3 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın'Sesi Muavenet Teşkilâ- tına Muhtacız.. Darülâcezede yapılan bir tetkik neticesinde, son günlerde met- ruk çocukların adedinin ka“ bardığı anlaşılmıştır. Kendi lerile görüştüğümüz kimseler, muavenet teşkilâtınn ehemmi- yet verilmesini söylüyorları Murat Bey - Diş tabibi Sirkeci - — Şu günlerde sokaklara bırakilan © çocukların oadedinin arttığım — gazetelerde okuyoruz. Bu, memleketin nüfus siyasetini alâkadar eden mühim bir mese- ledir. e Topraklarımız bugünkü nüfusumuzun on mislini müreffe- ben yaşatacak kadar geniş ve #eyizlidir. Bizde içtimai muavenet teşek- külleri yok gibidir. Darülâceze- mizin kadrosu kadar bütçesi de pek dardır. Nüfusumuzu artırmak için yalnız sokakta (bırakılan çocukları değil, fakru zaruret yüzünden bakılamıyan çocukları da nazarı itibare alarak müte- addit çocuk evleri açmak lâ- sımdır. * Şerafeddin Bey ( Kammpaşı, İskele mdösel 81 ) — Çocuklar bu memleketin en mühim servetidir. Bunları is- tismar etmek için iyi yetiştirmek lâzımdır. Kendi kendine doğan çocukları heder etmemek için ya Darülâceze (o teşkilâtımızı (tevsi etmeliyiz veyahut yeni bir Çocuk Evi yapmalıyız. Bu, içtimal bir zarurettir. Hüseyin Cahit . ( Sirkesi Meşretiyet — Hergün Darülâcezeye ge- tirilen kimsesiz çocukların mik- tarı onu buluyormuş ki senede bin çocuk eder. Halbuki Darülâ- Oç cezenin bütçesi bunun dörtte biri kadar bile değildir. Kendi- lerine bir melce bulunamıyan bu çocuklar bakımsızlık yüzünden ölüyorlar, Memleketimizin daha (45) milyon nüfusu barındıracak ka- dar müsait olduğu söyleniyor. Bizde içtimai muavenet teşkilâtı yoktur. Ötedenberi bunu Evkaf yaptırdı. Azaba Evkaf Umum Müdürlüğü meselâ Şeh- zadebaşındaki natamam binasını bir çocuk evi yaptıramaz mı? Herhalde Evkaftan beklenen ha- yırlı işlerin en iyisi bu olacaktır. * Nimet H. (Fatih İspanakçı arsası 18) — Kimsesiz yavrular bu mem- leketin, içtimai heyetimizin ço- cuklarıdır. Millete 'mal edilen bu yavrulara (O bakmak boynumuza borçtur. Bunları sefalet ve açlıkla başbaşa bırakmak hiç doğru değildir. SON POSTA DAHİLİ HABERLER Dün Üç Kaçakçılık Hâdisesi Meydana Çıkarıldı Yedi Maznun Beraat Etti İskenderiyeden evrelki gün şehrimize gelen Romanya vapuru deniz muayene memurları tara- fından araştırılmış, vapurda ka- çak olarak iskambil kâğıdı, kadın pijamaları, levantalar, pod- ralar, İngiliz ocigaraları, ipekli eşarplar, diş macunu, gerdanlık ve saire bulunmuştur. Kaçakçılıkla alâkadar olarak vapur mürettebatında beş Ro- manyalı ve biri İstanbullu firari Ermenilerden altı kişi yakalanmıştır. Kaçakçılık omaznunları dün akşam saat beş buçukta ihtisas mahkemelerinde hemen muhake- Maallimlere Kıdem Zammı Verilecek İstanbul (Maarif Müdüriyeti bu senebaşında kıdem zammı alacak muallimlerin listesini ha- arlamak Üzere bir komisyon teşkil etmiştir. Komisyon zam görmeleri lâ- umgelen musllimlerin isimlerini cetvel halinde tespit ve her mualli- min ismi hizasına üç sene zarfin- da aldığı müfettiş notunu