May 27, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

May 27, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Uç Serseri.. Uç Milyoner ıMakar İle Viyar Gemide Fevkalâde Bir Hâdisenin Cereyan Etmekte Clduğuna Kanaat Getirdiler Fakat taşıdıkları yüke ilâveten ( Viyar ) ın tüfeğini ve kurşun- larını da almak mümkün olma- dığı için bunları definenin yanın- — da bıraktılar. Geldikleri yolu bulmaları güç olmadı. Çıplak sahanın yarısını geçip te inişe başladıkları zaman önlerindeki ormanın ağaçları ara- sından gölün parlıyan suyu göz- lerine çarptı. Biraz daha hızlı yürümiye koyuldular. Fakat gerek biraz kuvvetli çalışmanın ve ge- rek yük taşımanın verdiği yor- gunlük okadar fazla idi ki, ge- minin yanına vardıkları zaman gayriihtiyari olarak yere çök- tüler. Viyar: — Vay canına! Diye mırıldan- dı. Bu iş okadar uzun sürecek ki, bitmeden evvel bizim canımı- zın çıkması mümkündür. Haya- 'tımda bu kadar çalıştığımı bilmi- yorum. Bakınız, ter içinde kaldım. Makar arkadaşına cevap ver- meden evvel zenciye hitap etti: — Ceki gemiye çık, bize bir testi su ile bir şişe cin ve bir de — bardak getir! Biraz serinlemiye y | hakettik zannederim. Ceki sepetini sahilde bıraka- rak gemiye çıktı ve salona inen merdiven kapağına doğru yürümi- ye başladı. Fakat tam oraya var- dığı zaman durdu, havada gayri — tabil bir koku 'sezmiş “gibi bur- — nunu kaldırarak etrafımı kokla- omiya - başladı. Bunu — müteakıp — merdivenden aşağıya daldı. — Yalnız dört beş basamak in- Mmemişti ki aşağıdan tutulup çe- kilmiş gibi birdenbire gözden kayboldu, ayni zamanda da yır- — tici, acı bir ses ortalığı — çınlattı. — Sonra bir boğuşma gürültüsü yükseldi, fakat çok sürmeden bitti, sükün ve sessizlik avdet elti. Sahilde kalmış olan iki adam — (lk sesi işittikleri dakikada aya- — okları ile ğa kalkmışlardı. Neye uğradıkla- rını bilmiyorlar, dehşetle yekdi- gerine bakışıyorlardı. Acaba yerlilerin ani bir bas- — kınma mi- uğramışlardı. Dört taraflarına göz gezdirdiler. Ada- min yerli halkını, yayları ve bütün kabile genç- lerini karşılarında görmiye in- — tizar ediyorlardı. Fakat hayır, — hiçbir şey yoktu, ormanın yap- — rağı bile titremiyordu. Ne varsa “ gemide vardı. Yabancı : Biraz evvelki canhıraş - sesi — İşittikleri zaman — geminin bi- raz sarsıldığını da görür — gibi olmuşlardı, hatta şimdi onlara — Ööyle geliyordu ki, gölün bir çar- | — şaf gibi sakin duran sathı da dalgalanmıştı. Fakat acaba aldan- — mışlar mıydi? Şimdi ne gemide bir — sarsıntı, ne de gölün suyunda bir dalga vardı. Her şey eskisi gi- - biydi. Ş Bununla beraber mutlaka ge- k mide, esrarengiz bir hâdise cereyan | — etmişti. Fakat acaba bu hâdise- | — min mabiyeti neidi, ne olabilirdi? Viyar: — Zamederim ki, bizim sa- bık arkadaşlarımız dikenli çalılık- — tan kurtulmıya muvaffak - olmuş- lardır, şimdi gemide bizi bek- — hemektedirler. — Makar arkadaşının tahminine iştirak etmedi. — Hayır, zannetmem, dedi. Bu başka bir şeydir. Bilmiyorum amma belki yerlilerin bir tuzağı karşısında bulunuyoruz. Sapsarı kesilmişti, hakkı da vardı. — Filhakika Cekinin sa- İon merdiveninin üzerinde iken bir kuyuya düser gibi ortadan kaybolması kadar düşündürüncü ve merak verici bir hâdise tasav- nup Denizlerinde Bir Seyahat Macerası Altın Peşinde.. Muharriri Stakpool —T70— vur edilemezdi, hele biraz evvel işitilen o canhıraş sesin ölünciye kadar unutulması mümkün de- ğildi. Makar birdenbire arkadaşına dönerek ; — Çabuk, dedi, gidip tüfeği getiriniz. Ben burada beklerim! Viyar yorgunluğuna rağmen koşar adımla ağaçların arasında nazardan kayboldu, bacaklarının bütün kuvvetile koşuyordu. D Arkası var) ;İ—ind;';t;zn;ld Mecusi - Müslü - .