6 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 bayta —- < Halkın Sesi ı Fakir Mekteplilere! Yardım Etmeliyiz Hilâliahmer mekteplerdeki fa- kir talebelere atcak — yemek veriyor. Bu hususta halkımız diyor ki: İhsan B. ( Mütekait Ka dirga meydanı 14 ) Yüzbaşı — ( Hilâliahmer ) harp ve sulh zamanlarında milletin yaraların: ran, hastalara, kimsesizlere ve a; şefkat elini uzatan yegâne bir hayır mücmsesemidir. Bu mücsseseye hiz- met ber Türkün boynunun borcudur. Cemivet şimdi de İstanbul mektep- lerindeki aç yavruları doyuruyor, Fakat asıl teşekkül maksadı harp- lerdeki yaralılar ve hastaları kucak- Tamak olduğu için bütün bu yavrulara tahsis edemiyor. kimsesiz (10 ) bin hayır Istan- bulda daha aç ve kadar talebe müesseselerinin — yardımile bir tas « cak çorba bari verilmelidir. * Kumkapı Ni — Hilâliahmer bu sene üç bin kadar çocuğa haftada dört gün soğuk yemek veriyormuş. Şimdi Evaaftın munttal kalan imaretha- ne'eri isliyerek buralarda çocuklara dağ tmasını düşünü- İdaresi derhal bu varmış. Diğer Fanl B. meak — yemek yormuş. Evkaf tasavvurun yardım etmelidir. Bu bir istikbal ve * Meziyyot — Hamım Mearethane mahallesi 29 ) ( Su'tanahmet — Evkaf İdâresi muattal imaret- leri ve bunların tesisatını derhal | Jahmere terketmelidir. Hilâliah- mer kimsesi mekle büyük bir hayır İşliyor. Buna resmi ve bususi mücasese'er zeugin'erinizde — yardım - etmelidir. Cemiyet'n mali olan bu yavrul hiç olmazsa Ööğleleri birer mcak yemek yes'nler, mekteplerde bu çeşit yardıma muhtaç yavruların adedi binleri buluyor, hayır sahiple- rinin zamandır. tam — keselerini — açacakları * Şükrül Boy ( Moserret oteli ) — Bugünkü çocuklar yarının bü- yükleridir. Cümhuriyet ve memleket yarın bunların eline tevdi edilecek- tir. Bumlar nekadar okumuş ve ne kadar tenevvür etmişlerse cümhuri. memleketin — istikbalide o kadar — kuvvetlenm Şimdi Hüslilahmer birkaç rvunun karmını doyurayor. — Evkafın da yardımila mekteplerde aç bir. çocuk kalma- mahdır. Kama İle Yaraladı Galata gümrüğünde hammallık eden Osman, bir alacak yüzün- den kahveci Hüseyini kama ile tehli eli surette yaralamıştır. a— —7 yetin ve olur. Son Postanın Resim M bütçesini | bunlara | yalnız | sabasına çıkmasına | yavrulara yemek ver- | gibi | tabak | SON POSTA — 1HİLİ BABERLER Kadınlar Da Başladı Polis Memurlarını Atlatmak İsteyen Bir Kadın Yakayı Ele Verdi Polis memurları dün bir kaçakçılık hâdisesini | için uğraşırlarken bir vaziyet karşısında kalmışlardır. Hâdise Galatada Serçe sokağında Hasan isminde birinin kahvesinde | geçmiştir. Memurlar bu kahvede Hasan tarafından erocin ve kokain satıldığını haber almışlar, kabveciyi yakalamak nurlarının geldiğini haber alınca çekmecesindeki bütün ercin paketlerini ©o sırada kahvede bulunan metresi , Polisler biraz &. meydana çıkarmak cürmü meşhut halinde geçmişlerdir. Hasan polis m koynuna doldurmuşt! Yeni Kanun İ';M'alrlül. bi Tekaüt Kanunundan Kim- ler İstifade Edecek ? Millet Meclisi Takaüt Kanunu- nun bazı maddelerinde tadilât yaptı, İstiklâl mahkemeleri ile Divanı Âli tarafından mahküm edilenlerin tekaütiük maaşlar nın verilmesini kabul etti. Heyeti Mahsusaca nisbetleri kesilenlerle hi karar heyelince benüz mua- meleleri ikmal edilemiyen (98) kar dar memnurun da bu