11 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

11 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

11 Ağustos — ———— Hergün Mündereeğimizin çoklu- ğundan odercedilememiş- tir. Olimpiyat Amerika Yine En Baştadır Los - Angeles, 10 (A.A) —| Yüzme müsabakası. 4X200 met- re. Bayrak yarışı tasnif: 1 - Ja- ponya; 2- Amerika; 3 - Macaris- tan, 4 - Canada; 5 - İngilte- re; 6 - Arjantin; Kürek dümenci ile ). İkinci seri: Hareket noktasından 3000 metre ilerde Lehliler, (başta (geliyor ove onlar o Amerikalılar ile Japor lar takip ediyordu. Yarı yolda Lehliler daima birinci idiler. 1500 metrede Lehliler başta ve fakat Amerikalıların kayıklarından ancak iki kadem İlerde bulunuyorlardı. e Lehliler, büyük bir o kuvvet farkile müsabakaya hitam vermişlerdir. Birinci seri: 1 - Lehistan, 2 - Fransa, 3 Amerika. İkinci seri: 1 - İngiltere, 2 - Yeni 3- Felemenk. Yat mü- ; 6 metre boyunda kotra- lar arasında 1- İsveçli Holm, 2- A- | merikalı Kand Angelita ismindeki Amerikan kotrası 8 metre boyun- | daki yelkenliler yarışını kazan- » Waterpolda o Amerikalı İar, Almanlara galip gelmişlerdir. Boks orta sikletler; Jensen ( Da- nimarka) sayı ile Altbön (İsveç) e alip gelmiştir. Tüy sikletler; İn ( Amerika ), sayı ile Ti- rado (Meksika) ya galip gelmiştir. Hafif sikletler: Mayer (Fransa), sayı ile Pon (Meksika) ya, Branini (İtalya), sayı ile Bürdi (Yeni Ze- lânda) ya galip gelmiştir. Horos sikletler: Pereyra ( Arjantin), sayı ile Hügües (İrlanda) ya galip gel miştir. Los - Angeles, 10 (A.A) — (Gayriresmi) son vaziyette pu- vanlar (bütün maçları ibtiva eder.) Amerika, 482 1-2; Fransa 161 1-2; İtalya 159 1-2; İsveç 129; Finlândiya 1251; Almanya, 108 1-2; İngiltere 92; Japonya 73; Kanada o 69; Macaristan (46; Avusturya 36; Folan 3i: Da- nimarka 27; Avustralya 26; Lehistan 25, Çekoslovakya, 24, İrlânda, 23, riantin 15, Cenuw- bi Afrika 13, Belçika 7, Yeni Zelânda 6, Letonya 5, İsviçre 5, Filipin 4, Meksika 3, Brezilya 1, Bulgaristanda fiye İcra Edilecek Sofya,l1 (A. A.) — Bir müd- dettenberi (o demokratlarla çift- çiler arasında Ohububat (ofisi meselesinden çikan ihtilâf dolayı sile buhran geçiren Bulgar ka- inde bir tasfiye yapılması | ve hükümetteki 3 çiftçi nazırdan ikisinin değiştirilerek çiftçi fırka- si umumi kâtibi M. Verkildiyof ile gene çiftçi fırkası erkânın- dan M. Nikola o Zahariyef'in münhal kalacak © nezaretlere alınamları kaviyen muhtemeldir. Şehremini Cinayeti İki Murat mile ve iki kişinin yaralanmasile neticelenen cinayet tahkikatı bit- | Kenan ile | miştir, katil maznunu beraber kayınbiraderi Hasan Bey ve valdesi Şeker, zevcesi Şaziye Hanımlar ve yanaşmaları Teki Ağa tevkif edilmişlerdir. 7 - Brezilya. ! yn (dört kürekçi | yine Kabinede Esaslı Bir Tas- | ün evvel Şehremininde | ey isminde birisinin ölü- o (Son Postanın Resimli Ma i — Dün öğleden sonra Ayasof yayı ziyarete gelen kadınlı erke bir Amerikan sayyah grupuna rası geldim. o Seyahat (oedecek Okadar parası olan Amerikan kadınlarının üzerinde adi basma entarile başla” rında ucuz şapka vardı. İzmir, ( Hasusi ) — Dün yen Hanımın valdesine: Londra, 10 (Hususi) — Deyli telgraf gazetesi yazıyor: “Almanyadaki vaziyet Fransayı düşündürmekten hâli kalmamak- tekrar tesisi hususunda gösterilen niyetler ve