12 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

12 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

MiLYoıx_I Emil Ludvig Saraylarında Muharebeden Bir ÂAy Evvel Avrupa Cereyan Eden Hâdiseleri Anlatıyor. SON POSTA Şa)*.'_.ş 13 Temmuz 1914 — —- İlk — Bahisler Veliaht ile İmparator arasında bir ihtilâf - Sarayda bir hâdise Bu kadımı * istemiyorum * Belediye dairesinde bir kabul - Sokakta bomba patladı - Veliaht bağırıyor : Burada insanları silâhla Prensi muhafaza işte - bir * Avusturya Veliahti Türk Padişahı üçüncü Muradın Kosovada şehit edildiği günün yıldönümünde öldürüldü - Tesadüfe bakmız; Her ikisinin katili de bir Sırptır. —1 Suikast Öğle sıcağı içinde, geniş ta- raça yanıp tatuşuyordu. Merdiven basamaklarının alt tarafında araba bekliyor, çok güzel terbiye edilmiş atlar koşumları içinde birer hey- kel halinde, üç köşeli şapkalı isper iskemlesi üzerine mıhlanmış gibi duruyor. Merdiven — üzerinde — mer- diven — imtidadınca dört uşak vaziyet almıştır. Beyaz boyalı üç büyük kapının çifte kanatları arkasına kadar açılmış. Viyanada “ Belveder , — sarayının — kırmizi salonu haziran güneşinin altında tutuşuyor. Sarayın efendisi şimdi mesçit dönüşünde bu salandan geçe- cekti. Filhakika — kasrın içinde kapılar birdenbire açıldı; sesler, yürümeler, nidalar, çocuk koşuş- ları, fakat kimseler görünmüyor: Nihayet işte arşidükun tam ken- disi orta kapıda, müşekkele ya- kın vücudu ceneral ünüforması içinde sıkışmış, nazarları garip bir halde örtülü gibi, sanki önünü ancak görebiliyor. İçinde vecit ve istiğrak ile ibadet etti- ği karanlık ve ıssız mabetten çıkınca birden güneş ve maseva gözlerini kamaştırmış bir hal- dedir. Haftada Muflon Krem Trençketlar — P.nhıi ve Spor Kostümler Çocuk Kostüm ve Paltoları Desiyal din için —ısmarlaı Babul Eminönü Köprübaşı Mmağazasına bu ilânı k için polis gelmedi mi? Vali cevap verdi: Siz Saraybosnayı katiller ile dolmuş mu zannediyor musunuz ? - Fakat silâh daha. «VERESİYE Kostümlüklerden uuırlım;ı ma Manto ve Tayörler : Karlo. tarafından imal olunur. mt karşılarlar ? Valiye sordular: x Yanında oldukça kavi yapılı bir kadın — arşidükun yavaşça koluna girdi; üç güzel —çocuk veda pusesini bekliyorlar; beyaz kapılar bu masum — yavrulara çerçeve teşkil ediyor. Bu kül, saadetin ve en kudretli insanların bir tasviri hükmünde idi. Fransuva - Ferdinand nazarla- rını Viyana üzerine indirdi; ora- sı kendisinin müstakbel payıtahtı idi; beyninde, ihtiraşlardan.. te- reddütlerden mürekkep gayriva- zıb fikirler çarpışıyordu. Ta öte- de kesilmiş ufak koruluklar arka- sında nazenin fiskiyeler, ehram şeklinde ağaçlar, ve şu müsellisi tarhlar arkasında, o muazzam şe- hir; ondan dağılan hay ve huy işte kasra kadar geliyor ve ken- disi burada intizar içinde yaşı- yordu. Nazarları bir defa daha bü- yük kilisenin yüksekliklerine ve sola doğru mavimtırak bir sis için- de büyük bir zarafetle sıralanan dağlara ve tepelere aktı. Döndü, Sofiyi kucakladı, o da | seyahate — arkasından — gelecek, yetişecektir. Herşey hazır. Gülü- yor, ve bu gülüş yüzünün gamlı hatlarını tatlılaştırıyor. Çocuklar etrafıni sarmışlar, kaynaşıyorlar, dalgın dalgın onları kucakladı. Bu vedanm ebedi olduğunu T5 kuruş İl Podö Peş Mantolar - Spor Tayörler Kadın erkek örme Kazaklar için — hususi Salon Meşhur makastar No. 15-16 KARAKAŞ Elbise esip müracaat ediniz. bildiği yoktur ve bunda sezme — kuüvvetini diriğ etmiş. Arabaya binip mütebe sim taş sfenksler önünden geçerek şatonun kapısından çıktı... » Şimdi cenuba doğru yola çıkan bu adam kimdir? Kabalığa müncer olmaksızın murabba şeklinde olan iri kafası, dinç omuzlar üzerindedir ; zara- fet ve halâvetten mahrum olup mümkün olduğu kadar bir Avus- turyalıya, * bahusüus — Habsburg Hanedanı azaşına benzememek- tedir. Üzerinde biç sevimli, cazip bir hal yok. Bütün vücudu, alm, saçları, bıyıkları sakil ve baştan- başa kibir ifade eden bir şey, Susmayı ve — tahammül — etmeyi öğrenmiş, mütehakkim ve müte- azzım, sair insanlar hakkında derin bir istihkar ile mütehassis, kâinatı keyfine rağmolmıya mecbur itikadını besliyen anif ve pervasız bir adam siması arzediyor, bi açık mavi gözleri ikrar edilmiyen bir düşüklük, hissiyatta | bir zâf, bir malihulya ifşa ediyor. Zahtü tekva bisleri doğru görünmekte ve ihtirası da bun- lardan aşağı bulunmamaktadır. Neşe ve şetaret ifade eden böyle bir. simayı tasvir etmek güçtür; | hâkimiyet ve istihkar, fitret bu (B | mahlükun vücudunu bu iki ha- (l murdan. yuğurmuş gibidir. Yaşi elli raddelerindedir, hu- züranda körkü dülüyor, kudretli fakat hayatı şiiidiye kadar mes'- ut geçmemiştir. Necabetmaap amıcazadelerin kin gençliğini doldurmuştur. Daha yirmi yaşında iken akıl ve ha- yalleri tahta geçebilmekle meş- bu olan ve oraya kimin geçmesi mukadderat | — CA GENÇ NEDEN ÖLDÜ? Kuvvet ve iktidara ne büyük meclübiyetl Ölüme — hükmede- meyince ondan tam vaktinde bir faide istihsalini düşündüler. Fransuva - Ferdinand bir az keyif ve havaya bağlıdır. İşsiz güçsüz — prenslerin — hayatları- nn — boşluklarını doldurmak üzere sürdükleri aşk hikâ- yeleri; inhitat halinde olan bu ailenin umum! sevda dalgaları için- de hilkatlerine has ciyadet arama I temayülleri, bu arşidüklerin kö- pek, baston kolleksiyonu yapar gibi bir de hissi macera kolleksiyonu yapma iptilâları, bütün bu baller bu murabba şekilde kafalı ada- mın seciyesine muhalif düşüyordu. O, bir aşk izdivacı tahayyül edi: yor, saadet hakkındaki fikirlerini kendi ihtirasile ihlâl etmemiye ka- rar veriyor: Bir kontes seçmiştir, | | ve hasetleri B dâha tatlı olacağıni kurmakla | vakit geçiren asaletlâ arşidükler hazeratı bu anif adamdan kurtul- mayı kurdular, kendisini tahttan feragate cebrettiler, o hasta ve ölüme namzet İdi. — Bu suretle onun yerini alan Otto bir sefahet hayatı yaşıyordu; az sonra bu has- ta düştü ve Fransuva - Ferdinad iyileşmiye — başladı ve öz naip haşmetmaap hanedanının memnu- niyetsizliği hilâfına tekrar veliaht oldu. Kumbarayı çocuğunuz onunla evlenmek istiyor, çocuklar rının annesi o olmalıdır. Bundan tam on dört yıl ev vel yetmişlik imapratorla ba *Sofi,si yüzünden ihtilâfa düş- müştü. İmparator, “olamaz,, di yordu. Kendi oğlu Rodlof, veli- ahtlık — sıfatının nikâhlanmasına mâni- bulunduğu bir kadın yü- zünden vefat etmişti. Şimdi de Ortaya hiç hazmedemediği böyle bir yeğen çıkmış va yalnız tah- tına hak iddiası ile kalmıyarak, küçük zadegân sınıfına mensup bir kadını ortaya çıkarmak, ceb- ren kabul ettirmek ve bu suretle meşru imparatorluğun seviyesini aşağı bir kan ile aşağı düşürmek istiyordu.. Ve bundati bir türlü feragat ettiği yoktu. İhtiyara karşı kindar bir taannütle irade- sinde sebat ediyordu. (Arkası var) Çocuğunuzu, Siz de sevindiriniz !.. için bir eğlence vasıtası haline getirmekle, ona istikbalini kazandırmış — olursunuz! l TÜRKİYE İŞ BANKASI ı