işaret etmektedir. Liste yakında Maarif Vekiletine gönderilecektir. Zam görecek muallimler hakkında son kararı Maarif Vekâleti verecektir. Tekaüdiye Bir Lâyiha Hazırlandığı Haberi Doğru Değil Mi? Dün bir sabah gazetesindön naklen Omemur (maaşlarından yüzde on iki tekaüdiye kesimi maksadile bir lâyiha hazırlandı- ğım yazmıştık. Bugün yine bir sabah gazetesi bu baberin doğ- | ra olmadığını kaydetmektedir. Havaya Silâh Remzi isminde bir şahıs Çem- berlitaşta havaya iki el silâh altığından yakalanmıştır. Remzi tabancayı tecrübe için attığını söylemiştir. , a » | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : 1: Hasan Bey — Allah Allah... Orta- Her taraf tütün likta bir duman var... kokuyer. Nedir bu ? Hayır ola arkadaş? Kigork isminde İ İ me “edilmişlerdir. Müddeiumumi Kâmil Bey kaçakçıların eşyayı İstanbula çıkarmak için bir teşeb- büste bulunduklarına dair zabıt varakasında sarahat olmadığını, vapurun da Köstenceye gitmekte olduğunu söyliyerek beraet tale- binde (bulunmuştur. Mahkeme maznunların hepsinin beraetine karar vermiştir. Maznunlar tahli- ye edilmiş, Kigork polise teslim edilmiştir. Bundan başka iki kaçakçılık vak'ası daha olmuş ve mücrimler mahkemeye sevkedilmiştir. Hâdi- seler şunlardır: Cihangirde (Akarsu) soka- 5 Kadir Gecesi Ve Bayram Bu Gece Ayasofyada Dini İhtifal Yapılacak Bugün ramazanın 26 ncı günü olduğuna göre bu akşam müba- rek Kadir gecesidir. Bu gece Ayasofya camiinde büyük bir dini ihtifal yapılacak, birçok ba- fızlarımız türkçe tehlil ve tekbir getirecektir. Camiye yerleştirilen radyo cihazı ovasıtasile türkçe tekbir sadalarını bütün memleket dinliyecektir. İstanbul Müftülüğünden bildi- rildiğine göre bayram namaz saatleri şöyledir: Saat Pm 2 7 40 Grip Hadifledi İstanbul sıhhiye müdiriyeti grip- le meşgul olmaktadır. İdarece yapılan tetkikata göre son zaman- İarda grip hissedilecek derecede azalmıştır. —— Sardalya Meraklısı Sahak isminde bir Ermeni Tepebaşında Dimitri Efendinin dükkândan sardalya, yumurta ve saire aşırırken yakalanmıştır. Baroda Tasfiye Yok Barolarda © yeniden (tasfiye yapılacağı hakkında bir gazetede Ezanl Vasati 2: Hasan Bey — Şurada bir adam tütün balyalarını yığmış ateşe veriyor. çıkan © baberler (otekzip edil mektedir. Pazar Ne yapayım?.. ğında 3 numaralı Belkis Hanımın apartmanında oturan İtalyan te- baasından (Rikardo Fremandi) ile (Koço Mesina) nın kaçakçı oldukla- rım haber alındığından apartıman- da araştırma yapılmış ve kaçak ola- rak birçok ipekli kumaşlar, ka- dın muşambaları, büyük ve kü- çük kıt'ada bıçaklar tutulmuştur. İkinci Şube memurları dün ayrıca mühim bir kaçakçılık da- ha meydana çıkarmışlardır. Mü- him miktarda ve top halinde ek biselik kumaşlar yakalanmıştır. Kaçakçıların isimleri henüz mek- tum tutulmaktadır. Bunların mu- hakemesine de yakında başlana- caktır, “ Yalovada Tarihi Tetkikat Müze Müdürü Aziz Beyle muavini Arif Bey son hafriyat neticesinde omeydana çıkanlan tarihi bir binayı tetkik etmek #zere dün Yalovaya gitmişlerdir. Bu