24 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

| Eylen Spor Hareketleri : “Mersin Ve Adana Genç- leri Yarın Bir İntikam Maçı Yapacaklar Adana, ( Cenup vilâyetleri umumi mubabirimizden ) — Şehrimizdeki Seyhan spor klü- bile Mersin Gençler Birliği önümüzdeki cuma günü bir intikam maçı yapacaklardır. Bu maça burada çok ehemmi- yet verilmektedir. Şimdiden meraklılar arasında babisler tutulmıya başlanmıştır. Mersin Gençler Birliği ev- velce Seyban sporu (1-3) mağlüp etmişti. (30) ağus- tosta da Saneyh spor, Toros spora (1-3) galip gelmişti. Bu iki klüp te 2 teşriniev- velde bir intikam maçı İçin ha- zırlanmaktadır. Durmuş Ulvi Bir Müzayede Münasebetile Mürefte, (Hususi) — Bura- da oldukça büyük bir kilise © © binası vardır ki devlete inti- getirmezdi. Ortada birde Le- miyeti Akvam heyülâsı vardı. Cemiyeti Akvama ve'silâhları dit arzusuna rağmen Japonların - bu tecavüzü bize göstermiştir ki insanlar hâlâ harpten usanma- mışlardır. e Kuvvetliler Odaima omuzlarına binmek için fırsat arıyorlar. * Aüsamettin Bey(Koska Hasanpaşa sokuk * — Eger Cemiyeti Akvam Çin- Bizim delikanlı yumruğuna pek güvenir. Yolda, mektepte —— rastgelse o basar yum” Oyuncaklar BULABİLİR MİSİNİZ? Ev içinde birkaç arkadaş toplandığınız zaman eğlenmek İçin oyun ararsınız. İşte size meraklı ve güzel bir oyun. Evde piyano varsa çocuk- ların biri bir piyanoya oturur. Biri de ebe olur, dışarı çıkar, İçerde kalanlar odadaki eşya- dan birisini tayin ederler. Piyanoda oturan çocuk çak mıya başlar, bu, dışardaki çocuğun İçeri gelmesi için dö, isarettir. sevkiyat yapılı cek kâr pep fazla olaclid Ticaret vaziyetten haberdar etmiştir. Tacirlerimizin doğrudan doğ- ruya Arjantin ithalâtçılarile temasını temin edecektir. Mısır Kıralı Arkadaşları bir gün boku öğrenmesini tavsiye eitiler. | öğrenmeden ringe çıktı. kar- “Boknör olursan dünyayı yener-| şısındaki çocuğu görünce ona İ sin, dediler, “ | SON 'POSTA OCUK SAYFASI 5 ona İ acıdı. Oda bu söze kandı. Boka | semledi ve kaçtı. *K, İle Bashyz Eşyayı Bulunuz yaptıkları “ıkşlım, ismi (K) hükümet bu mallardan aldığı ithalât resmini (arttırabilir. Şimdilik Japon dampingitin tesirlerine karşı gelebilmek için de bundan başka çare yoktur. ,, Aldığımız haberlere göre, odası ( alâkadarları | “Bu resimde birçok eşya vardır. Bu eşyanm isimlerini harfile başlıyan kaç eşya bu- #imlerini bize yazınız. En yasalarda rr verile- madığı role “ <dilecektir. yanki başka hıdır, i yerde aranamaz. Japonyada 70 tane pamuk mensucatı fabrikası vardır. Bunlar tama- Fakat öyle bir dayak yedi ki, eli kolu tutmaz oldu. Ser- Eve döndüğü zaman ba- bası bile onu tanıyamadı. Sut dökmüş Kediye dör müştü. Güzel Oyun ' Ve IBul| Haftaki Bilmecemiz|Bunları Bilmiyor- sanız eniniz TAKVİMİ KİM İCAT ETTİ? Zamanı aylara, senelere, haftalara ve günlere ilk defa taksim edenler eski Mısırlı- lardır. O vakit seneyi on iki müsavi aya ayırmışlardı. Her ay otuz gündü. Seneyi dol durmak için de beş gün bayram yaparlardı. , SU İÇMİYEN İNEK Hawaii adalarında iyi sığır çıkar. Burada çıkan sığırlar dünyanın ber tarafına sev- kolunur. Fakat bu adada yaşıya ve yetişen sığırlar hayatları müd- detince bir dirhem su içmez- ler. Çünkü ada çok kuraktır. Akar suları yoktur. Bazı ne- ba vardır ki, büyük yap- s...nda klar. Vergi Meselesi Ankaraya Dönüş Başladı Şimdi Herkesin Ağzında Sakız Gibi Ciğnenen Mevzu İstanbuldur Ankara, ( Huzusi ) — Ey- lülün nibayetine yaklaştık. Burada hâlâ sıcaklar devam ediyor. Ankarada yaz mevsimi ni İstanbulda