10 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

10 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Münderecatımızın çok- luğundan dercedileme- miştir. Yeme İtilâfname Öç Ay Müd- detle Temdit Edildi Altı ay evvel Yunanistanla Türkiye arasında aktedilmiş olan ticaret muahedesini Yu- nan Meclis Meb'usanı henüz tasdik etmemiştir. Diğer taraf- tan Yunanistanla hükümetimiz arasında mevcut ticaret itilâf- namesinin de müddeti 11 tem- mvzda bittiği için, bu itilâfna- me üç ay müddetle temdit edilmiştir. funan Hükümetinin Bir Kararı Ticaret odasına gelen ma- lâmata nazaran Yunan hükü- meti müstahsıllarin elinde bu- lunan tütünlerin mubayaasına karar (o vermiştir. e Mubayaata bankalar da iştirak O edecek- lerdir. * Jeus Balkan Birliği Ticaret Odası Hazır- hıklarına. Puşlanıldı Balkan Ticaret Odasının teşkili için yapılan hazırlıklar devam etmektedir. Ticaret Odası, Atina Ticaret Odasının bu hususta hazırladığı nizam- name projesini tetkik etmekle meşguldür. Ticaret odası da bu hususta bir rapor hazırla maktadır. Merkezi İstanbulda bulunacak olan Balkan Ticaret Odasına, Türkiye, Yunanistan, Yugoslavya, Arnavutluk, Ro- manya ve Bulgaristan devlet- lerinin mali, sinai ve bahri müesseseleri aza olacaktır. Polis Müdürü Ve Jandarma Kumandanı Döndüler Yalova-Gemlik yolu üzerin- deki soyğunculuk gerçi Yalova hududu. dahilinde olmadığı için İstanbul vilâyetini alâka- dar etmiyordu. Buna rağmen evvelki gün Polis Müdürü ve Jandarma Vali Muhiddin Bey Yalovaya gitmiş- lerdi. Dün Polis Müdürile Jan- darma kumandani dönmüşler ve Muhittin Bey Yalovada kalmıştır. Muhiddin Beyin bugün dönmesi muhtemeldir. Haydutların behemehal ya- kalanmalari için takip müfre- xesi takviye olunmuştur. Bir Hırsızlık Bekçinin Silâhını Al mışlar, Fakat Çabuk Yakalanmışlar Dün gece Ahmet, Mehmet, ve Kadri isminde üç şahıs Beyanıtta Çadırcılarda 76 nu- marlı dükkanm kilidini kurca- hıyorlarmış. Bekçi Hasan Ağa bunları görmüş ve üzerlerine Fakat er bek- > Dima bulunmuştur. Bir Telgraf Yüzünden Robert Kolej talebesinden Şükrü Efendi dün bir telgraf eleninden posta- perry my Var hrainde memur ida. e elle gür | Efendi dayak yomlatir. Türk - Yunan 1 — Yaşadığınız şehirle içinde oturdu- gunuz evin farkı yoktur. TAARRUZ Bir Ermeni Metropolidini Öldürmek İstediler Paris, 9 (A.A, ) — Ermeni metropolithanesinin kilisesinde Abramyan isminde bir şahıs, metropolide yedi el kurşun atmıştır. o Metropolide birşey olmamıştır, Kurşunlar başka bir papası yaralamıştır. Muta» arız tevkif edilmiştir. Bir Facia Bir Hastanede 400 Kişi Öldü Hankeou, 9 (A.A.) — Son feyezanlar dolayısile Yerliler mahallesindeki ( birlik misyo- nerlerine ait hastane yıkılmış- tır. 400 kişi telef olmuştur. Eski İspanya Kıralı Varşova, 9 (A.A) — Corna- dan bildirildiğine göre eski İspanya kıralı m e Let Ünü. Kale lima eylül başlangıcında gelmesine intizar edilmektedir. Suikast Almanyada Demiryolla- rına Bomba Koyuyorlar Berlin, 9 (A.A)— Gruena ile Luckenvalde arasında bir tren kazası olmuştur. Makinist bir patlama işitmiş olduğunu beyan etmiştir. Ucunda fitil bulunan 200 metre tulünde bir demir tel bulunmuştur. mel bulunan infilâk neticesin- de rayın bir kısmı kopmuştur. 9 yaralı vardır. Üçünün yarası ağırdır. Üç Aylıklar Yoklamıya Gelenler Şimdilik Pek Azdır Maliye şubeleri Üçer aylık maaş alan yetim, dul ve mü- tekaitlerin, maaş ye rile meşgul olmaktadır. Fi yoklamıya o icabet (o edenler pek azdır. Müddet 28 Ağustos- ta bitecektir. Sou günlerde fazla tehacüm olacağı tahmin edilmektedir. Vaktinde yokla- ve Kambiyo Borsası Komiseri Âdil Beye havale etmiştir. Pro- fesörler evvelki gün heyeti Jack Diamond'u dört seno hapse mahküm etmiştir. — —SON POSTA SON POSTA Son Posta'nın Resimli Makalesi x* Şehir Ve Ev * Lİ BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ Ahmet E, nin verdiği bir hapı, hastalığını geçirir zannile muş, fakat biraz sonra ağzından köpükler saçılmıya başlamıştır. Yapılan muayene neticesinde kadmcağızın zehirlendiği anlaşılmış ve Ahmet Ef. hakkında da takibat yapılmıya başlanmıştır, Amerika Milyarderi Dünya Buhranını Tetkik Ettiriyor, Buraya Da Üç Pröfesör Gönderdi Amerikanın milyarlar sahibi