eserin ilk zamanlardaki tahmiden çok mühim olduğu hafriyat ilerledikçe anlaşılmakta” dır. Eserin hanği devre ait oldu- gu henüz kat'iyetle teabit edile- memiştir. Son karar ancak hafriyatın ikmalinden sonra verilecektir. Yatı Mektepleri Öksüzlerin Tahsiline Ehemmiyet Veriliyor Maarif Vekâleti şehir yatı mekteplerine büyük bir ehemmi- yet vermeye başlamıştır. Sehir yatı mektepleri mmtaka birlikleri teşkil edeceklerdir. Meselâ; İstan- İ bul altı vilâyetin merkezi ola- caktır.istanbul birliğine dahil olan vilâyetlerdeki anasız ve babasız çocuklar İstanbul ŞehirYati mek- teplerine alınarak okutulacaktır. Birliğe dahil vilâyetler İstanbul Vilâyetinin şehir yatı mektep- leri masraflarına muayyen bir nisbet dahilinde iştirak edecek- 3: Tütün müstahsili — Hasan Bey... yedi buçuktan fazla vermediler. Ben de gücendim, malımı yakıyorum. İ lerdir. Tütünlerimin okkasına İ i Gazi Hz. Reisicümhur Hz. dün akşam Şişli Maslak tarikile Boyacıköye Okadar otomobille bir gezinti yapmışlar ve sahili takiben saraya avdet buyur muşlardir. » Başvekil İsinet Pe. dün Taksim civarında bir gezinti yaparak akşam saraya dönmüştür. İsmet Paşanın yarın veya cumaya Ankaraya gitmesi muhtemeldir. Balkan Murahhas- ları Dün Gittiler Balkan İdare Meclisi içtima- ları umumiyetle müsbet neticeler- le tekemmül etmiştir. e Yalnız ve Sırp murahhasları akalliyetler işinde bir itilâf zemi- ni bulamamışlardır. Murahhaslar- dan bir kısmı dün memleketleri" rine gitmişlerdir. Adil B. İnhisarlar Vekâleti Müs- teşarı Bu Sabah Geldi Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Mürteşarı Âdil Bey bu sabab Anka» radam şehrimize gelmiştir. Âdil Beyis bu seyahati inhisarlarır o Ankaraya nakli ve O Gümrüklerde yapılacak mlabat işlerile alâlkadardır. Otobüs İmtiyazı Ankara, 2 (Hususi) — Anka- ra şehrinde otobüs işletmek im- tiyazı Ankara (o belediyesine İthalât Kontenjan Listelerinde Tadilât Yapıldı Hükümet ithalâtın tahdidi mese lesine dair yeni bir kararmame daha hazırlamış ve yüksek tasdika iktiran etmiştir. Bu kararnameye göre elek» trik ve havagazi gibi umumi şehiş ibtyaçlarına &lt sinai müesseselere lâzım olan makine vesaire listelerden hariç tatulacaktır. Tabkikat için mahkemeler tara fından vesiks olarak istenecek eşya, tamir için barice gönderilen madde» ler, teşbir, koşu veya binmek İçin hariee müvakkaten çıkarılan ber nevi eşya ve hayvanlar keza liste bariel tutulmuştur. Kontenjan listesinin (A) kısmma karışık yön iplikleri ve selloit, (B) kışmına şabmi hamızlar, pudra ve merserize iplikler, (D) kısmına am balâj için selefon kâğıdı ve (E) kım mına da diğer ban eşya ilâve edil miştir. Bu arada kolipostal itbali tekraı muvakkaten menedilmiştir. Ankara Camilerinde Bayramdan itibaren Ankara ca milerinde Ezan ve Kuran türkçe okunacaktır. la Hasan Bey Ve Tütün Balyaları | Ola Hasan Bey Ve Tütün Balyaları 4: Hasan Bey — Bu balyaları içinde yalnız senin tütünün değil, İnbisar İda- resi de yahıyor, memleketin tütüncülüğü de yanıyor, bizim kalplerimiz de yanıyor.