23 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

! % ’ç | | | !; t * Sayfa Memleket Manzaraları Nazillide Yaz Hayatı Nazilli, (Hususi) — Memleke- timizde bu sene yaz hayatı ok- dukça eğlenceli geçiyor. Sıcak- lar geçen senelere nisbetle pek fazla değil, böyle olmakla bera- ber gündüz kasabanın sıcağından kaçanlar — serinlemek — için kır kahvelerine, kuyu başlarına gi- derler. Kasabanın kuyu hakikaten soğuk ve iyidir. Ateşli günlerde cana can katar. İklimin tevlit ettiği harareti | yazın, bu soğuk kuyu sulari tes- | kin eder ve bu kuyulardan her- gün merkeplerle evlere, kahvele- re su utmı. Her kahvede taze kuyu suyu veya ayran içerken bir taraftan da garson kızların idare ettiği ramofonlar günün en yeni şar- larını çalmıya başlar. Bu çalgı- lar akşama kadar susmaz. Nazillide işsiz kimse hemen yok gibidir. Buna rağmen kasa- bada kırka yakın kahve vardır. Akşam Üzeri dairesinden çı- kan memurlar, işini bitiren balk, en havadar olan sahaya, tiklâl meydanımna, büyük parka gider. Geç vakte kadar buralarda otururlar. Gece, bunlardan başka Halk Fırkası bahçesine gidilir. Orada havuzbaşında, ocağın günleri otomobil ve arabalarla Mendrese kadar bir tenezzüh yapmak âdettir. Mendres nehri üzerinde yeni yapılan güzel ve büyük köprünün uçlarına yakın | sahillerde iki kahve vardır. Bu- rada, su başında keyif erbabı demlenir, birkaç saat neşeli va- g b Akşam serinliğinde de geniş şo- selerden otomobillerle avdet edilir. Park, cuma günleri görülecek bir manzara arzeder. Kanapeler erkenden dolar. Yer bulamıyan- lar, gençler kenardaki okaliptüs ve karabiber ağaçlarının gölgele- diği yollarda kesif bir halde pi- sa ederler. Parkın kanapeleri [:Ikın ihtiyacına kâfi gelmemekte- dir. Havuzun suları da bazan ke- siliyor. Bunların temini zaruridir. Kasabanın spor teşekkülleri arasında bir bando mevcuttur. Be- lediye, hiç olmazsa cuma günleri bu heyetin parkta birkaç saat terennümünü temin etmelidir. Bu #uretle halka iyi bir gün yaşat- mış ve müsiki ihtiyacını tatmin etmiş olacaktır. — R. Öz Vizede Spor Vizeliler Lüleburgazlıları Mağlüp Ettiler Vize (Hususi) — Vize - Lüle- burgaz maçı kalabalık bir meraklı kütlesi karşısında heyecanla sey- redildi. Oyun ikiye karşı sıfırla Vizelilerin galibiyetile neticelendi. Her iki haftayımda da Vize- ller hi toynadılar. Hâkem Müfettiş Abdi B. maçı iyi idare etti, diğer takımın oyuncuları da güzel ve temiz oynadılar. Akşam Lüleburgazlılar şerefine Hafız Ef. bahçesinde güzel bir ziyafet verildi. Burgazlılar Vize- lileri henüz intikam maçına da- vet etmediler. — Â. R. Edirnede Ucuzluk Edirne, (Hususi) — Son gün- lerde ucuzluk — haylı Şimidi buz gibi etin okkası karuştör” Kayirmn <ölkan artmıştır. 30 beş, armut yedi, ayrıca bir. karpuz beş kurüşa - salılıyor. suları | piyanosu | veya klübün sazı dinlenir. Cuma | Temmuz 23 Kuşyemi Ve Buğday Tekirdağlılar Yeni Buğday Kanunu İle Sevinmek Fırsatını Bulacaklar Tekirdağ, (Hususi) — Kuş- | yemi, diyip geç- meyiniz. Bu | mahsul, vilâye- timizin en mü- him bir ihracat maddesidir. Bu havalideki sirat ve iktısadi! ha- reketlerde kuş- yeminin hissesi çok — büyüktür. | Zahire borsası | kayıtlarına göre şehrimizdeki ihra- cat tacirlerinin elinde bugün stok olarak bulunan kuşyeminin mik- tarı on iki bin çuvaldır. Bu sene yağmur vaziyeti uygun geçmediği | için yeni sene istihsalâtı geçen seneden daha azdır. göre bu sene 48 bin çuval kuş- yemi istihsal edilecektir. Şu halde stok mallar da dahil halde bütün mahselün yekünu 60 bin çuval demektir. Tacirler ve diğer alâkadarlar, bu sene bu — miktar — malın — tamamen Tarsusta Su Yolunu |Patlattılar Tarsus (Hususi) — Şehrimiz