3 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

E l Halkın Sesi ış Mel'un Suikast | Teşebbüsü İsmet Paşa ve diğer ricale karşı alçakça — suikastler tertip eden Taşnak koml- tecilerinin hain maksatları etrafında tafsilât yerdik ve veriyoruz. Bu mel'un te- gebbüs karşısında halkın hisleri ve mütalealarını da bu sütunda yazıyoruz : Salih Bey Cinci meydamı Köprü #ekağında 23 — Taş kalplerinde — hain emeller — taşıyarak İstanbula gelen iki suikastçı Ermeniyi yakalıyan Türk polisi dünyaca malüm olan uyanıklığı bir daha — göstermiştir. Bunları takdir ve tebrik etmemek ka- bil değildir. Bu memurlarımız aynca'da taltif —edilmelidir. Polisimizin satveti karşısında kendi cezasını veren Canikya- nın — akibeti diğer Taşnak ymol'unlarına iyi bir “dera olinar hdır. Etem B. ıs.ı.ı.:m.. 45) — Türkün-cümhuriyeti, va- tanı ve-aziz başları bizce mukaddestir. Biz — bunlara karşı bir elin kalkması, bir Bilâhın çevrilmesi şöyle dur- sun, kem bir nazara bile ta- hammül edemeyiz. Bu m- kaddes — varlıklara — tecavüz edilmedikçe bir kuzu ve aksi takdirde bir aslan olan Türk, bu hasletlerini Ermeni sui- kastçılarına göstermiştir. Ha- inler bu akibetlerden kork- malıdırlar. * Necati Bey (Beşiktaş Akaretler end- desi 29) — Bu hainler bizden ve bizim büyüklerimizden ne isti- yorlar, Gerçi şahısların ömrü mahduttur. Bunlar nasıl olsa herkes gibi bu hayata bir gün gözlerini — kaparlar. — Fakat Türklerin kurdukları Cümhu- riyet idaresi — yaşayacaktır. Bunu kuranları da Türkler elleri ve başları üzerinde ya- şatacaklardır. Mel'unlar bunu iyi anlamalıdırlar. * Salâhattin — Kâmll B. — (Soğanağa mahallesi 9) — Bugünkü Türkiye, istik- Mâline dokunulmamak şartile sulhperver bir memlekettir. Kimsenin canında ve hudutla- rında gözü yoktur. Buna rağ- men bu Taşnak — suikastine bir türlü akıl erdiremedim gitti — vesselâm. — Polisimizin faaliyyetini ve muvaffakiyetini tebrik ederim. B -— l Son Posta'nın Resimli Hikâgesi: Pazar Ola Hasan B. Atinada l 1: Hasan Bey — Eh, nihayet Atinaya burada hep İstanbullu Rumlar war, çoğunu tanıyorum, mübadelede buraya geldik. Oot.. gelmişler. |(Kavgalı Bir Maçtan Sonra Bir Klüğ En Kıymetli Oyuncusundan Vaz- geçmiye Mecbur Kaldı Geçende Üsküdarda - Seli- miye — sahasında, — Anadolu ve Ortaköy kulüpleri arasın- i ekzersiz maçında mües- sif bir hâdise olmuş, Ortaköy takımı kaptanı maruz kaldık- larları bir tecavüz hakkında şikâyette - bulunmnuştur. Anadolu klübü idare he- yeti bu hâdise ve şikâyet et- rafında tahkikat yapmış ve neticede, kendi oyuncuların- dah bazılârımü misafirperver- ce hareket etmemiş uldukla- rını görerek Şşiddetli kararlar veriniş. bu meyanda birinci takım — oyuncularından — Halil Beyin “dü klüple- “alâkasını kesmiştir. Halil B. muhtelit takımlara dahil olmuş, son İzmir seyahatine de bu suret- le iştirak etmiş klübünün en güzide sporcularından biriydi. Diğer taraftan Ortaköylüler kısmen de kendileri sebebiyet verdikleri — mülâhazasile bu hatadan dolayı Halil B. hak- kında verilen ağır cezanın ref'i bususunda Anadolu klü- bü idare heyeti nezdinde te- şebbüste bulunmıya — karar vermişlerdir. Bonolar Tevziata Bugün *De Devam Edilecek