3 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Teşrinievvel 3 ———i 4 Sayfa Bir Makasçı Tren Altında SON POSTA TARİHİ MİLET HARABELERİN- DE BİR TETKİK GEZİNTİSİ Vecihi B. Sıvaslılar Arasında Ezildi Eğirdir, (Hususi) — İzmir- den kalkan tren Eğirdire geldiği zaman manevra yap- tığı sırada Bekir Ali isminde makasçı vagondan atlamak İstemiş ve muvazenesini kay- bederak rayların üÜzerine yu- varlanmıştır. Zavallı makasçı bu ani sukut neticesinde bir- denbire kendini toplıyamamış ve hareket halinde bulunan trenin — tekerlekleri — altında kalmış, üç dört metre sürük- lendikten sonra sol ayağı bileğinden — itibaren ezilmiş ve topuğu da kopmuştur. M. İzmir İş Bankası İzmir, (Hususi) — İş Banka- Bının İzmir şubesi, tasarrufa riayet etmek için yeni yaptır- dığı binanın boş olan kısım- larını Ankarada olduğu gibi (İş Hanı) haline getirerek ki- raya verecektir. İzmirde Talehbe Pansiyonu İzmir, ( Hususi ) — Maarif Cemiyeti tarafından Karantina- da bir talebe pansiyonu açıl- mıştır. Bu pansiyona, daha ziyade hariçten tahsil etmek üÜzere İzmire gelenler kabul edilecektir. Sıtma Mücadelesi İzmir, ( Hususi ) — İzmirde sıtma hastalığı salgın denecek derecede — fazladır. Bilhassa Karşıyaka, Bostanlı, Bayraklı ve bu havalide fazla musap olduğu anlaşılmaktadır. Mü- çcadeleye devam edilmektedir. Konyada Soğuklar Konya, (H. M.) — Konya ve havalisinde bir haftadan- beri şiddetli soğuklar devam etmektedir. İki gece evvel bütün üzüm bağları ve bos- tanlar donmuştur. Bu sene Konyanın üzüm mahsulü çok iyi idi. Bu soğuk yüzünden bağcılar çok mutazarrır. ol- muşlardır. Kavun, karpuz, do- matis tarlaları da kısmen mü- teessir olmuştur. Tütün Kaçakçılığı Adana — Çildirın karye- sİne giden iki jandarma süva- risi yolda atlı iki tütün ka- çakçısına tesadüf etmişler ve takibine başlamışlar, kaçak- gılar 24 okka tütün yere ata- rak kaçmışlardır. Tütün süva- riler tarafından alınmış- ve inhisar dairesine teslim edil- Mmiştir. Kaçak Cıgara Kâğıdı Mersin — Silifke yolunda Ermenakli Ahmet ve Osman İsminde iki kişi yakalanmış, üzerlerinden (800) defter kaçak sigara kâğı çıkmıktır. Mersinde Bir Cinayet Mersin — Burada Silifkeli Osman isminde biri tüccar Ahmet Efendinin oğlu Salâ- haddin isminde bir — genci öldürmüştür. — Cinayetin se- bebi, evvelce aralarında ge- çen bir İisan münazaasıdır. Polisler katili elindeki bıçakla yakalamışlardır. l Yoranda Apollon mabedinde|Milet harabelerinden bir kısımı balatta Milet harabelerinden | Menderes salla geçilirkenlğ Aydın, ( Husust ) — Kadim tarihin meşhur ( Milet ) şeh- rinin bugünkü harabelerindeki tetkiklerimi öyle zannediyo- rum ki (Son Posta ) karileri alâka İle takip edeceklerdir. Serin bir sonbahar sabahı (Söke ) den otomobille ayrıl- dık. Taşkın ve coşkun Men- deresin sahilini dolaşarak çöl sahasına çıktık. ( Balat ) a kadar (25) kilo- metre uzunluğundaki bu ov2 yolunda geniş saraylarla kar- şılaşıyoruz. Bunlardan - birinin önünde durduk. Misafirper- verliğe çok alışkın olan bu öz Türklerin kendilerine mahsus ne samimi kabul tarzları var! Bütün alle efradının elile örül- müş kıldan çadırlarının — içi beyaz keçelerle döşenmiştir. Bize kalaylı kaplarla