15 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Lğ K î .Ğ i -; kadar eden bu mühim 2 Sayfa alkın Sesi | Verem Mücade- | lesindeki Hiz- metimiz Verem Mücadele Cemiyeti, verem meselesindeki hizmet ve neşriyatımızı takdir etti. Bu hususta temas ettiğimiz balkın — mütalealarını da yazıyoruz : Hüseyin Bey (Mahmutpaşa Mengene — sokak 33 ) — Verem afetinin kurban- ları senede tüyler Ürpertici bir yekün tutmaktadır. Mem- leketin nüfus siyasetini alâ- iş üzerinde duran ( Son Pasta ) gazetesini sevmemek ve takdir etmemek doğrusu nankörlük olür. Allah aşkına bu husus- — taki İrşatlarınıza devam ediniz. * Etem B. (Beykoz Çayır caddesi 117) — Henüz doğru ve ilmi bir — İstatistiğimiz — olmadığı — halde Türkiyede senede kırk — elli bin kişi oluyor. Bu yekün bir asırda 6 milyonu bulur. Bu rakamın fecaati bizi (seri tedbirler almıya sevketmelidir. Matbuat ve sıhhi mahafil ve “halkimız bununla yakından — alâkadar olmalıdır. * Salt Bey ( Sultanahmet — İlkbahar 'ıq.ı—..uu n) — AÂzizim verem, altın has- talığıdır. Bol gıda, temiz hava, | İstirahat ister. Şimdi memle- — hastalar F ketimizde kazanç yok. Zavallı ucuzca — kurtulmak isterler. Bir de veremin aşısı varmış, doktorlar - ilân edi- — yorlar dedin mi, peynir ek- mek yiyip aşı ile tedaviye kalkarlar. — Zavallıları böyle bir Ümit ile tedavi yolların- — dan uzaklaştırmak bence bir ginayettir. » Necmi B. (Fatih Kıztaşı 17) — Hastaları bugünkü fen- — min kabul ettiği tedavi şekil- — lerinden ayıran aşı reklâmla- ; — mamalıdır. rına karşı — doktorlarımızın, Verem Cemiyetinin ve Sıhhiye — Vekâletinin gösterdiği hassa- — miyeti doğrusu teşekküre şa- yan bulurum. (Son Posta) nın bu yoldaki hizmetini de unut- * Ali B, (Aksaray Horhor eaddesi 73) — Temcit pilâvı makbul değildir. Fakat verem hak- kındaki yazıların sık sık ga- zetelerde görülmesi ve halkın irşat edilmesi Adeta vatani bir borçtur. Bunu yapan gazete- nize minnettarlık borcumuzdur. SON POSTA DAHİLİ HABERLER 4Sınemalarda Mısıra İyi Su Gönderilecek Sarıyerdeki — Kocataş Suyunu Belediye Tet- kik Ediyor Sarıyerde Abraham Paşa yalısında şimdiye kadar boşu- na akan bir su vardı. Bu ya- hıyı alan Necmeddin Molla Bey bu suyu tetkik ve tahlil ettir- miş Taşdelen ayarında temiz bir su olduğu anlaşıldığı için burada asri ve muazzam bir tesisat yaptırmıştır . Burada şişeler makinelerle yıkanıyor ve makinelerle el sürülmeden doldurularak ka- patılıyor. Bugün Vali Muhiddin Beyle Belediye Fen işleri Müdürü Ziya ve Sıhhat işleri Müdürü Neşet Osman Bey (Kocataş suyu ) namı verilen bu membaa giderek, tesisatı teftiş edeceklerdir. Bu su Mısıra ve İskenderi- yeye de ihraç edilecektir. Müstehcen Değil Mum Söndü Piyesi Tetkik Edildi Darülbedayiin temsil etmek- te olduğu (Mum söndü) piye-? sinin müstehcen ve hayasızca olduğu için Müddeiumumilikçe hemen menedilmesi lâzımgel- diği bir gazete tarafından ya- piyesi sahnede tetkik ettirmiş- tir. Fakat piyes Müstehcen ve hayasızca görülmemiştir. Yeni Yollar Topkapu- Çekmece ve Yalo- va-hamam asfalt yolları bir aya kadar bitecek ve halkın gelip geçmesine açılacaktır. (8) kilometroluk