6 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

6 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

—1777 - h-ııım Hükümeti tarafından Gaz !'ı ne hediye Mılın oımı tercümeni Yazan: Ceneral Oğlander Türklere Yapılan Hücum A ğır Zayiatla Neticelendi Bu ceş;hede Frans zların ver- miş oldukları milimetrelik toplar Türk — ileri oldukça —tahribat — yapmışlardı. Öğleye doğru her nekadar Türk- lerin arkadaki ikinci mevzilerin- Gen birkaç makineli tüfek ateş elmekte devam — ediyorsa da, İngilizlerin ilk hücumu muvaf- fakiyetle neticelendi. Fakat at çok ağırdı Yeni işgal e: mevziler ise Kerevizdere x rından müthiş bir yan ateşine maruz kalıyordu. Burada Frans z hücumunu kıran Türkler bu de- fa da sağ cenahlarındaki İngiliz- lere karşı koymıya başladılar. Saat on ikiyi çeyrek geçe Collingucod taburu âdeta bir resmigeçide iştirak eder gibi safı ilerilemiye bap 75 mevzilerinde harp nizamında ladı. Fakat tam yaklaşırken — sağ gayet sıkı ve dehşetli bir ateşe maruz — kaldılar. Tabur hemen | hemen bütün mevcudile mahvob- du. Bu taburdan kurtulabilen birkaç kişi Howe ve Hood tabur- larına iltihak ettiler ve tekrar ileri harekete — devam ederek mensup bulundukları livaya tayin | edilmiş olan ikinci hedefi de ele | geçirdiler. Fakat Türklerin yan ateşine maruz kalarak burada da tutunamadılar ve saat bire çeyrek kala livanın mütebaki efradı eski mevzilerine avdet etmiye mecbur oldular. Bu müessif hücumda Zinci bahriye livası mevcut 70 zabitten 60 mı ve 1900 efrattan binden fazlasını zayi etti. Talisiz Colliaguood taburu ise büsbütün mahvoldu ve 42 inci fırkanın cep- hesinde hücuma 127inci Man- ehestoer Jivası başladı. 125 inci livanin iki taburu ile inşaat tabt- runun ikl bölüğü bunları takip etti ve iki tabur da ihtiyata bıra- kıldı. 126 1nci livanın bir. taburu (ihtiyat siperlerine yerleştirildi ve diğer üç taburda taksim edilerek B8inci livanın cüzütamlarını tak- viye etmek üzera ileriye gönde- rildi. Cephenin bu kısmında hücum iyi başladı. Fransızların yüksek infilâklı topçu ateşi altında fır- Türk - sperlerine cenalılar incan kaya tahsis edilmiş olan ilk he- | def pek az zayiat verilerek zap- | tedildi. Filhakika ilk zamanlarda bu kısımdaki harekât arzu edi- diği veçhile cereyan etti. 127 inci rine girdiler ve 217 kadar da | esir almıya — muvaffak nldıılır.l Türkler kısmen rüçate başladılar — — Resim Tahlili — Kuponu | İatiyorenate ı ile bie- Resminiz acaya | Tablatinisi — öğrenmek resminizi S adat Hiktö gönderlile Gâbklle vu lade edilmes. kupoa — ——— isim, meslek veya san'at? | casbire Fusilliers ileriye sevkedilerek bu açık ka- | | zabit, alan Man- efradı — ileri bundan cesaaet chester Territorial ve | Yeni Harfleri Öğrenmenin Usulü Muzede Yenı Bır Salon FANAKKALE — hareketlerine devam ettiler, 2inci | bahriye İivasının rüçatı Üzerine bu kıtaatın sağ cenahi açık kal- dıysa da ( kıtantı patıldı. Yalnız sol cenahta, Kirte deresindeki Türk pılan hücumda verildi. Burada siperlerine ya- çok ağır rzayiat arazi — ölülerle dolmuştu. 