7 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Üa & | Afacanın Vecizeleri Çocuk — yaygaralarına —inar- Mayınız, çünkü bir külâh şekerin manzarasile sönerler... * Çocuklarla birarada yaşayıp deli olmamak mümkün değildir... * Haşarı ve yaramaz olmiyan bir çocuk, ruhtan mahrum bir vücut gibidir. Ne İçin? , Hasan Bey egün Afacana bir çift şık —ayakkabı - getirmişti.. Afacanm annesi akşam üstü Ha- San Beye şikâyet etti: | — Ba senin çocuk nasıl şey- dir böyle Hasan Bey?. Aldığın ayakkabıyı bugün kimseye gös- termedi. “Utanırım,, diyor.. Sen bu ayakkapları ona niçin aldın?. erkesten saklasın diye mi ?.. Gazın Parası Afacan bakkale girerek şişeyi | Hzattı ; — Yarım okka gaz verl.. Bakkal gaz: doldurdu ve şişe- yi Afacana verdi. Afacan gitmek | Üzere iken cordu: çılmıştı: — Aaa, annem düşürmiyeyim diye parayı şişenin içine bırak- Miştı.. Hasan Beyin İsmi Ciagörz — bir. gün Sordu: — Afacan senin babanın ismi * ne ?., — Hasan Bey amma, onu herkes başka türlü çağı"ıyor... vde annem “Herifi,, büyük an- Bem “Kocakafa,, , satıcılar “Pa- Tarola,,, çocuklar “Hasan Bey, Voyvo!,, diye çağırır.. Na Yemiş? Afacanın annesi hasta idi.. Doktor geldi. Muayene etli. Ka- din ağır hasta olduğu için konu- #amıyordu. Doktor Afacana döndü: , — Annen dün akşam ne ye- di oğlum? Afacan düşündl: KeR Ayşekadın fasulyesi, imam ayıldı, — salata, pilâv, ekmek Üzüm... — Başka, başka ne yedi? Afacan birkaç saniye düşü- '€rek cevep verdi: — Babamın başının etini - Vadetmişi — Ettse 9. Afacana Hesap Mesolasi Afacan. besap dersine kalks | mışti.. Müallim tahtaya bir me- sele yazdı ve sordu; — 4 okka peyniri kuruştan alsam, acaba bakkala kaç kuruş vermem lâzım?. Afacan bön bön muallimin yüzüne bakıyordu.. Muallim kızdı: — Söylesene çocuk ?.. Bakkala kaç kuruş veririm? be — Niçin yüzüme bakıyarsun? | Hesabını yapsana.. Afacan elindeki tebeşiri tah- taya bırakarak cevap verdi: — Bana ne soruyorsunuz. e- fendim.. Siz zaten hesabı evve- Hnden biliyorsunuz. Afacan — Ge, sen de gel I. 50 şer Cuma Tatili Aman çocuklar aman, Halimiz Gidu. yaman, Biz uyuna daymadan, Cuma pazar olacak l.. ..ı Ya pazartesi nerda 7.. Canım perşembelerda, Oyuna dalacak yarde, Mektepte kalacağız İ« C'ı Cuma alunca pazar, Bakka! fazlaca yazar, Kasap azdıkça azar, Vay babamın halinel Birakın nn:ı .huml. Atacanın oyunu, Bu fena Işin sonu, Norde blier dersiniz ?.. AFACAN | gidile eye gelince Afacana ses- Afacanın Kurnazlığı Hasan Bey elindeki kese kü- lendi: — Haydi Afacan, bana bir tabak getir, sana yüz para vere- ceğim.. Afacan biraz sonra içeri gir- diği zaman elinde on beş tabak vardı: -—A paraları !.. Şaşarım Doğrusu! Afacan annesine sordu. — Anne bu çekirdeği yere gömsem elma ağacı çıkar mı? — Çıkar oğlum! — Çıkarsa pek şaşarım doğ- baba, — ver bakalım | rusu... Neden? — Elimdeki portakal çekirde- ği de ondan!.. Arabacı — (Kondi kendine) Tuhaf şey 7.. Bana öyle geliyor ki arabanın arkasına bir yumurcak takılmı: ak . Kayboluş Afacan annesile bir. gün Ka- pahçarşıya çıktı.. Nasılsa annesi- nin elinden kurtuldu. Ve kaybol- du... Bu sırada, ciyak ciyak