28 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Et Fiatları AÂdanada Sudan Ucuz Semiz Ko;';u;ı Okkası| 45, Sığır Eti İse 25 | Kuruştur Adana, (Hususi) — Kasap- Jarın müşterek bir müracaati üzerine belediye et fiatlerine | narh koydu. Yeni fiatler şöyledir: Besli ve semiz ko- yun eti 45 kuruş, diğer ko- yen, keçi ve sığır etleri ise 40 tan 25 kuruşa kadardır. Belediyenin narhından evvel Hatler daha ucuzdu. Beledi- yenin narhi müvazeneyi temin içindir. Kadınlara Yardım Bursa, (Hususi) — Himayei ,Etfal Cemiyeti tarafından teş- kil olunan Kadım Yardım Ce- miyeti faaliyete başladı. Ya- pılan intihapta reisliğe bele- diye Reisi Muhiddin Beyin zevcesi Adalet H. intihap edildi. Doyçe Bankın Vaziyeti İzmir, (Hususi) — Son A- man buhranı üzerine bir pa- nik manzarası arzeden Doy- çe Bankın İzmir şubesi, bugün vaziyetini tamamen — düzelt- miştir. Bankaya yeniden mev- duat bile başlamıştır. İzmir Gazeteleri İzmir, (Hususi) — Yeni matbuat kanunu — mucibince burada çıkan gazetelerin ver- dikleri beyannamelerin vilâyet tarafından tetkikleri kısmen bitirilmiştir. Yalnız Fransırca (Lö Levan) gazetesile Halkın Sesi gazetesinin beyanname- leri henüz tetkik edilmemiştir. Mudanyaya Su Getirildi Mudanya, (Hususi)— Kaza- mızda eskidenberi bir su kıtlığı vardı. Fakat belediye- nin himmetile bu noksan da telâfi edildi. Civardan yenl getirilen su şimdi kasabamızın ihtiyacını temin edecek dere- cededir. İki de yeni çeşme yapıldı. İncir Rekoltesi İzmir, 26 (A.A.) — Şehrimiz | Ticaret Odasının yaptığı tahk kata nazaran Ege iktısat mın- takasının bu sene incir rekol- tesi 240,000 çuval yani 28 T.'ıçük Sinema Haberleîi ş Maruf temaşa — muharriri Hanri Bertştayn şimdilik ismi bildirilmiyen yeni bir sinema senaryosu vücuda getirmiye muvafakat etmiştir. Bu eserin çok orijinal birşey olacağı söylenmektedir. Doroty Jordan Birçok temaşakerlerin çok | beğendikleri bu sevimli Ame- rikan yıldın henüz sinema hayatına gireli iki sene ol- muştur. Bu sene mukavalesi bitmiş, Metro Goldvin Mayer | şirketi ile ürun zaman için yeni bir mukavele imzalamıştır. Serap Filmi Edgar Selvinin “Serap,, isimli eseri sinemaya alınmak Üze- redir. Bu piyesin başlıca mümessilliğini Joan Crovford yapacaktır. | Adolf Menjonun Hasisliği | Adolf Menjo biraz hasis olmakla maruftur. Bunun se- | bebini soranlara, Adolf Menjo bu tablatini saklamamış ve şu hikâye ile kendini mazur göstermiştir . Henüz — sekiz — yaşında ldim. Bir gün Klevlând sokak- larında dolaşırken bir Muse- viye — rastgeldim. Bir yere nakledilmek üzere elime bir yazı makinesi tutuşturdu. Bu yükü bir hayli taşıdıktan sonra yüksek bir binanın dördüncü katına çıkardım. Bu zahmetime mukabil Musevi omuzumu okşadı ve teşekklir hareketi zahmetimin mükâfatı oldu. O gündenberi alış, verişi hep peşin yaparım. , | . »Sinemanın bin ton raddesindedir. Kalite itibarile incirler gayet nel tir. Mıntakanın 1930 — senesi dncir rekoltesi 25,000 ve 1929 e- | senesi rekoltesi 33.000, 1928 | © rekoltesi