ayran içirdiler, (Höşmeri) yedirdiler. saat sonra tarihi (Milet) Malkara, (Hususi) — Bizim taraflarda yavaş yavş spör ve bilhassa futbol hareketi başladı. Birkaç gün evvel Şarköy gençlerile Malkaramız oyuncuları iddialı bir futbol müsabakası yaptılar. Şarköylü gençler, bu oyunu mutlaka kazanacaklarını iddia ediyor- lardı. Hem de birinci devre- de bir gol atmak şartile. Nihayet müsabaka günlü geldi çattı ve iki takım karşı karşıya geçti. Ne yalan söy- Hiyeyim oyun hararetli ve zevkli — oldu. İki — tarafta ateş gibi oynuyordu. Seyirciler şehrine, — şimdiki — ( Balat ) köyüne geldik.| Nehir sahiline yığılmış büyük taşların arasın- dan geçerek tariht harabenin yan kapısından içerideki geniş koridora ve oradan taş tavanlı odalara girdik. Yine yekpare taştan yapılmış geniş koltuk- larda — dinlendik. Buradaki harabenin en mühim kısmı, zeminden otuz metre kadar irtifadaki amfiteatrdır. Burası Miletin muazzam tiyatrosu imiş. Süslü mozaik sütunların başlıkları şimdi yerlerde sürü- nüyor. Sonra beş kilometre- lik bir saha dahilinde hara- benin diğer kısımlarını gezdik. Tarihi şehrin hamamı, spor- cuların talim yerleri, bir mek- tep harabesi, şehir evlerinin kırık dökük taş duvarları ve bir sürü ankaz.. Bu harabede bulunan Menderes Alihesi İzmir Trakyada Spor İddialı Bir Müsabakadan Sonra Malkara Gençleri Oyunu Kazandı Malkara ve Şarköy oyuncuları bir arada mahdut olmakla beraber iyi bir oyun görmüş ve seyret- miş oldular. İki taraf oyun- cuları bir buçuk saat çalış- tılar. Fakat netice hiç te Şarköylülerin — iddlası gibi çıkmadı. Malkaralı gençler sıfıra karşı iki gol yapmak suretile galip geldiler. Bu neticeye rağmen oyun çok samimi bir hava içinde geçti. Akşam da Malkara Gençler — Birliği — tarafından misafir Şarköylüler şerefine samimi bir ziyafet verildi. Osman Nuri | müzesine nakledilmiş. Milet, yaşadığı devirde — Akdenizin mamur bir sahil şehri imiş. Şimdi ise, 12 kilometre dahil- de bir harabedir. Miletin biraz ilerisinde bir köy vardır. Bunun da yanında Selçukiler- den kalma ve içi çok müzeyyen çinilerle kaplanmış, — tavanı çok süslü, fakat minaresi kı- tılmış bir eser vardır. Buradan ayrıldıktan sonra Akköy nmahiyesine uğrıyarak sahile indik. Burada yol, manzara itibarile çok zen- gindir. Tam karşıda Sisam dasının puslu manzerası var. tık — Yoran — köyündeyiz. Burada dünyadaki — meşhur yedi kiliseden biri olan Apul- lön mabedini gezdik. Vikant isminde bir profesör burada (83) sene hafriyat yapmış ve mabedi tamümen meydana Adanadaki müsabakadan bir intiba Adana (Hususi) — Buradaki Seyhanspor ve Mersin Gençler Birliği arasındaki futbol revanş maçı çok hararetli oldu. Ne- ticesini kısa bildirdiğim bu maçın tafsilâtima girişmeden sahaya gelen seyircilerin beş binden fazla olduğunu söyle- mek isterim. Bunlar arasında Mersin, Ceyhan ve Tarsustan gelen meraklılar da bir hayli yekün tutuyordu. Rüzgârı ilk devrede kendi lehlerine alan Mersinliler oyu- nun başlangıcında büyük bir fırsat kaçırdılar. Seyhanlılar ise mutlaka galip gelmek az- mile oynuyorlar, Mersin kale- |Adanalılar Galip Mersin Gençler Birliğini Bir Sayı İle Mağlüp Ettiler çıkarmış. Milâttan iki bin se- ne evvel tam (230) senelik devamlı bir faaliyet netice- sinde yapılan bu tarih! kilise binasını tezyin eden 123 bü- yük sütundan bugün ancak on sekiz tanesi muahafaza edilebilmiş. Mabedin iç kısmı ve du- varları çok süşlüdür. Avluda başka başka kitabeler, Apis başlı beykeller ve âlihe başlıkları var. Asarı atika idaresinin bir bekçisi var. Mabet çok temiz muhafaza ediliyor. Etrafı taşlarla çev- rilmiştir. Yoranda — oturan köylüler Rumeliden hicret etmişler. Bize akşam yemeği ikram — ettiler. Çok samimi hasbiha'ler yaptık ve gece geç vakit ayni yollardan ve Menderesten geçerek Söke- ye döndük. Etem Vassaf sini devamlı akınlarla sıkıştı- rıyorlardı. Futbol perisinin Seyhansporun yüzüneç gülece- ği anlaşılıyordu. Mersinliler netlceyi kaybet- memek arzusile müdafaa oyu- nunu tercih — ediyorlardı. Onuncu dakikada Seyhandan Zeki B. penaltıdan ilk golü takımı lebine kaydetti. Bun- dan sonra Mersin kalesine birkaç şüt çekildi.. — Fakat kaleci hepsini kurtardı. Biraz sonra Mersin kalesine bir pe- penaltı daha çekildi. Fakat bu sefer top dışarıya gitti. Bundan sonra oyun Seyhanlıla rın akınları ve Mersinlilerin de v Sıvas (Hususi) — Zile isti- kametinde uçarak şehrimire gelen tayyareci Vecihi Beye Sıvaslılar kalpten - gelen bir istikbal yapmışlardır. Vecihi B. yere indikten sonra halka hitaben havacılı- | ğa dair bir nutuk söylemiştir. Resim, Vecihi Beyi nutuk söylerken göstermektedir. sLm Vecihi Bey Ankarada Ankara, ( Hususi ) — Tay- yare Cemiyeti namımna Kara- deniz vilâyetlerile Şark vilâ- | yetlerinde kendi tayyaresile uçuşlar yapan sivil tayyare- * cimiz Vecibi B. buraya geldi. | Vecihi B. bu uzun ve muvaf- | fakıyetli uçuşunu - bitirip bu- raya döndüğü zaman kendi | elile yaptığı tayyarsinin yıl- dönümünü idrak ediyodu. Kıymetli tayyarecimiz. bu münasebetle tayyare meyda- | | sında kendisini karşılayanlara bir hitabe irat etti ve bu arada bazı izahat ta verdi. Bu izahattan anlaşıldığına göre Vecihi B. kendi elile yaptığı bu hava kuşunu ge- çen sene 27 eylülde ilk ola- rak havalandırmış, o günden- beri muhtelif defalar uçmuştu. ecihi B. son seyahatinda on dört vilâyetimiz üzerinde uçmuş, — birçok — kasabalara inerek halka tayyare ve tay- yarecilik — hakkında — izahat vermiştir. Uğradığı kasabalar halkı tayyareye karşı büyük bir alâka göstermişlerdir. undan da — anlaşıliyor ki memlekette bir sivil tayyare- cilik mutlaka lâzımdır. Gerek halkın aiâkası, gerekse mem- leket ihtiyacı, bu lüzumu şid- detle hissettirmektedir. Vecihi B. tayyaresile şim- diye kadar 120 saat uçmuş zarfında da kilametre ve bu müddet havada — 15 bin meşafe katetmiştir. Öğrendiğime göre Vecihi Bey havanın ilk müsaade ver- diği zamanlarda Garbi Anado- luda da uçuşlar yapacak, © mıntakadaki vilâyetlerimizi de gezecek, halka tayyare ve tayyarecilik hakkında izahat verecektir. Vecihi Bey şimdiki halde bu yeni teşebbüsü için hazır- lanmakta, plânımı çizmektedir. müdafaaları dar ileriledi. Ancak son dar kikalarda Mersinlilerde azimli bir gayret görüldü. Seyhan kalesine birkaç akın yaptılar: Fakat şütlerini gole tah' edemediler. Bu suretle müf sıfıra karşı bir sayile ve Sey” han sporun galibiyetile celendi. 5ııııuı.ı Ul