5 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

5 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

ASON POSTAYda — Flanimteyze bütün şençlerla kalp ve aşk İşlerinde en göm'm? dert ertağıdır. Allenire, Yostlarınıza söyl yemediğiniz dşk dertlerinizi Hasımleyzeya yanmar, Hanime teyre ya ber günkü sütunda veya hususl mek- tupla cevap verir. Hanimteyzenla fikirleri, birçek gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. Dertterinizi Hanımteyzeye Yazınız v iadınının Bileceği Şeyler Sıcak Suyu Bardağa Nasıl Boşaltmalı ? Eyer acak bir mayiül bardak veya şişeye sıcak iken boşaltırsa- nız bardak derhal çatlar, buna mâni olmak için içine bir kaşık konur. Eğer kaşık yoksa barda- Yit etrahna yaş bir bex sarmak ta muvafık olur. * Sebzeleri Nasıl Pişirmeli? Sebzeleri suda — yıkadıktan sonra hemen suyunu süzmelidir. Sebze su içinde kalacak olursa kokusunu ve lezzetini kaybeder. Bu Sene Kroşe Yelekler Pek Mo doğru uzun hatlar halinde örülür, Yalnız belindeki - lâstikle yakası düz ve ince iğne ile örülmüştür. Yeleğin hatları daima sağa doğru yapılmıştır.. Geniş hatlar — Lej, Arci aba- jorların &- saslı iki ka- rakteri var- dır. Büyük ve ziyadar- gdırlar. De- $ li B” Pamuklu kumaştan bir. genç lit e- Bisesi, omuzlala atılan — pelerin - taklidi kollar, elbiseye ayrıca zarafet vermektedir. < * da Oldu bunların Hurasındaki dar hatlar mavidir. Hatlar daima bu şekilde devam eder: İkl sıra mavi, sekiz sıra bej, iki sıra mavi, sekiz sıra beğii Ön — Yeleği örmek için ev- velâ koltuk altından başlayınız. Önün ortasındaki son bej batta düğme için ilik yeri bırakınız. Ağka ”— Arkayı 'da yino köl tuk altından başlayınız. Arkanın genişliği için yirmi hat bej rengi kâfidir. Kemer — Kemeri tamamen bej renginden Örünüz. Badehu bunu yeleğe yapıştırınız. Yaka — Yaka tamamile mae- videndir. Yukardan aşağı doğru başlamıştır. Yakayı yeleğe dik- tikten sonra dikişin Üzerine eks- trafor geçiriniz. Yakanın yayılma- sına mani olur. Yölek bittikten sonra Laüne <öÖrt Lane mavi düğ- 1 e dikiniz. d â Abajorlan Kendiniz Yapabilirsiniz | Uzun kâ- ğgıdı alıp üç veya dört santimctre ///// işliğinde / bir pili yas yanız. Son- korasyonda | ra Lununür büyük bir mevki sahibidirler, Abajorlarda en çok kullanılan unsur , arşumen kâğıdı veya cellulo kâgıdıdır. Bu resimdeki modelin yarılması ga- yet kolaydır. On veya yirmi san- tümetre uzunluğunda bir kâğıt kesiniz. Kâğdı ya bir parça mermer, yahut çakı ile kesiniz. mune - itti- - haz ederek (2) numaralı şekildeki gibi Lâğıdı Lestikten sonra nü- müneye ölçerek pilileri yapınıı. Pilileri yapmazdan evvel kâğıdın yukarı kısmından Lürdele geçe- cek kadar delikler açınız. Pilileri yaptıktan sonra kurdeleyi geçirip bağlayın z. Acaba Bugün Ne Yemek Ya;;san; ? Çukulat Tatlısı İki çorba kaşığı forme klorlu ilik sütle ezmeli. Ayrıca bir kapta bir çorba kaşığı kakaoyu idak sütle ezmeli, Yarım okka süte tatlı olacak kadar şeker ilâve ederek kaynatmalı, badehu forme klor ile kakaoyu süle kar ş- brarak ilâve etmeli, Sütü tekrar ateşe koyup, koyu bir muhellebi oluncıya kıdar pişirmeli. Ateşte mütemadiyen karıştırmalıdır. Ba. dehu tabaklara boşaltıp soğuk bir yerde dondurmalıdır. Kestane Sundoviçi Kestaneleri yumuşak oluncaya kadar kaynatınalı. Badehu ka- buklarını soyup, Badehu kızarmış ekmeğin üze- rine tereyağı sürmeli, Kestanenin içerisine bir miktar tuz ve hardal karıştırıp ezmeli. Bu — mahlütu yağlı ekmeğin Üzerine sürdükten sonra, diğer ekmeği — üzerine kapmalı, iyice ezmeli, | İkbahar için sokak pelerini Yeni A y A Moda Havadisleri Paris, 20 kânunuevvel — Bu ay zarfında