27 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

27 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

ll PAZA Bayin Riyası | İ Yeni Senede Neler Olacak Söyliyene değil söyletene bak.. dün gece rüyamda kendimi bü- yük bir bahçede gördüm. Aman efendim aman ©o ne ihtişam one ihtişam.. çiçekler, kuşlar, bavuz- lar, fakıyalar.. derken birdenbire gök gürültüsünü andırır. bir ses duyuldu. Çiçekler, ağaçlar, havuzlar fıskıyalar, havuzlar korkularından yere kapandılar bendeniz bu kor- kakları birer birer enselerinden yakalayıp tekrar eski hallerine getirdim. Ayni gürültü bir daha duyuldu. Biraz sonra da bir du- dağı yerde bir dudağı gökte bir arapmı dememi istiyorsunuz?. Ha- r sizin hatırınız için rüyamda endimi korkutamam., Dünyada bir misline daha te- sadüf adilmiyecek derecede gü- zel bir kadın çıktı. Bu sefer ben ere kapandım, Güzel kadın ca- ıelimîn kuyruğundan yakalayup ayağa kaldırdı. Güzel gözlerini süze süze gunları söyledi. — Haşsan Bey, bana ne so- rarsan sana cevap vereceğim. Derhal aklıma geldi: — Yeni senede neler olacak. Diye sordum, birer birer söylemiye, ben de koca kafamın içine yazmıya başladım.. Evvelâ bizim gazete- lerden bahsetti : Vakit gazetesi Babür Şahının hatıratını neşredecek, 886 renkli olarak 998 sayfa basılacak, Ethem İzzet Bey, Elif Naci Beyle bir şirket aktedip on altı köşeli bir gazete çıkaracaklar.. Yeni çıkacak bir gazetede çirkinlik müsabakası açılacak ve Cümhuriyette resimleri çıkanların ekserisi bu müsabakaya iştirak edecekler. ç Şair İmset üç yüz altmış beş kere fşık olacak ve maşukala- rına ithafla üç bin altı yüz elli ftane şiir yazacak.. Peyami Bey konservatu- vara ut muallimi tayin edilecek.. * Ey gözleri kadar sözleri de güzel kadın dedim, bırak şu ga- zeteleri de biraz dünyadan haber ver. — Sen sor ben söyliyeyim Dedi. Aklıma şunlar - geldi sordum: — Borçlar meselesi ne olacak. — O kadar bilmem fakat borçluların benizleri — sararacak ve dünyada benizi sararmamış me memleket ne de insan kalacak — Peki bizim İstanbulda ne- ker olacak.. Güzel kadın mini mini elile bulutları gösterdi baktım.. Bir adam eline bir kova su almış kaçıyordu. Adamı Terkos Şirketi Müdürüne benzettim. — Ya süt meselesi.. — Böyle bir mesele yok.. — Nasıl olur?, — iş halledilince o da halledilmiştir demek.. den.. süt demek su Aklına bir şey daha gelmiş gibi bir saniye durdu : — Darülbedayi, dedi, Etıh diye bir operet haçırlıyacak ve bütün sene ayni oyunu oynıyacak. Güzel kadım dönmüş gidiyor- du. Peşinden koşup bağırdım. — Ya ben, bana ne olacak.. Ey okuyucularım., En iyi en hoşa gidecek şeyi benim İçin söyledi. — Sana da tayyare piyan- — Hasan Bey iki gün eonra ramazan geliyor. Acaba ben de gelsem mi? — Saxın ha Karagöz Efondi.. Otur oturduğun yerde., Burada hanımlar seni görürlerse mo- daya uymayor diye asırlardan kalma kara gözlerini maviye yâhut yeşlile boyamaya kalkarlar.. Elektrikler Sönünce — Hasan Dey genebaşı — gecesi, tam gece yarısında elektrikler söndü- Bü zaman kiminle beraber bulunmak istersin.. — Karımla.. — Demek kar rinı çok - Beviyor adiğlın için gi canım, elek trikler tekrar - yar nınciya kadar yü- zünü — görmekten kurtulmuş olurum!. YENİ SENE GELMEDEN Biz tükettik sıfırı, Yeni sene gelmedene Kalmadı ertik hayırı; Yeni sene gelmeden.. Dediler yıl gecoal, Çok hoştur. eğlencesi, Cepten çıktı