18 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

- Halkın Sesi Terkosun Faali-, 25 Bin yeti Kadıköy Şir-/ p 77 BN Di dalebi b el İstanbulun — kül — haline gelmesi mes'uliyetini Ter- a Balıkhaneye - Belediye | Memurları Kondu, Ba- I Günün Tarihi ' Gayrimübadille: | re Satılacak Emlâk Gayrimübadillere — satılacal emlâkin listeleri hazırlanmışlı! Bu — kabil emlâkten — İzmirdi bulunanlar ekseriyetle Alsancal İtfaiye Vesaiti Değişiyor Duman İçin Gaz Mas- | Dört Sene Ayının !Beslediğ_î_Çocuk Ormanda Çocuğunu Bir Ayıya Kaptıran Ana, | Senelerce Sonra Yarım Vahşileşen kosun omuzlarında gö- renler az değildir. Fakat bu Terkos, imtiyazının feshedileceğini hissedince şimdi türlü yumuşaklıklar Fakat diğer Kadıköy — hak- kını hiç te memnun etmi- yen irketi de zam İstemiye kalktı. Bu vazi- yet —karşısında bakmmız halk ne söylüyor? Hacı çoper zade Sal- gösteriyor. taraftan Hüseyin Bey tanahmet 17 Kadıköy su şirketinin şu zamanda zam istemesi çok ayıptır. Çünkü amele ücretleri çok aşağıdır. Kömür fiatlarıda ucuzdur. Bana kalırsa Fransız şirketinin şu za- manda böyle bir teşebbüsü Terkosun menavrasile alâka- dardır. Terkos müdürü yine Ankarayı boyladı, orada: Ba- kınız Kadıköy şirketi bile zam isterken biz bunu istemiyoruz. Hem 210 binlira sarfederek yeni tesisat yaptıracağız. “Bi- zim müddetimizi temdit ediniz,, diyecek. Yarım asırdanberi şirketin aklı acabanerede imiş? * Akmet Hamdi Tahakpaşa uıhılo:'&’!) — Kadıköy Su Şirketi (İs- tiyenin bir yüzü, vermiyenin iki yözü karadır) diyerek zam istemek garabetini gös- İ Bence hükümet bu ehemmiyetle — tetkik ederek reddetmeli ve hatta su fiatlarını biraz daha indir- melidir. Çünkü herşey eskisi- ne nazaran çok ucuzdur. Ter- kos ensesine adaletin yıpî tığını görünce parlak ve y dızlı vîillerlz yine ortaya çık- tı. Fakat idare Abdülhamit Idaresi değildir. Uyamk bir elimhuriyet devrinde yaşadı- gımızı bu şirkete anlatmak zamanı gelmiştir. * Fahrettin Bey (Bayazıt Koska Hasan Paşa fırıni karşısında 35) Terkos gider ayak bir parti vurmak istiyor. (1882) senesindenberi — yani — yarım asırdanberi yapmadığı tesisatı şu dört gün içinde yapmak İstiyormuş. Bunun için de (210) bin lira lâzımmış. Bunu da ve- rerek yaptıracakmış. Fakat hükümet terkosu satın alırken bu parayı derhal vermeli imiş. Yağma yok... (100) bin liralık İş yaptırıp (210) bin lira diye- rek bir vurgun daha yapacak. Bize yeni tesisatın filân lüzumu k. Elverir o çekilsin biz cndiın:' yaptırırız. nııııııqm.u.ı.ı.,.. Saraysokak102) Terkos müdürünün son ha- reketlerini. pek — mezbuhane bulurum. Müdürün son sözleri ( Sultanahmet lıklar Kontrol Ediliyor. ' Belediye Sıhhat İşleri Mü- dürlüğü — dört — gündenberi muhtelif semtlerde (25) binden fazla bayat balığı — denize dökmek suretile imha etmiştir. Balıkları musadere — edilen bazı esnaf dün bunların taze olduklarını iddin etmişlerse de Belediye balıkları lâboratu- yara — göndererek — tefessüh ettiklerini raporla tesbit ettir- dikten sonra İmha etmiştir. Belediye Balıkhaneye de mü- teaddit memurlar ikame et- miştir. Bunlar balıklar san- dallardan çıkarken tetkik ve bayatlarını musadere ediyor- larlar. Bayat balık satan esnaf ve lokantalar hakkında takibat yapılmaktadır. Köfteciyi Yaraladı Şoför Sabahattinin idare- sindeki 1417 numaralı otomo- bil. Haydarpaşa — istasyonu önünde köfteci Ömere çar- parak başından ağır surette yaralamıştır. Sahte Likörler