bağı- rarak çorap satan bir çorapçıya sordu: — Efendi amca. Hiç bura- larda çocuğunu kaybeden bir anneye tesadüf ettin mi?.. Çün- kü annem beni kaybetti. eee Baba, hani san bana, sınıfı geçersem bir kol saati almayı | £ lin ?.. — Seni masraltan kurlardım. babacığım 2 a eee AT Bilmece Şu yukardakl yil di içinde bir | takım rakamlar vardır.. Siz bunla- teker âlıp bir. sıraya dize- âiz ve her rtakamın aş hare kullanarak bir cümle - meydana getireceksinitem Yani şöyle ki: Her yıldız ucunda dir ki, sağa doğru 6 ya eder.. Evvelâ birinci ğıya doğru dikkat edin. ların bazıları da - harf ol- luğun: mzaran den sonra 50 ıi'iı bunun baş harfi E dir bu su- e yavaş yavaş kelimeleri cüm- i meydana çıkarırsmız... Ne Yapmış ? Bir gün eve bir misafir gel- mişti. Bu zat Hasan Beyin çok sevdiği bir tarihçi idi. Bu sırada odaya giren Afacanı, imtihan etmek istiyen Zat, sordu: di — Gel I.ııkılım Afacan, sana tarihten —bir şey sorsam bilir misin ? D Bui;iıı b::::di_i — Söyle yım ? Şehzade Süleyman Anadoludan Rumeliye eçerken ne yaptı ? — Elbiselerini çıkardı, atladı efendim. Afacan düşünmeden eıvıs::.rdk E Dalga Geçenler Muallim Afacanla Cingözün başbaşa verip bir şeyler konuş- tuklarını görünce sordu: Alfacanın Vecizeleri Bir çocuğu iyice anlıyabilmek için onu misafirliğe götürmek kâfidir. at Çocukların yaramazlığım an- | cak anne kalbi hoş görür... * Mektep çocuğun ikinci beşi- ğidir. Dayak Afacan birkaç güne kadar annesi ve babası ile beraber bir- | kaç ay için Ankaraya gidecek- lerdi, Şu halde üç ay mahalle- den ayrı kalacaktı. Ogün arkadaşı Acarı buldu ve ona mahalleyi gezdirerek talimat vermiye baş- aldı: Komşuların tavukları nasıl diri diri yolunur, kedilerin kuy- ruklarına nasıl teneke bağlanır, dut ağaçlarına nasil tırmanılır, diye bir sürü afacanlıklar öğre- tiyordu. Bu meyanda evlerin camları nasıl ustalıklı kırılır diye bir ders te verirken bunun tec- rübesini ona göstermek istedi. Komşulardan Hacı Sümbül Ef. penceresine bir taş attı. Camımı kırdı, Bu sırada Hacı Sümbül EF. kapıda imiş, birdenbire fırladı ve her ikisini da kıskıvrak yakaladı: — Söyleyin bakalım yümür- caklar, dayağı hanginiz hakettiniz. Afacan hiç tereddüt etmeder cevap verdi: — Acar.. — Neden? — Biz üç ay için Ankaraya | gidiyoruz. Artlık benim yorime maballeyi o altüst edecek.. Tabii dayağı da o yiyecek.. Dil Tutulması Geçenlerde hani ay tutulmuş- tu. Afacan o akşam pek müte- essirdi. Yemekten sonra bir ke- nara çekilmiş süt dökmüş kedi — Orada ne yapıyorsunuz | gibi düşünüyordu. siz T.. Hasan Bey oğlunun bu dü- Afacan — kekeliyerek — cevap | şüincesine akıl erdiremedi : verdi : — Ne var Afacan, niye dü- — Şey, derse - çalışıyoruz | şünüyorsun ? efendim. Afacan — yüzünü — ekşiterek — Peki hani kitaplarınız? — | homurdandı: Afacan — Cingözün — yüzüne — Şu Allahın işine şaşıyo- bakarak: K rum baba, dedi, Bizim — mualli- — Eyvah, — dedi, — kitapları | min dilini tutacağına, kalkıp çıkarmayı unutmuşuz.. ayı tutuyor !.. ç Muallim — Söyle bakalım Atacan, hangi hayvanlar insanlara ze | daha merbuttur. Atacan — (Düşünerek) Sülükler etendim..