Almanyanın komşu bir devletle askeri bir ittifaka Pekin, 11 (A.A.) — Söylendi- ğine göre Mukdende büyük yan- gınlar çıkmıştır. Bu yangınların sivil elbiseli Çinli gönüllüler tara- fından yapıldığı zannı mevcuttur, Faydalı Yağmurlar Çankırı, 10 — ( A.A. )— Çok- tanberi kurak giden havalar bir- denbire değişerek evvelki gün gayet na'i yağmurlar yağmıştı. Bu meyanda beş - altı köye dolu düşerek hasarat yapmıştır. Enis Bey Ge'di Atina sefiri Enis B. dün şeh- rimize gelmiştir. (“İSTER Evvelki günkü gazet şöyle iki haber. vardı: “ laveç Başvekilinin Kröger istifaya mecbur olmuştur. » Diğer bir haber: İSTER İ işlerine giden Tür kızlarını Menemende, arasında çok çirkin biz hâdise oldu. Menemenin en güzel kızlarından, 18 yaşlarındaki Müzeyyen H. İ valdesile araba içinde bağa giderken altı köy de- likanlısının hücumuna uğradı. Mütecavizler Müzey- “— Sen bağa yalnız gideceksin. bize bırak. Yarım saat sonra sana iade ederiz. Demişlerdir. Kahraman kız, delikanlıların elin- den kurtulmak için elinden geleni yapmış, fakat altı delikanlı kızı valdesinin kolları arasından Fransa Korkuyor Wu ? İngilizlere Göre, Almanyanın Yeni Si- yaseti Fransayı Endişeye Düşürmüştür tadır. Almanyada kırallık idaresinin | mektedir. İNA «lerin ecnebi haberleri arasmda 50 bin ira rüşvet aldığı sabit olmuş ve bu yüzden İNAN, 2 — Köprüde vapurlardan çıkıp ! sey» rettim, Üzerlerinde ipek elbiseler, | başlarında SON TELGRAF HABERLERİ Altı Şerir Yakalandı Bunlar Menemende Bağa Giden Güzel Bir Kızı Cebren Kaçırmışlar zorla alarak dağ tarafına kaçmışlardır. Hâdise Mencmende şayi olur olmaz jandarma bağlar İ İ kumandanlığı | tecavizleri iki Müzeyyen Hanım edilmiştir. Müzeyyeni Menemen oldukça benzer bir şekilde bir | itilaf akti hakkındaki teklifler İ sulh taraftarları tarafından cesa- İ retbahş bir mahiyette addedilme- Bundan başka, Alman hü- kümeti erkânından birçoğu ve bil- bassa Fon Şlayşer tarafından | yapılan beyanat, hakiki bir endi- Mançuri Yine Karıştı Mukden şebrinin askeri nok- lapon tankları tarafın- bla edilmekte bu- lunduğu ve şehre hücum eden İ gönüllülere karşı Japonların şid- | Bolivya | ç | IMuharebeden Vazgeçiyor,| Buencs Aires, 10 (A.A.) — La Paz'den alınan baberlere göre Bolivya bükümeti bitaraf devlet- lere verdiği cevapta bugün işgal ettiği mevzileri elinde tutmak şartile muhasemata nihayet ver- m son moda gepeler | Müddeiumumiliği, Hüsnü, Seydi, Mustafa, Mehmet ve Nuri ismindeki altı mütecavizi tevkif etmiştir. Mütecavizler bu sabah İzmire: getirilmiştir. Muhakemelerine derhal Ağır- | cezada başlanac İ Alman nokiai | dahiline 3 — Onlar zengindirler. Para- elbiseye değil öğrenmiye verirler. Biz O©kadar zengin değiliz. Fakat kazandığımızı elbi- semize veririz. derhal (o faaliyete (o geçmiş, mi- | saat (içerisinde (yakalamıştır. valdesine baygın bir halde teslim Osman, aktır, — Adnan şe uyandırmıştır. Cereyan eden bu vak'ayı,Fran- sanın tamirat meselesi hakkındaki nazarına yaklaş- Sözün Kısası Bir De Güzel Erkek Müsabakası Yapalım / AE Ağırbaşlı bir arkadaş: —Dünya güzelliğine seçilmenin saadeti mucip olup olmıyacağını düşünmekle meşgul! Meslekdaşımı tereddüde sev- keden nokta şudur: — Dünya güzeli, bir genç kızdır. Nihayet evlenecektir, far kat kendisine münasip bir eş | bulmak