hanın irmekte olduğu ik- tısadi PE sebeplerini, mahiyetini sordukları tahriri sualler ve izalesi ohu- sunda ittihazı Jâzım gelen meşhur birkaç Amerikan pro- fesörünü © tetkikat (yapmak Üzere muhtelif memleketlere göndermiştir. Bu profesörler- den üçü imize gelmiş ve tetkikatta bulunmuşlardır. Pro- fesörler evvelâ Maliye Vekâle- ine müracaat ederek kendi- lerine izahat verebilecek salâ- hiyet sahibi bir zatın göste- messi elemli Maliye Vekâleti, bu işi, Maliye teftiş heyeti (reisi izm vazenesi. larını pacaklardır. ikmal dil Beyi İ keşa edeceklerdir. man Bir Maktmiyet Altın Satılıyor Hevyork, 9, (A.A) — Jüri Fransada Saint Hillaire | lar aşırılarak : göl sahiline isminde bir kör. papaz| getirilmiş. Orada tekrar vardı. Ömründe bir defa | kurularak işletilmiye baş- bile deniz görmemişti. Fa- | lamıştır. kat denizlere ait kanun- Se tükğe ların çoğ miş o topumu yap- AN ye mak için iki sene İ- Dağdan aşırılmış bir zımdır. n gemi. Peroda Titicaca is- 4 : z minde bir göl vardır. De-| Hint fakirlerinden biri niz sathından 12 bin ka- | başımı bir kılıcın, ellerini dem yukardadır. İngilte- | diğer iki kılıcın ucuna rede bu gölde işlemek dayayarak baş aşağı du- üzere bir gemi yaptırıl- çebilmekindir. mıştır. Gemi Pero sahille- | - Hamburgin bir kadın rine geldikten sonra sö-İbir hafta ağzı su dolu külmüş. Taşınarak ve dağ- | olarak yaşamıştır. İster İnan, İster İnanma! 2 — Odada man yere tükürmen, yere || 3 Yagı seir de Krletmemeli v temiz, tertipli bir oda gibi muhafaza etmeli kiğıt.ve pis şeyler atmazsanız.. lela. Yağadiğez müddetçe bu Şehir sizin makmızdır. izmirde Garip Bir Tesemmüm * a * Hâdisesi Vuku Buldu İzmir, (Hususi) — Burada Namazgâh mahallesinde garip bir zehirlenme hâdisesi oldu. İddiaya göre hâdise şöyle geçmiştir: Basur hastalığına tutulan Ayşe isminde bir kadın fırıncı ziyaret etmişler, istedikleri iza- hatı almışlardır. Profesörlerin lardır: I — Türkiye bütçesi, Âdil B. bu suallerin cevap- vermiştir. o Profesörler şehrimizden Atinaya gitmişler- dir. Orada ayni tetkikatı ya- Avrupa ve Asyanın muhte- lif memleketlerine dağılan di- ger profesörler de tetkikatlarını ge leri det edecekler ve elde ettikleri neticeleri hep beraber müna- Londra, 9 (A.A) — İngiliz bankası (40) milyon franklık altın satacağını bildirmiştir. İster İnan, İster İnanma! Karagöz ve Köğğüni telerinin bile terkeğitiği. KARGAŞALIK Almanyada Rey Veri- lirken Hâdiseler Oldu Berlin, 9 (A. A.) — Diyet meclisinin feshi ve intihabatın tecdidi hakkında ârayı âmme- ye müracaata bugün başlanmış- tır. Hükümet merkezi ile ci- varında bir takım kargaşalıklar Hasta Bakıcılar İspanyada Grev Yap- mıya Karar Verdiler Barcelone, 9 (A.A) — Saint- Pul bastanesinin hasta bakıcı- ları ücret meselesinden dolayı grev yapmışlardır. Hastanede bu grev dolayısile işler yüzüs- tü kalmış, hastalar kendi hak lerine bırakılmış ve tedaviden mahrum kalmışlardır. Hasta- lardan ikisi ölmüştür. Madrit, 9 (A. A.) — Bilbao da sösyalistler ile komünistler arasında (O vukubulan arbede neticesi olarak grev ilân edil miştir, dü Bonolar Maliye Vekâletince He- nüz Tanzim Edilmemiştir Tasfiye Kanunu mucibince mübadillere verilecek olan bo- nolar henüz Maliye Vekâletin- ce hazırlanmamış olduğu için Vilâyet O müracaat (oedenlere müsbet cevap verememektedir. Yakında hazırlanarak gönde- rilmelerine intizar olunmaktadır. Yarıda kalan Sefer Oslo,9(A. A.) — Amerika- hı tayyareci o Cramer Norveç sahillerinde dehşetli fırtınalar hüküm sürmekte olduğundan Lervick o“ Shetland ,e dön- müştür, Düşürülen Çocuk Annesinin Hayatına Mal Oldu Bakırköyünde oturan Koço Efendinin zevcesi Madam Fi- reso iki gün evvel çocuk dü- şürdüğü için Yedikule hasta- yapılan Türk tayyj şerefli 5 mazilerini Biz de bir teklifte yut ve da bir değil, bir Fetal dene. Donsuz şıllık resmi! mekte büyük bir t teren © gazete, leket şun- av Kadrola Polis Ve Dahiliye roları Dün Polis ve Dahiliye kadı. dün tebliğ edilmiş Kizi lar bugünkü teşkilâtı /&t€ muhafaza etliği için hiç şildik olmamıştır. Ayni 7 6 SA ye iri derek tahkikat yapılmış ve el- yevm şüpheli görüldüğü için ceset Morga nakledilmiştir. v2 çi bir İryi siyesi üşürdüğü hakkımda takibat yapılmakta-