halkı bir haftadır susuzluk çeki- yor. Bu biçimsiz vaziyetin sebebi bazı kimselerin dinamit ve bom- ba ile bahk avlamalarıdır. Bunlar dinamitle balık tutmak İster- lerken su yolunu patlatmışlardır, Tabil borular patlayınca su kesil- di ve hepimiz susuz kaldık. Fakat belediye, tahrip edilen kısmın tamiri için faaliyete geç- miştir. Bu fena vaziyete sebep olanlar tabil cezalarını bulacak- lardır. Bu sene yağmur azlığın- dan dolayı buğday mahsulümüz ilk tahminlerden eksik çıkmıştır. Halis Alâiyede Biralar İnsanı Fazla Sarhoş Ediyormuş Alâiye (Hususi) — Son gün- lerde burada satılan biraların in- sanı fazla sarboş etliği görülüyor. İşten anlayanlar bu biralarda sar- hoş edici bir madde bulunduğu kanaatini ileri buki buraya uğrayan vapur'arda içilen biralar da ayni fabrikanın mahsulü — olduğu halde onlar sarhoşluk tesiri yapmıyor. Bu vaziyet karşısında iki türlü bira çıkarıldığı gibi bir zehap husule geliyor. Vaziyet bir kere tetkik edilse çok iyi olur. — MA. Bir Pul Meselesi Uşak, (Hususi) — Burada otelciler — misafirlerden, polise verilecek beyannameler için 15 kuruşluk pul parası alıyorlar ve | bunu Defterdarlığın ısrarı üzeri- ne yaptıklarını söylüyorlar. Hal- buki Damga Kanunu bu beyan: nameleri puldan - istisna etmiştir. Tehminlere | ğmeıdeıinden de bahsedeceğim ve olduğu | sörüyorlar. Hal- | Tekirdağına sanilden bir bakış ihraç edilebileceği ümidini besliyorlar. Fakat bu —arada hariç — memleketlerin istihsalini ve rakabet vaziyetlerini de nazarı dikkatten uzak tutmamak lâ- zımdır. Size şu mektubumda buğday köylünün esaslı bir temennisini zikretmeden geçemiyeceğim. Ev- velâ söliyeyim ki Ziraat Bankasına köylüden buğday mubayaa elmek salâhiyetini veren yeni kanun, burada çiftçiler tarafından büyük bir alâka, daha doğrusu sevinç- le karşılanmıştır. Bu kanun, en mühim mahsulü- müz olan buğ- dayın fiatine bir muvazene imkâ- nt bahşetmek is- tidadında bulun- duğuü — için köy- lünün ümidi çok Ayüktür. Fakat asıl temennimiz, Eğer banka bu yoldan yürü- yecek olursa çiftçi tebessüm de- gil, kahkaha atmak fırsatını bile bulacaktır. Köylülerimiz şimdiden piyasaya buğday getirmiye baş- lamışlardır. Eğer banka derhal harekete geçerse çok hayırlı bir iş yapmış olacak ve buğdayı bugünkü düşkün vaziyetten şüp- | hesiz kurtaracaktır. Ziraat bankasının süratle hare- kete geçmesi ve piyasaya musal - lat olan tefeci tufeylilerin at oynatmasına meydan vermemesidir | Mal_atyamq Belediye Parkı 'Temiz, Neş'eli Ve Eğlen- celi Bir Aile Yuvasıdır © Malatya parkında istirahat demleri Malatya ( Hususi ) — Havalar çok sıcak gidiyor. Fakat bereket versin Belediye parkı hem eğlen- ce ve hem de serinlik ihtiyacımı- zı tatmin ediyor. Sabık Vali Nevzat Bey zamanında vücuda getirilen Belediye parkı zarif ve Çok — işlek olan — istasyon yolu Üüzerindeki bu park gü- nün her saatinde istirahat ve güzel hava almak - için gelenlerle Manisada Ziraat Bankasının Yerli |Bir Bağ; Meselesinden Kanlı Mallar Faaliyeti Manisa ( Hususi ) — Şehrimiz Ziraat Bankasının yerli malların sürümü etrafında, kendi faaliyetine taallük eden cephede gösterdiği gayret müsmir neticeler vermek- tedir. Banka, Adana mensucat fabrikasının dokuduğu kumaşlara burada hayli müşleri temin et- miştir. Bu kumaşlardan bir takım elbise, terzi parasile birlikte altı liraya çıktığı için çok reğbet görmektedir. — Diğer — taraftan banka, bağcılara tente temini hususünda da kolaylık göstermek- tedir. Bu sebeple birçok talepler karşısında kalmıştır. doludur. Parkın içerisindeki güzel çiçekler ve yeşil ağaçlar insanın içine ferahlık verir. Malatyalılar bu güzel bahçeyi bir aile yuvası haline