28 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Türk - İran Dostluğu İran Harlelye Nazırı Fürugi Haa Ha. şehrimize geldi ve Anka- Bu hut Numan B. daddesi 29 . Sultanlar zamanında binbir felüket gören bizfHarbi umuml nesli, Türkler, sulh ve hurur içinde çalış- miya müuhtaç ve mecburuz. Garp medeniyetini temsilde kaybettiğimiz fırsatları ve zamanları telâfi edece- ğiz. Onun için de bütün komşular- mizla iyi geçinmek İsteriz. Hiç kim- senin toprağında gözümüz yok. İran- la da dostuz ve dost kalacağız. Bu bizim kadar İranın da menfaatleri kcabıdir. anahmet — Alemdar » ( Üçler metpaşa caddesi 7 ) — Bizim coğrafi vaziyetimiz ve garp medeniyetini benimsememiz bi hassa şark devletlerinin naza üstümeze çekmiştir. Biz garpi lar arasında bir milliyet köprüsü razifesini görüyoruz. Bizim inkılâbı- miz şark için bir nur meşalesi oldu. an Hariciye Nazırının Ankarayı siyareti çok mühimdir. Burada mü- him kararlar alınması muhtemeldir. Badık Bi maballesi Moh- on- * Fevzi Bay (Tahtakale fırın soka- H 121) — Bizim bütün düsya ile hoş geçinmek emelimizdir. Noksanları- mızi ikmal etmiye, işletmiye, zengin olmıya ihtiyacımız vardır. Komgumuz İran, bize dostluk elini uzatmıştır. * İzzet Bey (İran tebensından Te rizli Yerebatan ) — Türk ve İran iki kardeş müs- Iüman millettir. Zaten ( İnnemelmü- | minune uhuvve) dir. Ben on sene- dir İstanbuldayım. Türklerden büyük iyilikler gördüm ve hâlâ da görüyo- rum, Türkiye ile İran elecle verir- lerso Şarkta mühim bir kuvvet olur- lar, Fürugi Han Hazretleri bu - işi başarmıya gelmiştir. Beraat Kazandı Mihal isminde bir kasap Mez- | bahanın mühürlerini taklit cürmile | Ağır Ceza Mabhkemesine veril- mişti. Mihal dün edilmiş, suçlu olmadığı anlaşıla- vek beraat karari. verikaiştir. Yaralamamış Polisten aldığımız bir haber Üzerine Üsküdarda Sadettin is- | minde birisinin kardeşi Sabahat- tini vurduğunu — yazmıştık. Sa- dettin Efendi bu haberin doğru olmadığını, hâdisenin kavgadan Maret kaldığını söylemektedir. Cinayet Çıkıyordu Lângada oturan Andon Ef., nişanlısını ayarttığı için Karabet isminde birisini bıçakla vurmak istemiş, fakat yetişen polisler ta- rafından kanlı bir cinayetin önü- ne Reçilmiiüf— topraklarımızı | muhakeme | dirmiştir. | zamanda önüne geçileceği temin | dürü | Beye Göze Görünmiyen Hırsızlar! Bir Kahvedeki Bütün Sandalyalar Çalındı,FakatHırsızlarMeydanda Yok Gealatada Mumhane caddesinde hayli esrarengiz bir hırsızlık hâd vedeki bütün iskemleler muhteli: teker çalınmıştır. Fakat bu hırsızlığı devamlı şekil- l de yapan hırsızlar ortada yoktur. Yalnız çalınan sandalyalardan üç bulunamamıştır. tanesi ele geçmiştir. Aldığımız malümata göre, sandalyaları kahve Niyazi Ef. isminde birisi tarafından iİşletilmek- tedir. Bu kahveden kısa bir müddet zarfında tamam emle esrarengiz hırsızlar tarafından aşı- 60 tane i —"Hastaîık Kızıl Ve Kızamık Hadiseleri Çoğaldı Öğrendiğimize göre, Sıhhiye Müdiriyeti şehrin sıhhi vaziyeti ile . yakından alâkadar olmakta, sari hastalıklarla mücadele et- mektedir, Bu son günlerde bazan mekteplerde — kızamık — vak'aları tespit edilmiştir. Kartal ve Çatab ca havalisinde kızıl vak'alarına tesadüf olunmuştur. Bakırköydeki | bir mekteple, diğer bazı yerlerde de birkaç tifo hastası kaydolun- muştur. Sıhhiye Müdiriyeti derhal icap eden — tedbirleri almıştır. Söylendiğine göre bu senenin bu aylarındaki — tife vak'aları, geçen sene ayni hâdiselerine nazaran azdır. Mevsuk olarak öğrendiğimize göre, Sıbhiye Müdüriyeti mektep- lerde görülen kızamık hadiseleri üzerine Maarif İdaresinin nazarı dikkatini celbetmiştir. Maarif Müdüriyeti de Maarif | Sıhhiye müfettişlerini mekteplerin sılhi vaziyeti ile daha yakından | alâkadar olunması lüzumunu bil- | yakın bir | Hastalığın edilmektedir. üsnü B. İnhisarlar Müdürü Tetkik Seyahetine Çıktı Umum İnhisarlar Müdürü Hüs- Bey, yanında Memurin Muü- Abdülkadir. Bey - olduğu halde Trabzona gitmiştir. Hüsnü Müskirat Şubesi Müdürü Asım Bey vekâlet etmektedir. Hüsnü Bey Samsun, — Trab- zon, — Kars, Erzurum havali- sindeki tütün, tuz inhisar başmü- dürlüklerini tevhit edecektir. nü I—-— Şu türlü yaranamıyorum Hasan Bey.. bizim karıya bir Son Postanın R 2 — Her akşam geç vakit daireden dönüşte.. aylardaki tifo | Hikâge si: bir. kahvede lisesi olmuş, kah- f tarihlerde teker Bugüne kadar da | | rılmıştır. Niyazi Ef. bu hırsızlığın farkına varınca, | hırsızları gözetlemiye başlamış, fakat buna rağmen hırsızlık yine yapılmış, fakat adamcağız hırsızları yakalamıya muvaffak — olamamıştır. Efendi dünm Tophanede Karabaş mahallesinde Bur- han Efendi tarafından işletilen bir kahvenin önün Yalnız Niyazi | den geçerken kendi iskemlelerinden bir tanesini aşırılan Zarphanede Eski Müdür Cemal B. Muhakeme Edilecek Müfettişler tarafından yapılan tahkikat neticesinde Zarphane Müdürü Ali Cemal Bey vekâlet | emrine alınmıştı. Tahkik evrakı geçenlerde Devlet Şürasma veril- | miş ve şüra da Ali Cemal Beyin muhakemesine lüzum göstermiş ve kendisine — tefhim etmiştir. Yakında İstanbul — Adliyesinde muhakemesin başlanacaktır. Ali Cemal Bey işini takip için evelisi gün Ankaraya gitmiştir. Doktorların Vergisi Etibba Odası dün toplanmış- Bu toplantıda doktorlardan vergisi hakkında tır. istenen kazanç müzakere cereyan etmiştir. Oda, doktorlardan kazanç vergisi alın- maması için Sıhhat Vekâletine müracaat etmiştir. Balmumu Kullanılacak Almanyadan ithal edilen mon- tan mumu yerine balmumu kül- lanılabileceği anlaşılmıştır. — Mete Temsili Halk Evi temsil şubesi tara- fından yarın akşam Alayköş- | kündeki güzel san'atler şubesinde Mete piyesi temsil edilecektir. Yarın Tasarruf |Günüdür Yarın beynelmilel tasarruf günüdür. Banka kumbaranız varsa para atınız. Eğer kum- baranız yoksa derhal bir tane tedarik ediniz. 3 — Oraya uğruyorum, raya uğrüyorum. bu kahvede görmüş, polise haber vermiştir. Yapılan araştırma neticesinde bu kahvede Ni- yazi Efendiye ait üç iskemle daha bulunmuştur. Polisler esrarengiz hırsızları aramaktadır. Gemiler Bütün Gemilerin Tescil Muamelesine Başlanıyor Millet Meclisi tarafından ev- kabul bir. kanun mucibince, Türkiyede çalışan bü- yük ve küçük bütün gemilerin sicilleri lâzımdır. Bu kanunun tatbikına ait talimatname bur'son günlerde yapıldığından tesçil muamelesine teşrinisaninin birinden itibaren başlanacaktır. Tahmin edildiğine göre Tür- kiyede (150) küyük, ( 5000 ) kadar da on sekiz tondan aşağı gemi vardır. Bunlardan — büyük — gemiler, Türk bayrağını taşımak için be- hemahal tesçil ettirilecektir. Kü- çükler arzu ettikleri takdirde tesçil olunacaklardır. Elyevm ge- milerde bulunan deniz senetle- ri. geri — ahnacak, — bunların yerine tesçil tasdiknamesi verile- velce edilen tutulmak cektir. Bu tesçil vapurların alım, | esas | terhin — işlerinde olacaktır. Bütün gemilerin birden tesçili biraz güç olduğundan İes- çile şimdilik İstanbuldan başlana- cak, diğer İimanlar da bilâhare yapılacaktır. Tesçilin bir sene zarfında ikmal edileceği söylem mektedir. satım ve Gümüş Para Devlet Bankası Bu Ta- savvurdan Vazgeçti Cümhuriyet Merkez Bankası bir müddet evvel 2 milyon İira | miktarında gümüş para bastırmak | tasavvurunda bulunmuştu. Banka | Müdürlüğü bn tasavvurunu İdare | Meclisine! bildirmiş, fakat Idare  ݗDazar“Oİİa Hasar; | Meclisi bu teklifi kabul etmemiş- tir. Bu sebeple gümüş para bas- tırmaktan vazgeçilmiştir. 4 — Eve, elim kolum dolu gidiyorumda.. yine suratı bir karış., | bir de Yo- Yo alaydın, bak senl | | Bey Diyor Ki I | Teşrinievyel 28 Birkaç gün evvel Çatalcada tüy ler ürpertici biz cinayet olmuş, Hâlil İbrahim isminde bir çoban, başı ke” silerek feci bir şekilde öldürülmüş” tü. Aldığımız malümata göre facile gu gekilde cereyan etmiştir: ; _lçıı.ıc.ıı Aziz, Arlf ve Mehmet simli Öç arkadaş eskideni n Halil ıZ..u..."aı. bilı:.ı'iııeâşı?:h Bu üç kafadar, geçen gün koyum” ları otlağında olan Halil İbrahimit yanına yaklaşarak kavgaya başla- mışlardır. Bu sırvada üç arkadaştan biri elindeki mavzeri çekerek Halil İbrahime ateş açmış, zavallı çobafi ağır bir yara ile yere yuvarlandıktam | sonra diğer şerirler de Özerine çuk lanarak başını kesmişlerdir. Katill: cinayeti müteakıp, çobanın cesedii kata başlanılmış, maznun — olarak | Aziz, Arif, Mehmet — tutolmuştur. Şerirler yaptıkları cinayeti. itiraf ete mişlerdir. Bir Tavzih tanbul. Gümrük — Başmüdürlü« günden Gazetenizin 805 No. 20/10,032 tae rihli aushasının Üüçünecü sütununun (çok mahirane bir. kaçakçılık) sere levhalı bendinde intişar eden hâdi« senin Gümrük Muhafaza Başmüdür« lüğü memurları tarafından - değil, Edirne Gümrüğü Müdürlüğünün ih- barı Üzerine müfettişlikçe yapılan | tahikat neticesinde meydana çıkarı« larak elyevm 8 inci İhtısas mahke- mesinde davası ruyet edilmektedir. Ba yolda tavrzib ve tashihini rica ederim efendim. Yeni Kontenjan Listeleri Neşrolunacak kontenjan kararna: meleri derhal hariçteki Ücaret müs mesellliklerimize bildirilecek ve e- nebi matbuatında da neşredilecektir Yeni Damga Pulları Damga Matbaam yeni harflerle pultarı basmıya devam etmektedir. Yeni pullar sene nihayetine doğru tedavül mevkiine çıkarılacaktır. Paralar Tazmin Edilecek Söylendiğine göre Tütün İnhisarı Sabık Umum Müdürü Behçet Beyin bazı kimselere usuleüs hesabından verilen paraların parayı alanlardan tazmini hakkında emir verilmiştir. Bir Cinayetin Davası Bir müddet evvel, Beyoğlunda bir kahvede arkadaşı Mahmudu - öldür- mekle maznun Kürt Mehmet dün Ağır Cezada istlevap edilmiş, şahit celbi için dava 17 teşrinizaniye talik edilmiştir. Bir Şahi Bayıldı Geçenlerde Karaköyde bir oto mobil faclasi olmuş, beş Bulgann bindikleri bir otomobil sekiz yaşında bir Ermeni çocuğunu ezip üöldür- müştü. Dün Ağır Cezada maznunlar istievap edilmiş, fakat bu sırada ifadesi alınan Kemal isminde bir şahit bayılıvermiştir. Muhakeme $ teşrinisaniye kalızıştır. zamanında olarak mesture li ——— aa $& Hasan Bey — Vah zaval yah.. Sen en mühim mescleyi uautmuyrumu daha köşe