1 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

; MK ! | Pran muhacir deli — Üç Defa “3 Adam ! Öldürmüş y"Ehemn'ıiy;tı.siı “Bir Se-- Demek Midir? / bep Zavallı Bir Adamın Hayatına Maloldu Dursunbey, (Hususi) — Bu- rada bir hiç yüzünden kanlı bir cinayet oldu. Hâdise şu- dur: Mezastan mahallesinde otu- Hüseyin İsminde biri Afyonlu Veysel İsmiode birile kavgaya tutuş- muştur. Kavgaya sebep Vey- selin, Hüseyinin hemşiresini dövmesidir. — Neticede — deli Hüseyin biçağını çekerek za- valh Veyseli dokuz yamıdeı Hi yırılıyırık öldürmüştür. S Bneer S0m —— a PD AĞ Tz — einayetile katil üçüncü olırılı - adam öldürmüş oluyor. İkinci bir cinayet te şudur: Yağcılar köyünden Hacı İbrahim oğlu Hüseyin aynı — köye iç güveyisi olarak gelen Sadi isminde birisini tarlasın- dan geçliğini bahane ederek O İki kurşunla yere yıkmış, ö dürmüştür. Her iki şeririn de burada ilk tahkikatları yapı- Jarak Balıkesire gönderilmiş- lerdir. Dursunbeyde Tütüncülük Dursunbey, (Hususi)—Kaza- mızın Tütün İnhisar Memur- luğu kadrosu henüz tebliğ edilmedi. Bu sene tütün zira- ati yüzde elli nisbetinde faz- lalık — gösterdiğine nazaran kazamıza bir satış memuru gönderileceği — istihbar — edil- miştir. İzmir Hapisanesinde İzmir, (Huıuıg — Hapisa- mede bazı — tadilâta — lüzum irülmüş, bu cümleden oda- klar lâğvedilmiş, bir ara- da bulundukları zaman hâdi- seler çıkaran mahkümlar ay- rılmıştır. Buğday Yerine Tütün Muğla, ( Hususi ) — Ziraat Bankasının Muğla merkezin- deki köylülerden, borçlarına mukabil buğday yerine tütün alacağı anlaşılmaktadır. Esa- sen burada buğday istihsalâtı vasati bir derecededir. İzmir Takımı Kazandı İzmir, 30 (A.A.) — Şehri- mizde bulunan Çankaya takı- mı bugün ikinci maçını Türk- #por takımile yaptı. Oyun saat 17,30 da Çankayalıların hücumile başladı. İkinci daki- kada Türksporlular ilk golle- rini yaptılar. Biraz sonra Çankayalılar beraberliği te- min ettiler. Otuzuncu dakika- da Türkspor aleyhine verilen bir penaltıyı Çankayalılar go- le tahvil ederek ikinci sayıla- rını yapmış oldular. Beş dal sonra — Türk- sporcuların — seri bir akımı beraberlik Blhllıı! temin etti, bu suretle ayım 2-2 be- zbe1d_ııl:l: hmiudîkııu devre- spor sayı yaj rak 4-2 galip geldi. B Sıvasta Orta Mektep Sıvas, (Hususi) — Bu sene şehrimizde bir orta mekte, İçin evvelâ yatı mektebi bt nası münasip görülmüş, fakat bundan, sonraları vazgeçilmiş- tir. Başka bir münasip bina araştırılıyor. Burada bir orta mektebe ihtiyaç bu sene daha şiddetli olarak kendini hissettirmektedir. Evlenmek, Hür- ' ; riyetini Satmak Kadınlar, erkekler, izdivacı hürriyetin zinciri telakki &- derler. Gençlik heyatında serbest yaşıyan ırkeğ aile İçine girince, omuzuna birçok vazife ve meıııhyetlenıı yük- lendiğini görür, “ eyvah aile meğer ne kuvvetli bir zincir- miş,, der.. Kadın, hürriyete az alışkım olduğu için evvelâ bunu bürriyet sayar, fakat hayat mesuliyetleri, çocuklar, zevcelik vazifeleri çoğaldıkça “eyvah, evlilik ne — büyük esaretmiş,, derler.. Bunu diyen, yüz binlerce İnsanın içinden, Necip Sürey- ya isminde bir adam da ayni şikâyete bana müracaat edi- yor. “Ben aileye taraftar bir adamım. Fakat bu uklinı değil... Efendim, — evlendim. Omuzuma birçok yükler yük- lendi. Amenııç ğn kehy::— gilim... Fakat e bir hanım var... Yarım saat geç geldim mi? Nerdeydin?.. Niye geç geldin?.. Boğanıma sarılır... Bir kadına baktım mı?.. Niye bakıyorsun?.. İmkânını bulsa gözlerimi oyacak... Eve misa- fir getirdim mi?.. Efendim, biz senin uşağın mıyız.. Her- kese yemek hazırlamaktan İmanım gevriyor. Bana sor- madan eve misafir getiremez- sin... Rakı içtim mi, kıyamet. Rakı İçemezsin. Gezemersin. Kadına bakamazsın... Hele bir gece arkadaşlarınla dı- şarda kalacak