akçesi; Yeni sene gelmeden.. Çoğaldı masrafa bak, Mahdum beye bir frak; Ne büyük dert, ne firak, Yeni sene gelmeden Parladı birdenbire Basamaz çıplak yere Şoron ister bemşire Yeni sene gelmeden — Resmimi meşhur bir ressama yaptırdım; bunun için benden yüz lira aldı.. — Çok değil Hanımetendi, her halde o da #ldığının yarısını modeline vermişlir. Duramaz bizim valde Gidecektir her halde Söylenir bu meâlde Yeni sene gelmeden Kerimeye tuvalet, Karıtm da ister elbet; İşte gitti bereket, " Yeni sene gelmeden.. Karınca kararınca, Bu iş bana varınca.. Pançe lâzım pabuca; Yeni sene gelmeden. Yapıldı her şey kat kat, Sonunda bitti fakat; Hem para hem da tükat, Yeni sene gelmeden W Oruç Hasan Beye sot- dular.. — İki gün sone ra ramazan geli- yor.. No hazırlık yaptın?, — Hatırlık yap- mama İüsum yok, benim İçin — bütün sene ramazan g'bi geçiyor.. — Bütün sene oruç mü - tütüyor- R OLA HASAN BEY (HE Hasan Bey Ve Karagöz | Hasan Beyin Fıkraları Zavallı Filorinalı Hasan Bey Tevfik Fikret ih- tifalinden — çıkarken iki ellerini başıma vurarak hüngür büngür ağlıyordu. Nazarı dikkatimi celbtti yane na gittim.. — Ne ağlıyormun Hasan B., Fikret için mil, Hıçkıra hıçkıra cevap verdi: — Hayir ustat, hayır Fikrete ne diye ağlıyayım.. daha acına- cak halde olan birisi için ağ- hyorum. Fikret ihtifalini de Gala- tasaraylılar — yaptılar, Filorinali Nâzım hiç olmazsa senede bir defa bu yüzden herkese şürlerini dinletebiliyordu. Zavallmın elim- den o fırsat ta gitti. Terkos Şerefine Hasan Beyin evine gittim ter- kos musluğunun başına bir ter mometre asmıştı, merak — edip sordum. — Bu termometreyi buraya niye astın?.. — Bir kânunusanide bakmalı için.. — Niye?.. — Gazetelerde okumadın mı? Terkosun belediyeya devri şere- fine merasim yapılacak, nutuklar söylenecekmiş. O gün suda bir bararct farki vukua gelecek mi diye bakacağım.! HMüsabaka Bir mecliste güzellik müsaba- kasından behsediliyordu. — Her- kes bir şey söyledi. Hanımlar ekseriyetle — müsabakaya iştirak edenleri — güzel — bulmadıklarını iddia ettiler.. Hasan Bey de söze karıştu — Durun, güzellik müsabar kasına iştirak şeraitini bana söy- ler misiniz? Hanımlardan - biri koştu bir gazete getirdi okudu.. Türk tebaası olacak! Evli olmuyacak.. On altı yaş ile yirmi beş arasında bulunacak... Hasan Bey anlamış gibi başını iki tarafa salladı. — Doğru...'Çirkinler de iştirak edebilir. Şartlar arasında güze' olacak diye bir kayıt yok kil.. Otomobil Artinda Hasan Beye anlattım: — Hasan Bey dün müthiş kir şey gördüm. Ben caddede yürüyordum bir otomobil karşıe dan hızlı bızlı gelirken bir kadına çarptı ve ezdi. — Küçük — bir değil mi?.. — Sen de gördünml nereden biliyorsun? — Görmiye lüzüum varmı, tek bir kadım ezmek büyük bir otomobil için — şerefsizlik olmaz mı?.. Ne Çarpıyorsun? Sokakta Hasan Beyle beraber yürüyorduk. Karşıdan © duvar senin, bu duvar benim diyo iki tarafına yalpa vurarak bir sarhoş geliyordu. Yanımızdan geçerken şiddetlice bana çarptı. Hasan B. kolumdan çekti: — Ne çarpıyorsun dostum. dedi, yere düşürmek için çarp- otomobildi — Ne o Hasan Bey Hitleri ne yapıiyorsun.. aht — No yapacağım, bahçeye korkuluk diye diki- ğ -ilıyîr Üyün Pazar Ola | yorum. Memleke lnde de aynı İşi görmiyor mu? sARĞÇ z 5 gösundan Yılbaşının birinci ikra- miyesi isabet edecek. mana hacet yok.. O kendi kem- dine de düşer.