11 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALIKIN GÖZÜ HALKINGKULAĞI HAFRINRİLİ ıu3—Nı'!35 Yam uıı telefenui Son Posta İstanbal — 20203 — PERŞEMBE — Türk Erkekleri Kadınlardan Daha Fazla Güzeldir Sözüme ne İnanınız: Güzellik Türk Er- keğine Bır Tılsım Gıbı Nasıp Olmuş' Ankırı, 10 (Hususi) — kara trenine bineceğim ıkıııı Kerim B. ismindeki arkadaşım bauna Haydarpaşada genç ve gü- zel bir kadın takdim etmişti: Matmazel — Masela — d'Arle... İtalyan, İsviçre, Holanda. Cenubi Amerika ve Mısır gazetelerinin muhabiri... Bu meslekdaşın elini büyük bir hararetle sıktım. O da mem- nun ve mütebessimdi. Güldü, mevzun vücudu ile şöyle bir sa> hındı ve dedi ki: — Bu yol arkadaşının gözleri fena parlıyor.. tehlikeli bir genç adam olmasın!. Gülüştük. Kerim beni tezkiye ettikten Sonra şuradan buz-dan konuşmıya başladık.. Matmazel — Marcela - <' Arle muhtelif milletlere mensup c" iki gazetenin muhabiri bulunuyerdu ve be şaltı lisanı birden konuşu- yordu. Kendisi maruf bir koimedi muharriri idi, Tren horaket cdip Haydarpaşayı arkada birakır birak-« maz, Matmazel kompartımana boylu buyunca uzandı. Çantasını açtı. Bana — Mısırda çıkardığl resimleri gösterdi. Haval mevzulardan bahsetik- ten sonra — mükâlemeyi — ciddi mevzulara — intikal ettirmek istedim. Kadın gazeteci birdenbi- re kahkahayı basıverdir —Ben dedi hiç siyasetle meşgul değilim.. Gezdiğim yer- lerin içtimat ve bedil taraflarını tetkik ediyorum. Bu cevap kafamı kamçılamıya kâfi geldi, Gözlerim gayriühtiyar! matmazelin — mevzun — bacakla- rile, minyon ayaklarına ilişti. Son Posta da açtığımız “ en güzel kadın ayağı, anketini mev- zubahs ettim. En güzel kadın ayaklarının — Türk — kadınlarında olduğunu söyledim.. — Hayır!. Dedi. — Poki hangi millettedir ? Dedim. Uzun eteklerini sıyırdi ve ba- cağını uzattı: — İşte bendedir! Dedi. gü- lüştük.. Kadın gazeteci bizim Türk kadınlarını güzel bulmuyordu. Yalnız kadınlarımızın siyah gözle- rinin sihir ve füsununa meftundu. Haremin ve kapalı bir tarzda yaşamanın vücut güzelliği üzerin- de yaptığı menfi tesirden bah- setli vet — Türk kadınları çok şişman oluyor. Vücutlarını ihmal ediyor- lar.Yalnız yüz ve göz güzelli- ği kalıyor. Fakat yeni yetişen nesil çok güzel,, Hele bir iki nesil değiştikten sonra Türk kadınları sade kafa değil, vücudun tarzı teşekkülü itibarile de Avruapai- leşecektir. Türk erkeklerini ka- ( Devami Gincı sayfada ) Dünya güzeli kuvalförde ( Bizzat Avrupadan göndermiştir. ) ganaaarer ee ürEcEREKARALAR LA AA ae aeleesenlı Türk erkeklerinin güzelliğine hayran olan maruf muharrirlerden Matmazel Marsella ıl' Aı'lı “Sevgılı Annecıgım, Oyle Heyecan Geçirdim Ki...,, “Sırp Güzeli Çılgınca Alkışlandığı Zaman Kalbim Şiddetle Çarpıyordu.., Şehrimize sön gelen İngılun gazeteleri Türk güzeli Keriman Hanımın dünya güzelliğini ka- zanması etrafında şayanı dikkat neşriyatı ihtiva etmektedir. Bilhassa bütün dünya üzerin- de tamam Üç milyon satan ve dünya matbuatı arasında satış rekorunu kıran “Pipıl,, ismindeki İngiliz gazetesi hararetli yazılar yazmaktadır. Bu gazete Keriman Hanımın (Devamı G incı sayfada) 11 Ağustos 1932 | İdare işleci telefenu İstanbul — 20203 FWShrıı En Kazançlı Meslek Hangisidir? Gençlere San'atkâr Ol- malarını Tavsiye Ederim Evvelce Otdvm;l;ilcinlmak Şiir Söylemek Kadar Faydasız Sayılırdı Hayatın günden güne şekil değiştiren güçlükleri karşısında | meslek intihabı, şaşırtıcı, yorucu bir iş oluyor. Hem kazançlı, hem de memleket ihtiyacına uygun bir meslek intihap etmek bugün çok müşküldür. İşte biz, lise tahsilini yeni bitiren gençleri en ziyade dü- şündüren bu kördüğümü hallet- mek — maksadile — mesleklerinde muvalfak olmuş şahsiyetlerin fikir ve tavsiyelerini topladık. Bunları neşretmiye başladık. Bugün doktor Mazhar Osman Beyin —mütalealarını — yazıyoruz. Mazhar Osman Bey meslek me- selesinde ilk olarak şu esasları | tebarüz ettirdi: Doktor Mazhar Osman Bey *— Hayatta her mesleğe lü- | meslektir. Diğer taraftan kurunu zum vardır. Lâkin, zamana göre ulâ ve kurunu vustaya hâkim 1Ş görecek meslekler - değişir. olan ilâhiyat mesleği günden gü- betten düşmektedir. Bina- Meselâ: Asrımızda sporculuk, si- yeş ınığh bitin, hatta l nemacılık, pek muteber birer aT b PU a) İzmirde Garip Ve İşitil- memiş Bir Hâdise Oldu Bir Eşek Yavrusu Anasını Boğdu BAA İzmir, 11 (Hususi) — Şehrimizde, ;ııııdıyo kadar görülmemiş ve işitilmemiş çok garip ve çok şayanı hayret bir hâdise oldu. Bu garip hâdise şehrimizde İkinci Karantine mahallesinde geçmiştir. Tahkika- tıma göre, bir merkep yavrusu evvelki akşam anasile boğuşmuş, uzun bir mücadeleden sonra bu (sıpa) kendisini doğuran anasının boğazını ön ayaklarile sıkmak suretile onu boğup öldürmilştür. Mahallede oturanların söylediklerine nazaran, bu merkep yavrusu anası tarafından ihmal edilmiş ve hiç ihtimam görmemiştir. İşin asıl garip tarafı ana ile yavru arasında bir müddettenberi dargin- lık başgöstermiştir. Bu sebeple yavru eşek anasının yanıma sokul- maz olmuştur. Yavru eşek geceleri anasından ayrı - olarak ahırın bir köşesinde büzülüp yatarmış. — Adnan I Pahalılık Karşısında Müşteri Zekâsı ! — Bu yumurtalar kaça? — Sağlamları üçe, kırıkları iki kuruşa ! — Öyle ize bana şuradan iki düzüne kır da verl..