24 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

TELEFON: — | : MÜDÜRLÜK — 20203 NÜSHASI HER YERDE 5 Rr. 24 Temmuz 19311 CUMA No, 357 /DARE: İSTANBUL NURÜOSMANİYE ŞEREF SOKAĞI HERGÜN NEŞROLUNUR Son Posta A Halkın gözüdür: Halk bununla görün A lıııuı.ı kulağıdır. Halk bununla İşitir. AHI dilidir: Halk bununla röyler. GAZETEDE MES'ULİYET KlMlNDIR': Meclısm Cumar- tesi Celsesinde Yeni Matbuat Lâyihası Heyeti — Umumiyede Müzakere Edilecektir Ankara, 23 (Hususi)— Mat- n v buat — lâyihasının — kanuniyet - kespetmesi kat'i olarak karar- laştırıldı. Meclisin dünkü cel- sesinde yeni İâyiha cumartesi günü müzakere edilmek üzere ruznameye alındı. Bu münase- betle cumâartesi celsesinin ha- raretli olacağı, kanun etrafında münakaşalar - yapılacağı mu- hakak gibidir. Muhtelit Encümende Ankara, 23 (Hususi) — Ad- liye ve Dabiliye encümenlerin- den teşkil olunan muhtelit en- cümen dün sabah toplandı, matbuat lâyihasının mütebaki kısmını gözden geçirdi ve bu akşama kadar çalıştı. Encümen bugün de topla- mnacak, lâyihanın tetkikini bi- tirmiye çalışacaktır. Dün tesbit edilen esaslar şunlardır : Gazetenin umumi neşriyatını idare edenin adı beyannamede gösterilecek bu zat başmuhar- rir, umumi müdür, yazı müdürü yazifesini — filen yapanlardan biri olabilecektir. Tahsili yük- sek olmak ciheti de - iltizam olunuyor. Muhbir ve muhar- rirler 21 yaşında olacaklar, Ankara, 23 (Hususi)— Buğ- day meselesinin halli için bir proje hazırlandığı ve bu bir iki gün içinde meclise sevke- dilerek hemen bu devrede çı- karılacağı hakkındaki haberler istical ile verilmiş olsa gerek- tir. Benim tetkikatıma göre va- ziyet şudur ve bu malümat verilmiş kararları değil, alın- ması — düşünülen — tasavvurları göstermektedir: Köylüyü himaye için düşü- nülen muhtelif tedbirler ara- sında en ziyade üzerinde du- KÖYLÜNÜN BUĞDAY DERDİ Düşünülen Çareler Birkaç Tanedir.. Mös'uliyot Mesolesi Halledildi| İktisat Vekili İzahat Veriyor.. | Türk köylüsü hasadını yapmış dönüyor 1 — Köylü, hükümete ve- receği vergiyi buğday ve arpa olarak aynen versin. Hükümet bu mahsulü, o günkü piyasa fiatine iki kuruş zam ederek alsın. Sonra, Bulgaristanda ol- duğu gibi, bu buğdayı değir- yu değirmencilerden tahsil - et- Sin, 2 — Köylü, Ziraat Banka- sına olan borcunun yarısını âynen hububat olarak versin. , Ziraat Bankası da alacağının yüzde ellisini o günkü piyasa mahkümiyetleri olmıyacaktır. (Devamı 3 üncü sayfada ) rulan ve ne dereceye kadar tatbiki kabil olduğu araştırılan Gaz i Hz tedbirler şunlardır: Yalovada GÜZEL KADIN DEYİNCE NE ANLARSINIZ? eTi e Selim Sırrı B. Konfe- istirahat etmişler, saat Üç bu- ıç..ım maiyetlerile birlikte Eı ransında Bunu Anlattı İ | İ tzerinden buğday olarak tah- sil etsin, (Deşamı - 6 incı- sayfada:) tuğrul yatına rakip olarak Yu- Ve “Aşk Dehanın | Guneşıdır,, Dedi lovayı teşrif buyurmuşlardır. Selim Sırrı Bey, bir müd- $ Ermeni Patriği dün saraya giderek hususl defteri imza- lamıştır. dettenberi radyoda konferans- Bu konferansların “ güzel kadın ,, Bittir. ve evvelki Kadın ve gü- zellik hakkında bazı orijinal fikirlerin serdedilmesine vesile olan bu konferansında, Selim sırrı Bey, sözlerine şöyle baş- lamtıştır : Mecliste Gazete Müzakereleri (Dünkü nüshadan Devam ) (Diyarbekir) — lar veriyor. sonuncusu mevzuuna gün