açılan büyük terziha- ne meşherlerinde en çok nazara çarpan, etekle blüz modasıdır. Önden pilili etekler devam et- mektedir. Karpuz kollar, dirsekte gişirilmiş kollar da yine modadır. Etekler yine uzundur. Yerden sekiz, öon santimetre — lasadır. Etekle giyilen blüzumsu ceketler yine gözükmiye başlamıştır. Dekolte modasında en ziyade açılan omuzlardır. Bilhassa dar omuzlu kadınlar, tamamen omuz- ları açık giyinmektedirler. Göndüz elbiseleri kısa kollu- dur. Kolların niheyetinde dar bir pilise vardır. Manto kolları ga- yet uzundur. Bu sene elbise ve mantolar'n yakası düzdür. Kısa ve Üç sırada ceketler de tekrar moda olmuştur. İki renkli kumaş: tan eltek ve ceketlerde modadiır. Kürk modasi günden güne tezayüt etmektedir. Spor manto- larının yakaları, kolları büyük kürklerle örtülmektedir. Kürkten pıl*ler.î'bnlın: terzihanesinin bu sene tamim ettiği modadır. Elbiselerin ekseriyetle yakaların- da kürk vardır. Öğleden sonra elbiselerinin ekseriyetle dirsekten aşağısı kürktür. » Gece tuvaletlerinde uzun kol modası da nihüyet bulmaktadır. Dekolteler önden açık, arka- dan kapalı yar ılmaktadır. Dekol- teler ekseriyetle dört köşedir. Dekolle elbislerde boyuna kırmızı kadife bağlamak modadır. Pren- | ses veya şömiz şeklindeki elbi- | seler taammlim etmiştir. Gümüşü ile bej en riyade “TZON' BOTAT adlnida Tei Te0 $ “ilzlarn elikadar ehemmiyet Şimden eden mevrulara vermektedir. sonra haftada bir. defa her şeyden . fanfa Kadın say- famız olacak ve u sayfada sanlar bulunacaktır Güreltik sunun terbiyasi, —evlalele — güzelliği, ee -| işleri ve , 933 senesi KLibise İtiodelleri Siyah ve beyaz kreptes sarif bir elbi- »6 E.bise ve Üzerine giyilen kısım biribirle me merbuttur. ve bir elbise ğibidir. meselileri, ösa medalar, çecuğur Meleci, salre.. Ev Kadınının Bileceği Şeyler Patatesi Nasıl Kızartmalı? Patatesleri soyup ince İnce, tuzlu suya koymalı, bunları bir müddet bu halde terketmeli. Ba- dehu suyunu süzüp, zeytinyaj; koymalı. Bir. müddet zeytinya; durduktan sonra kızartmalıdır. * Bozulmıya Yüz Tatmuş Eti Nasıl Pişirmeli ? Bazan et bozulmıya yüz tutar. Bu kokuyu çıkarmak için bol su ile yıkamalı. Badehu sirke içerk sine koymalı. Sirkeden çıkardık- tan sonra. zeytinyağ ile soğan suyuna koymalı. Badehu tekrar yıkayıp pişirmelidir. ; Her Şık Kadına Lâzım Olan Şik bir. kadı- nin en aşağı Üç el çantası, iki çift eldiveni, iki çift iskarpini ol malıdır. Soldan birinci — eldiven: Öğleden sonra sokakta kullan- mak içindir. Gö- deridendir. Sağdan birinci seyahat — çanta- sıdır. Mavi kro« kovil derisinden yapılmıştır. Sol- | dan - birinci e- karpinler (Beruj- (— - - ya) — derisinden | yapılmıştır, öğ- leden sonra ek biselerile "giyilir, Yegüne süsü bir yeseyaıe dilidir. Sağdan birinci yeşil podosliette çanta ve eldiven- dir. İldel de te- roderle — süslem miştir. Bu çanta ve eldiven spor elbisesile kulla- nılır, Üçünetü sırada soldan birinci Spor için gayet zarif çanta ve eşarp. Üç köşeli eşarp örülmüş yündondir. Kırmızı, beyaz, mavi TÜücrük Telonü Siyah Kadife Siyah bere modası, Paris kız- | larında — salgin — halinde devam | etmektedir. Bunlar külhanbey gi- bi bereleri yandan yüzlerine koy- makta, saçlarının büyük bir kıs- mımı meydanda bırakmaktadırlar. Bir kısım kızlar da kırmızı kadife berelerle gezmektedirler. Siyah ve kırmızılar, güzel ve genç kız başlarında, göz kamaştırıcı bir manzara teşkil etmektedir. g—— — —D moda olan renklerdir. Bunlardan başka, siyah, koyu mavi, kırmızı modası da devam etmektedir. Balo elbiselerinde en ziyade koyu pembe, ve mar kırmızısı modadır. Eşya Bereler Moda (