20 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

20 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün M ”ndericatımızın çoklu- dercedilememiş- gundün —a 100000 Lira! - | Telefon Şirketi Halktan Fazla Para Aliyor Ankara, 19 ( Hususi ) — İs- tanbul telefon şirketinin halktan mukavele hilâfına olarak bugüne kadar 100000 lira fFazla para aldığı tesbit edilmiştir. Hâdiseyi Devlet Şürası tetkik ediyor, Verilecek karar müsbet çıkarsa şirket bu parayı İadeye ve ücretleri iİndirmiye mecbur elacaktır. Mehendis Mektebi Tahsil Müddeti Arttırıldı Ankara, 19 (Hususi) — Yük- sek mühendis mektebi 6 seneye çıkarılmış proğramla — talimatna- mesi buna göre hazırlanmışlır, Nafia fen mektebinde aynı sınıfta iki sene kalan talebe çıkarıla- çaktır. Seyrisefainde Ankara, 19 — Seyrisefain Müdü- rü Sadullah B. idarenin milli ban- kalardan yapacağı istikraz - ile meşgal — olmaktadır. — Alınacak para ile İdarenin borçları verile- cek, Yalovada yanan otelin ye- rine yenisi yapılacaktır. Mısır Sefiri Fes Meselesi Mısır sefiri Abdülmelik Hamza B. dün Ankara'dan şehrimirze gelmiştir. Mumaileyh gazetecilere wukuübulan beyanatında bilhassa | demiştir. ki: — Bu hususta bir şey söyle- miye lüzüm yoktur. giliz ve Misir. gazetelerinin bu mesele etrafında yazdıkları yazılar yam- lıştır. Şimdiye kadar süküt ettim. Çünki — söyliyeceğim en ufak sözün dünya matbuatına yanlış bir şekilde aksetmesi ihtimali vardı. Mesele bir saitefehhümden ibarettir. Bunun da iki hükümet | arasında halli için elimden gelen herşeyi yapacağım, Bir İddia Mazhar Osman Beye Göre Tütün Faydalı Mı? Tütünün fayda ve <zararları hakkında — beyanatta — bulunan doktor Mazhar Osman Bey, tü- tünün ağız ve dişler için çok faydalı ve sıhhi olduğunu, lâkin lara çok zarar verdiğini “Amerika'da tütünün — antiseptik olduğuna dair iddialar yol almış- tır. Fakat biz fazla tütün içen- lerin diş etlerinin bozulduğunu göriyoruz. Şu halde fazla tütün içmek muzurdır. Ticaret Mektebi Darülfünuna İlhak Edilecek! Alınan — malümata — nazaran Yüksek İktisat ve Ticaret Mek- tebi Darülfünunun - ıslahı. esna- sında Darülfünana ilhak edilerek Hukuk Fakültesinin bir şubesi halinde tedrisat yapacaktır. Bu şubeain bir Muallimler Meclisi bir de Müdürü olacaktır. Müdürü Hukuk Fakültesi Meelisi Müder- risini intihap edecektir, ae | Bir Sui Te-| fehhümden İbarettir Dedi| | — Bir yarışa, veyahut futbol gi diğiniz xzaman bir ay evvel kazandığıı bir sene sonra kazı ağınız galebe hiç ehemmiyeti haix değildir. O yarışı derhal kazanmak gerektir. ——— ——— bi bir oyuna gir- 'mız — muvaffakiyet, mak gerektir. - SON TELGRAF HABERLERİ Borçlar İtilâfının Şartları İlk Taksit Olan (670,550) Altını Haziranda Ödeyeceğiz Ankara, 19 (A.A.) - Kuğu inkisama uğramış umun! bulunan — konseyl — tarafından neşredilmiştir: bol İtilâf mucibince tediyat, şimdiki Osmanlı csha- mından Türkiye hissesinin mübadel yeniden tedavül —mevkiine 895,435,000 — Fransiz mi ve - itibar! bir urf Türk yeni şimdiki şekli ile tedavlülde deva şark şimendöferleri bisse senodatı frankı sermayeye kalacaktır. Yeni sehimler senede *07,5 Faiz getire- cek ve on sene müddetle konversi, miyacaktır. Kontejan Yeni Listeye Bazı Mad- delerin İ âvesi Muhtemel | Ankara, 20 ( Hususl ) — Kânu- nusanide tatbik