Teke - Agva şosesine de başlanmıştır. Fakat bu şose ancak gelecek sene ikmal edilebilecektir. M. Litvinof Geliyor Rus Hariciye komiseri M. Litvinof ayın 26 sında şehri- mize gelecek, doğru Anka- raya gidecektir. |Yol Parası Vermiyenler Amele Gibi Çalışacak Müddet Dün Bl“'lı Bugünden İtibaren Belediye, Fncıaları Kar- İstanbulda Beş Bin Kişi Yeni Yapılan Yollara Sevkedilecekler Yol parası vermiyenlerin mükellef amele olarak yollarda Bunun için ikişer ay ayrılmıştır. Bu çalışma müddeti bugünden itibaren başlamıştır. Eskiden yol parası vermiyen bir adam yiyecek ve içeceği kendisine ait olmak üzere (12) gün Nafia Baş- çalışması lâzımdır. mühendisliğinin tinde idi. Yolda Çalışacaklar Şimdi bu müddet (8) güne indirilmiştir. — İstanbulda yol parası vermiyen (20) bin kişi vardı. Bunlardan (15) bini ilk- baharda işe çağırılmış, fakat ancak sekir yüzü çalışmıştı. Bu sene ise çalışacak(5)bin kişi vardır. Bunlar on beşer günlük plar halinde Silivri - Rami - Elıhınl. Sarıyer-Kilyos ve Ya- lova yollarında çalışacaklardır. Bunlar için çadır ve kaz- ma, kürek tedarik edilmiştir. Mükellefler işe davet olun- dukları tarihten yani bugün- den itibaren bir ay içinde yol vergisinin ilk taksiti olan (8) lirayı verirlerse (8) gün çalışmaktan kurtulacaklardır. Vermiyenler ve yolda çalış- mıya gelmiyenlerden bu vergi yüzde ellizamımı ile alınacaktır. göstereceği ... Ahnadan Döndü ilkbahar ve sonbahardan yollarda çalışmak — mecburiye- Vergi Azalınca.. İstanbul —halkı her sene yolları için 1,150,000 L. vergi veriyordu. Bu yekündan yüzde ellisi olan (400) bin lira Nafıa Vekâletinin — bissesi olarak Ankaraya — gönderiliyor — ve İstanbubul vilâyeti yolları için (750) bin lira kalıyordu. Yeni kanunla yol vergisi on liradan altı liraya İndiril- diği için vergi yekünu ( 690 ) bin liraya düşmüştür. Bu ye- kündan da yüzde on beş Nafia hissesi olarak ayrıla- caktır. Bu da (103) bin lira kadar birşey tutmaktadır. Şu hesaba göre Vilâyet yolları İçin yalnız (587) bin lira kalmaktadır. Balkan müsabakalarına iştirak için Atinaya giden atletler dün vapurla şehrimize geldiler. Atletlerimizin Atina müsaba- kalarının hemen hepsinde sonuncu geldiklerini burada tekrar etmek İstemiyoruz. Fakat şunu da hatırlatmak istiyoruz ki (Son Posta) n:lıcelerl evvelden tahmin ettiği için bu seyahate taraftar değildi. Resimde atletleri gövertede görüyorsumuz. Kafile reisi Burhan B. muvaffakiyetsizlik hakkındaki tenkit ve iddiaların doğru olmadığını söyliyerek bunları reddetmiş ve bu hususta bir konferans vereceğini bildirmiştir. Yangın Faciaları şı Koymak İçin Bir Tamim Hazırladı Belediye sinemalarda çıkan yangınların büyük facialara meydan vermemesi için bir tamim hazırlamıştır. Tamimin esasları şunlardır: Halkın sinema binaları da- hilinde geçeceği yollar serbest kalacaktır. Sinemacılar haddi isliabiden fazla bilet kesmiye- ceklerdir. Müşterilerden bu hükme riayet etmiyenler poli- se bildirilecektir. Çıkış yerleri arkada olan bu kabil müesse- se sahipleri umumi tenvirat sahasına varıncıya kadar olan kısımları oyun müddetince tenvir