17 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Siyaset Âlemi Yuvarlak Ması Konferansı Londra 16 Ekalliyetler meselesi, yuvarlak masa konfe- ransını akamete uğratacağa ben- zemektedir. Gandi ile bulunacak bazı Hint murahhasları, müslü- manlarla Siklerin vaziyetleri hak» kında M. Mak Donald'ın hakem- liğine müracaat etmişlerdir. M, Mak Donald müttefikan müracaat | edilmedikçe bu bakemliği kabul | edemiyeceğini bildirmiştir. Bir Tren Kazası Berlin 16 — Demiryolu Üze- rine dağılan bir koyun .ııııı( | | | bir treni az kalsın hattan çıkara- . Tren 80 koyunu ezmiştir. temizlendikten sonra tren yoluna devam edebilmiştir. Alman Makine Sanayiüi 16 — Makine bubran İngiliz Berlin sanayil büyük Bunun bir sebebi, içindedir. Hirasının düşmesi, kambiyo — kararsızlığı, Rusyaya yapılacak teslimata para yetiştirmek endişesidir. Siparişler, bilhassa çok azalmıştır. ecnebilerin — siparişleri Yağmur Tahribatı Ceneve 16 — Mütemadiyen yağmakta olan yağmurlar netice- sinde Fontaneggi de bir ev yıkıl- mış, nüfusça telefat olmamıştır. Ligüri de arazinin çöküntüsü yüzünden demiryolu münakalesi durmuştur. | Almanyada Bir İntihap | | Berlin 16 — Hes vilâyetinde intihabat bitmiştir. Milliyetperver- ler (157981) rey almışlardır. ev- 157981) idi. velki reyleri ( *SON POSTA,, nın Millt Tefrikası AH, MİNEL AŞK! MUHARRİRİ : — Hayır! Ancak makul olan şey yapılabilir. Üst tarafı suçtur. Pek tabii değil mi? — Şimdi anladım. — Bu madde de iyi mi? — Hârika... Siz vazın kanun olmalıydınız? — Oilmıyacağım ne malüm? Günün birinde kadınlar Meb'us olurlarsa belki ben de meclise girerim. € rey vereceğime emin | Polur mu? Hepsi benim kaprisle- | kkür ederim. söylüyorum, bir erkek ciddiyeti var. — Of, sasunuz. Ben erkek- lere bentemekten nefret ederim. — O da neden? Sizde | zetmiye başladınız. Evvelâ baba- İ hikiyesi Talim! ! kaşlı bir kadın olmak Görüşüyor. Cemiyeti Akvam Pariste iAçıldı Paris 16 — Gazeteler, Cemi- yeti Akvam Meclisinin açılışı mü- uzun müt Pöti Parizyen ve Londra siyas! mahfellerinin Çin - Japon — ihtilâfını vikbinane gördüklerini kaydediyor. Jurnal gazetesi de Cemiyeti Akvamın makul ve munsifane bir hal çaresi bulacağını söylüyor. İngiliz Matbuatı Ne Diyor? Londra 16 — Deyli Ekspers gazetesi, Cemiyeti Akvamın 5s0- lar neş- Paris nasebetile rediyorlar. nu geldiğini yazmakta ve İngiliz- leri, bu cemiyeti yaşatmak - için hükümetin ihtiyar ettiği masraf- tan vazgeçmesini istemeğe teşvik etmektedir. Londra. 16 — İngiliz mat- buatı, umumiyetle Cemiyeti Akva- miın Çin-Japon ihtilâfını muvaffa- kıyetle — halletmesi icap aksi - takdirde tahdidi teslihat konferansından evvel bir çıkmaza misakının bir ineceğini cemiyet menzelesine girmekle paçavra yazmaktadırlar. Mukden İmparatorluğu Mu? Tokyo, 16 — Genç Çin impa- ratoru SuenTangin Mükden im- | edildiği takdirde Japonyanın nasıl bir hattı £ peratoru ilân hare- ket edeceği sorulmuştur. Japon ya böyle bir hüdiseye — intizar etmediği cevabını vermiştir. Son zamanda Kirin, Mukden ve diğer birçok Çin şehirlerinde müstakil hükümetler - teşekkül etmiş bunlar Japon — noktai kabul etmişlerdir. ve Japonya Hükümeti, Rusyaya verdigi notaya cevap almamıştır. | Fakat Çinlilerin Ruslardan yar- | dım gördükleri tahakkuk etmiştir. 