6 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

6 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ÜSUKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI KBALKIN>DİLİ - ni ga bcncA— — No 8?! ZT P Nae ai aa Vazı işleri telefonnı l.ı.-ı.ı - — PAZAR — Son Posta 6 Teşrinisani 1032 Tdare işleci telefamını İstanbul — m Zekı B. Mıll“ Takımdan Mm_d_cl_'(mbz Çekilmiş Değildir! Scııeıcıdınhed Mült takımı- mıizin merkez muhacim mevkiinde görmiye alıştığımız — Zeki Beyin Bulgarlara — karşı yer — almayışı dün sporla - alâkadar olan bazı muhafilde bu emektar oyuncu- artık spora veda ettiği ve badema sadece antrenörlükle iktifa edeceği rivayatinin çıkma- sına sebep oldu, fakat kendisini görerek sorduğumuz — zaman öğrendikki, bu rivayet yanlıştır. Zeki Bey: — Hayır, Millt takımdan çe Dünkü oyunı k edememekliğimin sebebi rahatsız bulunmaklığımdır. Vaziyeti bu suretle . tespit ettikten sonra Zeki Beyden ilk oyunu masıl bulduğunu sordük: Zeki Bey: Dün Bulgarlara karşı çıkan hücum hattı Ankarada Ruslara karşı çıkarttığımız hücum hattının hemen aynidir. Oyuncular Ruslara karşı - çok- ahenkli, düzgün - ve nruvaffakıyetli bir oyun oynamiş- lardı. Bu tecrübeyi nazarı dikkate alarak ayni şekle yakın bir hücum hattı yaptık, Maalesef - oyuncular Bulgarlara karşı, Ankarada Rus- lara karşı gösterdikleri oyunu gösteremediler. Dünkü oyunda aksaklık - hücum hattının fena muüzün kilmedim. Zeki B. san oyunlarından birinde oynamasında idi. Bu aralarında hiçbir temin edemediklerinden müessir | olamadılar. Müdafan — hatlarınin çok güzel ve müntazam yardım- larma rağmen muhacimlerin bını hattakiler | vakit irtibat | çekingen —oynamaları ve kals önlerinda bütün enerjilerini kul- lanmamaları go! yapılmasına mâni olmuştur. Müdafiler, Nihat, Fikret çok güzel ve şuurlu oynamışlardır. Eşref kendisine terettüp eden vazifeyi yapmıştır. Diğer oyuncu- lar müaalesef kendilerinden ümit edilen ve haklı olarak beklenilen oyunlarını gösterememişlerdir. İkinci oyunun — nasıl olacağını tahmin edemem. Muvaffak B. Ne Diyor ? Zeki Beyden ayrıldıktan sonra bu hususta Muvaffak Beyin fikrini öğrenmek istedik; Muvaffak Bey: — “ Takım esas itibarile bazı kıiymetli — elemanlardan memişti. Vehap ortada fevkalâde | denemezsede herhalde muvaffak bir oyun oynamıştır. Yalnız ken- idiler. — Meselâ, — Muzaffer / ileri, | geri pek çok çalışmakla beraber | ne paslarında, ne kontrollarında hiçbir muvaffakıyet gösteremedi. | Takımın sağ cenahi baştan başa fena olmuştur. Sol taraf nispeten | iyi olmakla beraber Salâhaddinin | iyi oyunlarından birini çıkarama- [ (Devamı 9 uncu ..,ı.aı» Çocuk Açlıktan Bayıldı Hilâliahmer Fakir Çocuklara Yardımını Ziyadeleştirecek Köşede Hilâlinhmer Rolsi Ali Paşa, altında, zengin, fakir hepsini böyle görmak Hilâliahmerimizin mektepli ço- tuklar arasında fukir — olanlara bir müddettenberi yapmakta ok duğu yardımı herkes bilir, tak- tirle, miwmetle karşılar, Mmuhakkaklır. Fakat bu yardımın burası | haftada üç güne ve ekmek - pey- | Birle zeytine inhisar ettiği de ma- tindir: x — Acaba yardım - günlerini "41 ziyadeleştirmek ve kuru ek- E de sıcak yemeğe tâhvil et- Siel lı'lmkun değil midir? anlamak — istedik, istediğimiz çocuklarımız fakat bunu anlamak isterken de öğrendik kü — Fakir bir çocuk açlıktan bayılmıştır. Bu hâdise bize gösterdi ki, yardımı ziyadeleştirmiye hakika- ten ve şiddetle ihtiyaç vardır. Fakat burada sözü Hilâliah- merimizin İstanbul merkezi Reisi Doktor Ali Paşaya bırakalım, Ali Paşa dedi ki: — Hilâliahmer —ancak harp aylarında zelzele ve tufan gibi ( Devamı 10 uncu sayfada ) BUGÜNKÜ MAÇ — iBizim Takım Kuvvetli ıkarılacak | —— Bulgarlarla bugün ikincl mü- | sabakayı yapıyoruz. Bugünkü maç | İstanbul ve Sofya — şehirleri ara- sında olacak ve Taksim stadyo- munda — sapt — üçte — yapıla- caktır. İstanbul mıntakası bir günkü — maç için bizim — ta- kıma Galatasaray, Fener ve Be- şiktaştan — oyuncu — almıyacaktı. Fakat Bulgarların kuvvet dere- | Geleri göz önüne getirilerek bu ka- | yar değiştirilmiştir. Bu sebeple İs- tanbul muhtelitini teşkil için Nihat, Burhan, Avni, L. Mehmet Cevat, Fikret, Muzaffer, Niyazi Hüsnü, Eşref, Şeref Beyler de davet edil- miştir. Takım Kaptanı Nihat Beydir. Bir Kaçakçiı Cemisi Tutuldu | Ceyhan 5 (Hususi) — Kara | gülarımızda — avculuk yapan 12 tonluk bir İtalyan balıkçı gemisi gemisi derdest edilmiş ve Ayas limanında tahtı muhafaraya alın- mıştır. Güreş Şampiyon Olduk Dün geceki Balkan güreş- lerinde beş birincilik, iki ikincilik kazandık. 8 inci say- tada okuynuz. mahrum | eolmakla beraber fena teşkil edi- | dilerine istinat edilen oyuncular- | dan bir kısmı sahada yok gibi | | birini de Flora isimli gayet e& İngiliz Casus Teşkilâtinın Misilsiz L Dilberi: Flora Anlıyanlara Göre Muvaffakıyetsız- İstanbuldan Selüz Yaşmda Bir Enbeti liğimizin Sebepleri Nelerdir ? Kızını Alıp Ne KT aei * İİza ..eytı F reye Götürdü? Yazan: R. Boucard Flora, bir müddet te Perapalasta olurmuştu servisin — erkânı mühim mevkilerinden Entelicens arasında rarengiz ve güözel bir kadın İşgal eder. Uzün — boylu, — esmerce, muntazam hatlı ve garip parı- tılı iki mavi gözün sahibi bulu- nan bu kadın, herkes için bir muammadır. — Hatta — Amirleri, ' dostları ve Entelicens servisin bir kısım erkânı bile kim oldu- gunu bilmezler. Asıl ismi nedir? Hangi millete mensuptur? Te- meçhuldür. mamen O, dece kendisine Flora denilmesini ister. Fakat konuşulduğu zaman, aslen Cermen olan bu isim altında asil bir şecerenin hüviyeti sak- lazdığını ihsas eder. Bazıları, bu kadının Irlandalhı olduğuna kanidirler. Fakat kular gı delik kimselerce Madam Fle- ra Avusturyalıdır. On iki dil bilir. Bu lisanları | okadar kolay kullanır ve okadar etraflı bilir ki insanın inanacağı gelmez. Tahsil ve terbiyesi, ea (Devamı 10 uncu sayfada ) Voronofun Pabucu Dama Atıldı Viyanalı Bir P Profesor, Zararsız Bir Usulle İhtiyarı Protesör Ştaynah Viyana 5 (Husust) — Profe- sör Ştaynah meşhur Voronofun bulduğu aşı usulünü — ameliyata lüzüum olmadan tatbik etmek im- kânını temin ededen yeni bir | keşif karşısında bulunduğunu ilân etti. Bu keşfi yapan profesör ğrynıh ötedenberi Vorunufun sahada bir rakibi olarak gö- rünmüştür. Ştaynabın iddiam şu idir | ihtiyarların Gençleştiriyor (Maymundan alınan ve cins. ti kuvvetlendiren (gudde) beze: herhangi bir ilâç gibi dahilen alınabilirler. Fakat bu üsülün bir mahzuru görülmüştür ki o da şudur: Hazım cihazı vasıtasile vücudu dahil olan bu bezelerin asıl işe yarayan hassası, midenin hazımı devresinde kaybolup gidiyor - ve bunun önüne geçmek mümkün olmuyordu. Profesör Ştaynah ile etrafında bu maksat uğrunda çalışan tale- beleri, nihayet sistemlerini ıslâa etmiye muvaffak olmuşlardır. Son yapılan tecrübeler neticesinde bir ilâç gibi dahilen alıman bu güdde- ler sayesinde birtakım — saçsız saçlandığımı, saçları bembeyaz olmuş başlı kimselerin saçlarında renk değişikliği hâsıl olarak — siyah veya sarılaştığıni görmüşlerdir. Ayni usul sayesinde ihtiyarlık neticesi hasıl olan kam- ( Devaası WOaacu sayfada)