1 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

1 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Gözile Sördüklerimiz Şark Şimendifer İdaresinin Garip Bir Hareketi Feyzlâti lisesinden bir genç matbaamıza gelerek çu bâdiseyi anlattı : Edirnedeki evimize gitmek Için Şark Şimendifer İdaresine müra- Caat ettim. Elimdeki vesika ile iınzilâtlı bilet —istedim. — Fakat u mektep maarifçe tanınmış bir mektep değildir. Tenzilâttan Tatifade edemezsiniz., cevabını verdiler. Maarife gittim ve Feyzlâtinin Maarifçe tasdik edilmiş olduğu Şark Şimendifer İdaresine resmen bildirildi. Fakat bu sefer de şu Sarip cevabı verdiler: “Bu kâğıdı Seyrisefaln veya Anadolu — Şimendifer — İdareleri kabul eder. Fakat biz edemeyiz.. Her müessese — mekteplere karşı bilhassa tatil mevsiminde üzami kolaylığı gösterdiği halde ark Şimendifer İdaresinin şu garip hareketine doğrusu lı..rm etmemek — mümkün — değildir. Alâkadar âmirlerin nazarı dikka- tini celbederiz. Bir Tavzik * Gazetenizin 11 temmuz 931 nüshasının İkinci sayfa- tında: “Yalovada yuvarlanan oto- Mobil , ser levhası altında in- fişar eden bir yazıda hükümet doktorunun ıı.ıııı.u alamadığı n yarasının — açılma! lediği mecruhu görmi Yazılması üzerine keyfiyet tetkik dil yak'a günü hükümet ayene etmek Özere tabibi phcaya gek ği, mecruh alettin îoıırı Beyti ası kaplıca — doktoru Pıkyıın ny" rafından sarıldıği İçin ması İcabetmediği, ih- fesi bittikten —sonra hükümet tabibinin merkezi kazaya avdet ettiği, ertesl gün davet vaki olmadığı halde saikal me- rakla tekrar kaplıcaya geldiğinde mecruhun İstanbula gnıyiııi Bğ- rendiği anlaşılmıştır. Esasen kaza merkezinden 15 kilomatre uzakta bulunan kaplıcaların. müteaddit doktoru mevcut olduğundan bü- kümet tabibinin yaralının müte- akip tedavisile İştigal etmesine Közüm basıl olmadığı gibi - tele- fonla da bir davet vaki olmamış- tır. Keyfiyetin bu suretle tavzih buyurulması ricasile teyidi hür- meat olunur Efendim. İstanbul: Sıhhat ve İçtimal Muavenet Müdürü Ali Riza (SON POSTA: Bu meseleyi biz kazazedenin aynen anlattığı gölülde yazımiştıl. | Cevaplarımız İstanbul — karilerinden A. N. Beye: Selim Ragıp lamine olarak ür adresi gazetemize bildi- riniz. İşinizi takip ederiz efendim. gölaia; İşiniei gekin ee aanman, — TAKVİM —— dün di 1- Ağustos “93İ Himr 40 Arabt Rumt 16 -Rebülervel-3s0 ( 19- Haziran - 1347 Yöki-ezani-vasati | vakıt-ezani- — Güneşl0s. 29/ 4.56 Öğle | «s4 İız.o mdi| 649 İl6is — Yöfükümik ? Na''T0 İki Galatasaray | Boksörünün Rekabeti On senedir mağlüp olmıyan boksörümüz Galatasaraylı kü- çük Kemal ile ayni klübün yetiştirdiği genç boksörlerden Melih arasında iki senedir önüne geçilen birincilik reka- beti nihayet — ortaya - çıktı. Memleketimizde boksörün az yetişmesinde doğan bu reka- bet evvelki —hafta — yapılan Selâmi - Bunya maçında baş- gösterdi. O gün Melih Selâmi - Bunya maçının galibini mü- sabakaya davet etti. Küçük Kemal da Melih - Bunya maçı- nın galibine meydan okudu. Vakıa bu iki boksörüml- zün kiloları biribirile çarpış- mak İçin müsavi değildir. Melih küçük Kemaldan bir sınıf daha ağır bir gençtir. Fakat memlekette birinci - nıftaki boksörlerin adedi pek mahdut olduğu için ayrı sınıf- lara mensup oldukları halde bu iki boksörün rakip vaziyete gelmeleri zaruri oldu. Küçük Kemali herkes tanır, çok şerefli galibiyetlerini ek- serimiz Bseyrettik. Mütareke- denberi hiç mağlüp olmıyan bu kıymetli genç son seneler muhtelif ecnebi şampiyonla- rınıda — dövmiye — muvaffak olmuştu. Kırktan fazla — müsabaka yapan bu boksörümüz son zamanlarda rakipsizlikten id- manlarını bırakmış, biraz da perhizkâr hayata nihayet ver- mişti. Kemalin faaliyetten - çekil- mesile yeni