olursan, vay başına — gelenler... — Takdir, tekdir başım Üstüne... İş da- yağa çıkacak diye ödüm pat- hyor... Bu, hürriyet bağ değil de nedir?.,, Evet öyledir. En büyük şairler izdivaca, saadetin tabutu derler.. — Gençliğin istirahat koltuğu derler.. Muharrirler, edipler, müebbet küreklerin ayaklarına vurulan zincir der- ler, “ zıng zog ,, zındanı der- ler, içinde zebani bir cehen- nem derler, hayatta mezar derler, daha neler, demezler.. Fakat hepsi bu zından için süslenir, — redingotlar, ipekli kıravatlar, gömlekler giyer, altın köstekler takarlar, güle sevine girerler.. Kimisi bir kadının aşkı yüzünden san'a- tini feda eder. En büyük insanlar bazan, bir kadının karşısında tirtir titrer. Kimi intihar eder, kimi uşak — olur, kimi zincirlerini şakırdatarak gezer ve hâkimiyetinden bahse- der, hülâsa bütün bu hürri- yete Sşık olanlar, hürriyet tahtı Üstünde — esaretlerini memnuniyetle taşır ve yaşarlar... Bekâr kalanlara sorarsanız, bekârlık — sultanlıktır. derler, fakat günün birinde elâ veya mavi gözlü bir sultan kalple- rine girdi mi, sultanlıklarını bu ikinci sultana terketmede gecikmezler... Boş lâfa ne lüzum var... İz- divaç hürriyetin bağı, esaretin bayrağı dahi olsa, yapamıya- cağın kahramanlıkla övünmiye yeltenme. Yunan filozofların- dan biri hürriyet Aşıkı İmiş.. Daima şiirlerini, konferansla- rınmı bu zeminde verirmiş.. Fakat karısına Fena halde esirmiş... Bir gün kendisine bundan bahsetmişler... Hürri- yete olan aşkım buradan do- Şuyor, demiş... Hanımteyze i—Soldan sağı doğru: Siyah — krep döşindan yapıl- mış bir. sonbar har .ıııı.uı Belden | aşağı yarım Ilı. şel linde — kruvaze kapaklar vardır. 1—Siyah krep sstenden “ııııı.uı Üstünde bir ölere vardır. ı:— ıılı toka Göğeü ve Kol Tapalları K kül vengi krep sar döşinden. Çin iğnesi : Çin iğnesi bilt deri işlerinde ve renkli işlerde kullanılır. Başlı başına işlendiği zaman ayrıca bir zinet teşkil eder. SONBAHAR ELBİSELERİ 8—Maroken fasone — bir | S—Siyah elbise. Yeleği beyaz krep Krep kol ve göğtünden fışkır- krep Jerjetten yapılmıştır. Belden aşar Çat İnce dikişli dar malar yapılmlştır. döşin mavm beyaz bro- Son zamanda bilhassa kolaylığı ve işleme- sindeki sür'at yüzünden en son moda işler ara- sına karışmıştır. türlü elişlerine uymasıdır. En büyük hususiyeti de her Çin iğnesi biribirini takip eden ayni büyük- lükte — iğnelerden ibarettira İğneyi çıkardığınız yerden -bir iki milimetre öteden kumaşa ve bir evvelki Iğnenin baş tarafından çıkarırsınız. İğneyi ön tarafa doğru batırmıya ve ipliği de her zaman sol taraf- tan tutmıya gayret ediniz. (2) No. lu şekilde gördüğü- nüz İâtif gırlant arzuya göre bir, iki veyahut üÜç muhtelif renkli iplikle yapılabilir. Bu gırlandı hergün kullandığinız yemek masanızın örtüsünün ve peçetelerin kenarına, kü- çük hemşirenize yapacağınız beyaz bir elbise- nin eteklerine ve yakasına — işliye- bilirsiniz. — İpekli veyahut ince yün- lü bir kumaş Ü- zerine lâtif çiçek- | — ler çizer ve bun- ları Çin iğnesile işlerseniz misafir odanız için güzel yastıklar, zarif ka- nape, koltuk ve etajer örtüleri yapabilirsiniz. (3) No. resimde gördüğü- nüz yastık böyle zarif bir iştir. Bu yastık üç parçadan yapılmıstır. Orta kısım koyu yeşil bir ipekli kumaştır. Bu kumaşın üzerinde görülen he- lezon! çizgiler Çin iğnesile ve Üç muhtelif rankle işlenmiştir. Bu kısım işlendikten sonra kenarları dikilir. ve içerisine pamuk — doldürülür. her iki yanında bulunun müselles şe- kildeki parçalar da- daha (Şekil: 1) ( Şekil |1) ( Şekil 12) ( Şekil : 4) açık yeşil renkte ipekliden ve yahut kadifeden yapılır. Bun- lar da pamukla dolduktan sonra (4) No, resimde gördü- ğünüz tarzda orta kısma yer- leştirilir. (İHANIMTEYZE Güzel Görünmek Sizin