10 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

»al Öi Bu iş için — intihap — edi- len mevzi çok münasipti. Sahil hattı çalılıklarla örtülü, geçmesi muhal 150 ayak uzunluğunda bir şeydi. Fakat bu sahilde sel- »lerden hâsıl olmuş vardı. Buralardan tepelere çık- mak çok kolaydı. Gemilerde burada sahile yakın mesafeye kadar sokulabilirlerdi. Bunlar ev- velce bilinmiyordu. Fakat en iyisi Türkler buraları müdafaa için biçbir tertibat almamışlardı. Bu- raya en yakın Türk kuvveti bir k mil cenupta iki piyade müfreze- © sinden ibaretti. Ö gün öğleden — “gonra geç vakit faaliyete geçen bu iki müfrezeden maada, buraya — şçen yakın olarak Saritepede 2 inci — we 26 ci alaylara mensup bir *müfreze ve beş mil mesafede Sarafim çiftliğinde bulunan 25 inci alayı bulunuyordu. Birinci ve 26 1ıncı alay Si- hirlitepe ile Sarıtepe — arasında tevzi edilmişti. Fakat bu tarafa asker ihraç edilir. korkusu ile, bu kitaat 25 ve 26 ancı Nisan muharebelerine — iştirak edeme- mişlerdi. Bu beklenmiyen faydalara rağ- men Y sahiline asker ihracı, Geli- boluya asker çıkarılmasından doğan raya hiçbir. mukavemetsiz 2000 Yasker çıkarılmıştır. Burada on bir saat kadar düşman tarafından iz'aç edilmeksizin kalmışlardır. — Bu müddet zarfında Abibabanın — genubunda Türk — kuvvetlerine müsavi kuvvette idiler. Fakat bütüan gün hiçbir. muvaffakıyet teminine — çalışılmadı. — Akçam, Türklerin bir hücumu reddedil- di. Fakat ertesi gün bu toşeb- büsten vazgeçildi. ve düşman ricat balinde iken buradaki ef- rat tekrar — gemilere — alındı Askerlerin gemilere - bindirilmsi de, ihraç ameliyesi gibi hiçbir tehlikeye maruz kalmaksızın ya- pildi. Y sahiline çıkmak üzere tah- sis edilen askerler harp için ha- zırlanmış taze kuvvetlerdi. Bu kıtaat, umumi karargâhça 29 uncu fırkanın tesettür kuvvetleri addediliyordu. 14 nisanda umumi karargâhın verdiği emir mucibince Ceneral Harenin tesettür. kuv- vetlerinin emrine vermişlerdi. Er- tesi gün 29 uncu fırkaya ait emirnamede de bu karar tekrar edildi. Fakat 21 nisanda fırka karargâhında aktedilen bir iç- e— racaatları. d e iki döz yer | en büyük facialardan biridir. Bu- | İngiltere Hükümeti tarafından Gazi Niz. ne hediy. >dilen eserin tercümesi Yazan: Ceneral Oglander timada, W sahiline çıkacak olan Ceneral Harenin bu kuvvetlere | kumanda etmesinin mümkün ol- | mıyacağı anlaşıldı. Onun mes'uli- yeti X.W.V sasillerine hasredil- | di ve Y,li sahilleri — doğrudan | doğruya fırka karargâhinın em- rine verildi. Umumi karargâhın neşrettiği ilk emirnamede Y sahiline evve'â B. M. K. İ. taburunun çıkacağı emredilmişti. Fakat fırka ka- | rargâhındaki konferansta Ceneral Matu bu kararın değişmesini is- tedi. İşih deniz tarafından ihraç | kısmına bakana Keysde bu fik- | ri tasvip — etti, — binaenaleyh evvelâ İskoç sahil kıt'alarının çe karılması, bunların ihracını ko- laylaştırmak için de efradın bir gün evvelinden harp gemilerine alınması tekarrür etti. 24 nisan akşamı İskoç kıtaatı ile Cenubi Gal bölükleri Ame- | thyst ve Sapphire kruvazörlerine | nakledildiler ve biraz sonra bu | iki gemi, refakatlerinde Plymouth | kıtaatını hâmil bulunan N2 nak- | liye gemisi ve sekiz balıkçı tara- ma gemisi olduğu halde Y