14 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

14 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*Son Posta,, Volivutta bulunan yegünı Hivut muhabirim'z. gönderir ileminla ve sinema anlatır, Türk — gazetesidir. hususi muhabir Ho- ber hafta bize mektup İçyüzünü v Greta Garbonun Gizli (vez Pit Sırları If'şa Edildi İsveçli Yıldızı Sevenler Pek Çok! Garboyu sevaenlerden Jan Herşolt Holivut, ( Hususi ) — Sinema | yaldızlarına ait bitip tükenmiyen dedikodular serisine meşhur İs- veçli yıldız Greta Garbonun ma- cerasını ilâve etmek lâzımdır. Burada bulunduğu müddet zar- fında sakin ve esrarengiz bir hayat geçiren çatık çehreli Gar- boyu unutmak bir türlü mümkün olmuyor. Garbo artık - dillere düştü. Bir zamanlar kibrit karalı İvar Krögerin esrarengiz yıldız ile evlenmek istediği, batta giz- Hce nişanlandıkları bile söylen- mişti. Fakat kibrit kıralı malüm şekilde öldükten sonra bu me- sele tekrar —tazelenmedi, sönüp gitti. Şimdi yeni dedikodularla herkesin kulakları dolup boşal- maktadır. Holivutun en son de- dikodularına — bakılacak — olursa Garbo için gizli sevda çekenler tümen tömendir. Bunların en ba- şında maruf erkek yıldızlardan Jan Herşolt gelmektedir. Ameri- k. n stüdyolarınm en gü- | > ay a ee A | görmek istemiyoruz. Bizim kendi zel erkeklerinden olan Jan Her- şolt, bakılırsa Greta Garboyu çıldırasıya sevmektedir. rivayete Hatta bu sevgisini güzel yıldıza birkaç defa izhar etmiştir. | | | | | | | | ı l bezgin bir hayat xeçıımokledır Şunu da haber vereyim ki Greta Garbo bu sevdalara karşı daima bigâne — kalmış, hiçbir erkeğe karşı güleryüz göstermemiştir. Son haberlere gelince; Gre- tanın buradan ayrılışı dört aydan fazla oluyor. Garbonun tekrar | Amerikaya dönmesl için gizliden gizliye teşebbüsler yapıldığı an- laşılmaktadır. Fakat İsveçli yıldız. eski ka- zancı beğenmemekte, bu sefer daha Fazla para — istemektedir. Eğer kendisini getirtmek - istiyen kumpanya ile uyuşacak olursa Garbonun buraya dönüp yeni filimler — çevirmesini muhakkak görmek İâzımdır. —Şurasını da uuulımyılım ki Greta Garboyu kıskanan güzel Amerikan yıldız- ları bu teşebbüslerin hakikat sahasına çıkmaması için çok uğra- şıyorlar, Onlar Gretanın. tekrar | Holivuda dönmesini hiç istemi- Fakat İsveçli yıldız bu sevda- | ya karşı çok lâkayt kalmış, ken- | disini seven erkeğe hiç yüz ver- memiştir. Şimdi Garbo Holivuttan ayrılmıştır. Öz vatanında bir hayat sürmektedir. Jan Herşolt'a gelince; Garbo için gizli sevda çeken bu zavallı erkek son günlerde tamamen sakin *“İsveçin aramızda yorlar. — Diyorlar ki: soğuk kanlı kedisini sıcaklığımız kendimize kâfidir. , İşte Holivudun son dediko- duları şimdilik bu kadardır. Turan Rene Adore Holivutta çalışan Fransız yıl- dızlarından Rene Adöre bundan bir. müddet evvel fena halde hastalanmış, bir sanatoryoma çe- kilmiştir. Fakat sön zamanlarda iyileşen bu güzel )ılılıı tekrar Holivuda — dönerek iş aramıya başlamıştır. | Tarından | şık bir resmini takdim ediyoruz. | fet hususunda | tir. Bu sebeple kendisine “ çıtır | Alman yıldızı bu filim için yap- | tırdığı elbiseler için binlerce lira Bır Yıldız Size, sesli filmin yeni yıldız- | Dolli Haysin gözel ve | Bu güzel yıldız nezaket ve zara- | arkadaşları ara- | sında mümtaz bir vaziyete sahip- | | mektedir. | aları bu filimde pırir kıiz ,, diyorlar. Dolli Hays şimdi yeni se gi filimler çevirmekle meşguldür. Konuşamadılar Geçenlerde Amerikadan Av- rupaya geçen meşhür. komik Harold Loyt, Parise geldikten sonra Paramunt - şirketinin