July 23, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

July 23, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HArKıN GÖZÜ HALKYR UL AĞI HALKIM DİLİ" “Sene 2 — Nar 716 a. Tanklar Yan işleri telefonu: İstanbul — 20203 — CUMARTESİ — Ve Hücum Arabaları Silâh Tahdidi Komisyonu 3 Rusların Cenevre 22 (Hususi ) — Bu- #ada (o toplanan silâhların tahdi- di konferansı, artık en ehem- miyetli saatleri- ni geçiriyor. Muhtelif devlet- İerin silâh tah- didi o hakkında İleri sürdükleri fikirlerden mülk hem olarak kon- ferans o Umumi Kâtibi ve Çe- koslovakya Hari- siye Nazırı M. Benes tarafından vücude ge tirilen rapor, elyevm vukubulan müzakerelerin sıklet merkezini teşkil etmektedir. M. Benesin raporu umumiyet İtibarile tasvipkâr bir ekseriyet toplamıştır. * Baket, başta Sovyet Rusya olmak (zere, bazı devletler rapor münderecatının, maksadı kâfi derecede temin etmediği mütale- sını israr İle ileriye sürüyorlar. Bununla beraber, bu raporun silâhların tahdidi işinde, dolayısile Süt İşinin Tahdidi Teslihat Komisyonunda bir celse (Köşede : Umum? Kâtip M. Benes) I dünya sulhü yolunda mühim bir merhale olduğu da beyan edik mektedir. ; Nikbin olanlar, komisyonun damla damla da olsa, müsbet bir neticeye doğru yol aldığını bu sahada imza gününün çok yak- laşmiş (bulunduğunu da iddia ediyorlar. Cenevre, 22 (A. A.) — Tah- didi teslihat umumi komisyonu, tanklar hakkındaki karar sureti- nin metnini 6 muhalif reye 4 Devamı 3 üncü sayfada) Halli İçin Esaslı Bir Adım Bazı Müteşebbisler Memlekette Bir “Süt Günü,, İhdasını Düşünüyorla» Bize çok kat'i olarak verilen malümata göre, bazı müteşebbis- ler, şebrimizde ve memleketin bazı mıntakalorında süt mesele- sini esası o şekilde (halletmek maksadile harekete geçmek ta- Savvurundadır. Bu işin başında bulunanların tasavvurları Türkiyede bir “Söt günü,, ihdas etmekten ibarettir. Bu teşebbüs tatbik (mevkiine konulduğu takdirde iyi, temiz ve sıhhi süt temininin kolaylaşacağı ileri sürülmektedir. Bilhassa ç0- cuklara temiz süt temini ve Ço- cuklar arasında süt sarfiyatının, sıhhat kaidelerinin icap ettirdiği mikyasta çoğaltılması için “Süt günü,, ihdasınm elzem olduğu kanaati beslenmektedir. Alâkadarların bize verdikleri Almanyada temiz sütle beslenen gürbüz çocuklar malâmata göre bütün medeni memleketlerde süt meselesinin halli için cemiyetler ve komite- ler mevcuttur. Meselâ Romanyada teşekkül eden Milli süt komitesinin Romanya- dan başka diğer 24 memlekette de adedi milyonlara varan Âzası mevcuttur. Komitenin aza adedi bugün (40 ) milyonu mütecavizdir. Bu teşekkül, temiz ve sıhhi süt temini için ber fırsattan İstifade ederek uğraşmaktadır. Yapılan bir istatistik cetve- line göre bugün (Almanyada yalnız Berlin şehrinde senede 1,333,000 kilo süt sarfedilmek- tedir. Bizde henüz kat'i bir cet- vel olmamakla beraber yevmiye nüfus başına 300 gram süt İsa- bet ettiği tahmin olunmaktadır. Mühim Bir Teklifini Reddetti Bugün 70-23 temmus, yöni Meşrutiyet ınkılâbının yıldö- nümüdür. Meşrutiyetin tesisi, Türk inkılâp torihinde mü- him bir merhale olmak iti- barile şayanı dikkattir. Mil , let, feci bir idareye karşı gözünü ilk defa olarak o gün açmış ve sesini