12 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HARKIN ÖĞÜ HACKİINSKUL AĞ HÖZKM.DİLE ; Sene 3 — -Nî'!_)öl Kim Son Pos Yaz işleri telofonu: İstanbat — 20203 12 Ağustos 1932 — a aaenaaryeaz Daha Güzel: — CUMA — Kadın Mı, Erkek Mi? Diyorlar Manasile K Türk güzeli Keriman Halis Hanımın dünya güzelliğini kazan- | ması umumi ve şümullü bir bâ- dise olmak mahiyetini el'an mu- hafaza etmektedir. Şimdi kraliçemiz dünya güzeli unvanile Avrupaniın en — güzel şehirlerinde alkış ve takdir top- larken —en - bellibaşlı — Avrupa gazeteleri de kendisi ve güzelliği hakkında makaleler, tetkik ya- zıları neşrediyorlar. Fakat gü- zelimizin dünya güzelliğini alması münasebetile bir mesele çıktı, Evvelâ gazetecilik âleminde şöh ret kazanmış olan bir İkalyın mat- mazelinin ortaya attığı bir iddi aya göre Türk erkekleri, T” kadınından daha güzeldir. Matmazel Marsella d' Arle ismindeki bu meşhur gazetecinin fikirlerini dün neşretmiştik. — Bu- gün de maruf Türk hanımlarının bu husustaki sözlerini yazıyoruz. Kendisile görüştüğümüz Lüs- yen Abdülhak Hamit Hanım bi ge şunları söyledi: * — Çok yeni bir meseleyi orlaya atıyorsunuz.. Ben Keri- man Halis Hanımı yalnız, ka- dın cinsiyetinin mikyasları içinde — düşündüm. Söylediğiniz mukayeseyi, yani erkek - kadın mukayesesini henüz yapmadım. Bunu biraz düşünmek lâzımdır. Fakat bana öyle geliyor ki, şimdi Hâmit Beyefendinin — söylediği gibi, burada erkek kadından daha fazla güzel — olabilir mi bilmem? “Umumiyetle tabiat erkeği ka- dından daha güzel yaratıyor. ortaya yeni Haber aldığımıza göre, şehri- miz tevkifhanesinde bulunan mev- kuflardan bazıları çok garip bir harekete — tevessül — etmişlerdir. Bunlardan birkaç tanesi serkeş- lik göstererek kendilerine verilen ekmek ve yemekleri yememeğe başlamışlardır. Birkaç gündem- beri başlıyan bu vaziyet evvelâ farkedilmemiş, fakat — mahkünr ların çebrelerinde — hâsıl garabet üzerine mes'ele anlaşıl- Tevkifhane idaresi bu vaziyet karşısında derhal tedbir almış ve hâdiseden adliyo dok- olan mıştır. torluğunu haberdar ctmiştir. Aç- hk grevi demek olan bu harekete tevesslil eden mevkuflar beş ki- şidir. Bunlar hâdise haber alın- dıktan sonra tevkifhane memur- larının bütün ısrarlarına rağmen inat göstermişler ve verilön ye- Umumt olarak — düşünülürse klâsik manası ile ve bediiyat noktai nazarından erkek güzelliği yüksektir. Muhakkaktır ki çok güzel Türk erkek - tipleri vardır. Unutmamak lâzımdır ki, Türk erkeği, Türk — kadınınn babası, kardeşi, şusu ve busudur İstanbul tevkifhanesi mekleri yememişlerdir. Bunun Üüzerine tıbbi çarelerle müdahale etmek mecburiyeti hâ- Soldan: Fransa, Belçika ve İtalya Misleri ve irfanen ona ınuadildir. * Keriman Halis Hanıma ge- lince : Müteaddit defalar ve her- kesten evvel söylediğim gibi, o, Türk ırkının fevkalâde güzel bir örneğidir. » Ayni suali Lüsyen Hanımdan I (Devamı 8 Inci sayfada) eee AM MARREMLEREEMÇEL aa sıl olmuştur. Tevkifhane doktoru Fuat Talât Bey bapishane dok- torlarından birisile bu işe memur edilmiştir. Doktorlar dün açlık grevi yapan bu mevkuflara ilk dafa olarak cebren yemek yedir- mişlerdir. Mevkufların elleri ayak- ları tutulmuş, burunlarından — mi- delerine kadar İâstik borular uzatılmış ve etsuyu ile yumurtalı süt akıtmışlardır. Mevkuflar bu serkeş harekette devam edecek olurlarsa bugün de cebri tegaddi usulile yine et suyu ve başka gidalar akıtılacak- tır. Hatırlardadır ki geçen sene de iki mahküm bu biçimsiz usule tevessül etmiş, fakat alınan tere libw_vir'ilmişlerdi. Keşidede kazanan numaralar onuacu sayfamızdadır. Kdare işleri tolefenur İstanbal — 20203 . —a — —a ea Fiati 5 kuruş ööee Nİ Gi ,En Kazançlı Meslek Hangisidir ? Muvaffakıyetin Sırrı, İsti- dat Ve Meslek Sevgisidir Meslekler İnsanların Hayatın günden güne şekil değiştiren —güçlükleri karşısıhda meslek intihabı, şaşırtıcı, yorucu bir iş oluyor. Hem kazançlı, hem de memleket ihtiyacına uy- gün — bir meslek — intihap et mek bugün çok — müşküldür. İşte biz, Lise tahsilini — yeni bitiren gençleri —en — xziya- de düşündüren bu kördüğümü balletmek — maksadile meslekle- rinde muvaffak olmuş şahsiyet- lerin fikir ve — teveccühlerini topladık ve bunları neşretmiye başladık. Bugünkü tavsiye ve mütalea- lar Cevdet Salih Beyindir. Hatır- lyorsunuz ki, Cevdet Salih B. gazetemizde “İktısadi buhranın çaresi, hakkında açık ve etraflı tetkik yazıları yazmış, günün en mühim meselelerini teşrih etmişti. Cevdet Salih Bey diyor ki: —— “Gençlere, hayatta muvaf- fak olmak için, şu veya bu mes- leğe girin, demiye lüzum yoktur. Çünki insanları hayatta muvaffak eden şu veya bu meslek değil, Ansanların © mesleğe karşı - olan | Ki: Türk Erkeği, Klâsik İnsanlar Mğğl;îcî;nT—Sâ;sînde Değil, adından Daha Güzeldir Gayretile Yükselir Cevdet Salih Bey istidatları ve girdikleri meslekto fşıkane çalışmalarıdır. İnsanlar, meslekleri sayesinde değil, belki meslekler insanlar sayesinde yükselirler. Namık Ke- mal merhumun : “Gönülde cevher elmasa ben« vyer cevheri gayret,, sözü çok kuv« vetli bir işarettir. Hakikaten gön- lünde gayret cevheri taşıyan bir Binci sayfada) Dadya Kazası Büyük Bir . Felâkete Şahne Oldu Muğla, 12 (Hususi) — Evvelki- gün sabah erkenden buraya merbut Dadya kaza merkezinde şiddetli bir zelzele oldu. Ani bir felâket şeklinde gelen$ bu hareket neticesinde halk evlerden fırla- mış, kırlara dağılmıştır. Neticede kaza merkezinde 120 kadar ev harap olmuş, bunlardan otuz tanesi kullanılamıyacak bir hâle ge- miştir. Çok şükür nüfus zayiatı kaydedilmemiştir. Zelzele Kızalan, Karaköy, Dadya, Hızırşah, köylerinde de - tah- ribat yapmıştır. Vilâyet zelzeleden mustarip olanlara derhal yardım faaliyetine girişmiştir. Hilâliahmer cemiyeti de faaliyete geçerek açıkta kalanlar için 80 ——— çadır göndermiştir. —a a Yeni Dedikodular — Kaç saattir uğraşıyorum. Bir türlü dünya- güzeline benziye- medim, — Nafile zahmet hemşire.. Onun da modası geçti, Erkekler ka- dınlardan daha güzelmiş!: