1 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Tütününü Ateşe Verip Yakan Çiftçi İzmirde bir tütün müstahsili, malının okkasına yedi buçuk kuruş verildiği İçin kazımş, otun sekixz balya tütününü ateşe — vermiş, bu — şayamı teessür vak'a hakkında dün karilerimizle görüştük, bize dediler ki Fehmi Bey ( Galata mhtım Merkez Han 17 ) caddes — Bizde tütün meselesi act- nacak bir şekil aldı. İzmirde bir tütüncü okkasına (7,5) kuruş verildiği için teessüründen ( 38 ) balya tütüne ateş yak- mış. Bu tütün meselesi için çok &cil bir tedbir İşte bahar geliyor. Fide toprak hazırlama mevsimi yaklaştı. Yeni kurulan Ziraat Vekâleti Avrupa- nın, Amerikanın — çekeceği bizim İnhisarın istihlâk edeceği tütün miktarımı — tesbit — ederek tütün tahdit etmelidir. vererek alınmalıdır. ve ve ekimini ona göre » Süleyman Bey (Cibali fırın sekak 111 — Bir İzmirli tütüncü pazara (18) balya tütün getirmiş. Balyasına batır için (4) lira vermişler. Adam diyor kl ı İspanak olsa balyası daha fazla eder. Hakikaten tütün yetiştirmek — çocuk — yetiştirmek kadar zordur. Bin itina ve naz ile yetiştirilen bu kıymetli ihraç maddemizin bu derece düşmesi adeta bir ziral faciadır. Anka- rada toplanacak kongre buna bir çare bulmalıdır. » Nüzhat Bey " Sultanhamamı 29 ,, “-Bizde zirai bilgisizlik ve he- sapsızlık yüzünden pek çok za- rarlar görülüyor. Ziraat teşkilât- larımızın neden — bu gibi işlerle vaktile meşgul olmadıklarını sor- mak istiyorum. ” Yunanlılar ve Bulgarlar bile bu gibi ihraç mallarını ihtiyaca göre uydurmıya muvaffak olu- yorlar. Eğer tütün — istihsalimiz hakikaten fazla ise tahdit edil- meli. Değilse ihracımı temin için ne yapmak Jlâzımsa derhal yap- malıdır. Zavallı köylüye — yazık oluyor. —Okkası (7,5) kuruşa tütün satmak bir faciadır. Buğ- daydan da ucuz.. * Şakir Bey (Nurucemaniye - 15) Tütünlerimizin satılmaması bir dert oldu. Yarın Ankarada bir kongre toplsnacak. Burada mühim mütehassıslar ve tütüncüler de var- mış. — İnşaallah iyi bir varırlar da şu zavallı tültün 'elâketten korunurlar. | BALIKÇILAR Ucuz Saîıştar? Şikâyet Ediyorlar Bu sene behkçılarımızın işi iyi gitmemektedir. Geçen sene balık bol ve fiat iyi olduğu hak de, bu sene hem balık az hem de fiat düşüktür. Balıkçılar Ce ti Reisi Muhtar Bey bu me hakkında şunları söyle- mektedir : — *“ Bu sene istihsal uskumru geçen seneye üçte bir kadardır. Geçen sene bu mevsimde uskumru (75) ku- ruşa satılıyordu, * Şimdi (20) ku- ruşa satılıyor. Bu sene Bulgaris- tan, Yunanistan, ve Romanyaya balık gönderemiyoruz. Çünki Bulgarlar malınm parasını Üç ay sonra veriyorlar. Yunanlılar ise harice para çıkartmıyorlar. rice bahk gitmediği içi: bu haftâlar içinde üstüsi gün müddetle günde Balık çıkârsk' nekümrünün okkan bir kuruşa kadar düşecektir. ,, Bir Fabrika Bir İsveç grupu İstanbulda bir soda ve klor fabrikası açmak üzere teşebbüslerde bulunmağa başlamıştır Şehir Meclisinde Bugünkü İctimada Şiddetli Münakaşalar Yapılacak Şehir Meclisi bugün öğleden sonra toplanacaktır. Kanalizasyon işleri hakkında hararetli müzake- reler