1 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İlk Üzüm Piyasaya Çıkarıldı Bu Senenin rekorunu Menemenli Bir Bağcı Kazanmıştır İzmir, 30 (Hususi) — Me- memen bağcılarından Deşteban Ali Süleyman Ağa bu senenin ilk kuru üzüm mahsulünü dün İzmir piyasasına çıkardı. Se- medin bu ilk mahsulünü bura- daki tacirlerden Hıfzı Şükrü B. satın aldı. Her Tarafta Sıcak Var Bahkesir, (Hususi) — S- caklar tahammül edilmez bir şekil aldı. Gölgede hararet 33 derecedir. Adanada Açıkta Kalanlar Adana, ( Hususi ) — Maliye kadrosu tebliğ edildi. Varidat kadrosundan on memur açıkta kalmaktadır. Haydutlar Takip Ediliyor İzmir, (Hususi ) — Torbalı şosasında iki kamyonu - dur- durup yolcularını soyan haydut Koca Ali şiddetle takip edi- liyor. Takip müfrezesinin ba- şında bizzat Jandarma Alay Kumandanı İbrahim B. bulu- Büyor. Bir Yangın Tahkikatı Bandırma, ( Hususi ) Birkaç gün evvel çıkan bir yangına sebebiyet — verdiği id- diasile Hacı Yusuf — mahalle- sinden Maksut Ağa isminde bir ihtiyar hakkında takibat yapılmaktadır. Bir Namus. Davası Bandırma, ( Hususi ) Büuraya tâbi Darıca nahiyesin- den Osman oğlu Hakkı isminde biri hakkında mamus - davası açıldı. İddiaya nazaran Hakkı birgün komşusu Latifeyi ka- çırıp irzimi berbat etmiştir. Bahtiyar K. Sivas Yolunda Haydutluk Malatya, (Hususi) — Bir- kaç gün evvel Sıvas yolunda bir şakavat hâdisesi olduğu ve bazı haydutların bir kamyonu durdurarak soydukları haber alınmaktadır. Bir Kız Kaçırıldı İzmir, ( Hususi ) — Evvelki gün' Halil Rifat Paşa cadde- sinde keresteci Mehmet Beyin hanında oturan Antalyalı Emeti Hanımın on yedi yaşında kızı Servet Hanım kaçırılmıştır. Ka- rakola vuku bulan şikâyete na- zaran kızı kaçıran şoför Meh- met Ali oğlu Ahmet namında biridir. Zabıtaca tahkikat baş- hanmıştır. Fotoğrafçıların Tröstü Malatya,, ( Hususi ) — Bu- radaki fotoğrafçılar aralarında birleşerek bir tröst yaptılar, Evvelce vesika fotaoğrafları için gümüş para iki kuruşa gçıkarılırken - bu trösten son- ra fotoğrafçılar bir resim için beş kuruş istemektedirler. Bir İntihar Teşebbüsü İzmir, 31 (Husust) — Hasibe tminde genç bir kız, aleyhin- deki dedikodular — yüzünden «ntürdiyot içerek İntihar et- W 'steli, kurtarıldı. Hollivutta Tanıdığım Artistler Hollivut, (Husust Muhabiri- mizden) — Hollivatta bulunup ta artistlerden hiç olmazsa ba- zılarını tanışmamak mümkün değildir. Ben, senelerden beri Holi- vutta bulunduğum — için eski yeni artistlerden birçoklarını tanımak fırsatına malik oldum. Bunlar içinde en mağrur artist Greta Garbodur. Bu arliste tanıtıldığım zaman Gre- ta Garbo, sadece elimi sıktı ve: — Nasılsınız. efendim, de- mekle iktifa etti. En iyi tanıdığım artistlerden biri de İna Clairedir. İna Claire gayet güzel konuşan, etrafına neşe ve muhabbet dağıtan bir komedi artistidir. Ayni zamanda artistler içinde zekâsı ve fikri seviyesinin yüksekliği ile maruftur. Hatta bunun içindir ki İna Claire Con Cilbertle geçinmemiştir. Çok sevişen bu çift, aradaki seviye farkından dolayı biri- birlerinden soğumuşlardır. Rodolf Valantino da tanı- | dıklarımdan biri idi. Valantino | mutavazı bir adamdı. Holiyudun en ziyade say- dığı, en ziyade korktuğu adamlardan biri de -( Cecil de Mill) dir, Bu adam iş dışında samim! bir dosttur, Fakat iş başında bir diktatör- dür. Artistlere söz söyletmez. Kendisile ilk tanıştığım zaman