42 inci fırkanın sol S8inci İiva ikinci Hamposhire, | ikinci Royal Fusilliera — birinçi İskoç ve 4üncü Worcesterbue kıtaatını ileri sürerek hücuma geçti. Sinci İskoç kıtaatı bu ha- reketi takviye ediyor ve birinci Essep taburu da ihtiyatta bulu- nuyordu, Bu cephede Avusturalya ba- taryalarından — bazılarile takviye edilen İngiliz topçusu düşman sperlerinde oldukça tahribat yap- mıya muvaffak olmuştu. Fakat yüksek infilâklı mer- milerin azlığı burada da tesirini gösterdi. Türklerin müstahkem tarafında tta bulunan Lan- | derhal Hanım Görüyor İkbal — mobilyaların — Üzeri tozlu ki, parmağımla ismimi ya- | zabilirim, musun — İyi ya. Hanımcığım.. Ben | yeni harfleri öğrenmek için, her | gün pırınığııılı. tozlar Üzerinde ediyorum 'Fransa'da Bir. Tayyareci Casus 'Tutuldu Fransızhava âlemi, yeni bir casusluk vak'ası karşısında bü- yük bir heyecan geçirmektedir. Çönkü bu casus, Paris civarında- ki hava İstasyonlarının birine gir- mevkilerinden birçoğu ve Bress | law kruvazöründen getirtilen mit- ralyöz kıtaatının işgal etmekte oldukları mevziler bombardıman- dan kut'iyyen —müteessir mışlardı. — Binaenaleyh — hücum başlar başlamaz bu mevkilerden açılan ateş altınde İngiliz kuaatı oldukça ağır zayiat verdi. hücuma kalkan İskoç kıtaatının birinci safı tamamile imha edildi | * ve bunlardan ancak birkaç tanesi düşman siperlerine kadar gide- bildiler. Bunlara kumanda eden telefon hatları -bozulmuş olduğundan, — kararçâhtan emir almıya lüzum görmeden, daha ileriye gidilmenin imkânsız ve ümitsiz olduğuna kanaat getire- rek ikinci safın hücuma kalkma- - sına mani oldu. Hampshue ve Royal Fusilliers kıtaatının verdiği zaylat ta oldukça ağırdı. Fakat | efradın göstermiş olduğu intizam cidden mükemmeldi. Bunlardan hiçbirisi tereddüt etmemiş, yan- larındaki arkadaşları vurulup ye- re düştüğü halde, ayakta kalanlar da vuruluncıya kadar ileri hare- ketine devam etmişlerdi. Solda, daha iyi şerait altında muharebe eden Horcestershire taburu daha iyi ilerilemişti. Hü- cuma kalkan ilk saf birkaç da- kika içinde en yakın bulunan Türk siperlerine yerleşmiş ve bu sayede sağdaki efrat ta biraz ilerilemekte muvaffak olmuştu. ( Arkası vari ——— Baykuşun Yaraladığı Adam! Londra, 5 — Bir şahıs, Vor- mod parkından geçerken bir bay- kuşun hücumuna maruz kalmış ve baykuşla bir saatten fazla Bulunduğu memleket Roslin — ntişar edecek mi ? Resimin küşes, 30 kuruylar Pumukabiliade göğ lerisea...: uğraşmak — mecburiyetinde kal- İ mıştır. Zavallı adam mühtelif yer- | derinden yaralanmıştır. Troçki Dönüyor Anvers, 5 — M. Troçkiyi hâmil olan vapur bugün buradan kalk- mıştır. S | olma- | İlk | miye, sırtına bir tayyareci elbise- si geçirerek günlerce kalmıya ve tayyarecilerle beraber muvaffak olmuştur. Bu adam bir Fransızdır. Adı Jan Lui Plüş dür. Çok - yakışıklı bir gençtir. O kadar mabirane hareket etmiştirki vaziyet güçlükle şüpheyi davet etmiştir. Bu adam, Villa kublay deni- len hava istasyonu civarında yerleşmiş ve bu İstasyona memur zabitlerle çabuk ehbap oluver- miştir. Bir aralık kendisinin ihtiyat zabiti olduğunu, staj çağrıldığını, fakat terziye 1smar- ladığı elbise hazırlanmadığı için büyük bir müşkül içinde olduğu- nu söylemiş, bu suretle bunlar- dan birinin elbisesini ariyet ola- rak almıştır. Zabitin — elbisesini geyen casus için artık istasyon dabiline -dalmak güç birşey ol- mamıştır. Sanki - kendisi de o is- tasyonun memuru imiş gibi lo- kantaya ve kulübe devama, tanı- madığt zabitlerle dost — olmıya | başlamıştır, fakat bir gün, motör- lerden birinin resmini — alırken bir diğer zabit görmüş, meseleyi amirine haber vermiş ve casus yakalanmıştır. Üzerinde mühim öyle | | ğımiza | ğumuz zannı çıkar. Öyle ya... yaşamıya | yapmıya | Müzede Asuri, Geldant, Hitit, Mısır, ve Fenike e: lerile be- zenen Şarkı kadim salonu dün merasimle açıldı. Resmimiz bu xa- londaki kıymetli eserlerinden birkaçını gösteriyor. ( Baştarafı | inci sayfada ) aktör, ifade ettiği heyecanın Fev- kalâdeliğini anlamak için seyirci- | lerin hareketlerini görmeğe mub- | taçtır. Gelecek nesildir ki bugün- | kü inkilâbın ehemmiyetini, bi- yüklüğünü daha iyi anlayacaktır. Buhran karşısında kuvvetimizi soruyorsunuz. iktisadt bu sualinizle berhalde iktisadi vaziyeti kastediyorsunuz. Her fer- | din bahti, içinde yaşadığı cemi- | yetin seyrine bağlı olduğuna hükmediliyor ve beşerin bugünkü | maddi ıstırabının silinmesinde ce- miyetin büyük rolü olduğu ileri sürülüyor. Fakat ben bu kanaut- te değilim ve bu sebepledir ki kendimi kuvvetli hissedemiyor ve | bu derin ıstirap karşısında sade- | ce muhitimin yürüyüşüne ayak | uyduruyorum. Her halde yarın, bugüne iyi bir cevap ve- recektir. İktisadi ıstırabı dar bir gözle gördüğümüze ve ona alıştı- bakılırsa kuvvetli oldu- Refah denilen şeyi bir lokma ve bir hırka tarzında telâkki ettik- ten sonra. Dindar mwvniz, — diyorsunuz. Beşeriyete allah mefhumunu ve- ren bir kudretin varlığı metafizik çalışıldıkça —din | manada izaha esrarlı mahiyetini kaybetmiyecek | ve felsefenin derin bir mevzuu olmaktan — uzak — kalmıyacaktır. Ben, yalnız, bir allah itikadiyle dindar sayılırsam dindarım. Çün- kü, adet ve kısımlara ayrılmak istenilen dini itibar! ve irafl ola- rak kabül ediyorum, Aile hakkındaki düşünceleri- me gelince; mademki Fert cemi- yeltsir. ve cemiyı fertsiz — ola- maz, şu halde cemiyetin en ipti- dal toplan şı, bir. parçası ana, baba ve evlAttan mürekkep birliği de sevmekte haklıyız. En müfrit ve mizantrop bir insanın bile aile hayatının sükünundan zevk almıyacağına inanamıyorum, — evrak bulunduğu — için — vaziyet büyük bir endişe uyandırmakta- dır. Çünkü casusun bunlardan bir çoğunu ecnebi memleketlerine göndermiş olması çok muhte- meldir. Bugünün hikâyesi | buhran olduğuna göre, | zaman — urzadıkça | olan | J Gençler Ne Düşünüyor ? Sorduğumuz Sualler: hakkında ve bu — inkılâbı 1 — Türk inkılâbı düşünüyorsunuz, — ve nasıl anlarsınız ? Z — Comiyetin geçirdiği bulran karşı kendinizi kuvvetli hissodiyor musunuz ? 3 Dindar mısınız ? 4 — Aile hakkındaki nedir ? 5 — Hayattan sunuz ? telâkkiniz korkuyor — v 6 — Nasıl bir hayat İstersiniz ve nasıl yaşımak İstersiniz ? Genç — karilerimiz — bu - suallere lan doğruya — matbaamıza gö tmok suretile —covap - verebilirler Çünkü yalnız allahın bildiği bazı hâdiseleri erkeğin, — kadınından saklamadığı zamanlar çoktur, Diyorsunuz ki: Hayattan kor- kuyor musunz? Evet korkuyorum. Korkmiyo- rum iddiasını güdenlerin, istikbali çok dar bir çerçeveden seyrettik- lerine hükmediyorum, Diye bili- rim ki bu iddiada bulunanlar, dünü bugünden, bugünü de yarın- dan ayırt edemiyenlerdir. Hayat- tan korkanlardırki faydalı gör- düğü bütün işlere atılır, çabalar ve uğraşır. muzaffer olmak için korkmalıdır. Nasıl yaşamak istiyorum? Zengin bir hayat mı? hayır, Orta mı? hayır. Fakir mi? hayır. O halde... Saadeti ifratta git- miyen bir hayat istiyorum. Çün- kü müfrit saadetler, İnsanın ra- hatını kaçırır, İspanya'da Tayyarede Evlenen Bir. Çift Madrit ö — Yakında tayyarede bir izdivaç merasimi yapılacaktır. Nişanlı genç kız vaktile bir tayyare kazası geçirmesine rağmen havada evlenmek — için — lsrar etmektedir, papaz ile belediye reisi nikâhı tayyarede yapacaktır. Yeni evliler bal ayı seyahatlerini tayyare ile yapacaklardır. Meşhur Bir Binici Öldü Nevyork 5 — Moşhar ve bey- nelmilel cokey Tomson kalp sek- tesinden ölmüştür.