edilecek olan yeni kontenjan payları hazırlan- mıştır. Yakında gümrüklere teb- liğ edilecektir. Bazı müessese- lerin ihtiyaç gösterdiği mevadın bu meyanda fotnğnf camının bir kararname — ile İisteye — ilâvesi muhtemeldir. Kubilây İ çin İzmir Ve Menemende İhtifal Yapılacak İzmir, 20 (Hususi) — Cuma günü Menemen irtica hadisesinde şehit edilen Kubilâyın ölümünün yıl dönümüdür. Bu münasebetle İzmirde ve Menemende büyük bir. ibtifal — yapılacaktır. İhtifal programı Halk fırkası tarafından hazırlanmatadır. İhtiyaçlarımız Yapılan tetkikata göre yerli mensucat fabrikalarımız, bu yolda ihtiyaçlarımız n yarısına tekabül edecek derecede mensucat istih- Sakıt Osmanlı imparator- ı rçlarının Pariste * | | çıkarılacak kiymetinde esham Üzerinden yapılacak ve zirdeki — tebliğ lesi olmak Üzre takriben hasılatı - ile Bu teşrin umu- eden miştir. tekabül ikinci m edecek olan bundan — hariç lancaktır. yona tabi hakkuk ettikten dilecektir. Mühim Bir C0 Toplantı Erkânı Harbiyeleri Peş- tede Toplanmışlar Paris (/ususi) — Bulgar, Macar, sillerinin Budapeştede gizli bir top- lantı yaptıklarına dair bazı gazete- lerde birtakım haberler intişar el || miytir. Bu toplantıdan maksat, yine bu neşriyata göre, herli üç devlet || ordularının ilerde ve bir harp zuhu- || yapabi Tİ — mühtemel sada müşterek bir tesbiti idi. Paris hattı hareket || Bulgar elç liği, İntişar eden bu ha- beri tekzip ederek Bulgar erkânı harbiye mümese'li olarak hiç kim- senin Peştede töyle gizli bir içtiman İştirak —etmediğini — beyan mektedir. İtalyan, Mücar Ve Bulgar I ve İtalyan erkânı harbiye mümes- || eyle- || Tediyat Fransır frangı dü"z“' v!'k." 'ıarlıeı!çe irae edilebileceği istabilize edilmiş ikinci bir para ile yapılacaktır. Yeni esham ile şark şimendiferleri hisse sene- | datının İstahbul, Galata ve Haydarpaşa gümrükleri teinin taksiti | 670,550 altın Türk taksit, 1933 bir haziran 1933 ten itibaren tesviye edilmiye baş- | Bu —mukavelename B. M. Meclisinin tasdikine ve tasdik keyfiyeti ta- sonra hâmillerin kabulüne arze- GAT ) Kara Kış Ankara, 20 (Hususi) — Bolü, Kastamonu, Eskişehir, Merrzifon, Yozgat ve Çorum- havalisine kar sal etmektedir. yağmaktadır. Şehrimizde de kar yağmaktadır. oe — — ösima ei ile konseyin lüzum gör- edilmiş olan lirası — olarak — tesbit edik birinci kupon 25 tarihinde verilebilmek üzere senelik 1933 şenesi — iptidasında Gümüş Para Lâyiha Heyeti Vekilede Tetkik Ediliyor Ankara 20 (Hususl) — Gümüş | para — çıkarılmasına dair — olan kanun lâyihası Maliye Vekâletince | ikmal olunarak Heyeti Vekileye verilmiştir. Lâyiha tetkik edilerek Mecl, evkolunacaktır. Lüâyihaya göre 20 kuruşluk, 50 kuruşluk ve 100 kuruşluk ol mak Üzere Üç nevi gümüş para | darbedilecek ve buna mukabil 100 kuruşluk evrakı naktiye teda- vülden kaldırılacaktır. 1 kuruşluk nikeller bırakılarak 5, 10, 20 paralıklar da kaldırılacaktır. 