October 3, 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

October 3, 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatımızın çok- luğundan dercedileme- miştir. Suikastçılar Nasıl Yakalandlaır ? (Baş tasafı Linet sayfada) Atinaya geçmiş, fakat ors- İT Şey yapamıyacağını an- layınca Peşliz Ta e Paşayı beklemeyi daha mu- vafık bulmuştur. Bunun için de İstanbul- Köstence yolunu tercih etmiş- tir. Herant tanınmamak için palabıyıklarını kazıtmayı da unutmamıştır. Herantın Pireden bindiği Romanya vapuru limanımıza gelince pasaport (muayene polisleri Nuri ve (Necati Efendiler her zamanki gibi işe başlamışlar, sıra Heranta ge- lince, kıyafetini ve simasını değiştirmesine rağmen herifi gözlerinden tanımışlar, fakat şüphelerini hiç sezdirmemiş- lerdir. Ancak Herant kendi pasa- portunun üzerinde fazla du- ye kapanmıştır. Herif ortadan kaybolunca iki polis memuru pasaportu kontrol defterile karşılaştır. mışlar ve bu Herantın, evvelce haber alınan suikastçı Herant olduğu şüphe götürmiyecek bir kat'iyyetle anlamışlardır. Bunun üzerine polisler ap- teshanenin önünde Herantın çıkmasını o beklemiye başla” mışlar, fakat aradan saatler geçtiği halde dışarı çıkmadı- ğını görünce, kapıyı tayfa lardan birine lumboz deli- ğinden © içeriye (bakmasın söylemişlerdir. Teyfa delikten bakınca hayret içinde ba- — Kendini asmış, çırpmr- yor. Bn vaziyet üzerine hemen kapı kırılarak ip kesilmiş ve doktor tarafından herife suni teneffüs yapılmış, lâkin haini kurtarıp ifadesini ve bildik- lerini anlamak münkün ola- mamıştır. Herantım mel'anet arkada- ince, biraz sonra ya- eker bu adamın ismi Agop İstepan Apikyandır. Kayserili ve 51 yaşındadır. - Bulgaristanda oturmuş, Kem dini tacir olarak tanıtmıştır. Fakat iki opolis memaru bunun da pasaportunu mw âyene ederek kontrol defte- rinde © müseccel (suikastçi Agop olduğunu derhal anla” mışlar ve kıskıvrak yakala” mışlardır. Agop evvelâ inkâr yoluna sapmış, Herantı tanımadığını Söylemiş ve: Ben pastırma tüccarıyım. Köstenceye gidiyorum. Benim in. işlerle alâkam yok; de- iyi Tabir bunların uydurma olduğu derhal anlaşılmıştır. Ağobun burada Kirkor Apik- Yan 1 — Kışa giriyoruz. Yazın tembel ha- vasm arkada bırakıp, yeni İş hayatına atılıyoruz demektir. yorlar. 2 — Çocuklarımız, tatil bayratımı bıra kıp mektep (hayatına başlamış bulunu- iSTERLİNE, Suriye Kırallığı Tekrar Yükselince Müşkülât Çıktı Londra, 2 (A. A.) — İng liz lirasının borsada tekrar yükselmesi (o Amerikada ve berri Avrupada ecnebi es- ham ve tahvilâtına sahip buh:nan İngilizlerin o bunları | satarak bedellerini İngiltere- | ye getirmelerinden veya gön- dermelerinden dolayı Ameri- kada ve berri (o Avrupada zuhur eden mali müşkilâta atfolunmaktadır. Borsa oyun- larile alâkadar olarak görü- len yeni tenezzüller de İngiliz İirasının o yükselmesini (o tesri etmiştir. Çin - Japon Meselesi Vaşington, 2 (A.A) — Ame- rikanın Japonya sefiri M. Ca- meron Forbes Mançuride va- ziyet hakkında M. Stimson'la müzakere (ve müşaverede bulunmak üzere Vaşington'a çağırılmı şlar. Memlekette. İzmir Ve Adanada Futbol Maçları İzmir, 3 (Hususi) — Dün yeni başlanan 931-932 Futbol lik maçlarında Karşıyakaklar Bucayi (13-0) ve Altınordu da 3-2 Türksporu yendi. Adana, 3 ( Hususi )—Toros- sporla Seyhanspor arasında dün yapılan revanş maçında Şeyhanlılar 1-4 galip geldiler. Kadınlar Kazandı Madrit, 2 (A-A.) — Cortös meclisi kanunu esasi lâyiba- Irak Kıralı Feysalın İntihap Edil- mesi Muhtemel Görülüyor Berat, (lust) — Seriye Kırallığı meselesi son günlerde tekrar te mektedir. Irak Maliye Nazırı ve Kırallık Divanı Reisi Rüstem Haydar B. gazetecilerin bu mesele etrafında bazı suallerine maruz kalmış ve beyanatta bulunmuştur. Rüstem bey Irak Kıralı Feysalın, Suriye Kırallığım da kabul edip etmiyeceğihakkındaki suale karşı şunları söylemiştir : « — Feysal Hazretleri, Irak Kırallığı uhtesinde kalmak şartile, Suriye Krallığını da kabul edebilir. Esasen iki mem- leketin coğrafi münasebet ve vaziyeti de buna çok müsaittir. Lisan ve ırk vahdeti de bunu icap ettirir. Diğer tarafan Dürzü isyâhındanberi Suriye haricinde kalan Sultanülatraş ta, bu kıralık reketleri üzerine hudut civarmda dolaşmıya başlamış ve Amerika seyahatinden vazgeçmiştir. ... Başvekil Atinada (Baş tarafı Timel sayfada) |; Türk ve Yunan bayraklapt Türk ve Yunan Başvekilleri- nin resimleri Türk ve Yunan ricalinin sözleri ile dolu ola- rak çıktıklarını o görecektir. Muvafık veya muhalif bütün bu gazetelerin neşriyatı tek bir satır ile hulâsa edilebilir: “Mazide asırlarca ç ırpıştık, vurduk ve vurulduk. Fakat şimdi bu safha kapandı. Ars mızda en küçük bir ibtlâf sebebi bile kalmadı. Dost olduk, dost kalmak istiyoruz. Türkiyenin Muhterem Başve- kili aramıza sefa geldiniz. * Şurasını da kaydedeyim ki Başvekilimize gösterilen <0$- kun hüsnü kabulde Türkiye- den Yunanistana taşınmış olan Rum mültecilerinin büyük bir hisseleri vardır. Ümitleri bü- yüktür: Serbestiiticaret teskil edilecek, iki memleket arasın- da gidip gelme kolaylaşacak- tır. Bunu bir beyet vasıtasile İsmet Paşadan rica edecek- lerdir. Li Atina, 3 teşrinievvel (H. M.) — Gazeteler Türk heye- tinin Yunan toprağına ayak basmak üzere olduğu bu da- kika Türk ve Yunan Devlet adamlarının düşüncelerini bir defa daha tesbit etmek iste- diler, M. Venizelos: Zi densdinbnl EE lığmı görmekten doğan bir cesaret ve sebat ile takip ettiği siyasetin semerelerini görmekten mütevellit sevin- cini, Atina sefirimiz: — Türk - Yunan hararetli telgrafla olan beyanları inzi- sının kadınlara intihap hakkı verilmesi hakkındaki madde- sini 121 muhalif reye karşı 160 rey ile kabul etmiştir. Kadınlarla erkekler 23 yar ından itibaren rey sahibi olacaklardır. De Lindberg Bir Kaza Geçirdi Nev York, 2(A.A)— Bin- dikleri tek satıblı a kr ehrinde ve Hangeu eni denilmesi üzerine olan tayyareci nehre la Sa Hermes Lindberg ile i ismindeki Milik futbol takımımız | bezimet şeklinde feci bir dün Balkan müsabakala- larının ikincisini yaptı ve kazandı. Sporcular o Balkanların futbol muvazenesini ya” parlarken en öne Yuge- slsrları getiriyorlar, sonra bizi, Yunanhları ve en sonra da Bulgarları sayı- yorlar. Biz geçen hafta Bulgarlarla karşılaştık ve İster İnan İster İnanma! İster İnan, İste” İnanma! mağlöbiyete uğradık. Dün ise, bizden kuvvetli olduğu hakkında hesaplar yap lan ve kitaplar yazılan Yugoslavya takımını 