getirmişlerdir. Ortasındaki — fislayeli —havuz, manzarasının letafetini bir kat daha arttırıyor. Gençler burada temiz ve eğlenceli bir hayat ge- | çirirler. Malatyalılar şirin köşesini çok sevdikleri için randevularını ekseriyetle burada verirler. —ALİ. Kays_erîd'e Bir Cinayet İşlendi Kayseri (Hususi) — Şehrimizde bir bağ yüzünden kanlı bir hâ- | dise gdu. Camiikebir müezzini Mehmet Ef. kızkardeşinia bağın- dan bir arşın kadarımı kendi ba- ğına katmış, bunu işiten kızkardeşi- nin oğlu gelmiş ve Mehmet EF. ile dil kavgası yapmıştır. Yeğenin- den ağır sözler işittiği iddia olu- nan Dfehrnet EF. hiddetle taban- casını çıkarıp Üç kurşun sıkmış- tır. Çıkan kurşunlardan genç | çocuk ağır surette yaralanmıştır. | Mehmet Ef. yakalanmıştır. Ye- | ğgeni de hastahanededir. şehrin bu | | ——— —a (Gönül v . » » Çtee Eğlendirici Şiir Nurullah Ata Eski şairlerimiz arasıra Acem- ce şiirler de yazarlarmış. Bugün- kü muharrirlerimiz içinde Hafız'ın | diline de iltifat eden zannederim Abdullah Djevdet (kendi isminin böyle yazılmasını — istiyor) Bey kaldı; fakat şimdi de türkçe ile beraber fransızca da yazan muharrirlerimiz — yetişiyor: Yine Abdullah Djevdet Bey, İzzet Me- lih Bey, Nahit Sırrı Bey... Ebu- bekir Hazım Beyin “ Les fleurs dögönerdes , sini “ Kar çiçek- leri , nden (1) evvel çıkardığı düşünülünce ona * Bazan Fransızca da yazan bir Türk şairi ,, değil, “ Arasıra Türkçe de yazan bir Fransız şairi, demek daha münasip olur. Zaten kendisi de Türkçe şiire yeni başladığımı — itiraf ediyor “Bir hevesten doğdular ömrüm | sona ererken; | — En büyüğü basmadı ild buçuk yaşına.., Böyle bazan bizim dilimizi de hatırlıyan şaire teşekkür etmek, * *“aman ne güzel söylüyorsunuz!,, diye kendisini teşvik etmek eb bette akla ilk gelen şeydir. Fa- | kat kitabında bu teşekkür ve teşvik hevesini bir parça olsun haklı gösterecek mısralar bulmak pek zor. Hem Ebubekir Hâzım Bey gir yazmanın içinden gelen bir ihtiyaç olmadığım da itiraf edi- | yor: “Gezinirken odamda, yapa- | yım, dedim, bâri, - Bir manzur mecik Âşık Ömer, ya Keremvâri, - Hem eğlenirim, hem da ba- şım — dinlenir biraz - Bazan at bulunur da, derler, meydan bulunmaz. — Yorgun beynimi tıktım, çıksın diye bir mevzu; — hı, hiç, kupkuru sünger- çıkar mı su? , | Bu mısralarda yalmız wevzu | kıtlığmdan — şikâyet — değil, şb irle de bir istihfaf hali var. Ebubekir —Hazım — Bey edebiyatı, — şiiri ancak — vakit geçirmiye yarıyan bir şey telâkki ediyor. Bu fikirde olanlar var; onları başka türlü düşünmiye da- vet edecek değiliz. Fakat şiiri yazmıya, o şiirleri meşre, yani bizi do onları okumıya davete kalktıkları için kendilerine şunu sormuya hakkımız vardır : “Vahi bir meşguliyet sandığı- niz şeyle uğraşmamızı niçin isti- yorsunuz? Yoksa bunların sizin | gibi büyükler için bir oyuncak, fakat karileriniz. için ciddi bir şey olması lâzimgeldiğine mi kanisiniz? — Böyle —ise daha söze — girişirken — karşımızdakini kendinizden — küçük — görüyor, | yani ona hakaret ediyorsunuz. O halde kitabımızın onun tarafından okunmasını ne hakla bekliyorsu- nuz? Razmı olan, yani sizin kendi- sine faikiyetinizi esasen kabul edenler okusun derseniz o zaman da bir tezada düşersiniz: Kendi- nizden küçük gördüğünüz ve bu küçüklüğü kendileri de kabul edenlere karşı maharet ibrazma, yani onlardan takdir beklemiye kalkıyorsunuz ! ,, Şüphesiz ki Ebubekir Hazım Bey şiiri istihfaf, kariime hakaret gibi şeyler — düşünmemiştir. O mısraları, kendi söylediği gibi sırf gönül eğlendirmek iİçin yaz- mıştır. Kariin de gönlünü eğlen dirmek istiyor. Fakat bu, şiiri inkâr eden bir ziliniyettir. ve bu zihniyetin sahibi şair olamaz. () 3 ellt, 40 kuruğ.