5 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

" Gazetenila pergembe ve cumarlesi gün'eri elmak Üsere haftade Ihi aper sayfam meşretmek- tedir. Perşambe günkü sper sayfamıada düvye eper kareketleri memleksi apor hüdizeleri vardır. Cumartesi sayfamada lee cuma günkl maç dara tafailüt yazılıdır. Haftada İki Defa Spor Sek DR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... V(;ıra_lîıt_asaray;l—; İkilik Eşref Şefik Bey Son s P O R 'Boks Kırallığı -|Yine Zencilerde Mi Kalacak ? — Diyarbekir'de Heyecanlı Kupa Maçı Vaziyeti Anlatıyor Spor muharrirlerinden Gala- | tasaraylı Eşref Şefik Beyin kendi kulübünüm” maçlarından — evvel zd ği tahmin yazılarından do- yı kulüp heyeti idaresince kay- dinin tekinine — karar verildiği bakkında gazetelere gönderilen tebliğler spor efkârı umumiyesini hayli sarsmıştır. Biz bu hususta as:| mesele ile alâkadar olan Eşref Şefik Beye müracaat ederek İşin içyüzünü daha sarih bir şe- kilde anlamak istedik.: Bizi tam bir nezaketle kabul eden Eşref Şefik Bey hafif . müstehzi bir tebessümle sözlerine çu cümle- lerle başladı: *--Geçen sene Heyeti İdareya intibap ettiğimiz zevatın hakkımda verdikleri -o kararı dün sabah ben de gazetelerde okudum. Kır Hübümün yapacağı maçlardan ev- vel yazdığım yazıların idare heyetin- dekiler tarafından (müstekrek) ke- limesile tavsif edilmesine hayret etmem, Onları seçerken esasen sporla pek alâkaları olmadıklarını, spor yazılarını da, maçları anla- dıkları gibi anlıyacaklarını tahmin ederdim. Benim tuhafıma giden bir mesele var. Ben kulübümün yenileceği maçları evvelde" haber veriyordum. Çünkü kulübün dahili waziyetile, takımın hali bunu evvelden belli ediyordu. Ben spor için bir kulüp edin- miş ve ©o kulübe menaubiyeti (kaydolmak| gibi kırtasiye işinden büşbütün uzak tutmuş bir adamım. Benim için Galatasaraylı olmak, Galatasaray defterinde ( kayıtlı ) olmak değildir. Kulübün bir mur babbet sembolü olduğunu bilirim. Bu rabta defter kayitlerinden ziyade gönül kayitlerinde yaşar, Nizamname meselesine gelince; bizim nizamnamede spor tahmim- leri ve spor tenkitlerinin. memnu olduğu yazılı değildir. Nizamnamede maddesi — olme yan bir mesele hakkındaki kara- m ancak beyeti —umumiyeler verir. Heyeti idareni — kararından sonra tesadüf ettiğim öz Galala- saraylılar apor sahasındaki Tarın, vuvaffakıyetsizliklerin oteb- liğle idare sahasına da temamen intikal ettiğine kani olduklarını acı acı söylediler. Doğrusuna — söylemek lâzıme gelirse, ruhen sporcu olmıyan beş kişi tarafından verilmiş o ka- rardan — dolayı memuun — o- dum. — Çünkü hakikt Galata- saraylıların — asıl — kanaatlerini ve bana — karşı — muhabbetle- rini daha iyi anlamış — bulunu- yorum, Bu mesele hakkında ya- pacaklarım şuulardır: Ben bu kararla kendimi Ga- latasaraylılıktan uzaklaştırılmış addetmediğim için gazetelere sırf teşbir maksadile verilen o tebliğ için icap eden yer veya yerlere müracaat yapacağım. İdari gaflar yaparak klübü — şimdiye kadar görnlıırmlı bir vaziyete sokan idare o:ııl bakkında da Galâa- tasaray kongresi kararımı verir, Bu münasebetle — matbuatın ve doatların şahsım — hakkında gösterdikleri — büyük teveccühe ve kalem — tezahürlerine karşı müteşekkir - kaldığımı da — ilâve etmenizi rica ederim. , on kararile Yelâşlandıran meşhur tenisçi Boratra Fronsız sporcuları son zamanda büyük bir heyecan İçindedirler. Bu heyecanın sebebi şudur: Fransız tenis şampiyonlarından Borotra bundan sonra resmi maç- lara iştirak etmiyeceğini mensup olduğu federasyona bildirmiştir. Şamriyon bu kararını, milli muçlarır iyi ha onacak — vakti olmadığı için ver vi söylemişlir. Bu şampiyon, geçen sene Fram- sızlar dünya tenis şampiyonlu- ğunu kaybetmek üzere iken nihal galibiyeti temine muvaffak olan tenisçidir. Henüz boş bırakacağı yer doldurulamadığından Borotra' ya bu seneki dünya şampiyonlu- ğunda da oynaması için sporcu- lardan mürekkep bir heyet mü- racaat etmiye kazar vermiştir. Cihan şampiyonluğunu beyazr- lardan koparan eski cihan Şampiyonu Conson Beyaztarın yegâöne üm'di olan Karpantiyeyi döğen Ski Bir zamanlar siyahl boksörler cihana duman attırıyorlardı. — - (Sacayağı) denilen üç siyahi boksör bütün