13 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

13 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatımızın çoklu- Zundan Dercedilememiş- tir. Mama Cenubi Amerikada Felâket Saatleri Santiyago, 12 — Yanar dağ- larin indifaı devam ediyor. Şeb- tin her tarafında şiddetli zelzele- ler halka dehşet veriyor ve ahali €yecan içinde kaçışıyor. Her taraf kül vi duman yığınları ak tinda kaybolmuştur. Buenos-Ayres 12 — Hükümet Nendaja civarındaki (o köylerin : kişilik o ahalisini tahliye İçin tetbir almıştır, düşen külle- rin miktarı 3090 tondan fazladır. Santiyago, 12 (A.A.) — İn- difaat tehlikesi yavaş yavaş zail | oluyor, Kesif toz bulutları arasr | dan güneş ışığı sızmıya başladı. Valparezo şehri de kül yağli gömülmüştür. Zaro Ağa Asırdide İhtiyarın Öldüğü Haberleri o Asılsızdır , Bir Macar gazetesinin Zero Ağanın öldüğüne dair bir haber yumurtladığını yazmış, fakat bu- Ba inanmadığımızı ( söylemiştik. ro Ağanın konturatı yakında bitecek ve asırdide ihtiyar Lon- dan memleketimize dönecektir. Yozgatta Fırtına Tahribatı Yozgat 12 (A.A.) 24 saattan- beri devam eden fırtına mühim miktarda körpe kuzu telef ve meyva ağaçlarını tahrip etmiştir. “Fırtına esnasında bötün dükkân- lar kapanmış, hayat durmuştur. M. Tardiyönün Teşekkürü Cenevre 12 —M. Tardiyö, Tahdidi teslihat (konferansında Öz sırasını kendisine o terketti- inden dolayı Türk murahhas yeti reisine teşekkür etmiştir. Suriyede Sülikast Beyrut 12 — Sabık hükümet Reisi olup son intihapta mutedil kasının başında bulunan Ve Halepten Meb'us intihap edis b Suphi Berekât Paşaya bir he sülkast yapmak istemiştir. mi heticesiz kalmıştır. Refa- e ndaki iki kişiyi yaralamıya uvaffak kendisi de ağır vereite. yaralanmıştır. Mütecavizin Aziyeti ömitsizdir. Bir Cinayetin Neticesi e alatla Tanaşın meyhanesinde Me? Kemali öldürmekle mazaun iğ ne muhakemesi bitmiş, | Ul Mah uçuk sene üm olmuştur. Beraet Kararı ser, sabık Adalar belediye muha- <cisi Cevat Bey hakkındaki ağır hapse | Çehakeme “ nihayet bul yet muş ve çerat Beyin men'i muhakemesine ar Verilmiştir. ; Fatih, i de Arpacı hanında oturan İ Bursalı Salâhddin, zevcesi Huriye | Hanımı umuzundan yaralamış ve 0, viştır.. Huriye Hanımın yarası ! Şok Kiya ve hastahaneye kal- İm On Bir Ay Hapis Kalkavan yağli imei» tün Ziya Beyi katie teşebbüs Stmele, mirettebattan Veysi Efem wi de yaralamakla omaznun İbra Efendinin o muhakemesi iştir. Maznun “İl ay hapse ŞMahicün olmüştür. I — Hata mukadderdir, derler. Hatasız iş olmaz, insan olan bata işler. | Bütün bu darbımesellerin manası, ber iğte bata zaruri olduğunu gösterir. SON TELGRAF HABERLERİ Suiistimali nunlarından Hesap istendi Şirkette Çifte Muhasebe Tatbik Edilmiş Rıhtım İzmir, (Hususi) — Rıhtım Şir- keti sviistimali o muhakemesine dün sabahtan akşama kadar de- vam elilli. Salon hıncahınç dolu idi. Sabah celsesi saat bire ka- dar fasılasız olarak sürdü. Evvelâ MR m a M, Jordan sorguya kildi. Bu zat Rıhtım işlerinde piş- miş olduğu halde daima müphem cevaplar veriyordu. Ernest is- minin Emin Beye ait olup ok madığı suvaline karşıda pişkin- ce cevaplar verdi. Bunda bik diğini söylemeyen bir adam tavrı vardı. Diğer mazmun Gifre ise sorulan sualleri daima “bayır , kelimesile karşıladı. Babasından kendisine ve kendisinden baba- sına yalan esrarengiz ifadeli mektupları o hatırlamadığını söy- leyince bayret ettik. İddia ma- kamında oturan Müddeiumumi muavini Ziya Bey, (omaznunun hareketine (o karşı © hâkimlerin Uzak Şarkta Heyecan Beyaz Rus Askerleri Faaliyete Geçtiler Moskova, 12 (A.A) — Har- bindeki beyaz Rus askerleri Sov- yetlerle Çin ve Jpon makamları arasında gerginlik ihdası için faaliyetlerini artırmışlardır. Harbindeki beyaz Rus gaze- telerile Japonların Rus Jisanile çıkarttığı gazeteler sözde Rusya- dan gelip derdest olunan bir Bu Nasıl İş! İsmir, 13 ( Hususi ) — İstan bulda şeker için 58 kuruş narh konulduğunu öğrendik, Halbuki burada şekerin lee 47 kur , Kahveye gelince, piyasa bir dirhem kahve yoktur, 19 Kisi Denizde Boğuldu Maimlo 12 — Küçük bir ge mi Flipinde, Yatan adaları açı gında altüst olmuş, 25 kişiden on dokuzu ortadan kaybolmuştur. “SON POSTA | Son PostanınResimli Makalesi * Hata Mukadderdir * | 2 — Hatasız Iş yapmıya ça lışmak, hatadan kurtulmak için kâfi değildir. nazarı dikkatini celbedine Gif renin avukatı ayağa kalktı ve hakaret edildiğini söyledi. Ziya Bey bu iddiaya derhal çevap verdi: ddia makamı kuvvetli delillere istinat ediyor. Hakaret mevzubahs olamaz, > Diğer maznun Gad Franko Et. dün çok asabi ve çok titizdi. Franko Efendi, şirketin Emin Beye itimat etmesine muhalefet gösterdiğini ve bu yözden Gifre ile arasında ihtilâf m söy“ ledi, İddia makamı Er o Efen- “e rüşvet meselesi ile alâkası ğunu söyledi ve delille- rini saydı. sırada Franko Efendi asabileşti ve iddia maka- mını maznunlara karşı hakaret edemiyeceğini, kendisinin beraet edeceğini söyledi. Evrak arasında Franko Efen- diye iki defada yedi bin lira verildiğine dair vesikalar vardı, Franko Efendi bu paraları ——- takım tethişçilerin tevkifi etra- fında gürültüler koparmakta ve Sungari o demiryolu köprüsünü, şimendiferler imalâthanelerini tah- rip için alınan gizli tertipler hak- kında heyecanlı haberler neşret- mektedirler. Hakikatte olup biten şeyler şunlardır: Sungari köprüsünü tah- | Yah udi İttihadı Reisi Zehirlendi Dürban 12 — Filistinin ihya- sına lüzumlu olan paraları topla- mak üzere Cet Alrikaya gi- den Siyonistlerin o reisi doktor Vayzeman, 50 bin İngiliz lirası İane toplamıya mu olmuş- tur. 30 arkadaşının da şerefine (o verilen bir ziyafette birdenbire zebirlenmiştir. “Tedavi ediliyor. 3 — Hata yapmaktan korkanlar, hiçbir işe teşebbüs edemez ve hiçbir Iş yapamazlar. Hatadan korkanlar akim adamlardır. Maz- almadığını, almış ise makbuz | olacağını söyledi. Lâkin bu pa- raları aldığına dair bir mektup vardı, .Buna karşı Franko Ef. Gifreye olan borcundan bahsetti. Öğleden (sonraki (o celsede Fransız Bankası Müfettişi M. Bartelini ve Doyçe Oryant Bank ikinci müdürü Salâhattin Bey, Rıhtım Veznedari Kasar, Maliye müfettişi Esat Bey ve diğer zevat hukuku amme şahidi olarak din- lendiler. Salâbattin Bey vaktile sulh hakimliği tarafından şirket ile müteveffa Gifre arasındaki hesapları tetkike memur edildi- ğini, fakat kasa ve muavin def- terlerinin (o kendisine o gösteril mediğini söyledi. Fakat Esat Beyin | ifades ok mühimdi. Dediki: | “Şirkette çifte muhasebe usulü tatbik edilmiştir. Hangar hesap- İarı umumi varidat arasında gös- | terilmiştir. Tellâliye varidatı ise İ şirketin nefsine hasredilmiştir. rip için bazı hazırlıklar yapıldı- ğın baber alan muhafızlar köp- rünün muhtelif yerlerinde birkaç dinamit bulmuşlardır. Suikastçılar, bekçilerin kendi- lerine yaklaştıkları sırada üzer- lerine ateş ederek firar etmişler- dir. Sovyet tebaasından bir bekçi ölmüştür. Suikastçılar kenüz el, geçirilmemiştir. Rusya Seyahati Ankara, 13 (Hususi)— Başve- kil Paşa Rusya seyahatini Kırım ismindeki Sovyet vapurile yapa- caktır. Seyahate mütehassıslar da iştirak ederek Rusyada tetkikat yapaci â Malatyada Şiddetli Bir Zelzele Malatya, 12 (A.A) — Dün sabahleyin saat 9 da oldukça şiddetli | bir. zelzele (olmuştur. Zarar yoktur. İSTER İNAN, İSTER İNANMA! Arapkirden “Vehbi, imzaslle yanılıyor : | Akuşağı, Hüyük ve mücavir köylerinde dolaşıyormuş. Tahsil işlerini takip ve teftiş etmek için Meşar Hüyük köyüne gelmiş. Birçok halk karşılamıya çik- nahiyesine giden Tahsil Memuru Rıza Bey, avdetinde gu bâdiseyi anlattı : Harput rından birisi, İmamefendi demekle maruf şeyhin oğula * Gnekilin Muşar mabiyesine o merbut İSTER İNAN: mışlar. Bu sırada Molla Süleyman isminde biri, şeyh xadenin atının ayağını ilk defa öpmek şerefine nail olmak İçin başı önünde koşarken ayağı takılarak yere yuvarlanmış ve başından fena halde yaralanmış. İSTER İNANMA! Sözün Seyrisefain Müdürüne Açık Mektup A.E Muhterem Beyefendi, Dün sabah gazetelerde oku- dum: İdarei aliyenizde bulunan va- purlardan bazılarının ateşçileri grev yapmışlar: “ — Bizim maaşımız ayda 25 ile 30 lira arasındadır. Bu kadar az bir para ile çalıştır ğımız balde bunu da üç aydan beri alamıyoruz. Artık canımıza tak etti, bundan sonra para mızı vermezseniz çalışmayacağız, demişler. Siz .burada © bulunmadığınız için hadiseyi o duymamışsınız, fa- kat maiyetinizde bulunanlar dere hal haberdar olmuşlar. o Başka amele bulmuşlar ve vapurların 15-20 dakika teahhurla bareket- lerini temin etmişler. Sonra da ir ameleyi polise teslim etmiş» ler. Tebrik (oOederim, vazifelerini tamamen yapmışlar. Esasen ben- ce amele baştan başa haksızdır. Bir defa üç aydanberi aylık ak madıkları iddiasına inanmıyorum, Seyrisefain gibi bütün vapurlarına birer kış bahçesi yaptıran, hatta gazetecilere her sene bayramda ! gezinti için meccanen bir yapur i tahsis eden bir idare, adedi her vapurda beş altıyı geçmiyen ateş- çilerinin aylı! veremiyecek derecede fakir düşmüş olamaz, Fakat efendim, iddiaları doğ- ru olsa bile amele yine baksır- dır: Bunun için işlerini bırakmı- yacaklardı, bele sizi, mehami umur arasında biç rahatsız et- miyeceklerdi. Bence, onların ya- pacakları basit bir iş vardı: lara hitaben bir nutuk söyliye- ceklerdi: — Hanımefendiler, Beyefen- diler, Üç aydanberi aylık alamadık, vaziyetimizi o takdir (e edersiniz, fakat müşkül bir zamanda idareyi de rahatsız etmek istemiyoruz. Binaenaleyh (o lütfediniz, O kerem ediniz. Biraz evvel gişeye verdi- ğiniz bilet parasının yarısı kadar bir parayı da, bir delaya mahsus olarak, bize veriniz. Bu suretle hem rahat rahat ve gecikmeden gideceğiniz yere gitmiş, hem de bizi sıkıntıdan urtarmış olur- sunuzİ,, Diyeceklerdi. Eminim bütün yolcular da bu ricayı kabül edeceklerdi ve orta- da hâdise kalmamış olacaktı, Sözün kısası: Beyefedi bu işte amele tamamen haksızdır, Ve sizde yerden göğe kadar haklısınız! ZLindbergin Çocuğunun İzi Üzerinde Nevyork, 12 — Konnettiku kasabasının Grinviç kasabasında bir fırın O sabibi zevcesi, müşterilerinden bir kadının ek- mek alırken mamaraları neşredi- len Lind sit bir banknot verdiğini, fakat bilâhare kendini toplıyarak parayı alıp savuştuğu- nu ve köşe başında beki bir otomobile binip uzaklaştı; söylemiştir. Polis bu ği tadır. ergin çocuğunu arı üç kişiden biri olan M. Kürtün çocuğu aramak için gittiği Nor- folktan henüz dönmemiştir. A; zamanda bu dir Dikme ülyül bildirmektedir.