7 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

7 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA Samsunda Bir Spor Ihtilâfı Bazı İhtilâflar Netice- sinde Klüp Sporcuları İkiye Ayrıldı... Samsun, (Hususi) — Sam- sun Halk Spor klübünün Gi- - resunda yaptığı — seyahatten sonra çıkan anlaşamamarlık yeni bir teşekküle meydan verdi. Halk Spordan çekilen bir kısım oyuncular, (Samsun- Spor) ismile bir klüp vücuda getirmişlerdir. Riyasete Sürey- ya Bey intihap edilmiştir. Müreftede İki Alman Genci Mürefte, (Hususi) AL manyanın Münih şehrinde bü- yük bir spor klübüne mensup Hans Cepter ve Leş isminde iki Alman genci lâstik bir - >sandalla buraya geldiler. Bu- radan Çanakkaleye gidecek- lerdir. Bu iki seyyah genç, — Tuna nehrinden Karadenize inmişler ve oradan buraya gelmişlerdir. — Çanakkaleden de Akdenize çıkarak — bazı - Mmanlarımıza uğrıyacaklar ve sonra Mısır sahillerine geçe- ceklerdir. Talât Behçet 3 Kuruşa Üzüm Olur Mu? Müskirat İnhisar İdaresi Te- kirdağında yaptırdıği şarap kavı için bu havaliden 7,5 -9 kuruşa kadar üzüm mübayaa edeceğini ve Mürefteden Te- kirdağına nakil için inzimam edecek masrafın bu fiatten tenzil olunarak üst tarafının tediye edileceğini, nihayet ilân etti. Birçok muameleye tâbi tutulacak olan bu işin bağçı- ların menfaatine olmadığı an- laşılmıştır. Çünkü bir okka fzümün Tekirdağına kadar umum masrafı 3 - 4 kuruştur. Verilen fiatten bu — masraf tenzil edilecek olursa beş altı ve hatta ikinci nevi telâkki edilen üzümlerin ise 3 - 4 ku- ruştan parası verileceği ko- layca anlaşılır. Hiç bir bağcı bu fiatten malını bağışlamaz. Onun için idare burada nafile zahmet edecek gibi görünü- yor. Talât Behçet Menemende Bir Cinayet İzmir, 6 (Hususi) — Mene- menin Kaklıç köyünde feci bir cinâyet oldu. Bir Ağanın yanında çoban- hk yapan İsmail çiflikte ölü olarak bulundu. y Raşit Rıza Trupu Samsun, (Hususi) — Raşit k Rıza Bey ve arkadaşları bu- ı kaya gelmişler ve (Beşte Ge- | len) vodvil ile ilk temsillerini — şermişlerdir. Palamut Niçin Ucuz? İzmir, (Hususi) — Her sene İzmir — iktısadi — mıntakasına vasatf olarak dört milyon | lira getiren palamut mahsulli bu sene çok hararetlidir. Tır- Umaklı palamut mahsulü 927 i senesinde 560 kuruşa kadar satılırken şimdi 270 - 350 ku- r ruşa satılmaktadır. — Fiatların düşük olması, buna mukabil ', nakliye Ücretlerinin fazlalığı O bir kısım mahsultn şehre İndirilmesine —mani teşkil et- — mektedir. Nakliye meselesinin b “çilen halli icep etmektedir. b Adnan Marry Nolan'ın Tevki fı Holivut, (Huıusı — Burada hiç beklenmiyen ve beklen- mediği için o nisbette hayret uyandıran — bir bâdise — oldu. Mahkeme kararile maruf san- atkâr Marry Nolan tevkif edildi. Bir müddettenberi mali va- ziyeti epey bozuk giden Marry sön zamanlarda, baş vurduğu bütün — teşebbüslerinde —mu- vaffak olamamış, derin bir yeise düşmüştü. Hizmetinde bulunanların — aylıklarını da vermediği de söyleniyordu. Marry Nolanın vaziyeti, laştı, ne aşçısının, rünün, ne de çocuklarının mü- Tebbiyesinin aylıklarını vere- miyordu. Bu adamların ala- cağı, beş, altı aylığı buluyordu. Efendilerine yaptıkları mü- racaatlerin semeresiz kaldığını görünce mahkemeye müracaat ettiler, — mahkeme, — Marry Nolan'ı celbetti. Artist, aciz haline geldiğini