edecektir. Belediye, yangın sineamalarda hâsıl olan karı- şıklığı ve bunun feci neticele- rini halka anlatmak maksa- dile sinemalarda parasız filim- ler gösterilecektir. Muallimler Ecnebi — Mekteplerde Yeni Tayinler Yapılıyor Ecnebi ve ekalliyet mek- teplerinin İlk kısmlarının mu- allim — kadroları — bitmiştir. Şimdi — orta — mekteplerinki hazırlanmaktadır. Bu da bit- tiği takdirde kadrolarda tes- bit edilen boş yerlere muallim tayinine başlanacaktır. Tayin muamelesinin — bir haftaya kadar biteceği tahmin edil- mektedir. Okuyanlar Fazlalaşıyor Bu sene ilk mekteplera fazla talebe müracaat etmiş- tir. Talebelerin nlmyıbılme- lerini temin için K rükte, Kocamustafapaşa diğer — yerlerde bir talebe öğleye kadar, bir kısım talebe de sonra ders ıomekledır Bir Müracaat Bir zat İstanbulda otoma- tik bir lokanta- tesisi için Ticaret Odasına — müracaat etmiştir. ve kısım eğcr Günün Tarihi Londra Sefiri İngiliz Hariciye Nazı- rile Görüştü Londra, M (A A.) — D Telgraf gazetesinin letihbarı: nazaran Türkiye sefiri, dün riciye nezaretine gitmiştir. ziyaret Hindistan konferansını Sangat Ali'nin, hilâfetin — yeni den tesisi için Kudüste bir Ğı konferansının — içtimaa — davı bakkında yaptığı teklif ile alik kadardır. Yunan Artistleri Şerefine Yunan artistleri şerefine —düt akşam Garden Barda bir çaf ziyafeti — verilmiştir. — Ziyafetti san'atkâvlarımız da bulunmuşlardıf! Beş Kuruşa Sigara İnhisar idaresi tecrübe maksa” dile Adana mıntakasında - (5) şı kuruşluk sigara, Şark mıntaki sında İse yüzer paralık tütü paketleri çıkarmıştır. Bir Konferans Halk Firkası umümt — kâtil Recep Bey yarın buraya gele: ve fırka programı etrafında bif konferans verecektir. Şilt Maçı — Kaldı Galatasaray ve Fenerbahçenli bu hafta Şilt maçı için karşılaş' malarına futbol heyeti — karaf vermişti. Fakat bu klüpler h lat meselesinde heyetle uyuşamt? mışlar ve bunun için bu ma yapılmamasına ve 930 - 931 müsabakasının neticesiz. kalmı! na karar verilmiştir. Kuş Geliyor Macaristandan şehrimize yare ile altı sandık - kırlangıf gelmiştir. Bunlar Avrupada kı birdenbire — bastırması — üzerint kırlara düşen kuşlardır. Yarın bir tayyare dolusu kuş gelecekti Seyyar Kütüpaneler Maarif Vekâleti muallimli rin okuma ihtiyaçlarını temin karar vermiştir. Bu sebep geçende Ankarada tesis ed lek seyyar Muallim Kütüp nesinden başka her vilâyett€ Ihtiyaca göre Muallim Kütü paneleri vücuda getirilecektifi Bu sene İstanbulda 23 mınta' kada — Muallim Kütüpane: açılacaktır. Belediye Neler Yaptı? Belediye bu sene başınd mükemmel bir belediye is! tistik —yıllıği — neşredocektil Bu kitap, biri şehrin umudi hayat ve faaliyetine, diğel belediyenin mesai ve hizmet' lerine ait olmak üzere ill kısmı ihtiva edecektir. ı Son Posta'nın Resimli Hikâgyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Fermasonlar ı ; 1: Komşu — Hasan Bey, gazeteler — Ben, diye hlnıy tutturdular, nedir bı?_ ın._l 2 : Hasan B. — Gel seninle büyük annene gidelim, soralım. Onlar bunu dabha iyi bilirler, $ 1 Komşunun — büyük anmetl — — Fermason mu ?., Ihm,h_.oılıı İyilik ıılhl. © yeritlerin, çıhtların