees- sirdir. Bu fena vaziyetin birân evvel bertaraf edilmesi — için çalışılmaktadır. Nüzhet sema ada zümete Resimde böyle mües- için bacak Bugünkü Terfi Müsabalîgsı Bugün stadyumda ikinci kü- me şampiyonu Kasımpaşa ta- kımı ile birinci küme sonuncu- su ÂAnadolu arasında bir terfi müsabakası yapılacaktır. İkinci kümeden birinci terfi Fiçin yapılacak bu maç, bâsıl edeceği vaziyet itibarile çok mühimdir. Filbakika İkinci kümede na- zarı dikkati celbeden bir var- hk gösteren Kasımpaşalılar bi- rinci kümeye geçebilmek için ellerinden geldiği şekilde oy- mıyacaklardır. Buna mukabil Anadoluda — yenilmemek - için azami gayrelini sarfedecektir. Anadolu lik maçlarının bi- dayetindeki fena vaziyeti son baftalar tashih etmişti. Heybeli Kayık Yarışları Bugün Heybeli Bahriye Li- sesi çocuklarının iştirak ede- cekleri hususi mahiyette kayık yarışları Heybeliada — önünde yapılacaktır. Arzu eden klüp- lere açık olan bu müsabaka- lara Galatasaray, Fenerbahçe ve Beylerbeyinin gireceği ha- ber verilmektedir. | Hariçte Neler Oluyor? Bukhran Hafifliyecek? Mister Hooverin Tek- lifinden Sonra Vaziyet Kısmen Düzeldi. — Vaşington, 8 (A. A.) — ariciye nezareti, Londradâ toplanacak mutahassıslar kon* feransına Amerikanın bir mür şahit göndereceğini haber ver” miştir, Hariciye “nazırı vekili M Castle bugün söylediği — birf nutukta demiştir ki: “ Reisicümhur M. Hooveriti ecnebi hükümetlerin borçlarınlt. ait tesviye suretlerinden her” hangi birinin devamlı surette tadili hususunu ne derpiş, ne de teklif etmiş — olmadığın! açıktan açığa beyan eylemeği bilşıuı arzu ediyorum. *Hoover - plânının yegüne gayesi bütün dünyada hüküm sürmekte olan iktısadi inhis tattan doğan vaziyete muvakkat bir hafifletme çaresi bulmak” tan ibarettir. Almanya Söz Veriyor Parla, 8 (A. A) — Almant yanın Paris sefiri M. Fon Hof başvekil M. Laval'a iki vesikti tevdi etmiştir. Bu / vesikalarda — Almanyâ hükümeti morotoryom plâ tatbikı neticesinde elir cak varidat membalarını ikte sadi gayelerden başka bir yere tahsis ve sarfetmiyeci men taahhiit etmekte Mutahassıslar Konferansı Paris, 9 (A. A.) — Muta' hassıslar koferansı 17 tem* muzda Londrada toplanacaktıfı İngilterenin Teklifi — Londra, 8 (A.A) — Salâr hiyettar mehafile gelen haber” lere nazaran İngiltere hükür meti, Fransa ve Amerika hür kümetleri ile istişarede bulum” duktan sonra alâkadar dev” letlere resmi bir davetnamt göndermiştir. — İngiltere, — bü devletleri Young plânının Hoo” ver teklifine tatbiki - usullerini derpiş etmek için yakında bif konferans aktine davet etmek” tedir. Henüz kat'i hiçbir cevaff gelmemiştir. Çekler Ne Kazandı? Prag, (A. A) — Bütçeniu mo” ratoryomdan İstifadesi 233 mif yon korona ?liğ olmaktadır. — İspanyada Bir İflâs —— İ rest Barslon, 8 (A.A) — Kataf lonya bankasının - tediya! kesmesi büyük bir panik uyati” dırmıştır. Bunun üzerine İ talonya hükümeti bir beyalt' name neşrederek bunun müü” ferit bir hâdise olduğunu bif dirmektedir. İ Taassuhbun Derecesi — Seville, 8 (A.A.) — Amelt sindikası liderlerinden doktof Vallina, civar köylerden birit” de bir miting tertip etmii Mumaileyh, hükümete şiddetl? hücum etmiştir. Fakat Hazı Meryem aleyhinde de söz söf” lemiye başladığından köylül İ hatibi yakaladıkları gibi suy* atmışlardır. ,Jl Ve ancak “Yaşasın Hazret Meryem diye bağırdıktan soff” ra sudan çıkarıp serbest bıri mışlardır. İran Şahına Hediye Moskova, 8 (A. A.) — kümet, İran Şahına Staling de fabrikalarında yapılmış V traktör hediyeetmiştir.