15 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

15 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

15 Ağustos Hergün Münderecatımızın çok- luğundan dercedileme- miştir. Yüzmâ; At Koşu- su, Futbol (Baş tarafı 1 inci sayfada) kü müsabakalarda bazı inti- zamsızlıklar oldu ki bunuda kaydetmeden geçmiyeceğiz. Dün ilk olarak erkekler arasında (100) metre yüzmesi yapıldı ve Galtasaraydan Halil Bey birin- ciliği aldı. Bundan sonra yapı- lan (400) metre erkekler mü- sabakasında birinciliği Beyler- beyinin meşhur atlet yözücüsü Salim ve ikinciliği de Galata- saraydan Şeref Beyler aldılar. Üçü olarak (hanımlar arasında (100) metre yüzmesi yapıldı ve Galatasaraylı Aristi Hanım birinci, Beyletbeyinden Nihal H. ikinci oldular. Diğer müsabakaları da sıra ile yazıyoruz; 200 metre kurbalama (Er kekler) birinci Nail (G. 5.) ikinci Suat (Kuleli), 100 matre kurbalama (Hanımlar) birinci Aristi, ikinci Münevver (B.B.), 200 metre serbest yüzme (Erkekler) Salim birinci, Cemil (B.B) ikinci. 200 metre serbest ( Hanım- lar ) birinci Nihal, ikinci Aristi Hanımlar. 100 metre arka üstü, birinci Sa- lim (B. B) ikinci Hasan (Beykoz) 800 metre (erkekler) Salim (B.B.) birinci, 400 metre (hanımlar) birinci Nihal Hanım. 1500 metre (erkekler) birinci Salim, ikinci Şeref (G. 5) Erkekler arasında bayrak Yarışını Galatasaray, Hanımlar arasındaki bayrak ve Se rakipsi Beylerbeyi im meli B. (G.S) birinci, Muzaffer B. (Babriye- den) ikinci oldu. Su topunda ise Galatasaraylılar Beylerbe- Yini 0-5 mağlüp etti. Netice olarak Galatasaray dünkü müsabakalarda en fazla Puvan almıştır. At Yarışları Dünkü üçüncü at koşuları oldukça zevkli geçti. Dün de diğer haftalar gibi beş yarış ei . k koşu İngiliz hayvanlarına ğe idi, leyman Efendinin (ona) se birli, Mis Car mn (Yan Hablör) ismindeki inde atı le) geldi. inci k 2200 metre me- safe dahilinde Handikap ko- #usu idi ve yerli ve Arap atları arasında yapıldı, Neti- Şede Halim Beyin “İbni Nur, W birinci, Ahmet Efendinin Ubey- Yan ismindeki atı ikinci oldu. Yerli ve Arap atları arasın daki üçüncü koşuda Prens Halim Beyin Rüçhan birincili- ği, Fikret Beyin Maltayı ikin- iği ve yine Halim Hakanı üçüncülüğü kazandı. Dördüncü koşu yine bandi- ap koşusu idi. M. Alyotinin topu birinci, Akif Be- Yin Ketresi ikinci geldi. En son beşinci koşu ise Yerli ve Arap atları are ünde yapıld. Ve (prens alim Beyin Poruju birinci, Hasa Efnin Ceylâm ikinci Ve İhsan Beyin Giümuşü'de Üçüncülüğü kazandılar. Dünkü yarışlar umumi man- itibarile gözel ve hararet” çmiştir. Futbol Maçları Beykoz spor Uz 1 — Sandet, hepimizin aradığı, sakat bulamadığı şeydir. BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ KOLERA VAR İZMİRDE SPOR kaları İcra Edildi | İzmir, 15 (Hususi) — Dün | burada atletizm müsabakaları | yapıldı. Neticede (5000) met- rede Bucadan Kâmil B, birinci geldi. 100 metreyi az , 800 metreyi aydan Re ciridi Görtepeden Refik, 3000 metreyi Bucadan Kâmil Beyler kazandılar. Sirıkla atlamada da Cihat Bey birinciliği aldı. (Rekor 2,82 dir. Uzun atlama birinci- liğmi ise 5,67 metre ile yine Cihat Bey kazandı. Avusturyanın Bir Notası Cenevre, 13 (A.A) — Avus- turya hükümeti Cemiyeti Ak- vama gönderdiği notada Avus- turyanın maruz bulunduğu ik- tısadi müşkülât bakkında derin tetkikat yapılmasım - iştemiştir. Bir İnhidam Faciası Paris, 13 (A. A.) — Yık lan bir evin enkazı altında kalmış olan 4 amele hafif su- rette (o yaralanmış (oldukları halde kurtarılmışlardır. ——n Emir Zeyt Kıral Faysalın Kardeşi