yetişen Melihin taraftarları en iyi boksörü- müzle Melih arasında - bazı mukayeseler yapmıya başla- dılar. Melihin Kemalden iyi olduğunu açıktan açığa söy- liyenler bile bulundu. Kemalin kulağına kadar giden bu söz- ler onda yeni yetişenle boy ölçmek — ihtiyacını — doğurdu. Evvelki haftaki meydan oku- malar da bu tesirin tabil neti- celerinden biriydi. Şimdi bu mühim maçın olabilmesi için önümüzdeki bafta yapılacak Melih - Bunya maçında Melihin galip gelmesi lâzımdır. Küçük Kemal - Melih ma- çından evvel yapılacak olan bu mühim maç bakkındaki fikrimizi Romanyalı boksörün ve Melihin iğmanlarını gördük- ten sonr « yazacağız. KUCANTAN KUCAĞA SERVER BEDİ Nermin otelde iki gün da- ba — kaldı. — Kadıköyündeki apartımana bir daha dönmek İstemiyordu. Orada, fena bir tesadüf —olarak — Atıf Beyini karısı, yahut — kız kardeşile karşılaşmaktan korkuyordu. Atf B. onlardan ertesi gün ayrılmıştı. Nadire de otelden çıkmak — istiyordu. — Nerminle | beraber bir. pansiyona yer- leştiler. Birkaç gün durgun geçti. O sabahladıkları gece, ikisini da saramıstı. Günlerini Vi taklara uzanmakla geçirdiler, Gevezelik te etmiyorlardı. Nermin —bep düşünceliydi. Pansiyona taşındığı gündenbe- ri kendini sokakta kalmış zan- nediyordu. Bu Nadire bile onun nazarinda yabancılaştı. Hep hayatım ve istikbalini | düşünlüyordu. Kime inanabilir? Kimin sö- zile bareket edebilir? Atıf B. onu aldatmıştı, Nadire işin alayında idi, bu muhitte hiçbir samimi arkadaşı, hiçbir akra-) SON POSTA Altı hafta devam ede- cek olan at yarışları bu bugünden itibaren Veli- efendi koşu mahallinde başlanaktadır. Bu mev- #imin yarışları, bu ya- rışlara — iştirak edecek olan hayvanların kıymet ve kabiliyetleri itibarile Bugün Beykozda Yarışlar Heybeli yarışlaFında Bugün öğleden soüra “İstanl çok şayanı dikkat olacağa benziyor. Yu- kardaki resim, çarşamba günü, yarışa İştirak Var Muvaffak olan bir çift bul mıntakası birinciliği kürek yelken, motörbot ve avt bart yarışları yapılacaktır. Kürek yarışlarının ilk, dördüne müptediler iştirak edecektir. En fazla mesafe 2000 metgeğir. En son iki yarış ta profesyo- neller arasında yıpılıuldıı', Darülfünun Takımı Ve Rusya Seyahati Darülfünun takımile Rusya- ya gitmek Üüzere — çağrılan Galatasaraylı fubolcuların ek- serisi mazeretlerini ileri süre- rek seyahate iştirak edemiye- ceklerini bildirmişlerdir. Bunlar içinde Kemal Faruki, Bürhan, Mitat, Mehmet Salim Beyler vardır. Galatasaraydan yalnız Rebii Beyin gideceği tahakkuk etmiştir. İ bası yoktu. Hep ötede, de- nizlerin ötesinde kalmışlardı. Ferhunde H. nerede? Ne yapıyor? Kadıncağızın adres sini almadığına pişman oldu. Onu ziyaret etmek; elini öp- mek — bir teselliydi. Hatta onunla oturmıya bile razı ola- bilirdi. Birdenbire bu muhitten ve hayattan o kadar yoruk müuştu. Nadire de hep canının sı- kıntısından şikâyet ediyordu, diyordu ki: — Bilir misin? işte, bu ser- best hayatın en büyük fenalı- ği bu: İnsan yalnız kalır, yal- nız.. Anlıyor. musun? Kim- seye emniyet edemez, kimsenin Bevgisine güvenemez, eğlence- lerden yorulur, bıkar; meşgale Fransa Bisiklet 'Turu Bitti 30 haziranda başlıyan mu- azzam bisiklet turu 20 tem- muzda nihayet buldu. Geçen sene olduğu gibi bu sene de Belçikalılar birinciliği aldılar. Fert itibarile turun birincisi (Magne ) dir. Bu mübim yarışın başlanğı- cından son gününe kadar (5.095) kilometre katedilmiş- tir. — | SPOR KI edecek hayvanların kayit muamelesine ait bir in- tibadır. Resimde görü- rülen — hayvanlar — ise Dürökor, —Ali — Beyin Mes'udu ve İsmet Pa- şanın sabık yaveri Fik- ret Beyin Romanyadan getirttiği hayvandır. | ıAmerika Boksta Kaybediyor On beş senedir sekiz sıkle- tin cihan — şampiyonluğunu