ve servetini tükettiğini — söyledi. Bunun Üzerine tevkifine karar verildi. Marry Nolan'ın açığı 600 bin dolar tahmin edilmektedir. San'atkârın bu vaziyete düş- mesinin sebebi israfıdır. Alunzl Paris —Birçok yeni ve sesli filmin şen mümessili Janet Makdonaldda — Klara Bov gibi müthiş ve acı bir iftiraya uğradı. — Janet — Makdonald bittikten sonra tatil zamanını geçirmek için Parise hareket etmişti. Daha karaya basmasına birkaç gün kala, meçhul bir ajans, genç artist hakkında şöyle bir haber tebliğ etti: * Janet Makdonalt, tatil za- son zamanda büsbütün fena- | ne şofö- | Holivud da çalışma mevsimi | ayak | © INEMA. | YILDIZLARIN MERAKI |En Meşhur Metro » Göldvin - Mayer Mü. ezsesesinin en rarışın san'atkârı Anita Page'dir. Eline geçirdiği bir. Son Posta nüshasını- evirip çevirerek gözden geçiren Anitayı/ burada, İlk defa sinemaya intizap ettiği zaman giydiği ve azlz bir manını geçirmek için Parişe eliyor. Birkaç gün sonta ğırıyı ayak basacaktır. Genç ve şen artist, daha evvel birkaç sene geçirdiği Avrupadaki eski ve tatlı hâ- tıralarını yadetmek — için bu seyahati yapmaktadır. Kaydetmek lâzımdır ki Ja- net Makdonalt, Parisin kibar ve şen mahfellerinden birinde, birkaç sene misafirlik yap- mış, — kendisini — tanıyanları ebedi surette teshir etmiştir.,, hatıra olarak sandığının bir. kö- şesinde sakladığı robile görüyo- ruz. Aâltanın ilk çevirdiği filmin adı “Dans Kızlarıdır., ve bir çok ürtletler ilk dafa sinemaya İnti- sap ederken giydikleri şapka veya ayakkab elbise, r ne- Klara Bovdan Sonra Janet Mak- donald Da İftiraya Uğradı Soldan itibaren: Blossom, Elzie ve Janet kardeşler Bu haberin kastı açık ci u- ğu için Pariste ve Avrupada büyük — dedikodulara sebep oldu. Genç artisti, vaktile Avrupada hafif ve açık bir hayat yaşamış olmakla itham ediyordu. Bunun Üzerine Moris Şö- valyenin — fikir ve — malü- Mmatına müracaat edildi. Çün- kü Moris Şövalye, — Janet Makdonaldi yakından tanıyan | bir artistti ve Holivudda, raberce, be- birkaç filim çevir- - |Rejisörler Kimlerdir? En İyi rejisör kimdir? Bu sual Amerikada sinema ustat- larma — sorulmuş ve ( Garp cepbesinde yeni birşey yoktur) filminin rejisörü ( Levis Mil ton ) (252 ) reyle kazanmıştır. Diğer fazla rey birinci kazanan dokuz rejisörün ismini ve aldıkları reyleri sıra ile yazıyoruz: ( Denizde yatak ) filmi reji- sörü (Vesler Rugle) ( 179 )rey, (Mavi melek ) rejisörü Jazet | Şireubarg (148),(Abraham Lin- İkolen)filmi rejisörü (D.R. Grifit) 139, (Mutlaka ve mes'ut olalım filimlerini çeviren (Rober Le- onar) (137), (Büyük göl) filmi rejisörü (Con Grumvel) 111, (Şehir ışıkları) filmini çeviren | filmini çeviren (Hovar Havks) (101) ve (Cehennem meleği) filminin rejisörü (Hovar Hüg) da 91 rey nlmışlnrdır dense büyük bir itina İle saklar- lar. Meselâ Greta Garbo - ilk bir erkek elbisesini kat'iyen kimseye vermez, sıkı aıkı muhafaza ederler. Bu hal, birçok yıldızlarda büyük bir me- ndedir. — Darin küçük z üçük ük Sinema | Haberleri Bu yaz bir devriâlem seya- hati yapan Douglas Fairbanks | bu seyahatten edindiği ilham ile yeni filmine başlamıştır. Henüz ismi belli değildir. > Araları epey bozuk olan Mac Murray ile kocası prens David Madviani barışmışlardır. Erich Crovvs yeni bir sesli filim — çevirmektedir. — Adı “Herşey anneme feda olsun, dur. Başlıca kadın mümessil Frida Richard'dır. * Meşhur Fransız yıldızı (Süzi Vernon) yeni bir filme baş- lamak üzeredir. İsmi (O ve Şeytan) dır. Dorothy — jordan, — Anita Page ve Madge Evans yeni bir filim — çevirmektedirler. ismi “Ticaret mektebidir.,, mişlerdi. Şövalye Cezayirde bulunuyordu. — bir — telgrafla cevap verdi, dedi ki: * Janet Makdonaldin ilk defa Avrupaya geldiğini şe- refimle temin ederim. , Ve birden, bu düşmanca haberin sürmek istediği kirli leke silinivermiş oldu. Fakat bıraktığı sıkıntılı te- sir baki kaldı. — Janet Mak- donalt kendisini getiren va- uru terkettiği zaman ilk Eırşılışlığı gazeteciye, göz yaşları şikâyette bulundu. Bu muazzam ve fena ya- | lanın tekzibini istedi. Ame- rikaya döner dönmez de mü- essese aleyhine dava açaca- ğını söyledi. Parisi gezip, tozmiya gelen artist, şimdi, bu yüzden Cenubi Fransanın sakin bir kasabasına çekilmiş, kendini ve elemini dinliyor. arasında (Büyük ev) rejisörü Jorj Hil 160, | Şarlo (108), (Şafak devriyesi) | filminde giydiği şapkasını, Marlon | Eyltıl T5 Spor Çoban Mehmedm Bır Cevabı Balıkesir Mıntakasında Pehlivanlık Haylı Alıp Yürüdü Öyle anlaşılıyor ki Balıke- sir, pehlivanların merkezidir. Bugün için bütün iddialı peh- livanlar orada toplanmıştır. Ge- çen gün Gostuvarlı Aslan peh- livanın bir mektubunu neşret- miştik. Bu mektuba, Balıkesir- de bulunan Çoban Mehmedin ve Rıfat pehlivanlar bakınız şu cevabı veriyorlar: “Eylölün 11 inci cuma gü- nü Himayei Etfal menfaatine Balıkesirde — güreşler — tertip | edilmiştir. Kendisile karşılaş- mayı biz de isteriz. Bu, ken- disi için iyi bir farsattır. Ala- franga güreşmek isterse Ço- ban Mehmet pehlivanla ala- turka güreşmek istiyorsa Ma- nisalı Rıfat pehlivanla karşı- laşabilir. 11 Eylülde kendisini bekliyoruz. Gelmediği takdir- de yenik addedeceğiz.,, Afyon Meselesi Fiatların Bir Miktar Yükseldiği_AnIaşılıyor Dün İzmirden aldığımız bir haberde, ora piyasasında af- yon — fiatlarının birdenbire yükseldiği ve muamelelerin hararetli bir manzara göster- diği bildiriliyordu. Fakat şehrimize gelen bir- kaç afyoncunun fiatların düş- künlüğünden bahsederek bazı talep ve müracaatlarda bu- kunmak istedikleri de ayrıca kaydolunmuştu. Bu meselede şehrimize gelen afyoncuların aldandıkları anlaşılmaktadır. Çünkü — İzmirden aldığımız haber buradaki tahkikatımız neticesinde teeyyüt etmiş ve fiatların 15 gün evveline na- zaran — oldukça — yükseldiği anlaşılmıştiır. Filhakika dün — şehrimiz afyon tacirlerinden bazıların- dan meseleyi sorduk ve öğ- rendik ki on beş gün evvel dokuz liraya olan afyon pi- yasası dün on iki liraya ka dar çıkmıştır. Kolera Müthiş Iraktan Suriyeye Geç- mek İhtinlalî Var Adana, ( Hususi ) — Suri- yeden gelen haberlere göre, | Basrada çıkan kolera hastalığı bütün şiddetile devam etmek- tedir. Hükümetin her türlü sıhhi - takayyüdatına rağmçn hastalığın önüne geçmek im- kânı bulunamamıştır. Her gün vasati olarak koleradan 89 kişi ölmektedir. Hastalık hali hazırda şimale doğru çıkmış va Bağdada, oradan da İrana sirayet — etmiştir. — Fransızlar hastalığın Suriyeye — geçme- mesi için hudutta azami ta- kayyüdata başlayıp sıkı bir kordon tesis etmişlerdir Sey- rüsefer ve nakliyat bu takay yüdat dolayısile durmuş < bidir.