İnhisar İdaresi Bunları Müsadere Ettirdi Karilerimizin de ayni itimat hissi ile okumalarını tavsiy eederiz: Nasıl Bulundu ? Bundan bir hafta evvel Istıranca ormanlarında avla- nan bazı avcılar — ağaçların kuyutu — bir noktasında yer altından gelen bir inilti duy- muşlar ve merak ederek sesin geldiği deliği arayıp bulmuş- lardır. Bu, bir ayı inidir. İçinde de çırıl, çıplak, dört, beş yaşla-| yat etmiş. Fakat bir netice rında yarı vahşi bir çocuk vardır. İşitilenses, bu çocuğun sesidir. Yabancıları görür gömez bir köşeye büzülen yavruyu avcılar bin müşkülAtla beraberlerine almış, cıvardaki köye götürmüş- ler, orada daha bayzet verici bir| yavrusunu hâdise karşısında kalmışlardır. Yavrusuna Kavuştu Anlatacağımız vak'a, aklın alabileceği şeylerden olmamakla beraber bunu bize anlatan ” avcının sözü ve özü doğru bir adam olması bizce vak'anın hakikiliğinde ... şüphe bırakmıyor. Evlâdına Kavuşunca Bundan dört sene evvel ormanda çalı, çırpı toplıyan bir köylü kadın, kendisi çalır şirken çocuğuna bir salıncak kurarax yatırmış. Epey zaman meşgul olmuş, fakat dönüşte çocuğun — salıncakta — bulun- madığını görüne ağlamış, fer- çıkmamış. —Dört sene sonra ayni ormanda, bir ayı İninde bulunan çocuk bu kadına ait olduğu için avcılar tara- fından annesine teslim edilmiş, © da kaybettiğini zannettiği bağrına — basmış- tır. Bulgar Seyyahları Dün Şehrimize Münevverlerden | Mürekkep Bir Seyyah Grupu Geldi Likörler iı;irîn ile yapıldığı | için Müskirat İnhisar İdaresi- nin kontrolüne tâbidir. Müs- kirat idaresinden — müsaade almadan likör imali memnu- dur. Halbuki piyasada ban- drolsur — fakat — üzerlerinde (likör) etiketi taşıyan birçok şuruplar yüksek fiatle satıl- maktadır. Belediye — Sıhhat İşleri Müdürlüğü bunları tet- kik ettirmiş, bunların içine biraz esans ve koku ilâve edilmiş adi şuruptan ibaret oldukları tesbit edildiği için müsadere edilmiştir. Satanlar hakkında takibat yapılmak- tadır. göz boyacılık kabilinden şey- lerdir. Kadıköy su şirketi de Terkosun teşvikile ve Terko- sun akıbetine uğramamak en- dişesile sümmettedarik — bir zam teklifi yapıyor. Kabul edilmiyeceği tabildir. Dün Bulgaristandan şehri- mize Bulgar münevverlerinden mürekkep bir seyyah kafilesi gelmiştir. Kafile arasında sa- bık Bulgar nazırlarından bir kaçile profesörler ve bazı doktorlar da — bulunmaktadır. Misafirler bugün şehirde bir gezinti yapacaklar, —muhte- hf tarihi abideleri ve diğer yerleri ziyaret edeceklerdir. Salı günü şehrimize gelen Fransız — münevverleri Dün Marsilyaya hareket etmişlerdir. Resimde dün gelen Bulgar seyyah kafilesini bir arada görüyorsunur. Haber aldığımıza e bu günlerde — muhtelif ı'iall'etlm mensup - bi seyyah grup daha şzhr= ziyaret ede cektirr keleri Alındı, Yeni Mer- divenler de Gelecek Belediye itfaiyemizin asri- leştirilmesi ve noksanlarının bir an evvel ikmal edilmesi fikrindedir. Dahiliye Vekâ- leti de itfaiye için tercihan ( 130 ) bin liralık bir kambiyo müsaadesi vermiştir. Fen İş- leri Müdürlüğünün hazırladığı yeni İiste Daimi Encümen tarafından tasdik edilmiştir, Cumartesi günü — münakasa gşartnamesi ilân edilecektir. Belediye gaxz maskelerini al- mıştır. Şimdi yeni arazöz ve motörpomlarla — yüksek bi- maların en Üst katlarına ye- tişebilecek yüksek merdiven- ler ve hortumlar alınacaktır. Evvelce bir müteahhide ve- rilen hortumların ilk partisi olan (6) bin metrosu da şu günlerde belediyeye — teslim Gazete Meraklısı Hırsızlar Hayık ve Kirkor isminde iki şahıs İstiklâl caddesinde tütüncü Ahmet Efendinin tez- gühı üzerinden bir kaç Gazete alıp kaçarlarken yakalanmış- lardır. Bir Haftada Üç Mıntakadan Neler İhraç Edildi? Memleketimizin — muhtelif mıntakalarından son — hafta zarfında yapılan ihracat şudur: Samsundan: 35,301 kilo tü- tün, 1263 sandık yumurla. İzmirden: 1,575,830 kilo ar- El.l’ 7442 kilo afyon, 97 bin l6 Ak darı, 27,000 kilo halı, 1,537,010 kilo incir, 1,454,653 kilo meyankökü, 865,000 ki- lo palamut, 1,342,329 kile ü- züm, 26,000 kilo — valeksi, 23,000 kilo yapağı . İstanbuldan: 758000 - kilo buğday, 327,000 kilo arpa, 26,000 kilo maden kömürü, 356,830 kilo tütün. Bir Karmanyolacı Tutuldu Sabıkalı Arnavut Recep ev- velsi gecze Taksimde Kilit kağından — geçmekte olan Efendi ile Madam An- gelikinin önüne, elinde taban- ca olduğu halde çıkarak her ikisini de soymak istemiş, fakat yetişen — polisler — tarafından yakalanmıştır. ve Darağaç tramvay caddesitt dedir. Bunlardan birçoğu dükkât ve depo gibi emlâktir. Âralarındı birkaç tane de fabrika — ve bil kısım da arsa vardır. | — Bir Kâtibin Tevkifi İzmirde Üçüncü İstintak Da firesi kâtiplerinden Ali Ef. bb döosyedeki Jüzumu — muhakemi kararnamesini imha etmek cür mile tevkif edilmiştir. Bir Tayyare Faciası Sidna Şirketine ait bir yare Romanya taraflarında yolelle beraber düşmüş ve yan mıştır. Yolcuların hepsl kömür haline gelmişlerdir. Tütün Mübayaası Durdu Tütün İnhisar İdaresinin İzmire de başladığı tütün mübayaasını son günlerde durdurduğu haber verilmektedir. Vilâyet Konağının Tamiri Birçok kısımları harap — bir hale gelen İstanbul Vilâyet ko- nağının umüml — şekilde tamiri için Dahiliye Vekâletine müracaat edilmiştir. Emir gelince faaliyete başlanacaktır. Nihayst Karar Verildi Birkaç defa yazdık: Şehrin birkaç yerinde — senelerdenberi açık olarak akan lâğımlar vare dır. ve bunlar muhtelif hastalık- lara sebep olmaktadır. Fakat öğrendik ki belediye bunlarıi kapattırmıya karar vermiştir. An- cak İşe me zaman başlanacağı henüz belli değildir. Antrenör Gidiyor Mu? Geçenlerde İngiltereden ge- tirilen MüÜR Antrenörü Mister Pegnan memleketine — dönmek arzusunu İzhar etmiştir. Antrenör, takımı çalıştırmak hususunda — müşkülât — çektiğini ileri sürmektedir. Garip Bir lddia Taksimde oturan Hulüsi Efen- di karakola giderek tuhaf bir iddiada — bulunmuştur. — Hulüsi Efendinin iddisına göre, geçen, gece Fatma İsminde bir kadınla (1995) numaralı otomobile binmiş ve Şişliye gitmişlerdir. Fakat dönüşte şoförle muavini bir olup hem — kendisini, hem de kadını yarı yolda otomobilden atmışlar- dır, polis tahkikat yapmaktadır. Adliye Müsteşarı Şehrimizde bulunan Adliye Müsteşarı Ferit Bey dün Ad- liyede Ceza ve Hukuk mah- kemelerini teftiş ettikten son- ra bir müddet Müddelumu- milikte müfettişlik dairesinde meşgul olmuştur. — -— L Hırsiz — Affedersiniz... san Bey zatı Glüniz miciniz? Hasan B. — Bendenizim, efendim. Sc;n Posta'nın R?simli Hikâgesi: Pazar Ola Ha- Zi Hırsız — Tüccardan İbrahim B. zatı Alinize beş yüz lira emanet etmiş, Lütfen bu parayı kulunuza teslim eder misiniz? 3 Hasan B. — Nezaketinizin kurbanıyım. Fakat bu parayı telgrafla Erzuruma gönder- dim. Nafile sahmet buyurdunuz. Pazar Ola Has?inı B. Ve Hırsız 4 Hasan B. — Kibarlar arasında hırsızlar olduğu gibi, hırsızlar arasındada kibarlar tü remiş. Adabı muaşeret aldı, yürüdü!