olacağı tahmin edilmekte- dir. Bazı aza tarafından şehir stadı hakkında Belediye Reisin- olunan nazaran Has den izahat istenileceği de söylen- mektedir. Sizdyomun Yenibahçe- de yapılması kat'i surette karar- laştırılmış ve istimlâk edilecek saha da tamamen tespit edilmiş- tir. Fen heyeti hazırladığı proje- leri Şehir Meclisine verecektir. Balkan Konferansı Yıldizda toplanan Balkan Konseyi içtimaları devam etmektedir. Bu sabah bir içtima daha yapılacaktır. Ayrıca komisyonlar da toplanmakta- dır. Murahhaslar şerefine dün akşam Darülbedayide güzel bir müsamere verilmiştir. Fındık Fatmanın Adaşı Fatma isminde bir kadın Gulata bir tramvay içinde Hati- ce isminde bir kadının para çan- tasını yankesicilik suretile aşırır- ken yakalanmıştır. Hatice Hanı- mın çantasında 3 liralık maaş cüzdanı bulunmakta imiş. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1: Komşu — Hasan Bey... eve bir karı koca Bak şu | | 2: Komşt — Geceleyin güzel gürzel | oturuyorlar, konuşuyorlar, SÖON POSTA Bir Muharrir Rejisörü Dava Etti sarülbedayi Rejisörü Ertuğrul Muhsin B. “İstanbul sokakları,, ismindeki filim ilk çevrildiği zaman (Cumhu- riyet) gazetesinde Ahmet Hidayet Bey tarafından bir tenkit maka- lesi yazılmıştı. Makaleyi aleyhte bulan film Rejisörü Ertuğrul Muhsin Bey, Hidayet Beye bir mektup göndermiş, Hidayet Bey de mektuptaki ibareleri haysiyet- şiken bularak Ertuğrul Muhsin Bey aleyhinde mahkemeye müracaat etmişti. Bu davemın mubhakeme- sine dün Sultanahmet Birinci Sulh Ceza mahkemesinde başla- nılmıştır. Mahkeme, Ertuğrul Muhsin Beyin sabıkası olup olmadığının Polis Müdüriyetinden sorulmasına karar vererek davayı talik etmiştir. Bir Ceset Denizden Ge-nç Bir Kadın Cesedi Çıkarıldı Harem ile Salacık iskelesi arasında balıkçılar bir ceset gö- rerek zabıtayı haberdar etmişler- dir. Tahkikat yapılmış, fakat cesedin hüviyeti anlaşılamamıştır. 3-4 gündenberi denizde tefessüh etmiş olan cesedin 30-35 yaşla- rıtda güzel bir kadına ait oldu- gu anlaşılımnaktadır. Cesedin üze- rinde gayritabil yara ve bereler görüldüğü için genç kadının bir cinayete kurban gitmesi ihtima- line binaen ceset morga nakle- dilmiştir. iHTİLÂF Beledı'y? ' Evkaf Dairesini Protesto Edecek Geçen hazirandan itibaren Üç ay zarfında Evkaf tarafından Belediyeye — devredilmesi lâzım gelen mezarlıkların — tesbit ve teslimi için teşkil olunan komis- yonlar işlerini bitirmiş ve hazır- tasdik için Evkaf Umum Müdürlüğüne gönderilmiş- tH. Umum Müdürlük bu listeyi aradan altı ay geçtiği ve birçok defa tekit edildiği halde benüz göndermemiştir. Bu yüzden Me- zarlıklar Müdüriyetinin hazırlad- ğt projeler tatbik edilememekte- Son bir tekitten sonrada Evkaf istenilen listeleri göndermezse Belediye, Evkafı protesto edecek- tir. 