zannedildiği kadar ko- lay değildir. * Doğrusu ben bunu düşlünme- miştim, Mesele cidden mühimdir: Evet, dünya güzelini ki- me vereceğiz? Kafamızı nekadar yorsak yerindedir. Fakat bir arkadaş suali işk tince yerinden fırladı : — Hemen bekâr ve genç erkekler arasında bir güzellik müsabakası tertip edelim, birinel gelen erkekle birinci gelen genç kızı evlendirelim, dedi. * Teklif gazetecilik noktasınd n fena değildir, alâka uyandırali- lir. Fakat itirazla karşılandı: — En gözel kızın en güsel olarak seçilen erkeği beğeneceği ne malüm? Sonra yalmız yöz değil, daha farla İ ahlâk, seviye ve biraz da servet meselesidir. Teklif kabul edilmedi, bence en doğru şey, işi yine alâkada- rna bırakmaktır. Muhakkak en münasibini o bulacaktır, bulduğu- nun en güzel erkekten daha güzel olacağından şüphe etmeyiniz * Çocukluğumda işitmiştim: Belki bir asır evvel büyük dedem İzmirde küçük bir ziyafet vermiş, davetliler arasında yegâ- ne ecnebi olarak bir konsolos, yegâne kadın olarak ta konsolo- sun refikası varmış! Tesettürden bahis açılmış, konsolos: — Türklerin görücü usulü ile evlenmelerinden mütehassıl hay- retini anlatmış! — Başkasının gözile beğeni- İ leni ben nasıl beğenirim? demiş! | Misafirlerin arasında yarı deli bir adam varmış: — Doğrul diye tasdik etmiş, bu manasız bir barekettir. Fakat görerek çirkin kadın alan ecne- mak ve Almanya'yı garp âlemi almak için sarfettiği mesainin Almanya tarafından takdir edileceğini ümit edenleri büyük | bir hayal inkisarına uğratmıştır. detle mukavemet etmekte olduk- ları bildirilmektedir. Bundan başka Çinlilerin Turant ve Mukden tepelerine hâkim olan noktaları işgal ettikleri söyleniyor. Romanya Kabinesi Çekildi Bükreş, 10 (A.A.)— İntihabatı yapmak üzere teşekkül etmiş olan Veyda kabinesi istifa etmiş ve kabinenin istifası Kral tara- fından kabul olunmuştur, Kanadada Buğday Mahsulü Londra, 10 (A.A.) — Montre- aliden gelen bir telgrafa göre Kanada'da buğday mahsulü 400 miye razı olduğunu bildirmiştir. N, İSTER Kibrit Şirketinden | Bunları okudukt iyor. ISTER “Romanya kabin da suiistimal yaptığı için istifa etmek üzeredir.,, an sonra, büyük mali müesseselerin İ Avrupa devlet adamlarını kolaylıkla satın almak hu- | susunda meharet gösterdikleri /INANMA! ilâ 450 milyon bucbel'i bulacaktır, z İNANMA! , Fransadan yapılan istikrazlar- kendiliğinden anlası- bilerin bu hareketine he demeli? Ev sahibi ile misafirlerin başları Üzerine dökülen suyun İ nekadar soğuk olduğunu tahmin İ edersiniz. Filhakika konsolosun İ karısı çirkin mi çirkindir. Fakat bereket versin bir kelime bile Türkçe anlamamaktadır. Yalnız konsolos muhatabının yarı deli olduğunu bilmektedir ve hiç şaşırmadan cevap vermiştir; — Evet, fakat sizin çirkin bulduğunuz kadını bir de koca- sının gözile görmenizi isterdim. * Sözün Kısası: Telâşa lüzum yok, dünya güzelinin kocası ka- rismin nazarında muhakkak dün- yamn en güzel erkeği olacaktır, İ bundan biç şüphe etmeyiniz! Türkiye Gittikçe ,Kuvvetleniyor Londra, 11 ( A.A. ) — Tür i kiyedeki Büyük Britanya sefare- İ tinin ticaret ataşesi tarafından verilen raporda, ezcümle Türk hükümetinin — ittihaz eylemiş olduğu tedbirler sayesinde sınal sahada (ehemmiyetli terakkiler tahakkuk ettirilmiş bulunduğu ww | rarla kaydolunmaktadır.