dünya boks salon- larını dehşete salmışlardı. O siya- bi boksörlerin başında dünya şampiyonluğunu beyazlardan alan meşhur zenci Jak Conson bulu- nuyordu. Ondabp sonra - gelen Sam Longford, Conet, Batling Ski ismindeki üç zenci de siyahların mevki ve şöhretlerinin demir yum- ruklu bekcileri halinde mlltema- diyen beyar boksör dövmekle meşguldüler.Siyahilerin bu müthiş tahakkümüne tahammül «demiyen Amerikalılar| onları boks sahasın- dan uzaklaştırmak Üzere birçok tetbirlere baş vurdular. Neticede maksatlarını temin eden Amerikalılar siyah boksörleri faaliyetten mabrum ederek be- yazların yeniden sabaya çıkmala- Bdt T5 Bozkurt kupasını kazanan Ayspor tıliıııı Faal Halk Evimizin Ay ve yıldız apor takımları arasında iki hafta maç yapılmak şartile gali- bine verilmek Üzere tertip ettiği *“ Bozkurt ,, kupası maçının geçen cuma günü yapılan birinci maçta bu iki takımın berabere kaldığını evvelki spor mektubumda yaz- mıştım. Bu cuma günkü İninci maçın her halde kupayı almak için maç çok heyecanlı olacağı belli idi. Takımlar sahaya şu şekilde çık- tılar: Ay takımı: Hikmet Fikri Mehmet Ragıp —— Celll — İbrahim Adnun Müzalfer Roüza Şevket Salâhattin Yıldız takımı: AlI Buryhan - * Ahımet Ahmet Refik Mevtât Kemal — İsmali — Zeki İzzet A, Haydar Saat 13,30 da oyuna başlanıldı. Bunu büyük bir galabalık halk kütlesi ediyor ve birinci umum! müfettişliğin mıntakasın- daki dokuz vilâyetin spor mınta- kası reisi Osman Bey de bulunur yordu. Maçın başlamasını müteca- Beyaz'ara vermeyen Langford larına muvaffak oldular. Ön sene- seneierce aman denberi devam eden bu vaziyet son aylar zarfında — siyahilerin yeniden ciddi surette faaliyete karar vermeleri neticesi olarak değişmiş gibidir. İki hafta sonra bir Kübalı boksör dünya vasat #iklet şampiyonluğu için Pariste Fransız Thil ile çarpışacaktır. Amerika gazeteleri bu müna- sebetle Fransızları dikkate davet ederek bir dünya şampiyonluğu- nun Arapların eline geçtikten sonra tekrar beyazlara — intikal etmesi güç olacağını batırlatıyorlar,| etmiştir. kip oyuncuların çok giddetli ve heyecanlı oynadıkları, ber iki ta- kımın da — kuüvvetli -oyancularla sahaya çıktıkları ilk bak şta anlas gılabiliyordu. İlk kırk beş dakk kalık - birinci haftayimde —ay takımı dört, yıldız iki sayı, yap- mışlardı. — Birinci — haftayımda şimdilik Ay takımı galip mev- künde bulunuyordu. İkinci oyun başladı iki sayı da biribiri üzerk ne Yıldız takımı yapnca oyus bütün bütün şiddetlendi şimdi de Yıldız takımı dört, Ay takımının beş sayıları vardı. Maçın bitme- sine de yirmi dakika bir müddet kalmıştı. Yıldız takimı bir gol daha yaptı, fakat bu gol kabul edilmedi. Münakaşa büyüdü, mın- 'taka rekkine müracast ecildi her iki taraf ve hakem dimlenildi tee de netice elde edilemedi. Binaena- ley maçın bitmesine on beş da- kika kala goller de kabul edilme- ) yince Yıldız takımı oyuna devam edemiyeceklerini beyan etliler. Şimdilik kupa hiçbir takıma teslin edilmedi. Bir gün sonra Halk Evinde içtima eden spor mıntakası, iki kulüşten kaptanlar Halk Evinden bir mümessil ve Mıntaka- Reisi Osman Bey ve — hakem mülâzım İhsan Bey de hazır olduğu halde oyundan av- vel her iki takım arasında yap- tıkları kat'i mukavele mucib'nce s:h yı terkeden Yıldız. tak m.nın mıntakaca mağlüp olduğuna ka- rar verilmiş ve Halk Evinin Por kurt kupasını Ay takım. alınıştır. Salihli - h.enemön Maçı Gazetemizin 24-12-032 tarihli nushasındaki spor — sahıfamızda (Salihlide heyecanlı bir maç ) ser- levhasile Salihlideki muharririmi- zin bir yazısını neşretmiştik. Muharrir maçın, bidayetinden sonuna kadar Salihli Bozkurt ta- kımının hakimiyeti altında cere- yan ettiğini kaydediyordu. Bir sporcu kariimizden aldr ğımız diğer bir mektuj ta, iki ta- kım.n müsavi bir oyun oynadığı bildiriliyor. H Maçı görmediğimiz için a mü- sabaka bakkında kat'i bir hüküm yermemiz kabil — olamıyacaktır. Biz bitaraflığımızı isbat için o maç için işaret edilen bu noctayi da mesküt geçmek istemediık, Futbol Paris, 3 (A.A.) — Clup Fram- cais, Szegad Macar takımımı 2 sayıya karşı 8 sayı ile mağlüp etmiştir. Viyana'lı Admira takımı bey- nelmilel bir maçta İ say ya karşi 2 sayı ile Torino takımını mağlâp