2-0 mağlüp ettik. İşte bu garip metiçeleri gözdükten sonra bizde sistematik bir spor faali- yeti olduğuna, | 3 — Bir senelik hayatımıza veçhe vermek gü- mündeyiz. Bir senelik hayatımızın proğramını yapar, işimizi ona göre yolunu koyar, ona göre çalışırsak, daha süratle muvaffak oluruz. Siz programınızı yaptınız mı? REKABET Sırplar, Bulgarlara Karşı Harekete Geçtiler Sofya, (Hususi) — Ye guslavya, (Bulgarlara karşı açtığı sanayi harbini genişlet- mekte devam ediyor. Buradan İtalyaya (o gönderilen kümes hayvanlarının, Sırp hükümeti, kendi arazisinden geçmesini menetmiştir. Burada bu tica- retle meşgul olan tacirler he- yecan içindedirler. Hulbuki | İtalyeya © kümes hayvanları ihracında Bulga ristan (birinci gelmektedir. Yugoslavya bu ticaretle reka- bet etmek için İtalyan pazar- larına kuş sevkine başlamıştır. Bunun için de şimdi, Bulgar kuşlarının kendi arazisinden transit suretile de olsa geç- mesine mâni oluyor. Büyük Bir Servet Paris, 2 (A.A)— Müstemle- kât sergisinin matbuat bürosu şimdiye kadar alınan dubuli- im 25.050638 franga aliğ olduğunu bildirmiştir. Adanada Çiftçinin Tecil Talebi Vekâlete Bildirildi Adada, 3 (Hususi) — Çift- tir. Vilâyet çiftçilerin bu is- teklerini İkhsat (O Vekâletine bildirmiştir. Çiftçiler on sene vade istiyorlar. Bankaların ne düşündükleri benöz malüm değildir. Avrapa ve İstanbul merkezlerile muhabere edi- yorlar. Salâhattin mam etti; — İki millet arasında tam bir itimat ve bir dostluk vardır, dediler. Bu beyanafta Nea gazetesi şu mötaleayı ilâve etti: — Fakat bu dostluk sadece diplomatlar tarafından yara- tılmamıştır. Yunan milletinin içinden doğmuştur. Parlamentolar | Konferansı Bükreş, 2 (A. A) — Tu- na, Sava ve Adriyatik kon- feransı, alâkadar hükümetleri temsil eden 28 murahhas hazır bulunduğu balde açık Taştı. Sözün Kısası Dost Acı Söyler Ps, Bir meb'us gazetesi, tenkit sütununa daimi başlık olarak şo atalar sözünü koyuyors “Dost acı söyler., Bu atalar sözü, yalnız ac söyliyen web'us (o gaztelerini değil, bütün muhalif ve bita- raf matbuatı da N Çünki bu sözü şu tarzda da söylemek, ifade ettiği haki- kate bir ihanet olmaz: “Ac söyliyen dosttur. ,, yi Bununla beraber, miispef gâzetelerde acı söze, tenkit gazetelerine tatlı söze zasla- mak o okuyuculara hayret veriyor. Hülcümet lehinde çıkan bir yazim üzerine, dostlarımdan biri bana dedi ki: — Sen de mi methe baş- ladın? Ona şu fıkrayı anlattım Fransada, galiba ihtilâl xa" manında, biri hükümeti daima şiddetle tenkit eden, biri de daima metheden iki muharrir varmış. Zarif bir adam demiş ki: “Bu muharrirlerden biri — Bense me hapishane, miştir. hâkimliği tarafından devam edilmektedir. Tahkikatın bu günlerde bitirilmesine ihtimal verilmektedir. İspanyada Gürültü Ve Kargaş; Devam Ediyor Barcelone, 2 (A.A.)— Dx rülfünunda yapılan resmi içtimada Katalonyalı talebe pro" fesörlerden birinin nizamname mucibince kastil lehçesile söy- lemekte olduğu nutku gürük | tüler çıkararak kesmek iste mişlerdir. z Bundan sonra Kastilyalı ta- lebe de o esnada söz almış olan Katalonyalı bir talebe nin Katalonya lehçesile söy“ lemek istediği sözleri kesmiy! kalkışmaşlardır. — Bu rezalet içtima < devam” müddetince