Amerikada tutmıya muvaffak olan Amerikalılar, bu sene boksta müşkül mevkie düştü- ler. Ağır sikleti Alman Şime- ling Avrupaya getirdikten son- ra sıra vasat siklete geldi. Amerikanın vasat sklet şam- Piyonunu geçende Pariste bir Fransız boksörü (Thil) mağlüp etti. İngilizlerin vasat sıklet boeksörü(Len Hervey) le çarpış- mak Üzere Londraya giden Amerikalı bu maçta mağlüp olursa, —vasat siklet dünya şampiyonluğu — İngiliz — veya Fransızlara kalacaktır. Tilden Avrupada Amerikalıların, — belki de bütün dünyanın en mahir tenis- çilerinden olan meşhür Tilden Avrupaya gelmiştir. İki Ame- rikan gazetesi tarafından Davis kupatı - maçlarığı takip” için muharrir — olarak gönderilen Tilden birinci defa olarak Davis kupasında seyirci” kab- mıştır. R Fransız Köşucuları Berlinda Dünya — rekortmenlerinden Fransız koşucuları Ladumeg'le Sera Martin'i Almanlar Berlin- de yapılacak mühim bir atle- Hizm müsabakasına davet et- miş'erdir. Alman koşucuların. dan Doktor Peltzer ve Ame- rikali Hallawell — Fransızlarla ıbıı:bq koşacaklardır. Kadın Ve Kalp İşleri Her Ev Kadını Neler Bilmelidir Sıcak havalarda yağın bo- zulmaması için yağı sık sık yı- kayınız ve su içinde tutunuz. ve- yahut yanına bir kömür parçası koyunuz. * Kolalı çamaşırları yıkama: dan evvel mutlaka soğuk suya batırınız. Bu sayede exki kola dökülür ve yıkanirken kumaş yumşar. , | Patates bayatladığı zaman, pişirirken suya biraz şeker atınız. Taze patates kadar lezzetli olur. * Hamurlu yemek yapacağınız zaman, evvelâ unu birkaç da« kika fırında tutunuz. Bu sa- yede onunla pişireceğiniz bö- rek veya tatlı daha kolay hazmolur. * Gümüş takımları kirlenirse, patates suyunda tutunuz. Yeni YDi tertamiz olur. * Solmuş sebzeyi - diriltmek için bir saat kadar tuzlu suda tutunuz. * İpek beyaz çoraplari gece« leyin kurutunuz. Güneşte ku- rutulursa sararabilir. * Camları temizlemek için en iyi vasıta, amonyaklı su ile yikamaktır. * Kışın nane, maydanoz gibi şeyler kullanmak — isterseniz, şimdiden bunları asarak, ve birkaç dakika fırında tutarak kurutunuz. Saonra bir kâğıt kese içinde saklayınız. * Taze yumurta bir dakika kadar kaynar suda tutulursa, uzun müddet tazeliğini muha- faza eder. * Çi eti sineklerden korumakk için mutlaka bir tülbentle sars malıdır. Hanımteyze Galatasaray Atletleri Balıkesirde Bahkesirliler tarafından da- vet edilen Galatasaraylı atlet: ler bazı müsabakalar yapmak üzere Balıkesire bareket et- mişlerdir. Bir Yüzme Re'toru Londra, 29 (A.A ) — İngiliz yüzücülerinden Sutton 100 yar- dalık mesafeyi 54- 2- 5 saniyede katederek İngiliz amatör yüzü- evlere ait 54-4-3 saniyelik re- koru 2-5 & indirmiştir. 54 saniyelik İngiliz rekoru Macar yüzücü Baranyiye aüttir. ——— bular zan intihar etmek bile akıldan geçer... Niçin? Fakir değilim, çirkin değilim, ihtiyar değilim, kimseye bağlı ve esir değilim.. Amma değil öyle... — Bunlar boş laf... Nadire bunları — söylerken samimiydi, —alay — etmiyordu, Nermin bunu bissediyordu ve biraz teselli buluyordu. Bağırarak sordu; — Peki... Ne yapalım abla? Bir Çare bulalım., Ne dersin?.. — Evlen, çocuğum, Evlen... Kiminle olursa olsun... Yaş, | akıl, para, hiçbir şey düşünme.. — Sen niçin evlenmiyorsun? — Ben de evleneceğim, gö- receksin. Hele sen bir kararını ver. — iddi söylüyorum. Ba- — Sen evlenirsen ben de evlenirim . — Evvelâ sen.. — Senin de evleneceğini bil- sem ... — Paroldöner doğru söy- lüyorum. Ben de evleneceğim. | (RUS DiKİŞ MAKA Sen bu Feridi yabana atma. İyi koca olur, görürsün. Gel seninle yarın Atıf. z”rmek ba- hanesile yazıhaneye gidelim. Feridi bulalım ( Arkası var ) RALARI UMUM DEPOSU K ÜTÜPANE SOKAĞI 6s NUMARA c ..ı'ııı'g,% MARKALA Köpel R Nalçe A DiKAT