Gayrimübadillere bono tev- ziatı geçen bafta içinde kısa bir müddet için durmuş, fa- kat tekrar başlamıştı. Tevziata bugün de sabahtan akşama kadar devam edilecektir. Bu- gün karar numaraları 661 ile 690 arasında olanların bono- ları verilecektir. Fakat — gayrimübadillerden bir çoğu tevziat işinin çok ağır gittiğinden ve vakitleri- nin boşuna kaybolduğundan şikâyet etmektedirler. Bir Şenaat Konyada müskirat inhisar odacısı Bayram, yanında hiz- metçi olan 12 yaşlarındaki Ilgınlı Fatma Zülfiye ismindeki kızın cebren bikrini izale et- miş ve tevkif edilmiştir. I 'Harice Altın Kaçak- çılığı Nasıl Yapılıyor? Bunun Önüne Geçilmek İçin Borsa Komiserliği Yeni Tedbirler Aldı; Bütün Yolcuların Getirdikleri Para Tesbit Edilecek Memleketimizden harice altın kaçırılma teşebbüsleri yapıl- dığı evvelce kaydedilmişti. Haber aldığımıza göre, kaçakçılığın birçok şekilleri mevzuubahs olduğu için esas tedbirler alın- maktadır. Bu cümleden olmak üzere buraya gelen seyyahların getirdikleri ve memleketimizden ayrılırken beraberlerinde gö- türdükleri para miktariı kontrol * edilmektedir. Borsaya Müracaat Bazı büyük otellerin müdür- leri son günlerde borsa kom- serliğine mürücâat ederek ha- riçten gelen - ve kısa bir müddet için otellerde kalan seyyahların memleke- timizden ayrılirken beraber- lerinde para götürmelerine mâni olunmamasını istemişler ve bu paraların burada tedarik edil- memiş olduğunu, beraberlerinde getirdiklerini “bildirmişlerdir. Borsa komiseri Âdil Bey vaziyeti tetkik etmiş, memle- ketimize gelen — seyyahların beraberlerinde getirdikleri es- ham ve diğer paraları yine ötürmelerinde mahzur olma- ığına, fakat bu para naklinin mürakabesiz bırakılamıyacaği- na karar vermiştir. Dün Taksim stadyomunda başlanıldı. Kumkapı ile paşa — oynadılar, galip - geldiler. maçlar çok hararetsiz. geçti. maçından bir intibadır. 2: Hasan Bey — Merhaba bakkal Yani, zerzevatçı Niko, kasap Pandeli, Anastasi Topunuza pazar olal kunduracı şehrimizde | Verilen Karar Âdil Bey Gümrükler Umum müdürlüğü şu şekilde muamele yapılmasını istemiştir: Bir müddet için hariçten gelen yolcuları,n ilk gümrük merhalesine muvasalatlarında yanlarındaki ecnebi para ve ceklerin cins, miktar ve nevi- lerini gümrük — memurlarına bildirmiye mecbur tutulmaları, her birine ait para miktarının pasaportlarına derci, memle- ketimizden ayrıldıkları zaman kontorolun bu eşasa göre yapılması, Gümrük umum müdürlüğü bu esaslar dahilinde hareket edilmesini İstanbul gümrükle- | rine tebliğ etmiştir. lt Maçları yeni senenin Şilt maçlarına Altınordu ve Beykozla da Kasım- neticece Kumkapı (0-2) ve Beykozda (5-1) Fakat stadyom çamur deryası olduğundan Resmimiz Kasımpaşa - Beykoz 3: Yani, Niko, Pandeli, ağızdan ) — Sefa. Şeldin. Hasan -Bey; geldin. Sende İstanbuldan birkaç kuruş ala- cak var amma dursun artık. 