Paris şubesini ziyaret etmiş ve bu ziyaret esnasında meşhur Fransız komiği Dranem ile tanışmak arzusunu izhar etmiştir. Derhal telefon ile Draneme bhaber verik miş ve kömik birkaç dakika sonra stüdyoya — gelmiştir. — İki meşhur komik burada tanışmış- lar, fakat uzüun uzadıya ahbaplık edememişlerdir. Çünkü Amerikalı komik Fransızca “Viy, kelimesi ve Fransız komiği de İnzılııçı “Yest,, kelimesinden başka bir- şey bılmemekıedırleı Mümkün Olmiyan Aşk Meşhur yıldızlardan Asta Nil- sen ilk sesli filimini çevirmiştir. “Mümkün olmıyan aşk ,, ismini taşıyan bu yeni filim muvaffakiyet kazanmıştır. Güzel | lamışlardır. | filimler | ve onu | ledikleri, saçma başka bir şey değildir. büyük bir | sarfetmiştir. , Vapurdaki Bakireler Almanyada “ Vapurdaki sekiz bakire , isimli güzel bir filim çevrilmiştir. İ Vilma Banki Avrupa sinema mecmualarının | verdiği malümata göre mütekait yıldız Vilma Banki ilk sesli fil- | mini çevirmiye başlamış ve ilk kısımlarını muvaffakıyetle bitir- | miştir, | “Son Pes'a,, çayfamı en hayatı yeni cereyanlarından baftada iki defa Bu sinema sinema yapar. vayfalarda — dünyanın haberleri, — artistlerin âlemindeki — san'at bahsedilir. ve sinema Çırkın Yıldızlar Daha Çok Para Moris Şovalye Son Moris Şevalyenin Zamanlarda — Londrada “Bu gece beni sev, ismindeki filmi — gösteri- Moris Şevalye- nin İngilizce şivesini fena buk muşlar ve buna parmaklarını do- bu mesele hakkında uzun dıya makaleler yazmakta, ları Morise İngilizce öğrenmek için ilkmektebe devam etmesini tavsiye elmekte, bir kısımı da uza- baz.- İngilizceyi adamakıllı öğrenince- | ye kadar Moris Şevalyenin sah- neden çekilmesini veyahut sessiz çevimesini — tavsiye tedirler. "anu haber alan Moris Şeval- ye kahkahalarla gülmüş ve yamın- daki dostlarına me' şunları söylemiş- tir: “Bu Efendilerin tavsiyelerine | devam ede- ana riayet ederek kursa cek ve gibi öğrenecek olursam Amerika- daki bütün işlerimi kaybedece- gim muhakkaktır. Amerikalılar herşeyden ziyade severler. Tngilizceyi İşte bunun için ben de bozuk şiveme medyunum düzeltmiye hiç niyetim yoktur. Muharrir efendilerin söy- sapan sözlerden şivemi Para yalnız san'at ve güzellik sayesinde — kazanılmıyor. Bugün Ammkndı Bylo çirkin ve ınkıt Bö İngiz sinema mecmu- | Mecmuaların herbiri | Tsamm | benim bozuk | Kazanıyor yle Söylüyor adamlar vardır ki bunlar bu çir- | kinlikleri ve sakatlıkları sayesinde milyanlar kazanıyorlar. İşte ben de onlardan - birisiyim. — Parav> | güzelliğim sayesinde değil, beln. bozuk şivem sayesinde elde edi- | yorum., Moris bu sözleri söyledikten sonra şunları da ilâve — etmeyi unulmamıştır: * Bugün bozuk şivesi saye- sinde milyoner olan bir sinema yıldızı. vardır. Nikita Bâlyeftir. Bu milyoner yıldız bütün serve- tini sesinin ve şivesinin bozuklu- ğuna borçludur.,, - | 'Tom Miks WSinemadan |Usanmış ! Maruf sinema artistii Tom | Miksin kontrat müddeti bitmek | üzeredir. Tom Miks, kontratının müddeti bittikten sonra lem devriâ- seyahatine çıkacak ve bir daha filim çevirmiyecektir. Bunun sebebini soran arkadaşlarına Tom- Miks şu kısa cevabı vermiştir: “Bundan sonra kat'iyyen film çe- virmemiye karar verdim. İlerde | çalışmaya mecbur | seyyar sirkte çalışırım, fakat | nemaya avdet etmem.,, — Tırnak Müsabakası BAA Fransız yıldızları arasında birkaç gün öevvel güzel tırnak mir sabakası yapılmış ve sesinin güzelliğile şöhret bulmuş dilber Simon Serdan birinciliği kazanmıştır. Burada hem kendisini, bi de birinciliği kazanan tırnaklarını görüyorsunuz. olursam bir |