ogün gökselimiztir. Bu münase- etle bugün daire ve miles- seseler tatildir. — — Şimdi Gemlik Sokaklarında Yapayalnız Geziyor Gemlik (Hususi) — Geçen yaz marine 7 laği hicret eden leylekler £ zaman yine sıcak memleketlere gimişlerdi Vakat bunlardan bir tanesi sürü- > 2. hicret etmemiş ve kasaba dahilinde kalırıştır. Şimdi yaz olduğu için bütün leylekler buraya | geldiler. Çok gariptir ki burada kalan leylek tekrar (arkadaşlarına (katılmak istedi, fakat öteki leylekler eski arkadaşlarını kabul etmediler, ona hain nazarile bakarak sürü- den kovdular. Şimdi bu leylek kasaba içinde tek başına kasap dükkânlarının beyi han ör kasapların ver et kırpıntıla- rile Yi liyer. Sürüden kovulan bu leyleğin vaziyeti bene hay» ret uyandırmıştır. — M. Hamallar Talimatnamesi Geçenlerde rimizdeki ha- malların idaresi bir te- limatname tanzim edilmişti Bu talimatname hususi bir komisyona verilmiş, orada tetkik edilerek Belediye Daimi Encümenine gön- derilmiştir. Daimi Encit- menin tasdik muamelesinden sonra talimat- name tatbik mevkiine gi- recektir, Yeni tali- matnameden sonra (hamal işlerinin o pü- rüzsüz bir yo- la gireceği bil. dirilmektedir . » Son Posta 23 Temmuz 1932 > Sulukulenin İdara işleri telefonu İstanbul — 20203 Flati 5 kuruş Tamam 400 Senelik Mazisi Var mm) Bu Kenar Mahallede Ev Adedi 90, — .. . Mevsimine göre sokaklarımızı ince ve tiz “ Hindiba, ebegümeci, mis gibi, levanta, ıhlamur çiçeği, ml maşalar, ateş küreklerim..,, seslerile çınlatanların mahallesin- de, ( Sulukule) deyim, Tamam dört yüz senelik bir mazisi olan Sucuların Zilleri Ötedenberi şehrimizdeki sucu dükkânlarında müşteri çağırmak maksadile daimi surette çalan ziller vardır. kendi bulunan bu gibi sucu dükkünle rındaki zillerden © çok rahatsız © olduklarını ileri sürmüşlerdir. e Fakat sucular, bu zillerin çok hafif sesli olduğunu ve kimseye zarar (o vermediğini söylemekte- dirler. Şikâyette bulunanlar bu vaziyete bir nihayet verilmesini istemişlerdir. Tahmin edildiğine göre keskin ses çıkaran ziller kaldırtılacaktır. Nüfus Miktarı D a 870 tir bu mahallenin evlerinde hâlâ bir ( Çerge ) sad. var, Buradakiler her yerin ve her mevsimin ayrı ayrı güzelliklerin den istifade için daima göçebe bayatı yaşıyan eski dedelerinin gezgin hayatlarını © unutmamış gibiler. Burada 90 ev ve 870 t$ sakini vardır. Bunların hepsi müslümandır. Yalnız 6 ev Rum- dur. Semtin batırlı ihtiyarların dan Hasan Efendi (tarihlerini göyle anlatıyor: “— Dedelerimiz İstanbulun fethinden birkaç sene sonra Ru melinden buraya gelmişler. Fatih Mehmet o vakit İstanbulun iyi i.bir semti olan kuledibinde dede» lerimizin oturmalarına müsaade etmiş, buraları da kendilerine meccanen vermiştir. Fatihin sebil- cisi olup fetih esnasında şehit düşen Abdullah Paşa da İşte şurada yatar, “Biz devletin her türlü vergi lerini seve seve veren, cephelere asker gönderen hâlis muhlis bir Müslüman Türk olduğumuz halde bize Çingenelik isnat edenlere çok canımız sıkılıyor. (Devamı 8 inci sayfada) Asrın Mavi Boncuğu | | birer mavi boncuk vermiş. İdare — Monşer, o, mavi boncuk — Azizim bu adamın öyle çok sevgilisi var ki... Herif hepsine edip gidiyor. değil, çek defteri kullanır.