Şehrimize Geliyor (Hususi) — Buraya gelen bir habere göre Irak haralı Faysal elyevm | ilte- rede bulunan - kardeşi Emir Zeyt bugünlerde bir ay kadar kalmak Üzere buraya gele- ktir. 5 Emir Zeyt evvelâ İstanbula srayacak, orada birkaç gün Kidiktan sonra buraya hare- ket edecektir. —— Irlanda Yine Karıştı Londra, 13 (A.A.) — Irlan- haberlere dalan ah el pl bir galeyan hüküm sürmekle beraber bu şehirden geçen demiryolu köprüsünün berhava edildiğine şayıa asılsızdır. ii müsabaka yı Fenerbahçe ve Beykoz ikinci takımları bir intikam maçı yaptılar. Neticede Fenerbalıçe li. ve oz ve Sülayma- iye birinci takımları karşılaş- DR “Her iki takımda gözel birer golle yapılmış ve Feril gear icede Feri karşılaşmışlar, neticede - köylü gençler 1-3 galip gek dair ortaya çıkan SON POSTA | Son Posta'nın Resimli Makalesi 3 — Saadet aranmar, e bizi arar bulur. Sandet | ekseriya elimizin altında, evimizin içindedir, bin onun mevcudiyetinden haberdar değiliz. mes'at olu: 3 — Saadeti aramazsak daha ziyade ruz. | Ziraat Bankası Buğday Fiatları- Dün Atletizm Müsaba- Gi > v ; al nın Yükseleceği Kanaatindedir * » Ankara, 15 (Hususi) — Ziraat Bankası İdare Meclisi per- şembe günü bir içtima yaparak köylüden alacağı 5 milyon liralık buğday işi hakkında bazı kararlar ittihaz etmiştir. Bu hususta İdare meclisi Reisi Sabit Bey bana şunları söyledi: “— Mesele henüz ilk safhadadır. Şimdi köylüden alacağı- miz buğdayların silolara sevki ve vağonlara tahmili işile meş- gulüz. Bu mübayaa ve tahmil işi için yeni teşkilât vücuda getirmiyeceğiz. Mevcut memurlarımızın ihtisaslarından istifade edeceğiz. Her mıntakaca mevcut depoları ve demiryolu depo- larını kullanacağız. Mübayaa işi henüz başlamak üzeredir. Bu itibarla teşebbüsümüzün buğday fiatları lehine bir te- reffa kaydedip etmediği malüm değildir. Bugünden itibaren şubelerimize mübayaa için emir verdik. Şüphesiz ki mübayaa başlar başlamaz köylü bu teşebbüsümüzün semeresini görecektir. 2 .— Deniz Yangını | Alacak Kavgası Bir Zıhhda Dört Bah- İBirİnekçi,Alacak Yüzüm riye Neferi Yandı — (den Arkadaşını Vurdu 0 — la selin | Mevlânekapıda oturan inekçi Berat, (E mİ. «Hamit, sarhoş olarak evine bulunan Fransız donanm Ül güknlektn Hemi Binilembebbie mensup Diyana zıhlısında Dİ İ alacak © meselesinden araları yanğın çıkmış, dört babriye | açık olan inekçi Niyaziye te- neferi (o muhtelif (o yerlerinden | sadüf etmiştir. ağır surette yanarak hastaha- neye kaldırılnışlardır. Fakat dördü de birer gün fasıla ile ölmüşlerdir. Bu sırada iki inekçi aramn- da kavga çıkımış, Niyazi bi- i mıştır, İster İnan, İster “ İzanma? © ER ER DİR Rai İtfaiye, yangına vaktinde yetişebilmek için bozuk yolların bir krokisini yaptırdı! İtfaiyeye, İstanbulun bozuk ve muntazam yollarını gösterir en doğru kroki yukanya konmuştur. Krokide muntazam yollar iki çizgi ile gösterilmiştir. Krokide bu yollara bakınız, sonra da itfaiyenin her tarafa yetişebileceğina artık: İster İnan, İster İnanma! çakla Hâmidi yaralıyarak kaç- İ tevli Bir Şekildedir Tahran, 13 (A.A) — Basrada müstevli surette kolera hüküm sürmekte — olduğundan hudut üzerinde lâzımgelen o tedbirler alınmıştır. Muhammera teriki müstesna olmak üzere İraka giden bötün yollar kapatılmış- tır. Yolcular Mulinmmere de karantinaya tabi tutulmaktadır. | Hastalık Irakta Müs- i Fran ız Mazırlarını Davet Paris, 13 (A. A.) — Alman sefiri M, Fon Hoesch, Başve- kil M. Lavah'ı ziyaret etmiş ve kendisine M. Briând'la birlikte Berlin'e gelmesi hakkındaki davetuameyi tevdi