- . man Münafereti Bombay 26 — Zuhür eden bir hâdise, zaten karışık olan vazi- yeti büsbütün fenalaştırmıştır, Son zamanlarda, umumi bah- çede bir kabir meydana çıkmış- tır. Bu kabrin kendilerine ait bir evliyayanın olduğu gerek Mecu- siler ve gerek Müslümanlar tara- fından iddia edilmiştir. Bunua üzerine hükümet, yine bu bahçe- den Mecusilerin iki putunu - kal- dırtmıştır.. Bu — hâdise, birçok karğaşalıklar tevlit etmiş, sonra sükünet avdet eylemiş ve bir gece, Mecusiler bahçeye girerek bu kabri verinden kaldırmış ve onun yerine hükümetin kaldırttığı timsalleri koymuşlardır. Hükümet, Müslümanların gale- yanından çekinerek tekrar kabri yerine kaldırtmıştı. Bu defa Me- cusiler heyecana gelmiş, bu hare- keti dinlerine bir taarruz addet- miş ve — valinin Müslümanları himaye ettiği iddiasile nümayiş- lere başlamışlardır. Polis Müdürü bu şayiaları tekzip etmiştir. Sofyada Musevi Aleyhtarlığı Sofya, 26 — Bir şoförü ök dürmek ve musevileri hapis ve tevkif etimekle maznun, Musevi aleyhtarı teşkilâtı âzasından Kal- pakçiyef aleyhine açılan ” davaya başlanmıştır. Teşkilât âzaları maz- | nunları himaye etmekte, hasım tarafının avukatları mahkemeye çıktıkları takdirde ölümle tehdit | edilmektedirler. Mahkeme civarı, zabıta tara- | fından dikkatle muhafaza edil- | mektedir. Z Emir Faysal Varşuvada Varşova,26 — Emir Eaysal, Varşovaya gelmiştir. Emir Hicaz- Varşova siyasi mümessilliği ihtası işile meşgul olacaktır. Viyanada Bir Caninin Muhakemesi Viyana 26 — Şimdiye kadar birçok — demiryolu — suikastleri tertip eden ve ezcülme Maca- | ristan ekspresini berhava eden Matuşkonun muhakemesine bir- çok Alman, Avusturyalı ve A man — ruühiyat — mütehassıslarının huzurile 15 haziranda başlıya- caktır. Fransada Bir Komünist Meb'us Mevkuf! Sen Nazer, - 29 nisan- daki intihabat 'lesinde ir- ticalen bir nut— piyen komo- nist meb'us Gatiye çantasını br- rakarak — birdenbire Meb'usuu çantasında Milliyeye ait şayani dikkat istih- barat vesikaları bulunmuştur. Adliye, hali firarda bulunan ihtiyatsız komünist meb'us hak- kında tevkif müzekkeresi kes- miştir, firari bulunamamıştır. Komünistlerin Tahrikâtı Hamborg, 26 — Binlerce ko- münist bir nümayiş yapmıştır. Kargaşalıklar olmuş, mağazalar yağma edilmiş, birçok komünist- ler tevkif edilmişti Veba Tedbirleri Kanarya Adalarında Veba vak'aları tekerrür eylemekte oldu- ğundan mezkür Adalar muvari- datına karşı muayenei — tibbiye tedbiri konmuştur, Beşiktaş İkinci Hukuk Hâkimli- ğinden: 19 mayıs 932 tarihinde ilân edildiği veçbile müteveffa Abdülha- mit karısı Fatfa Hanımın terekesine ait “Saruy eşyağının” “Kuruçüşmada Ortaköy caddes'nde 132, İti aa ralı köşkte açık arttırma suretile yatışa cuma günlerinden maada her Tn saat 13 te devam' olunmaktadır. Ferkesi alâkadar edecek derecede çadide ve nefis parçaları havi olan bu eşyadan satın almak istiyenlerin cumadan maada hergün saat 13 te nezkür köşkte hazır bulunmaları tüzümu ilân olunur, İstanbul Sekizinci İcra Da- resinden: Bir borçtan dolayı baraya çevrilmesine karar - verilen bir Ajur Makinesi, bir işleme ma- kinesi beş yün bluz, elli çift ço- rap beş kilo ibrişimin furuhtu ta- karrür eden 30 Mayıs Pazartesi günü saat 12 den 73e kadar Beyoğlunda —Avrupa Pasajında 9 numaralı dükkânda furuht edi- leceğinden talip olanların mahalli mezkür Memuriyete — müracaat edilmesi ilân olunur. fahıkikat Hâkimliğinden : AÂdem kızı Fatn K diği halde mahkömeye göl- 4 Olduğundan — bittalep — zıyabun icrayı tahkikat ve gıyap kararının tebliği zımnında tahkikkatın — 12-6-082 pazar saat ona talik edilmiştir. Hukuk usülü müuhakemeleri kanununun — 898, 400 ve 1âlinei maddeleri mucibince tebliğ makamına kaim olmak Üzöre ilâa olunur. mnî Sandığı Müzayedesi Muhammen İkraz Merhunatın cins ve nev'ile kıymeti No. mevki ve müştemilâtı 812 — 128 Üsküdarda Selmanağa