verilmiştir. Kâzım Pş. Yaşınız kaç? Ahmet İhsan B. (Devamla)— Yaşımı merak ediyorsanız tam altmış yaşındayım. Hayatımın 48 senesini Serveti Fünuna hasrettim. Başladığım günden bugüne kadar teceddüt, terak- ki, medeniyet ve ideal - peşin- de koştum. Bunu anlamak için Serveti Fünunun 48 ciltlik kolleksiyonlarına bakmak - kâ- fidir. Onların bekçiliğini ettim. Memleketin en yüksek adam- ları geldiler. Beraber çalıştılar. rfan saçtılar. “— Kadınlarda aranan bi- Finci meziyet güzelliktir. Ve yerşeyde ekseriya aranan da güzelliktir. Güzellik deha ile tevemdir. Nasıl dâhiler, yer yüzünde nadir bulunurlarsa hakiki ma- nasile güzel denecek kadınlar da ©o derece nadirdir. Devamı ? inci sayfada ) Beden güzelliğini en iyi temsil eden iki vücut Devana aei — <ayfada) Aksaray Bekçisini Vuran Adam Katili Bir Kadın Tanıdı, Fakat Maznun İnkâr Ediyor. Meçhul bir” hirsız evvelki gece Aksarayda bir bekçiyi tabanca ile öldürdü ve kaçtı. Bu cinayeti dün kısaca yaz- dık. Fakat dünkü tahkikatı- mizla cinayetin meraklı safha- larını da öğrenmiş olduk: Aksarayda Baba Hasan İlmi isminde bir mahalle vardır. Bu mahallenin bekçisi Ahmet Ağa evvelki gece yarısı nöbeti diğer bekçi Rüstem Ağaya devretmiş, ©o civarda Meçhul Asker sokağındaki evine gidip Yokarıda maktul bekçi Rüstem A ğıda maznun Sadettin yatmıştır. Gece saat iki bu- çuğa doğru bir gürültü olmuş, Ahmet Ağanın annesi Zehra H. uyanarak pencereden bir adamın içeriye baktığım gör- müş ve uyku sersemliğile: — Hırsız var! Diye bağırmıştır. Zehra Hanımın bağırmasile bekçi Ahmet Ağa ile kardeşi Alide uyanmışlar ve elbiselerini giymeden sokağa fırlamışlardır. Bu sırada bekçi Rüstem Ağa da bu sokağa girmiş, fakat mehul bir adamın kaçtığını görmüş — ve yakalamak için önlemek istemiştir. Bu kaçan adam bekçi Ahmet Ağanın evini soymak istiyen hırsızdır. 1Devamı 2 inci sayfada | Bugünün Meselelerinden Boş Duran Madenlerimizi Nasıl Çalıştırabiliriz? İyi Bir Kanun, Değiş- mez Bir Siyasetle.. Son zamanda hareketsiz duran Balya Türkiye, madenleri ile zen- gin bir yerdir. Şimdiye kadar keşfedilen, fakat işletilmemiş olan madenlerin miktarı birkaç yüzü geçer. Bugün kömür havzasından maada yalnız Kütahya ve Bur- sada üç krom, Fethiye ve civarında İki manganez madeni işlenilmektedir; bunlar da as- gari bir şekilde. Balya Kara- aydın madenlerinde yalnız te- işletilmemiştir. ve işletilmemek- tedir. Bu, niçin böyle olmuştur? Bu sualin cevabını şimdiye kadar verdiğimiz malümat izah etmiş- tir. Fakat bugün bunun lze- rinde biraz daha durmak ve yapılması lâzım gelen şeyleri tesbit etmek istiyoruz: 1— Şimdiye kadar, maden- lere lâyık oldukları ehemmi- yet verilmemiştir. Birçoğumu- zun nazarında kömür maden- lerinden mada kıymetli maden sisat muhafaza edilmektedir. Bir kısım madenlerde de, hu- kukt — vaziyetlerini muhafaza için sönük ve sun'l bir faaliyet görülmektedir. Bunların haricinde — Gütün diğer madenlerimiz muattaldır. yok gibidir. Yalnız son zaman- larda, cihan siyaseti üzerinde oynadığı rol itibarile, petrol madenlerine kısmen ehemmi- yet verilmiş, Amerikada oku- yan mühendis Cevat Eyup B. (Devami 6 mcı sayfada) “Dil Encümeni, Tarih Encümenine Merbut Olacak,, Gaxeteler — Ooo... Bak, Dil Encümenini Tarih Encümeni çekiyor. — Tabü... Dil Encümeni maziye karıştı ve tarihin malı oldu.