okadar samim! surette karşı- ladı ki, hakkında — deveran eden rivayetlere gaştım. Bu adam hakkında Hollivutta ne- ler söylemezler neler! Meselâ bir gün onun emri altında — çalşan artistlerden birini kırlarda dolaşırken “Ha- yır, hayır, hayır...; diye bağı- rirken görürler. — Yahu ne oluyorsun? Delirdin mi? demişler : — Delirmedim, tatil yapı- yorum, cevabını vermiş. Bu hikâyeyi, Cecil de Mi- V'in istibdadına —işaret olarak uydurmuşlardır. Tanıdığım artistlerden biri de (Peggy Hopkin Joyce) dir. Bu kadın, ikide bir evlenme- sile meşhurdur. Hatta derler ki, “ Onun izdivaç çanları, matem çanı gibi çalar.,, Çün- kü birisile evlenmesi, bir di- gerile boşanması demektir. Artistler vardırki tenis kor- tunda tanımır. Yine - artistler vardırki, bir otomobil gezin- tisine bayılır. İyi bir. eğlence tertip ettiğiniz zaman fırsatı kaçırmazlar. Artistler arasında bizim fa- kirane rakısile meşhurdur. Artistler içkiyi çok — we- verler. Ben de — evimde bir inbik kurdum. Rakı yapı- yorum. İçki yasak olduğu için rakı içmek istiyen artist bizim eve damlar. Artistleri en ziyade bu sa- yede tanıdım ve artistler ara- sındaki dostluğumu bu sayede tesis ettim. Ahmet tanımamak, bazılarile | Bulut Uzerınde Sme ma G d'"b" Bütün — Alman mılbıııtı. Frankfortlu bir kimyagerin keşfettiği bir makineden bah- sediyorlar. Bu; kimyagerin ismi doktor Manfred Mannheimer- dir. Keşfettiği makine de bu- lutlara vesim aksettirebilecek hassas bir sinema makinesidir. Bu keşfin ne demek olduğunu dilmeyiz izaha hacet var mıdır? Artık sinema için bir binaya bina içinde muhtelif tertibat yapıp almıya ve beyaz perde gerip bir sahne hazırlamıya lüzum yoktur. Bu makine sayesinde ve açık havada gök yüzüne iste- diğiniz filmi aksettirip istedi- giniz kimselere temaşa ettire- bilirsiniz. Bu makine basit bir alettir. Denilebilir ki kuvvetli bir projektörle bulutlara hatf ve resimleri aksettirecek bir- kaç çelik klişeden başka için- de birşey yoktur. Temaşa ettirmek istediğiniz filmi, İstediğiniz yükseklikteki bulutlara aksettirebilirsiniz. Hatta on bin metre yüksek- likteki bulutlara bile. Bu tarzda aksettirilen resim- lerin görülebilme kabiliyeti de çok büyüktür ve filmi 20 kilo- metrelik bir mesafe dahilinde mükemmel surette seyretmek 'Mü rıınxnkuıı oluyor. Zannetmeyi- niz ki - bulutlara aksettirilen resim ve yazıların. herhangi bir kısmında borukluk hüsil olabilir. Bilâkis, bu nevi sine- malarıh resimleri perde Üüze- rindeki resimler kadar canlı, ziyadardır. Fakat bu sinema- nın mâhzuru şudür ki, gösteri- len filimlerde iki renk vardır: Siyah ve beyaz. Bu iki rengin açığı, kurşumisi, haf ' yoktur. Siyah ve beym o kadar. Glorya Suvanson Boşanıyor Glorya Suvansonun kocası Marüywi de lâi Talalse Koğstans Benetle birlikte Loudraya” gel- miştir. -Maragui, şimdi bu kızı sevmektedir ve ta Holivuttan- beri beraber seyahat etmişler- dir.