13 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

13 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HÂLKIN GÖZÜ HAÂTKİN'KULAĞI KALKAN, DİĞİ sene Z — Axo. tım Yazı işleri telefenmn btedel < 20203 927 de Bırçok Vergı müruru Zamana Uğramış Bu Mesîliyc;.t Kadroda Mı, Başkasında MıHer' Alınması zamanla kayıtlı ola bazı vergilerde kasıtlı olması çok muhtemel mMmüruru zamanlar gö- rüldüğünü — ve ncllcı'lendırıımık üzere tetkik ve takip ed bildirdik. Son Postanın bir det evvel hat kaçakçılığı © bulunyor. kat, 227 senesinde Yüru zamana — uğratılmış vergilerin mevcut olduğunu mey- tır. Bu ç vergileridir iki verasette Üüç vergiler ve- a vergi hir daha müruru etlirilmezse alınamaz. Yukarıdaki kismen — mem zamanlara urlar, — kiısmen de komisyonlar tarafından sebebiyet verilmiştir. Bu husustaki mesuliyetin kime teveccüh edeceğini sorduğumuz salâhiyottar bir zat bize şunları söyledi: “— Mü tilmiş — ve ruru zamana meydana çıkarılmış vergiler — meselesinde me- murlar ve komisyonlar hakkında takibat — yapılmaması — lâzımdır. Çünkı memur kadrosu pek dar- uğra- olan mü- | birçok | tahakkak | Yoksa "alde Anlaşılmalıdır Defterdar Mustafa Bey dır. Soura tebliğ memurları az- dır. Bu memurluklara ekseriyetle banımlar tayin edilmiştir, Meselâ yalnız Eminönü Ma- müdürlüğünde 20 tebliğ memuru hanım vardır. Bu hanımların her yere girip çıkmaları mümkün olmadığına göre tebligat işleri- de yaptırılamamaktadır. Şu halde, eldeki kadro, işleri günü gününe çıknrmıyı kâfi değildir. Macnr Milk B ; Takımının Listesi Geldi İki Maç Yapacak Olan Takımın Dokuz Oyuncusu Beynelmileldir Bayramda çetin bir Bayramın ikinci ve dördüncü günleri Türk Millt Takırmile Tak- Simde iki maç yapacak olan Macar B Mili Takımı hakkında acar Federasyonundan mektup Bgelm ir. Macarlar bu — mektuplarında Türk Millt takımle karşılaşacak tak mlarının Beynelmilel oyuncu- larını ve takımın tarzım bildir- TMüşlerdir. Macarların ısrarla - istedikleri beynelmilel hakem hakkında iki lederasyon arasında henüz itilâf hasıl olmadı ığı için bu mühim Meselenin Macarlar buraya gek fen soora görüşülerek başka | pelmilel ha imtihan geçirecek olan Milli takım, son idman maçlarında bir hakem intihap edilebileceğini iyonumuz Macarlara ceva- :ıecrılı":lzlırmışhı Macarların ha- kem — olarak — teklif ettikleri (Baveus) i biz kabul etmemiştik. Bizim teklif ettiğimiz İtalyan hakem M. (Mauro) yu da onların kabul edip etmediklerine dair bir cevap verilmediği için bey- kem meselesi henüz helledilememiştir. Maamafih Fe- derasyonumuzla Macar idarecileri arasında uapıluık müzakere ile hakem meselesinin iki Y*r.!va da memnun edecek bir şekilde hallolunacağı kuvvetle memuldür. ( Devamı Sinci sayfada ) ? İzmir Rıhtım Şirketindeki suiistimal davasına dün devam edildi Maznunlar Reisin sualle- rine çok şayanı dikkat cevap- Tar verdiler. Muhakemenin bülün tafsilâtı: Orozdibak 78 Bin Liralık Vergi Kaçırdıgı Anlaşıldı Geçen sene Punas efendi is- ade bir zat tarafından Orozdi- bak müessesesinde muhtelif