etmiştir. Isyan Büyüdü Nevyork 13 (A. A) — Nev- york Times gazetesinin Hava“ na muhabiri Küba adasındaki isyanm ehemmiyetli bir hare- ket olduğunu, Havanaya ge- lebilen haberlerden adanm her tarafında galeyan baş gösterdi- ğini bildirmektedir. Muamele Vergisi Eşyasından Vergi Alınmıyacak İhracat o emtiasından © alın- | makta olan yüzde iki buçuk , muamele vergisinin O ilgasmâ dair olan kanun 17 ağustostan itibaren tatbik edilecektir. Ma- liye Vekâleti, bu kanuna göre hareket edilmesi için gümrük- İere tebligat yapmıştır. Muamele vergisi şimdiye kadar ihracat ve itbalât emti- asından, kuvvei muharrike ile işleyen fabrikalardan ve ban- ka muamelâhudan alınmakta idi. Yeni kanunla ihracat em- tiası bundan istisna edilmek: tedir. Karpuzcuyu Yaraladrlar Şemsettin isminde bir kar- puzçu (OTopanede (Muzaffer ismide biri tarafından bıçakla bacağından yaralanmıştır. Mu- zaffer kaçmıştır. Mülkiyeya. Talebe Alınıyor Mülkiye o mektebine (yeni ders senesi için talebe kabulü muamelesine başlanmıştır. Lise o mezunları Oo mektebe imtihansız girebileceklerdir. Fa- kat müracat edenlerin adedi evvelce tayin edilen miktardan fazla olacak olusa müsabaka imtihamı yapılacak ve en farla muvaffak olanlar alınacaktır. | İhracat . Sayfa 3 Sözün Kisi P. İkinci bir makale ile mokraside fırkaların vaziyi tayine kalkan sabık Adli Vekili, şöyle bir sual sorayı “Ne de olsa fırkacılık 5 ayrılık ifade eder. Bunt şüphe yoktur. Anlaşma de eden birlik, demokrasit niçin ayrılığa tercih edilmi sin? Niçin ayrılık demoi rasinin ştarı olsan da birli menfuru olsun? Niçin? | İzmirde bir gazetenin sı başından bütün cihana te cih edilen bu suale Almany; Belçika, Fransa, İngitlere, Ii veç, Norveç, İspanya, Yugoi lavya, Çekoslovakya, Bulgarista Yunanistan, Romanya, Mist Çin, Hindi Çini, faponya, Ş mali ve Cenubi Amerika, bu lâsa yeryüzünün beş kat'i cevap vermeğe omecburdul Çünkü dünyanın üç beş devlet istisna edilirse, büyük ve kü çük her devlette müteaddi fırkalar vardır. Hatta, yalnız politikada de gil, ilim, fen, san'at, edebiyat spor sahalarında da muhteli görüşler ve onların müdafaa larını yapan mubtelif teşekkül ler göze çarpar. Zıt unsurları cidalinden doğan hayat, atom lardan bütün beşeri ve zümrey taazzuvlara kadar her. şey ve herkesten bu mücadeleği talep eder. Galatasaray ve Fenerbahçe kulüpleri arasındaki bu ayrılık neden ? Futbol maçlarında iki kaleye ne lüzum var ? Diyerek line dünyanın beş kıt'asımdan gelecek cevap ya bir kahka-| hadır, yabat ufacık bir içtima iyat kitabı. : İki Kayıkçı Arasında Galatada Şarap iskelesinde tayfa Mehmet çavuş ile kayık çı Asım vapura yök vermek meselesinden kavga etmişler. Mehmet Çavuş, Asımı tehlikeli surette yaralıyarak kaçmıştır. Mübadele İşi Na sıl Halledilmeli! Baş tarafı 1 iel sayfada ) emrine mevdu 62,500 İngiliz yani 650,000 Türk lirası tenzil edildiği halde geriye 350,000 Türk lirası kalmaktadır. İşte. bu parayı hükümet, şurada burada kalmş olan birçok Rum mübadillerin oemvalinin! satılmasile elde edilecek para” dan yerine konulmak üzere şim- diden bütçesinden tesviye eders& bugün mübadillerin elinde bu- unan emlâkin geri alınmasına hiç lüzum kalmaz ve neticede mübadiller büyük bir müşkül- den, halta sokaklarda kal maktan kurtulmuş olurlar... Diger taraftan Muhtelit mü- badele komisyonu o kamün mu- cibince iadesi lâzım gelen em- lâke ait listeyi vilâyete vermiş bulunmaktadır. oVilâyet Jiste mucibince tatbikata başlamış” tır. Bugün de Kstede ismi bu- lunan mübadillerden b tebliğat yapılması mul