sahi- linin dört mil garbinde bahri bir randevuya müteveccihen Mon- drostan hareket ettiler. Burada, karaya çıkma ameli- yesine yardım edecek olan Dub- lin kruvazörü ve Goliath zırhlısile buluştular. Jeneral Hunter — Veston'un Kolonel — Mattheus'e verdiği emre nazaran yapılacak ilk iş, karaya çıkar çıkmaz dahile doğru biraz — ilerliyerek — yeri — tesbit edilmiş- olduğu zannedilen bir Türk topunu — zaptetmek — ve Türk ihtiyat kuvvetlerini ken- di üzerine celbederek Helles va Günler Ge;i;_oı;,if:'aka; Muvaffakıyet D Temiini İçin Uğrşşılıyordu | tahkikat Seddülbahirden gelebilecek takvi- ye kıtaatına mâni olmaktı. Bun- | Mattheus | çıkacak — kıtaat | dan maada Kolonel x de karaya ile de rabıta tesis edecek ve ayni gün, biraz sonra tesetlür kıtaa- tının kısmı küllisi kendi hizasına geldiği zaman, Aşıbaba - sırtına doğru yapılacak ileri hareketine iştirak edecekti.. Halbuki cenuptan vaki olacak olan bu ileri hareketi tahakkuk etmediği takdirde Kolonel Matt- heus'un hattı hareketi hakkında | hiçbir talimat yoktu ve anlaşılan | bu cihbet ve ihlimal — teemimül bile edilmemişti. ( Arkası var ) Elstanbul Evkaf Müdüriyeti nânlarıi | Satılık Hane Ve Arsalar Esas Mevkiüi ve Nevi Teminat 318 Gengelköy Kuleli caddesi atik 6 cedit SI ve BI-I numaralı kayıkhanesi olan harap hane, 7.50 453 Büyükada Ayanikola 180 ada 7 parsel No. 49 m. m. denizden dolma arsa. 5 454 Kocamustafapaşa mahallesinde Hekimoğlu Alipaşa caddesinde A. 240 C. 266 numaralı 55 m. muh- terik karakolhane ankazını havi ersa, 3 455 Beylerbeyi Bostancıbaşı mahallesi Kalaycı sokak 5 No, 148 m. arsa. 4 459 Arnavutköy Çeşme ve Yahudi sokaklarında a. 13 €. 21 No. 152 m. arsa 15 Balâda yazılı emlâk bilmüzayede peşin bedelle satılacağından taliplerin 27.8.032 Cumartesi günü saat on altıda Şubemize mü- SON POSTA Ağustos 10 İ ÇANAKKALE Çok Basit Bir Adres: “İstanbul, Mis Türk, Şehrimize Yüzlerce M ünya Güzeline Verilmek Üzere Geldi e Güzeller Intihap günü hakem heyetinin karşısında (Baş tarafı 1 İnci ınyfada) tekarlo gibi sayfiye şehirlerini dolaşmaları lâzımdır. Bu progrr mm henüz ilk kısmları tatbik edilmektedir. Diğer kısımlarının tatbikı için de daha pek kısa olmiyan bir zamana ihtiyaç vardır. Fakat her- | gün birçok karilerimiz mektup, telgraf ve telefonla matbaamıza | müracaat ederek Dünya güzeli- nin şehrimize avdet tarihini sor- maktadırlar. Biz bu hususta yaptığımız neticesinde — Keriman Hanımın ancak bu ay sonuna doğ ru şehrimize geleceğini öğrendik. - İstikbal Hazırlıkları Fakat şunu da haber verelim ki, Cihan Kıraliçası Keriman H. şeh- rimize döndüğü gün İstanbul büyük tezahürata sahne olacaktır. İstik- bal hazırlıklarile meşgul olmak üzere Loplanan hususi komisyon dün de bazı esaslar tesbit et- miştir. Kraliçemiz karadan gele- cek olursa Şark — Demiryollart İdaresi kendisine en şık ve lüks vagonalarından birini tahsis ede- cektir. Ayrıca hava tarikile gelmek arzu ederse Fransadan şark seferleri yapan bir Tayyare Şirketi son sistem tayyarelerinden birini gü- zelimizin emrine verecektir. Dedikodu Ve ı Güzelimiz Keriman Hanımın dünya güzeli intihap edilmesi Üze- rine hakem heyetinin haksız yap- tığı şeklinde birçok dedikodular çıktığını haber