23 SERVER BEDİ — Erkek değilim de ondan. Sizinle hep ciddi mevzular Bze- rinde konuşmıya mecbur oluyo- ruz. Onun için beni erkeğe ben- Sonra bu evlenme Of... Ben çatık istemem. necek olür- mın davası. Biraz daha çiddi düş sam çenemden sakal diye korkuyorum. Of... Nedir bu maddeler?.. Kaide ile yaşamak uzayacak rim, heveslerim... Birdenbire — elindeki defteri | odanın bir köşesine fırlatıp attı. Şimdi sen bu kıza nasıl gövenirsin? Evlendin, Buyurun - bakalır, ettiğini, | hazarını | Bir Taarruz Haberi Tokyo ettiği haber veriliyor. Tsitsikan Japon konsolosu şehirden ayrıl- mıştır. Taarruza dair yeni haber- | ler almamıştır. Ceneral, ortalığı | saran kesif bir sisten istifade ederek bu taarruzu yapmıştır. | Pekin 16 — Sabık Çin impa- | ratorum Mukden'e ber veriliyor. | Rusların — Yardımı Tokyo, 16 — Enternasyonal denilen Komünist — ordusundan | (200 ) kişilik bir Çinli ve Koreli grup Mançuriye geçmiştir. Ja- ponya Mançuride Çin resmi ve- saikının Japonlar | sadere edildiği haberlerini tekzip | etmektedir. Tokyo. 16 — Çinang - Çundan bildirildiğine göre demiryolları | mıntakasındaki bir Japon kuvveti tarafından mu- edilmiş, iki Japon ölmüş, birçok- ları yaralanmışlır. Şanghay s0- | kaklarında birçok Japonlara ta- arruz edilmiş ve yaralanmışlardır. Londra 16 — Cemiyeti Akvam | medlisinin Pariste başlaması üze- gidiyor. mes'utsun, herşey - iyi, güzel, alâ, mükemmel... Fakat günün birinde — hanımın yine kaprisi tutacak, bütün — söyledik- lorini, vadettikl. bir - çırpıda inkâr edecek, * Kaid- <e yaşa- mak olur mu?,, deyip çıkacak! Hemen ayağa kalktı: — Saatiniz kaç? dedi bana. — Onu yirmi geçiyor. — Haydi sokağa çıkalım. — Sokağa mı? Bu saatten sonra nereye gidilir ? Yanıma geldi ve ceketimin bir düğmesini tutarak bana dedi ki: — Siz ne biçim Allah aşkına ? — Neden? — Siz biç delilik, yapmadınız. mı? Ne gibi ? — Meselâ gece yarısı aklı- mza esip te sokağa fırlamadınız erkeksiniz çılğınlık beraber yaşıyorsun, işler tıkırında 16 — Coneral Ma - Şan - Çang'ın Japonlara taarruz | | bayda da | miştir. geldiği ha- | | mediğini | Çin haydutları - tarafından ihata | 'Cemiyeti Akvam Çin- Japon Meselesini! İspanyada Yeni Tevkifler Mukden civarında, Çin askerleri Japonların murakabesi altında trenlere bindiriliyor İspanyada Tevkifler Madrit 16 — Konseksiyon Kilisesinde silâh arandığı bir sı- rada son meydana çıkarılan fesat tertibatile alâkadar (600) ismi ihtiva eden bir fiş çekmecesi ele geçirilmiştir. Bu mesele ile alâkadar olmak üzere Marki Al- hudutta tevkif edil- rine Tokyodan alınan haberler, orada meclisten bir şey bekl gösteriyor. Japonyanın beş talep noktasını Çin kabul etmezse Japonya Mançuriyi — tah- liye etmiyecektir. Fakat meclis baricindeki müzakerelerin iİyi ne- ticeler vermesi de ümit olunuyor. Paris, 16 — Amerikan murah- hası M. Davs Cemiyeti Akvam nezdindeki Çin ve Japon murah- hasları ile görüşmüştür. İki tarafı barıştırmak için bir Amerikan projesinden bahsolunu- yorsa da bu plânın mahiyeti izah edilmiyor. M. Grandi Vaşington 16 — İtalya Hari- ciye Nazırı M.Grandi Nevyorktan Vaşingtona bir tayyare ile gele- cek ve bu tayyareyi Lindberg idare edecektir. mı? Bir bara gidip dınız