yeni - tadik den istifade edebilip edemiye- ceklerini dün — alakadarlarlardan sorduk. Henüz yeni kanun yete ve defterdarlığa tebliğ edil- mediği için bu gibilerin istifade edip edemiyecekleri kat'i olarak malâm değildir. Garsonlar Muayeneye Gitmeyen!er Şiddetle Takip Ediliyor Şehrimizdeki lokanta, gazino ve barlarda çalışan garsonların miktarı (2200) olarak tespit edil- miştir. Bunlar, Belediye Kanunu | mucibince muayyen zamanlarda mühtelif — komisyon — tarafından muayene edilerek sıhhat cüzdan- ları almaları lâzımgelirken şim- diye kadar ancak - (887) garson muayene edilmiştir. Bunların bir- çoklarinda geçici hastalık bulun- ması ihtimalini nazarı itibare alan Belediye dün kaymakamlıklara ve şube müdürlerine bir tamim yaparak bu gibilerin şiddelle takip ve muayeueye sevkedilme- Yerini bildirmiştir. Daimi Encümenda Şehir Meclisi Daimi Encümeni dün muhtelif Belediye hastahane- lerine alımacak ecza ile Beledi- yenin sahip bulunduğu gazino ve kıraathanelerin — icarlarımı müza- yede ile taliplerine ihale etmiştir. ilâ- | çok tuhaf [ için barekete düşmüştür. aranılmış Aleksandra'nın | mahkemededir. 'Binalar | w 'Çoğaldı İstanbul Evkaf İdaresine şim- diye kadar ( 30 ) bine yakın | mahlül emlâk Evkaf, bunların kat'i surette tasfiyesine karâr — verdiği — için Müdiriyeti Umumiyeye bir peoje teklif etmişti. Geçenlerde proje etraf nda Müdiriyeti Umu- ihbar karaya gidea Mahlülât Müdürü İhsan Bey evvelsi gün şehrimize dönmüştür. Bunların tasfiyesine başlanacak ve tasfiye neticesinde | akar olması lâzım gelenler Akarat Müdürlüğüne devredilecek, diğer- leri de satışa çıkar lacaktır Bir gazete, kanunu medeni ve- raset derecesini genişlettiği için şimdi mahlül miktarının azald ğını yazmıştı. Bizim yaptığımız tahki- kata göre bu haber doğru değik dir. Kanunu Medeni Evkafın bu husustaki kayıtlarını yeni vakıf kanunu yapılıncıya kadar tanıdığı için son senelerde de birçok mahalöl ihbar edilmiştir. — Bir Karar Tente Ve Siper Vergisi Ne Zaman Alınacak ? 930 tarihli yeni Belediye ka- nunünün neşri Üzerine Umumi Meclisi — tarafından bir harçlar tarifesi yapılmış, bu — tarifede levha, tente ve siper resimleri- nin taksit müddetlerinin ağustos- tan evvel olmamak ve bir ay ev- vel de ilân edilmek şartile daimi encümence tesbit edilmesi karar- laştırılmıştı. Daimi encümen bu müddetin kânunuevvel 932 sonu- na kadar uzatılmasına karar eski edilmiştir. | bir | miye ile temas etmek üzere Âr- | gelmişler, kahvenin her tarafını, müşterilerin Bzerle- rini aramışlar, fakat bir dirhem bile erocin bulama- yınca şaşırıp kalmışlardır. Fakat memurlardan birisi kendileri içeri girerken bir kadının dışarı çıktığını | gördüğü için bu kadının peşini takip etmiş, bu suretle Aleksandra koynundaki | başka yere götürmiye fırsat bulamadan polisin eline Madamın Üzeri bir yve 12 paket kaçakçı Hasan ve cürüm ortağı madam Aleksandra eroin paketlerini kadın - tarafından ercin bulunmuştur. Şimdi — Nasil? İhracat Ofisi Yeni Kararlar Verdi İhracat Ofisi iki senedenberi Türkiyeden taze sebze ve meyva ihracı hususunda muhtelif ted- birler almış, bu bususta birçok tecrübeler yapmı ve yaptırmıştır. EBu tecrübelerden müspet netice- lere geçmek zamanı geldiğinden önümüzdeki seneden itibaren ta- ze meyva ve sebze ihracatı İçin | Ofis birtakım müessesat ve teş- chrşey Hazır, Fakat Büt- | | | | | kilât vücade getirilmesine teves- sül edecektir. Bu husustaki ihra- cat işleri muntazam ve fenni bir şekilde idare edilecektir. Kütüphane çede Tahsisat Yok! İnkılâp Kütüphanesi ismi ve- rilecek olan eski Beyazıt medre- sesinin — tamir işi devam etmek- tedir, Öğrenı.