de 32 bin ton idi. Üzüm, İncir, Afyon İzmir, 26 (A. A.) — Bu- ün 37 kuruştan 60 kuruşa adar 752 çuval 3 torba #züm, 16 kuruştan 20 ku- ruşa kadar 787 çuval incir, 58 kuruş 30 paradan 6 | kuruş 25 paraya kadar 1045 | çuval hurda ve 975 kuruştan 1100 kuruşa kadar 673 okka afyon satılmıştır. SON POSTA | 'evmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi | İdare : İstanbul Nuruosmaniye Şeref sokağı 35 * 37 Telefon İstanbul * 20203 Posta kutusu : İstanbul - 741 Telgraf : İstanbul SON POSTA ABONE FİATI | TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Kr. 1 Sena 2700 Kr. M , Ciy M00 » M VC. » w0 , 140 . 1 300 4 Gelen evrak geri verilmez. Hünlardan mesuliyet alınmaz. Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. Bir otomobil karasına kur- ban giden Janie Maröze Son iki hafta içinde sine- ma âlemi, istikbalde çok şey- ler beklenen iki mühim rük- nünü kaybetmiştir. Bunlardan biri Maria Dalbaycin, diğeri Janle Mar&zedir. Dalbaycin aslen İspanyol ve çok güzel bir artistti. Daha ziyade Rus baletlerini ihtiva eden Filmler- de mevki almıştır. Bu kadın kadar siması sinema fotoğrafisine müsait artist pek az görülmüştür. Janie Maröze'ye gelince: bu kadın da Paris konservatuva- rından Opera komik şehadet- namesile mezun olmuş, mah- dut, fakat çok güzel birkaç filim vücuda getirmiştir. Koü- tes Mariça, Şen — Köaliçe, Gerdanlık, Viyana Âşıkları kuürdeleleri kendisinindir. Mü- essif bir otomobil — kazası | neticesinde vefat etmiştir. Mag Evans Metro Golduvin Mayer sinema şirketinin maruf artistlerinden biridir. Mag Evans gazete okumıya çok meraklıdır. Fakat bu demek değildir ki Mag Evans Son Posta gazetesini okur. Okumak istese bile Türkçe bilmediği için buna imkân yoktur. Fakat gazetelerin manzarasını sever, şekillerini, yazıları tasnif usullerini gözden geçirir. Çünkü bu a: göre bir ga: in babası, rivayete cidir. Mag Evans'ın gazete tetkik merakı işte bundııf ileri geliyor. “İsmi Ve Mevzuu Sıkı Sıkı Gizlenen Bir Filim Greta Garbo ile Clark Galbe yeni bir filim hazırlıyorlar. Bu filmin henüz ne ismi ifşa edildi, ne de mevzuu söyleni- yor. Eserin pek büyük bir muvaffakıyet kazanacağına ihtimal veriliyor. Fakat teferrüatı hakkında son derece kıskanç dav- ranılıyor. Resmimiz filmin başlıca mümessili olan Greta ile Clark'ı biribirine muarız bir vaziyette gösteriyor. »Sarışın Mı |Esmer Mi? Metro - Göldvin - Mayer müesseseleri, mühendis Lev Kolb'in nezareti altında çok şayanı dikkat bir tecrübe yaptırmıştır. Bu tecrübe ile sarışınlarla esmerlerin hissi ve maddi kabiliyetlerini tayin | etmek maksadı güdülüyordu. Epey uzun süren bu tecrübe bitmiş ve sarışınların esmer- lerden daha mukavemetli, bu- na mukabil esmerlerin sar- şınlara nisbetle daha hassas oldukları anlaşılmıştır. Muka- vemet tecrübesi, birkaçı es- mer, birkaçı sarışın bir grup | kadın artiste atlama, koşma, | yüzme gibi müsabakalar yap- tırılarak neticesi" alınmıştır. Bu hareketlerden — sonra müsabıklar kürek — çekmeyi