'Belediyeye : devredilen Vakıf suların ve bentlerin tamiri için de Eykafın ayrıca varidatı bulundu- ğu halde Evkaf bunların mahruç vyakıflardan olduğunu söyliyerek bu paraları vermemektedir. Bu hususta da muhtelit bir komisyon teşkil edilerek bu mahruç vakıf- ların tetkiki istenilecektir. Bir Dilenci Baoğaz Tokluğuna Belediye İşlerinde Çalışacak Mahmure isminde bir hanım dilenirken yakalandığı için mah- keme kendisini sekiz gün boğazı tokluğuna Belediye işlerinde kub lanılmıya mahköm etmiştir. Mah- mure Hanım Dün Müddelumumi- liğe müracaat ederek kendisinin esasen Darülâcezede bulunduğu- nu, Belediye tarafından iaşe edil- diği için tekrar başka bir bele- diye dairesinde çalışmasına lüzum olmadığını — söylemiştir. Fakat Müddeiumumilik kendisinin sekiz gün müdetle Darülâcezede bu gibi işlerde çalışmasına karar vermiştir. Garson Kavgası Tepebaşındaki Gardenbar garsonlarından Yani, Tanaş, İspi- ro, Yamalof ve Nuri bir iş me- selesinden kavga etmişlerdir. Bü- tün garsonlar yakalanmışlardır. Muallimlere Borç Para İstanbul Belediyesi yeni sene bütçesine muallimlere ikraz edi- mek üzere (30) bin liradaa fazla tahsisat koyacaktır. -— lanan İist dir. Şubat 1 Günün Tarihi Gazi Hz. Gazi Hx. dün Beyant ve Şişli taraflarında bir tenezzük yapmışlardır. Başvekil Paşa Şehrimizde... Başvekii İsmet Pş. ve Dabiliye Vekili Şükrü Kaya Bey bu sabahki trenle Ankaradan şehrimize gelmişe ler, İstikbal —olunmuşlardır. İsmet Paşanın — perşembe döneceği haber verilmektedir. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Buy Tahrandan tay- yare ile yola çıkmıştır. Bugün Bas küda bulunacaktır. Tevfik Rüştü B. im buraya uğramadan Moskova « tarikile doğru bildirilmektedir. '-Kadir Gecesi * | Ayasofyada Büyük Bir İhtifal Yapılacak Önümüzdeki perşembe günü ak- şamı mübarek Kadir gecesldir. Her zene olduğu gibi bu sene de Kadir gecezinde Ayasolya camiinde büyük bi din! ihtifal yapılacaktır. Fakat ihtifal Türkçe - olarak yapılacak, — yirmi beş güzlde eat Türkçe tekbir getire- cektir. Tekbirin Türkçe dekl ahenk ve fusunun Çok — derin olduğu görülmüştür. Bu — ihtifab tadyo ile bütün memleket dinliye- cektir. * Dün Beyant camlinde bir kay yum Efendi gaxzete |fotoğrafçılarına mânl olmak istemiş, hatta bir arka- daşımıza tecavüz cüretinde bulum muştur. Bu kayyum hakkında takik bat yapılmaktadır. a Umumi Maaş Şubat aylığı bugünden itibas ren verilecektir. Ayrıca mütekait, yetim ve dul yoklamalarına da başlanmıştır. Kaçakçılık Bir Muhasebe Müdürü Hapse Mahküm Oldu Geçenletde Kırklarelinde kaçak barutların saklandığı bir handa inli- İâk olmuş, facia İle neticelenmişti. Bu hususta tahkikat ve muha- keme esinde, bu —kaçakçılık hâdi e Kırklareli hasust muha- sebe müdürü Tevfik Beyin parmağı olduğu anlaşılımış, üç ayhapse ve n& muriyetten — mahrumiyete mahküm edilmiştir. Ayrıca birkaç mazaun daha mul- telif cezalara — çarpılmıştır. Ayrıca ( Ordu) ve ( İzmir) deki ihtisas mahkemeleri de bazı,kaçakçıları mah- küm etmiştir. Muhtelis Mutemat İhtilâs maznunu Belediye mute- inedi Nall Bey Mersinden getirilmiş ve Adliyeye verilmiştir. - — günü Serlin Cenevreye gideceği tercümesin- Pazar Ola Hasan Bey Ve Karı Koca Kavgası 3: Komşu— geçiniyorlar. | bazbasa döğüsüvarlar Nadir hu Hasan Ran Sabah oldu mu, saçsaça, 4: Hasan Bey — n | telerde Cin - lavon muharebesini oku- Sabahleyin, gaze-