üğı'miıe göre tami- rat yakında — hitam bulacaktır. Diğer taraftan — kütüpane için muhtelif Hisanlarda 20 bin kitap alınmış, bunlar tasnif edilmiş ve okuyuculara derhal arzedilecek bir hale konulmuştur. Fakat bütün bunlara rağmen kütüpane memurları için belediye kadrosunda tahsisat bulunmadığı için kütüpanenin — bu sene açık masına imkân görülmemektedir. Evkafın Davaları Evkaf İdaresi aleyhine Çorum' da mühim davalar açıldığı için İstanbul Evkaf Hukuk İşleri Mü- dürü Süleyman B. bir ay evvel | Çorum'a gitmişti. Süleyman Bey | dün Çorum'dan dönmüştür. z Kânunuevvel ? Günün İarihi ' : Benzin Ve İspirt ö Meselesi Ankaradan gelen son haberl göre benzine ispirto karıştırılm hakkındakl tetkikat ilerlemiş ve bususta Ziraat Vekâleti tarafını bir. kanun projesi — hazırlanmı; tetkik edilmek üzere T.c a gönderileceği tahmin € mektedir. Mal İsteyenler Almanyadan müteaddit firma İhracat Ofisine müracaat edei Türkiyeden ceviz kütüğü, halı, 4 sak, yapağı, keçi kılı, renkli merim kurşun madeni, alominyom alacak rını bildirmişlerdir. Bulgar Talebenin Kıyateti Dişçi Eczacı mektebi tale heyeti umumiyesinin aldığı bir kar üzerine bu mekteplerde okuyan B gar talebeler Bulgar darGlfününun değil, Türk Darülfünun'unun kast HÜni taşıyacaklar ve Türkçe konuş eaklardır. Hissa Senetleri Yirmi liraya kadar marşı ol memurların Devlet Bankası hisselı dünden itibaren satın alınmıya bi lanmıştır. Devair mutemetleri ba kaya müracaat ederek senet bedı lerini almışlardır. İntihap Yapılamadı Balıkçılar Cemiyeti İdare Hayı intihabı, ekseriyet basıl olmadığı dan başka bir güne bırakılmıştır. Plâk Çalmış Anastas isminde bir sabıka Dolapdere'de oturan madam Ms rinin evine girerek 12 gramofo plâgı çalmış, savuşurken yakalar mıştır. Belediye Kooperatifi Belediye — Kooperatifi İdar Heyeti bugün taplanarak bir rei intihap edecek, ondan sonra d Kooperatif namına imza koymayı mezun olan azayı ayıracaktır. Az Kalsın Ölüyordu Beyoğlunda bir kasap dökk mada hava gazı tertibatı yapma ta olan Artin isminde biri ga: dan zehirlenerek hastaneye kal dırılmıştır. Türkçe Ezan Kırkağaç, 5 (Hususi) — Çarı ortasındaki Kara Osman camiind müezzin hafız Halil Efendi tara fından Türkçe ezan okunmuştu! Halk Türkçe ezanı çok beyen miştir. Buğday Ve Tiftik Dün — Anadoludan İstanbula yagon buğday gelmiş, Iyi malla 7,15 kuruştan — satılmıştır. piyasası — İyidir. Bir ay — evvelin mazaran fintlarda 5-10 kuruş yükse liş verdir. Karahisar mallarının fiatj 55-60 - kuruş arasındadır. Dün Ak ve ) 1 — Şu insan denilen mah- lâk me tuhaftır Hasan Bey. 2 —.. Meselâ kış gelince sımsıkı giyimir.. | vermiştir. li Hiküye s 3 — -. Yaz gelince de, hep- 4 — ,« Hayvanlar da öyledir, sini atar, bir pantalon, bir göm- | Her sene başında kürklerini de- giştirirler. lekle gezeriz. görmüştür. ej Diyor İ(î 5: Hasan Bı— Aman bu s01 €? ley! yavaş söyle dostum. Zira ka duyarsa vay bülime !