mahallesinde atik Vapur iskelesi cedit Karacaahmet caddesinde atik 65 cedit 1 numaralı bir dükkânın nısıf hissesi. Fatma Hadiye ve Ayşe Hayriye H. lar Üsküdarda Selimiye mahallesinde Hamam S. eski 14 yeni 40 No. h bir hanenin tamamı. — Makbule H, Fatihte Manisalı Mebmetpaşa mehallesinde atik Sarraf cedit Bakkal sokağında eski 5 yeni 3 numaralı bir hanenin tamamı. — Ferdane H. ile Bekir, Kemal, Ziya Beyler 3003 Üsküdarda Selmanağa mahallesinde Mahkeme arkası sokağında atik 19,21,21 Mü, 23 cedit 15,17,19.21 numaralı tahtında üç bap dükkânı müştemil bir hanenin tamamı. Zeliha Zehra, Hatice Pakize, Hacer Mürüvvet H. larla İsmail Hakkı ve Ahmet Şükrü B.ler 4904 Büyükadada Yalı mahallesinde Berberoğlu ve Balıkpazarı sokağında cedit 9,66 No. lı üstünde bir odayı havi bir dükkânın tamamı. Sadullah B. 5846 Nışantaşında Meşrutiyet mahalleeinde Hacıman- sur sokağında eski 4 yeni 46 numaralı bir dükkânın tamamı. 6285 Mollazeyrekte Mollazeyrek mahallesinde Zey- rekbaşı sokağında atik 10 cedit 12,14 numa- ralı bir hanenin tamamı. Fatma Seruha H. 6500 Üsküdarda Selimiye mahallesinde Selimiye caddesinde atik 52 cedit 58,60 numaralı bir hanenin tamamı 6787T Süleymaniyede Şemsettin Mollagürani mahalle- sinde Camiişerif sokağında eski 1,3 yeni 5,7 numaralı maa arsa bir hanenin tamamı. Üsküdarda Tavaşhasanağa mahallesinde Kara- caahmet caddesinde atik 135 cedit 411 No.lı bir hanenian tamamı. Ayşe, Handan, Emine H, lar Erenköyünde Göztepe mahallesinde eski Göz- tepe yeni Merdivenköy sokağında eski 1 -3 yeni 35-35-36-35-2 nmumaralı iki yüz üç arşın arsa üzerinde üç kattan ibaret olup birinci katta haricen camakânlı bir antre ile içeri girildikte içiçe camekânla bölünmüş bir antre üç oda bir helâ bir kiler ( bu kiler mutfak olarak kullanılmaktadır. ) Ikinci ve üçüncü kat- lar üçer oda ikişer küçük sofa birer helâdan ibarettir. Birinci ve ikinci katların tavanları karton pıyırlı üçüncü kat yağlı boyalı birinci ve üçüncü katlarda üçer balkon mukabil cihette diğer bir antresi vardır. Dört havuz dört kuyu ( birinci - tulumbalıdır. ) Ve otuz altı dönüm bin beş yüz doksan bir arşın araziyi havi bir köşkün tamamı. Fatma Fahire H. ve Tahsin Paşa Şehzadebaşında — Eminuurettin — mahallesinde Mahmut Ef. mektebi sokağında atik 11 cedit 25 numaralı maabahçe bir hanenin tamamı. — Zeliha H. 9796 Üsküdarda Hacehesnahatun mahallesinde Bü- yükyokuş sokağında eski 10 Mü. yeni 16 No. lı bir hanenin tamamı. Saadet H. ve Vasfı Ef. tarafın- dan vekili Mehmet Ef. 9838 Karagümrükte Tabeğazade mahallesinde yoni- çeşme sokağında eski 31 mü. yeni 109- 1 nu- maralı maabahçe bir hanenin tamamı. Ahmet Ef. 9927 Üsküdarda Tavşanhasanağı mahallesinde eski Bakkal yeni Balcıyokuşu sokağında eski 33 yeni 19 numaralı bir kanenin tamamı. 9928 Üsküdarda Tavaşhasanağa mahallesinde Bali- çavuş mesçidi sokağında atik 31 cedit 17 No.lı bir kanenin tamamı. 4175 Kesmekayada Hamamimuhiddin mahallesinde Kesmekaya caddesinde atik 18,18 Mü. cedit 32,30 numaralı maadükkân bir hanenin tamamı. Mehmet Hayri ve Ahmet Hilmi Beyler. 4244 Atpazarında Manisali Mehmetpaşa mahallesinde atik yeni han ve saraf cedit Bakkal sokağında atik 2-2 Mü. 12-23-25-2-2 Mi 12-23-25-2-2 Mü. 12-23-25 ve cedit 6-8- 10 numaralı tahtında dükkânı müştemil bir hanenin tamamı. Halil Ef, tarafından vekili Mehmet Ali Ef, Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile Gi gün müddetle satılığa çıkarıldığından ta- lip olanların veya fazla tafsilât almak istiyenlerin Sandık - satış amirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. mlâk Salim Ef, Hacer H. Ahmet B. 7475 8461 9631 Şakir Ef. Şakir Ef. —— Doktor Orfanidis Zührevi ve cilt hastalıkları mütehassısı Beyoğlu, Tokatlıyan karşısı No. 251. Tel. B. O. 3734 <a