geçirmenin bir taamül ve bir zaruret oldu- im evvelki mektuplarımda ildirmiştim. Şimdi peyderpey Ankara kalabalıklaşmıya baş- ladı. Artık İstanbul trenleri dolu geliyor. Bu mevsimde Ankarada konuşulan yegâne mevzu İs- tanbuldur. İstanbuldan avdet edenler burada ir mek mecburiyetinde olan Ân- karalılara mütemadiyen İstan- buldan bahsediyorlar. İstan- bulda ne yaptıklarını, nasıl lendiklerini, nerelere git- iklerini, (o vapur, otomobil, sandal gezintilerini, (sayfiye * hayatlarını, maceralarını bal- landıra ballandıra bin müba- lâğa ile anlatıyorlar. Ankara- da evde, otobüste, sokakta, vi şu mükâlemeler geç- € — Ah, geçen ay bugün nerede idin — Bebekte kürek çekiyor- duk! o mehtabı, o mehtaplı geceyi ömrümde unutamıya- cağım! * Adada yaptığımız pikniği -.di düsünüyorum da.. Su Paralâ ne bahtiyar Belediye, kahvecil, kıskanıyorum. i mile dahilde yapılmış ve as- Maliye Vekâleti gümrüklere | gari masrafla en büyük se | gönderdiği yeni bir tebliğde | mereyi (overmiye (kabiliyetli lapon, müsellâh ibtilâfi hallet- İstanbul € kurtm. cemiyet te (tarihe | “Kaçak Cigara Kâyintüker “Halkına | Teşekkürünü Bildirdi müşteriden ayrıca sw — İstanbulda, İ sının doğru olmadığıkadaşları var, | miştir. un muhiti | Bazı Memurlar İsticvap Edildiler i ! gi © mış, fakat jandarma tarafın İzmir, (Hususi) — Bodrum civarında gümrük muhafaza memurlarile bir takım kaçak- çılar arasında müsademe ol- muş ve neticede (3700) defter cigara kâğıdı müsadere edil miş vebir kaçakçıda yara- lanmıştır. İki Kardeşi Öldürdüler İzmir, (Hususi) — Tirenin pe köyünde İlyas oğlu İyas isminde biri, kadın yü- zünden köy kahvesinde Ali oğlu Hasan ve kardeşi Ah- o metle ağız kavgasına başla- mış, neticede İlyas tabanca- o sım çekersk iki kardeşi de öldürmüştür. Katil, bu çifte cinayeti yaptıktan sonra kaç- dan yakalanmıştır. Amca Zadesini Vurmuş Balıkesir — Sandıkçı oğlu ! “Halil isminde biri amca 7a- “desi marangoz Hüseyini bı- - çakla yaralamıştır. “iki akraba arasında > ağız kavgasıdır. Bir Tevkif Kararı İzmir, (Hususi) — Bundan bir müddet evvel şehrimize - komünistlik beyannamesi atan- lar hakkındaki tahkikat ne- ticesi olarak bir şehsın ifadesi alınmış ve hakkında tevkif müzekkeresi kesilmiştir. Akhisarda Spor Akhisar, (Husus) — İzmirin Karşıyaka Spor takımı bu haf- şehrimize geldi. Buradaki İdman Yurdu gençleriyle hu- susi bir futbol maçı yaptı, Oyun 0-3 Karşıyakalılar lehi- me bitti, A. Geçen haftaki çocuk Bilmecemizi doğru hal- İedenlerin Listesi yarın 7 inci sayfamızdadır. Sebebi ; çıkan | laştıkça O EŞ Mısır İ Japonyadan gelen pamuklu | fabrikalardır. Bundan başka | tıkça kısılır. Bu suretle çoc. /, m” yavaş yavaş eşyaya doğru yaklaşır ve aradığını bulur. Evde piyano yoksa, bunu el çırparak de oynıyabilirsiniz. KÂĞIDIN İÇİNDEN GEÇER MİSİNİZ? Olur olmaz kâğıttan değil, iskambil kâğıdı boyunda bir kâğıdın içinde geçer misiniz? Pu suali okuyunca güleceksiniz amma bakın size anlata- yım.O vakit $ siz de baş- kalarına ya- par şaşırtırsınız. İskambil kâğıdı boyunda bir kâğıt alınız. Resimde gö- rüldüğü üzere bu kâğıdı or- tasından uzunlame iki kenara doğru kesiniz. Sonra kesik yerinden o katlayınız. Tekrar makası alıp bir defa kesik taraftan öbür kenara, sonra bu kenardan kesik kenara doğru kesiniz, fakat uçların kopmamasına dikkat ediniz. Sonra açınız. Büyük bir yu- varlak olacaktır. Bi | de suça) ou rin r— ii mwenbişas 4 zmelemiz de matlub: ei fey | Bu gemiyi kibrit kutusundan yapabilirsiniz, ve dikkatle yaparsanız sizi hayli eğlendirecek bir gemi olur. Bu gemiyi yapmak için bir boş kutu ile, diğer bir ku- tunun içini alınız. Resimde görüldüğü üzere kutu içlerini karşılıklı taraflardan ayni kapak içine geçiriniz. Sonra iki kullanılmış kibrit alıp bunları da kutunun ortalarına dikiniz. Çöpleri biribirine iple bağlayınız. Yelken yerine de kâğıt yapıştırınız.