'Kaptan Ve Tayfa Arasında Bir Romörkör Tayfası Kaptanı Öldürmek İs- tedi, Fakat Yakalandı Millet ismindeki romörkör arkasına 212 numaralı mavna- yı bağlıyarak Halice girmek- te iken kaptanı Abdullah Efendi ile mavnacı Mehmet arasında kavga — çıkmış Mehmet tabancasını çıkarmış ve öldürmek kastile Abdul- lah Efendiye bir el ateş etmiş, fakat —isabet ettire- memiştir. Mehmet yakalan- mıştır. Otomobil Kazası Şoför Bedrosun idaresindeki 2643 numaralı otomobil Tak- simde Süleyman İsminde biri- ne çarparak yaralamıştır. Bir Eve Taarruz Awni isminde biri Arnavut- köyünde Fatma Hanımın evi- na taarruz ve damadı Ruhi Beyi ölümle tehkit ettiğinden ylllılınmqı__ Dört Kumarcı Tutuldu Kâmil, Kerim, Kenan ve Burhan Efendiler Şehzadeba- şında bir kahvede kumar oynarlarken yıknlınmışludu'. Kanlı Ka h Kavga Knvgıcılı.rın ların İkisi De Biribirini Yaraladılar Küçükpazarda — Sandalcılar Cemiyeti İdare Memuru Hasan Sabri Ef, ile Sandalcı Mustafa arasında kavga çıkarak biri- birini yaralamışlardır. Hasan Sabri Ef, nin yarası ağır ol- duğun için hastaneye kaldı- rılmıştır. Mısır Polis Müdürü Misir. Polis Müdürü Russel Paşa şehrimize gelmiş, afyon ka- çakçılığının müthiş bir düşmanı olduğunu söylemiştir. Hayrat Hademesi Hademei hayratın eylüâl ay- lıkları Evkaf idaresi tarafın- dan bugünden itibaren dağıtı- lacaktır. Bugün (1 - 50), yarın (S1 - 100), pazartesi günü (01 - 150) Salıya (151 - 200) ve çarşambaya da (201) den yokarı numaraların maaşları dağıtılacaktır. Anastas ( bir sefa | Tasarruf Müs: bakasında Kin Kazandı ?.. İş Bankasının tasarruf kt bulda Enver Muharrem Bi 7S0, Giresonda Neşer Melek | nima — 250, İstanbulda Hüt Fehmi Şemsettin Beylerle Şak ve Seher Hanımlara, İzmir Münire Firdevs, Konyada Ayı Samzunda — Türkân Hanımla Bafrada Cemal Beye yüzer li ayrıca on kişiye ellişer lira di Müştür. Saracoğlu Şükrü B. Amerikada mali ve iktısa mücsseselerle temas edecek ol eski Maliye Vekili Saracoğ Şükrü Beyin yarın Nevyorl hareketi muhtemeldir. 40 Bin Liralık Emlâk Geçenlerde tecennün edere ölen Madam (Ancta Ceni) ismü de bir İngiliz kadınının Beyoj lunda 40 bin İngiliz liralık emlâ bıraktığı, bunun — varisi olmad gından bu malların hazineye ka ması lâzım geldiği ihbar edilmi tahkikata başlanmıştır. Ekspresler - Kongrsi Önümüzdeki perşembe gün Londrada toplanacak Beynelimnile Ekapresler kongresine Devle Demiryolları erkânından Nüzhe B. İştirak edecek ve Toros ek$ pres seyahat müddetinin 24 sas tenzili de görüşülecektir. Devlet Bankası Faaliyette Dün şehrimize gelen Devle Bankası İdare Meclisi Reisi Nus rat B. beyanatta bulunarak Barr kanın Ankarada bugünden itiba ren işe başladığını, konsorsiyorn işlerinin de Bankaya intikal etti" gini söylemiştir. Buğday Rekoltesi Ziraat Bankası umum müdüri Şükrü Bey bu seneki buğda; hasılatının ihtiyaçtan fazla olmı dığını, köylünün borcuna mukabil para yerine bankaya — buğda; vermekte devam ettiğini — söylı miştir. Muhtelit Komisyonunda Muhtelit mübadele komisyon nun elinde pek ax iş kaldığı mesaisinin yakında biteceği ha ber verilmektadir. Kulak Kongresi Yakında Pariste toplanacal olan kulak hastalıkları kongresinı Türkiye namına operatör İhyı Salih Bey İştirak edecektir. Bir İngiliz Tayyaresi Avustralya * İngiltere ha seferini yapan Şmit, Milâs civ rında yere İnmiye mecbur ol muştur. e 4: Hasan Bey — Aman yahu... eski IıııP' ları karıştırmayın, ters yüzü döner giderim ha! Şöyle koluma girin de ahbapça bir lim, dolaşalım bakalım.