sene- lerde ve muhtelif — şekillerde (1,800,000) liralık bir vergi kaçak- cılığı yapıldığı Defterdarlığa ihbar edilmişti. Defterdarlık müessesenin bütün defterler ve dosyalarına vazıyet ederek Maliye mülehas- sısı M. Müllere tetkik — ettirdi. Tetkikat neticesinde muhtelif şe- killerde müessesenin (78) bin liralık hir vergi kaçırdığı — ta- hakkuk — etmiştir. Bu — vergi- lerin kısım kısım müesseseye tebliğ edilmiş ve kanuni kanallar- dan geçtikten sonra ilk partide 3400 lirası tahsil edilmiş ve 42 bin liralık bir kısım hakkındaki müecssesenin itirazı komisyon ta- rafından — reddedilerek — tahsili kat'iyet kesbetmiştir. Kıral F aysal İrana Dıvet Edildi Bığdıl. 13 — İrak Kıralı Faysal İranı ziyaret etmesi için Şah tarafından — yapılan — daveti kabul etmiştir. Kıral Faysal refekatinde Baş- vekil Nuri Paşa ile saray” erkâ- nından birçok zevat bulunduğu halde 22 nisanda Bağdattan ha- Ö reket edecektir. Bu münasebetle fevkalâde merasim yapılacaktır. —. Kurnaz Çırak Hırsızın Şqhden Koştu Ve Yakaladı Saatcı çırağı Serkis içinde 35 lira bulunan el çantasile evine gitmekte iken Ahmet isminde biri çantayı kaparak kaçmıya başlamıştır. Fakat Sorkis arkasın- dan yetişerek Ahmedi yakalamış ve bir boğuşma başlamıştır. O sırada yetişan yakalamışlardır. Bir Hâdiseye Dair Bir nisan tarihli nüshamızda M. Kemal Paşa kazasında bir irtişa hâdisesinden bahsediliyordu. (Dovamı Binci sayfamızda ) polişler Ahmedi | Trdçkı Yoldaş Filim Aktörlüğü De Yapmıştı Holivut Muhabırımı7 Troçkinin İlk Ve Son Filmine Ait Hatırayı Gönderdi “Nim Remi Karım,, filminde Troçki, Mis Klara ile rol yaparken Holivut mizden ) — Geçen gün burada- ki filim stüdyolarında “ Son Pos- ta , ya göndermek için artistle- rin resimlerini — tetkik ederken elime —eski bir dosya şeçti. (Varner Bros - Pictures İnc. ) şirketinin yazıhanelerinde bulu- nuyordum. Elime tesadüfen geçen bu resim —üzerinde —gayri ihtiyarı durdum. Bu, sabık Sovyet Harbi- ( Hususi Muhabiri- | aktörlüğü yaptığı zaman alınmış bir resmi idi. Dosyadan bu fotografiyi çıka- rıp almak çok müşkül oldu. Bu hususta şirketin müdürü M. C. R. Keyser'in büyük yar- dımını gördüm. Troçki Yoldaşın çevirdiği bu birinci ve sonuncu filim bakkında şu malümatı ver- diler: Bundan — on beş sene ev dünyanın — filim merkezi (Devamı 8 inci sayfada ) vel ye Komiseri Troçki yoldaşın film —— —— —<- Diyarbekir, 9 ( Husus! ) — Şimdi Emirze köyü civarında ça- dırda oturan Karakeçi Aşireti Reisi Drig oğlu Abdülkadir Bey çadı- rındaotururken ötedenberi aralarında husumet bulunan tarafından öldürülmüştür. Cinayetin, aşiret amcazadesi reisliğini ele geçirmek maksat ve gayesile yapıldığı anlaşılıyor. Abdülkadir Beyin sekiz yaşında bir oğlu vardır. Babasının yerine bu çocuk geçecekse de riyaset meselesinden dolayı aşiret arasında bir hayli hâdise vukua gelmesi muhtemeldir. Çünki Karakeçi Aşireti en kalabalık aşiretler- den biridir Sabri — Yanılıyorsunuz efendi, ben sizin bildiklerinizden değilim. — Maalesef ben de şimdi farkına vardım efendim.