mı? — Hayır, ben çok muntazam bir adamım. — İşinizde muntazam olma- nızı anlarım; fakat — eğlencede intizam — gülünç diyeyim ? Âdeta... — Ne yapayım? Ben o dedi- giniz çılgınlıklara alışmadım. — Ben sizi alıştıracağım. Yani baştan çıkaracaksı- sabahlama- Evet, haydi, giyiniz şap- Yallah! Gidiyoruz. Nereye? Ol rayt! Çok lâkırdı yok. - Peki ama nereye? Mektebe gitmiyoruz, azi- Nereye? diye — sorulmaz. Eğlencenin programı yoktur. Ben gönlümü eğlendirmek istiyorum, işte okadar. — Fakat. il- | Gönül İşleri İyi Erkeği Nasıl Tefrik Edersiniz? Ankarada İ, 1 V vumuzille bir genç kız bana birçok sualler soruyor. Bu sualler arasında bir tansi var ki, bütün kız karllerimi alâkadar edeceği için, üzerinde biraz tevakkuf etmeyi münasip gördüm. Bu genç Hanım soruyorı 1— “Evlenmek için tanışmak lâzım, Bu da ancak çay gibi, balo gibi, umumt? toplantılarda olur. uralarda rasgeldiğimiz erkek- ler arasında serseri gençlerle, iyi ve mes'ut bir yuva kurabilecek erkeği nasıl tefrik edilebilirsi- niz. Çok ciddi ve ağır başlı gö- rünen erkekler tanıyorum, bütün ömürlerini aşk maceraları arka- sında geçiriyorlar.., Erkek kavun değildir ki, bir bakışta ne mal olduğunu anlaya- sınız. İnsalar ©o kadar mudil şeylerdir. ki, senelerce — temas eder, dost olursunuz da, yine onu iyi tanımağa muvaffak olamaz- sınız. Bununla beraber bir insanı azçok tanımak için, müsait şera itin bulunması lâzımdır. Bir erke- ği Baloda, veya çay ziyafetinde tanımak mümklün değildir. Ora- da tanışılır, fakat iki taraf biribirk ni ondan sonra tanır. Bunun için de uzun bir tetkik ve tecrübe devresine ihtiyaç vardır. Şüphesix hiçbir genç kız böyle bir tec- rübeye girişemez. Fakat tanıdık- ları, dostları vasıtasile, tanıştığı | erkek hakkında malümat toplı- yabilir. O vakte kadar da müçte- nip ve muhteriz bir vaziyet alırlar. Bence en İyi tanışma ve iş hayatıdır. Evde, aile temas ve münasebetleri İnsani birçok — erkeklerle — tanıştırır. bayatında birçok kimseleri ya- kından tanımak — fırsatı vardır. Bir erkeği ancak bu samimi muhitlerde - iyice — tanımak ve anlamak mümkündür. Yoksa belo ve çay tanışmalarının iyi netice vereceğine kanaatim yoktur, 2 — Orta tahbsilli bir kız is- tikbalini temin edebilir. mi? Bu sualin cevabi. - istikbal kelimesine — verdiğiniz. manaya bağlıdır. Cahil bir kız bile ame- lelik ederek hayatını temin ede- bilir. Orta tahsilli bir kız zeki ise, kabiliyetli elbette haya tını da istikbalini de temin ede- bilir. Diğer suallere bir başka gün cevap vereceğim. yolu, ev Hanımteyze — Ben sizi davet ediyorum, haydi... Masraftan — çıkmazsıniz, korkmayın! — Siz de zannediyorsunuz. — Peki, peki, haydi... Bakın ben de bu . kıyafetimle - geliyo- rum. Süslenmiyeceğim. — Fakat, pederiniz... — Pederim benim lalam de- gil, İngiliz kızları yirmi yaşından sonra babalarının kızı değildirler, Haydi iki gözüm tereddüt eder- seniz ben sokağa yalnız çıkarım! Çare yok Narin hanımın peşine takıldık. Hizmetçilerden otanıyor- dum. Sokağa çıktık ve derbal bir otomobil, Yolda mütbiş bir yağmur baş- lamıştı. Narin bana sokuldu. So- zük gözlerinin — içinde, aradığı harikulâdeliklerden birini buldu- ğünü gösteren islak ve parlak bir sevinç vardı. beni pek cimri (Arkası var)