vermiştik. Dün Belçikadan şehrimize gelen ve Dünya Güzelliği intihabını ya- kından takip eden genç bir hanım iddiaları tamamen reddet- miş ve şunları söylemiştir: “*— Ne haksızlığı ? Dedikodu işittk amma, bizim güözelimiz için değil. Meselâ Alman güzeli hakkında. — Keriman — Hanımın bu şerefe en liyakatli güzel olduğunu söylemekte bütün gö- rüştüklerimiz müttefikti. — Hattâ yöz ve endam güzelliğinden başka, ahlâki ve ailevi vaziyetini de diğerlerile — mukayese - etmeleri göğsümüzü —büsbütün — kabartı- yordu. Müsabaka münasebetile ağız- dan ağıza söylenen birkaç fıkrayı bakın hulâsa edeyim: Alman güzeli: Zaten birinci- liği bana vermiyeceklerini pekâlâ biliyordum, fakat Türklerin ka- Danlimarka Güzeli zandığına dehşetli memnun « dum,, demiş. Sitemlil Sözler Kolombiya güzeli de, Türk hakemine: “Sizin gibi bir gayretli hakemim olsaydı -ben de kaza- nırdım,, diye sitem etmiş. Fransız güzeli pek sinirlen- miş: “ Hiddetimden bayrağımı yırtacağım,, demiş. İspanyol güzeli de güya ba- basının kulağına iğilip: “Şimdi spanya Cümhuriyetine ne yüzle ayak basacağız?,, diye fısıldamış. Türk Bayrağı Ve nihayet bizim güzelimiz Keriman Halis Hanım da ken- disine halka — görünmesi — için balkona çıkması teklif edilince: *“Balkona Türk bayrağı çekilme- den bir adım atamam,, demiş ve bayrak çekilir çekilmez bal- kona çıkarak halkın coşkun teza- hürlerini karşılamış. Brükselliler Düdya Güzelini ılrüf alkışlamak için dönüşte de şehirlerine uğramalarinı çok is- tediler. Dünya Güzelinin kendi millt bayrağına olan merbutiyetini fıriııl: sevinci ı:ıı.ıııdı dahi b;'-y- le asabiyetle izhar etmesi o kadar hoşa gitti ki, Palas oteli balko- nunda günlerce Türk bayrağı dalgalandı. Belki Türk güzeli geliverir, diye, gelirse memnun olsun diye... ,, Bursa Belediyesinin Tebriki Bursa 9 — Bursa Belediya: Reisi Muhiddin Bey Dünya Gü- zellik K;rhıli::ğm Hanıma g rmiştir : t"d(!.'ilııı nazarında Türk gü-. | zolliğini isbat eden Korimana Bursa namına en har tebriklerimi takdim ile şerefyabım. ,, Hediyeler Dünya güzeli şehrimize ge- diği gün kendisine takdim edil- mek — üzere birçok hediyeler hazırlanmıştır. — Muhtelif — zevat ve müesseseler tarafından hazırla- nan bu hediyeler arasında çok kıymetli ve nadide eşyalar vardır. kumaşlar, altın saatler, mücevherler bu meyandadır. Türkiye İtalya Dostluğu Roma 9 (A.A.) — Giornale D'talya gazetesi “İtalya ve Tür- kiye,, başlığı altında — neşret- tiği makalede Rodos Anadoluya — karşı bir — üssük hareke — olarak kullanacağına dair Eko dö Pari gazeteşinin Rodos mektuplarını ve Londra misakına atfen Fransanın Cenubl Anadolunun — kıymetlendirilmesi hususunda İtalyanın Türkiye ile anlaşmasında hiçbir mahzur gör- miyeceğine dair Tan gazetesinin yazılarımı muvzubahs ederek di- yor kiş —| “Türkiye ile İtalya arasında mevcut münasebatta müşkülât ve karışıklıklar çıkarmak - teşebbü- sünden mülhem siyasi manevralar ve telmihler karşisında bulunu- yoruz. Bu teşebbüs beyhudedir. İtalya ile Türkiye bundan sonra bu gibi Fransız tezahürle- rini tam bir sükünetle karşılaya- bilirler. Gazinin münevver va ihyakâr eserile tamamen yeni- leşen Türkiye, millt duygusuyla müftehir - silâhlariyle — ve intizamile kuvvetlidir. ,,