Elinizdedir! Mutlak sürette güzel kadın yoktur. Güzellik nisbidir. Yal- | niz giyinmesini bilmiyen, gü- zellik san'atine vakıf olmıyan dağınık, babayani kadınlar yanında kendisini göstermesi- ni ve güzelleşmesini — bilen kadınlar vardır. Her yerde bunlar nararı dikkati celbeder ve onlar, güzel kadın olarak tanınırlar. Şüphesiz bir kının güzel olup olmamasınaa tabiatin de dahli vardır. Fakat bu daha ziyade sizin elinizdedir. Siz isterseniz olduğunuzdan çok daha güzel olabilirsiniz. Evvelâ şunu kabul etmek Mzımdır ki, kadının güzelliği, şu veya bu noktasının güzelli- ğgile değil, umum! heyetindeki ahenkle mümkündür. Gözleri hakikaten şahane ve derin olur da, giyinişine ehemmiyet vermerse, o kadın güzel ola- maz. Ne kadar yüz güzeli kedınlar vardır ki, vücutlarına Htina etmedikleri için çirkin görünürler. Güzellik biribiri- ne ekli bir sürü küçük cüzü- lerin bir araya gelmesile te- min edilir. Bütün bu cüzüleri tamamen birleştiren — kadın, güzel, kısmen birleştiren orta güzel ihmal eden babayani- dir, Binaenaleyh bir kadın ih- mal ve tenbelliği neticesi ola- rak çirkin olabilir. Kendisine itina eden bir kadın da genç ve güzel kalır. | - Millet Meclisinde | Mecliste Güzel Olmak Ve! Gazete Müzakereleri (Baştarafı fi Tinci sayfada ) Arkadaşlar; muhalif mat buatın arasıra bahsettiği bir İşsizlik meselesi vardır. ve arasıra muhakeme kabiliyeti- ni kendisinde tam buludurm- yan, bu gibi meseleleri tetkik ve tefahbus ve muhakeme etmek ve ondan sonra karar vermek kabiliyetinde bulun- mıyan herhangi bir vatandaşı nihayetsiz tas'ibata sevkede- bilecek bir lisanla yazılan in- tihar hâdiselerinin işsizlikten mütevellit, milletimizin maruz kaldığı vaziyetin izah ve tef- sirini o yazılarda okumak her halde arzettiğim gibi düşüne- bilmek kabiliyetinden mahrum olanlar için çok feci ve çok elim bir varziyet gösterir. Arkadaşlar; bittabi memle- kette bugün İşsizlik vardır, memlekette bugün İş bula- mıyan vatandaşlar vardır ve bütün dünyada da — vardır. Fakat bütün dünyadaki İş- sizlikle — bizim — işsizliğimiz arasındaki ana hatl, ana, sebebi, kuvvetli — sebebi her halde bulmak, ayni za- manda — millete — göstermek lâzımdır. — Arkadaşlar, eğer Türkiye Cümhuriyeti askerliği bir buçuk seneye indirmiş ise ve eğer Türk gençleri askerliği bir düğün yapar gibi yaparak kaş ile göz arası — yuvasına — dönüyorsa Türkiye Cümhuriyeti milletin yetiştirdiği gençleri manasız ve bisut seferlerde, harplerde şehit etmiyor, harcamıyorsa, onları sağ ve salim memle- kete teslim ediyor ve bırak- mıyorsa bu bir cürüm müdür? (Asla asla sesleri). Fakat arkadaşlar Avrupa- da hüküm süren işsizlik böyle değildir. Bir dakika sonra cihan buranına temas ettiğim wakitte göreceksinz ki orada işsizlik mararzidir, tehlikelidir, Avrupayı — Felâkete götüren (Devamı var) Alman - İspanyol Maçı Kapitenleri Zamoranın ri- yasetindeki Madridin ( Real ) futbol takımı ( 8000 ) seyirci karşısında Laypçigde oyna- mıştır. Birinci haftaymda Lâ- yipçig takımı sıfıra karşı (1 ) sayı yapmıştı. Müsavatı temine karar vermiş olan İspanyollar geçilmesi mlimkün — olmıyan Alman müdafaası karşısında muvaffak olamamışlardır. Za- mora, büyük gayretler sarfet- miş, fakat İspanyol takımınt (2) sayıya karşı (3) sayı ile mağlüp olmaktan kurtarama” miştir. — Partinin — nihayetine doğru oyun pek şiddetli olmuf ve İspanyol sağ muhaciml Eügenio sahadan çıkarılmıştiır. Deniz Sporu Atletizm Son yapılan su topu maâ* çında Ayvusturyalılar Çışluefl ikiye karşı 3 sayı ile yenmiş” lerdir. Paris Turel havuzund$ ise Avustuyalı Stahlings dah ma birinciliğini kazanmıştır: Kolonyada yapılan Alman” ya, İngiltere atletizm müsS” bakasında da dört buçuk $8 yıya karşı sekiz buçuk sayt ile Almanya kazanmıştır.