taklit eden bir makinenin içi- ne oturtulmuş ve bu makine elektrik vücuda getiren bir cihaza raptedilmiştir. Artistler kürel çekmekle meşgul iken en küçük hareketleri ve yor- gunlukları bile bu cihaz vası- | tasile tesbit olunuyordu. Bu sırada müsabıdların kan tar- yikile nefes alışları da ölçül- müştür. Üzerlerinde bilhassa tecrübe yapılan arlistler Rag- uel Torres ile Anita Page dir. | lerini avam Haberler Amele Fırkası Makdonalda Düşman Değil | Fakat Yeni Kabineyt Şiddetle Muhalefet Edecek Yeni kabinenin - reisliğinl fzerine alan Mösyö Makdor nalt avam kamarasında bif nutuk söylemiş, vaziyeti izi etmiştir. Fakat bu nutuk, kendizint ancak yirmi kadar amele azs" nın müzaheretini temin ede“ | bilmiştir. Münhal — bulunat Harbiye Nazırlığına — Liberal Fırkadan Sabık Paris sefiri Marki Crev tayin edilmiştir. Başvekilin nutkunda imt ettiği istikraz meselesi, bazi dedikodulara yol açtığından bunun bir tevhit meselesi oldu ğu sonradan tasrih edilmiştir. Amele fırkası, yeni kabine- ye karşı şiddetle muhalefette bulunmak kararını vermiştir. Bu karar verilirken Makdo- nalda karşı kimse düşmanlık göstermemiştir. Sabık kabine- nin ziraat nazırı bankerlere şiddetle hücum etmekte ve bunları, diktatörlüklerini mu- hafaza için işçinin seviyesini indirmek istemekle itham et- | mektedir. Makdonaldın dairei intihabır olan Hampstead Amele Fır- kası şubesi, Makdonaldı aza- hktan ihraç etmiştir. Mak- donald, amele meb'uslara bir mektup göndererek vaziyeti izah ve bugünkü hattı hare- ketten haşka yapacak birşey olmadığını söyliyerek hüküm- kamarasında veri- lecek izahata talik etmelerini rica etmiştir. Diğer taraftan İngiliz mil- letinin sürdüğü hayatın da temdit edilmesi mevzubahistir. Sağır Ve Dilsizler Müsabakasi Sağır ve dilsizler arasında Almanyanın Nüremberg şeh- rinde Beynelmilel bir müsaba- ka tertip edilmiş, Almanya 312 puvanla nci - Fransa 189 puvanla ikinci, Danimarka 186 puvanla üçüncü gelmiştir. 100 Yarış Atı Satılıyor Meşhur Amerikalı Senkler (100) yarış atını havi ahırını dağıtmıya karar vermiştir. Bu karar son buhranın neticesidir. Lindberg Tokyoda Lindberg karısile beraber hava tarikile Tokyoya varmış ve 100 bin kişi tarafından alkışlanmıştır. Şanghay'da Tayfon Çinin Şanghay şehrinde çıkan bir “ tayfon şehrin hemen her tarafını silip süpürmüştür. Birçok telefattan bahsediyor. Napolide Yangın Napolide bir elektrik kontağı neticesi olarak 200 ev yanmıştır. Baynelmilel Bisiklet Yarışı bisiklet kazan- Fransız profesyonel Överra gelen Dünya yarışını — İtalyan mıştır. — İkincl Ledrogodur. İtalya Hava Manevraları pılmakta olan har tayyı de hazır. bulunmuştur. Portekizde İsyan a ile Portekir arasında birdenbire anf olarak esidir. Hü- leri tepelemiş: en cümlesi tev- kümet kıtaatı dlrılulnin hi kif edilmiştir. Bir Bankanın İflâsı Birçok alacaklılar mahkeme” ye müracaat ederek Viyanadakl Amstelbank'ın iflâsını istemişler” dir. Mahkeme, bu müracaat neti- cesi, koukordato İçin üç güs mühlet vermiştir.