Şimdi suda yüzdürecek bir ir geminiz var demektir. En İyi Buğday Buğday o dünyanın hemen her toprağında yerişir. Fakat en meşhur ve en iyi buğday nerede yetişir biliyor musu- nuz? Amerikada, Kanada denilen büyük toprak parça- sında. Kanada deyip te geç- meyiniz. Burası Avrupa kadar büyük bir yerdir. Peki Kana- | da buğdayları niçin daha meşhur ve daha pahalıdır, biliyor musunuz ? Çünki insan vücuduna yara- yan ve azot denilen bir mad- vardır ki bu, en çok bu SON (OŞTA kemi Şimden sonra Son Posta Kltibine aza olabilmek için ber hafta b sayfada neşredeceğimiz. kupo: dör tane loplayıp o getirmek İl göndermek lözumdir. Bu kuponları kesip toplayınız. Kanada buğdaylarnda bulu- nur. İşte ondan. Bir daha yiye- İ ceğiniz şeylerde çok azot bu: lunmasına dikkat ediniz. Vü- cutça çok istifade edersiniz. Eminönü ve Yenicami Ma- yordu. “lerinde usulsüz ve karak kaç yaşında olduklarını bulmak mümkün olduğunu keşfetmiştir. Balığın Okulağınn içinde kemikli bir parça vardır. Bu kemiğin içinde de küçük bir taş vardır. Balık ihtiyarladikça bu taş büyür. Taşın büyük- lüğüne bakarak balığın yaşını söylemek mümkündür. SÜT İÇİNDE BALIKYAĞI Zayıf çocuklara balıkyağı içirirler. Bazı çocuklar tiksi- nirler, balıkyağı içemezler. Doktorlar çocuklara bir oyun yapmayı düşünmüşler ve şunu yapmışlar: İneklere balıkyağı | içirmişler. | İnek balıkyağından aldığı gıdayı süte veriyor. Çocuk bu sütü içince obalıkyağı içmiş gibi oluyor. Amma, içinde balık- yağı vardır diye sakın şimdi de süt içmemezlik etmeyin, bizim sütlerimizde balıkyağı yoktur. * Portakal. evvelce (o armut şeklinde kiraz boyunda küçük bir meyva idi. Bu hale gel mek için 1200 sene geçti, Bu resimleri kesiniz. Bir mukavvaya yapıştırınız. Sonra noktaile işaret edilen yerlerinden kırip ayak üzeri durdurunuz. Bakınız ne güzel oyuncaklar kazanmış olacaksınız. oni Botların Teorir burada da Birkaç ogün eyi €nir ilim, balıklarım eda. SEL yeni BD ba, Ya wi. vanılmısz (5 Adayı nerede bulacaksın. O hentlr. gam havasını! — Doktorlar güya beni denizden mennetmişlerdi, vak lahi gece gündüz denizden çıkmadım. Güya böbreklerime dokunacakmış. Hiç birşey de olmadı. a — Aman efendim aman. Caddeikebirde kimlere rast- lamadım. Anadolunun dört tarafıma yayılan arkadaşların hepsi sözleşmiş ve Beyoğlun- da randevu vermişiz. Kaç senedenberi o göremediklerimi hep orada buldum. Hele bi- zim Ankaralılar. Hepsi cad- deye dökülmüşlerdi. Adım başında bir Ankaralı vallahi yalan söylemiyorum! * — İki senedenberi İstanbu- la gitmemiştim. Bu sene tren- den inip Haydarpaşa vapu- runa binince kendimi kaybet- tim. Âdeta yürümemi şasır- mıştım. Bana öyle geliyordu ki bütün vapur halkı bana bakıyor. Bu yabancılık ve ya- banilik böyle devam etti. Bir- kaç gün sonra anladim ki bu benim kendi (o kuruntumdan ibaretmiş. * İstanbuldan dönenler böyle konuşuyorlar. Bu bahis ve bu mevzular Ankaradada o ka- dar taze ve o kadar eskimez birer cevherdir ki bir sakız gibi bütün kış geceleri Anka- ra. sakinlerinin (ağızlarında çiğnenir durur. Âdeta İstan- bul Ankaranın ağızında bir sakızdır. Gelecek yaz mevsimi İstanbul akını başlarken bu sakız da ağızlarden çıkar. Sabahattin Reşit