5 ve 10 kuruşluk — bronz yerine nikelleri -basıl Gümrüklerde Ankara 20 (Hususi) — Ja- pon mallarının Misir malı gibi, Fransız mallarının da Sürye malı gibi memleketimize idhal edildiği anlaşılmış ve bu - hilenin önüne geçmek için gümrüklerde tedbir- ler alınmıştır. İSTER İNAN, İSTER İNA Şehremanetl aüt meselerini eiddi yeniden azmetniş. Filhakika İstanbı Çocuklarımıza ve bastalarımıza içirecek ehhi süt bu- lunmaması büyük bir noksandır. Şehrin - sıhhati ile alâükadar olan bu meseleyi halletmemiş hiçhir meden! şehir yoktur. Fukat Belediye Cemiyeti azasından bir zatın beya- matına göre İstanbulun bugünlük süt Ihliyacı 55 bin İNAN, İSTER sürette balletmiye l gibi bir şehirde Şehrim olursi göre, keceğine, arık İSTER kiledur. Halbuki İstanbulda elde edilen sütün miktari 33 bin kiloyu geçmez. 33 bin kilodan yuk, ibtiyacını temin edecek Ka dığına, belediyenin de nekadar hüsnü niyet sahibi lsun, bu İşe #sarfedecek parası — olinedi vüt meşe'esinin daha uzta müddet halledilebi- süt bulunma. İNANMAİ | diler: W almıya ihtiyaçları Sayf sası || Manasız İmaz Gayreti Ve Park! M.N. Geçen gün Bogazın Anadolu kıyısında iki köyü gezdim: Beylerbeyi ile Çengelköyünü. | Bu iki köyün iskeleden çıkıldık- tan sonra birer ufak meydanı | vardır. Beylerbeyinde eskiden bu | meydanda odun ve kömür satılır, burada koca bir çeki dururdu! | Anadoludan ve Rumeliden odun, z | kömür getiren takalar mavnalar 2 — Hayat ta hergün yani başlıyan ve hergün biten bir yarıştır. Dünkü muvaffakiyetiniz, yarmki zaferlaiz düşünülmez. Her şeyden evvel bugünkü yarışı kazan- buraya yanaşır, halk Fferah farah alış veriş ederdi. Şimdi burası çiğnenmiş top | rak kümeleri halindedir. Etrafına çekilen dikenli teller ise buraya metrük bir harp sahası manzarası vermiş. — Buraya ne oldu böyle? Diye sordum. — Park yapıldı cevabıni ver- Bu dikenli teller bir iki fistam birkaç pardesüyü — hakladıktan sonra bu metruk manzara hâsıl olmuş. Çengelköyündeki meyilli mey- danın etrafına da yarım metre uzunluğunda bir duvar, yahut bir “ sur ,, çekiliyordu. — No oluyor, yeni bir bima temeli mi atılıyor? Diye sordum. — Park yapılacak! diye cevap aldım. Meşrutiyetten beri bize bu hastalık ârız oldu. Bir Nahiye Müdürü, bir Kaza Kaymakamı, yahut bir Belediye Müdürü bir yeri “imar , etmek istedi mi, hemen aklına bü geliri Park | yapmak. Evlerde otura otura bunalan halkın geniş, — ferah, — ağaçlı, çiçekli — bir bahçede — hava vardır, amen na, fakat — bir iki cılız çiçek fidesi ile birar çimen ve etrafına | tel örgü, yahut zevksiz bir duvar çekmekle böyle bir ihtiyacın tat- | min edilmiş olacağına inanır mısiniz? Kaldı ki, bu “park,,ların eni iki, boyu Üç adam boyu ka- dardır ve Boğazlıların hava almak için böyle iki üç metre murabbar kadar bahçeciklere de ihtiyaçları yoktur. Keenne Boğazın iki köyü süsleniyor, “imar,, ediliyor! Bu emek ve bü masraf için birçok bakımsız yollar el açıp durur- larken.. — M. N. Kaçakçılık Mahkeme İki Kişiyi Tevkif Etti Ortaköydeki evinde 32800 kaçak çakmaktaşı ve 6840 kaçak sigara kâıdı bulunan mirala müteka- idi Osman Beyile arkadaşları Şevki, 'Tevfik ve Hüsnü Beylerin muha- kemesine Dokuzuncu İhtisas Mah- kemesinde başlanılmıştır. Osman ve Şevki Beylerin mevkufen mu- hakemesine İüzum görlülmüş ve her ikisi de tevkif edilmişlerdir. Musluk Hırsızı Sabıkalı Selim isminde bire bırsiz, — Süleymaniyede — muhtar | Sabit Efendinin evine girmiş ve | terkos musluklarını sökmiye baş- | lamıştır. Mahalle bekcisi bu va- | bikalının eve - girişinden ve bir | dürlü çıkmayışından şüphelenmiş | ve ev halkımı vaziyetten haberdar etmiştir. Bunun üzerine hırsız mer- il diven altında — yakalanmıştır.