- Glorya Suvanson ile ay- rılmak üzeredir. Talak davası biter bitmez resmen evlene- ceklerdir. Tiyatrolar - Ziyanda Son aylarda Paris tiyatro- larından birçoğu filim oynat- mayı tercih etmiye başlamış- lardır. Sebebi de sinema re- kabetir. Bu yüzden birçok tiyatrolar sinema salonu baline kalbedilmiştir. LİLİ DAMİTA Konuşan Sfenks filme alıyor eserini 'Alman Sesli Filmlermm İstilâsı Sesli filmin icadı Alman sinemacılığı için yeni ve büyük bir kazanç merbalesi olmuştur. Bir Alman gazetesinin müta- leasına göre, Almanca sesli filimler Amerikayı istilâ etmek üzeredirler. Şimali Amerikada on bir milyon- Alman, 20 milyon da Avüsluryalı ve İskandinavyalı vardır. Bunlar bilhassa Şikago ve havalisinde yaşamaktadırlar. Hatta Şikagoya bu sebeple altınciı Alman şehri — ismini | verirler. Sesli filimden evvel burada- ki Almanlar her filmi seyredi- yorlardı. Şimdi ise Almanca sesli filimleri tercih ediyorlar. Bu sebeple buralarda Amerika filimleri eski revacını kaybet- miş bulunmaktadır. Bu mütaleadan anlaşıldığına göre Alman filimleri Amerika- da pek büyük bir istikbale mazhar görlünmektedir. Bu. tehlikeye karşı Amerika filim kumpanyalarının alacağı tedbir şu olabilir: Amerikaya Alman artist getirtmek ve Al- manca sesli filim yapmaktır. Lili Damitanın Yeni Filmi Şimdi Amerikada bulunan Lih Damita ile Adolf Menjo, meşbur Fransız romancısı Mo- ris de Kobranım “ Konuşan Sifenks, ismindeki Tromanımı filme almaktadırlar. Yakında bitireceklerdir. Harici Haberler Almanyanın Para Vaziyeti Düzelemiyor Yeniden Para Çıkar- mayı Düşünü- yorlar Almanyanın vaziyeti hakkın- da son gelen telgraf haberleri- Lİ şu suretle hülâsa edebiliriz : Almanya, Bankalarından pa- ra çekişlerine mâni olmak için yüzde yirmiye çıkarılan iskonto fiatını yüzde yirmi beşe çıkar- malıdır. Maamafih büyük arazi erbabı. bu temayülün aleyhin- dedir. Diğer bir temayüle göre, Alman hükümetinin yeniden para çıkarması muvafık görü- Jüyor: Birçok kimseler, bu tede birin Rayşbankı zarara sokmak- tan başka bir faydası olmıya- cağı mütaleasındadır. Bir Harp Tehlikesi Alman - Avusturya gümrük muahedesine itiraz eden dev- letlerin Lâhey Divanında nok- tai nazarlarını serd için açılan celse — devam ediyor. Son defa, İtalyan murahhasları hü- kümetlerinin mütaleasını müda- faa etmişlerdir. Bu murahhas- lar M, Pilotti ile M. Sipalo- yadır. İtalya da, diğer birçok deve letler gibi Alman - Avusturya Gümrük - Birliğinin aleyhinde bulunmuş ve M. Siyaloya mah- kemeye hitaben: — Dikkat ediniz, vazifeniz ağırdır. Vereceğiniz karardan ya harp veya sulh doğacaktır! demiştir. Bugün, Alman ve Avusturya murahhasları bu id: diaya cevaplarını vereceklerdir, Bir Asarı Atika Müzayedesi İngiliz kıralı birinci Ceymis zamanına ait bir gümüş tepsi ile altın kaplı bir ibrik (39) bin liraya satılmıştır. Romanya Köylü Fırkası Reisi Romanya sabık Köylü Fır- kası Reisi M. Manyöyü Ro- manya kıralı Sinayada kabul- ederek üç saat görüşmüştür. Mösyö “Manyö,, nün, bu mülâkattan sonra tekrar siyasl hayata avdet edeceği söyle- niyor. Loit Corcun Sıhhati Ameliyat yapılan Loit Cor- cun sıhhatinden endişe edilme- diği haber veriliyor. Almanya- dan tayyare ile dönen Başve- kil Mösyö Mak Donalt bir tek grafla sıhhatini sormuş, seri bir afiyet temenni etmiştir. İspanya Matbuat Cemiyeti İspanya — Hariciye Nazırı, Matbuat Cemiyeti İkinci Reiş- liğine intihap edilmiştir. İngiliz Eshamı Düşüyor İngilir devlet eshamında dü- şüklük kıydedılı[vnor Bu hâdi- senin Fransız giliz hazine- leri arasında sıkı bir anlaşma lüzumuna işaret olduğu söyle- niyor. Fakat İngiliz maliye na- zırı ile banka müdürü Montagü Norman arasında bir fikir ih- Hilâfı çıkmıştır. Fakat, böyle anlaşmıya — lüzum — olmadığı fikrindedir. Lİndbergin Bir Uçuşu Lintberg, karısiile berabet Tokyoya bir sefer icrası için Lozhavene uçmuştur.