31 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

31 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ye. | Bir Nümayiş Teşebbüsü Viyana sütçüleri garlp adam- | lar. Her yerde, esnaf, — fiatlerin yük sel me sin den memnun olurken onlar, süt fiatlerinin son zaman- da, Viyana'da fazla yükselmesin- den - şikâyetçidirler. - Manamafih bakları da yok değil, Çünkü süt fiatının yüksel:. — (, süt istihlâkini #azaltmaktadır. Onun İçindir. ki Viyana sütçüleri, fiatlerin indirik mesi için büyük bir nümayiş ter- tbine karar vermişler. Bunun için de, ellerinde bulunan 5000 ineği beraberlerine alarak Viyana sokaklarında bir geçit resmi ter- tip etmişlerdir. Maamafih Avus- turya polisi bu nümayişe muva- fakat etmemiştir. Buna sebep olarak ta, kış mevsiminde inek- lerin soğuk — alabileceğini ileri sürmüştür. Beş bin inel sokaklara yazılıverdi x Yugoılıv hükümeti, ilk defa olarak, resmi bir cellât âııtmuıh:r. Bı:] a- am, yalnız idam yanın İlk mıhkgmlırım ae cellâdı sacak ve muka- bilinde, ayda 2000 dinar alacak- tır. Şimdiye kadar Yuğoslavya'nın resmi bir cellâdı bulunmaması, Adam hükümlerinin orada kurşı- na dizilmek suretile iİnfaz edil- mesinden ileri gelmişti. Fakat son zamanda, idam şekli de- ğişerek ipe çekme — usulünün ikame olunması — Üzerinedir. ki vesmt bir cellâda lüzum görülmüş vo bu bu adam, ilk defa vazife- sini, Makedonya'nın Debar kö- yünde, bir arkadaşını öldüren bir adami ipe çekerek ifa etmiştir. Yugoslavya'nın resmi celladı, ba- gında - silindirle ve elleri beyaz eldivenli olarak — işini yapmış, #onra, varifesini bitirdikten sonra beyaz eldiveninin tekini çıkarıp yere atmış ve: — Senin — ölümünden — ben mes'ul değilim. Sen mes'ulsün. Demekle iktifa etmiştir. Avrupa cellâtları, bir. idam hükmünün yerine getirilmesinden sonra, bu cümleyi tekrar etmeyl bir vazife bilirler. * Büynk harpte Alman Cüm- hur Reisi Mareşal Hindem- Bir Fransız Alman ce- milesi Üçüncü — alayının ikinci tabur — bayrağı, Fransız toprağında, harp sahasında bu- kunmuştur. Bu bayrağı taşıyan Alman ae kerl muharebe esnasında vurulmuş ve bayrağa sarılarak düşüp ök- müştür. Bayrağın enkaz arasında bulunduğu haberini alan Mareşal Hindenburg, —bunun - kendisine tade edilmesinden çok mütehas- sis olacagını bildirmiştir. Fransız bükümeti, bayrağı iade etmeye karar vermiştir. Bu bayrak eski muharipler- den bir grup marifetile Almanya- ya götürülecek ve bir Alman es- ki muharip grupuna tevdi edile- cektir. Fransız hükümetinin bu haraketi, daha evvel bir Fransx zabitindenfalınan kılıncını mareşal Hindenburgun o zabite inde etmiş olmasının bir mukabeleridir. Yugoslav- burg'un kuman- da etliği Prusya Hassa ordusunun Anlatmıyorla MüsabakanınEn Güzelleri Diyorlar Ki... ( Baştarafı | inel sayfada ) rının İsrarı ve bir. emrivaki Üze- rine müsabikaya girdiğini söyledi. Feriha Hanımla şuradan bura- dan uzun uzadıya konuştuk. Bu esnada onu tetkik etmek imkânını bulmuştum. Foriha Hanım Güzeldir | Kabarık ve kesik saçlar. İnce ve yay gibl gergin kaşlar. Tatlı, ilık yemyeşil gözler. Bütün hakem heyetini büyüliyecek kadar muh- teşam bir çift göz. Ağız, dudak- lar, dişler harikulâde.. Mevzun ve ahenkli bir vücut. Temiz bir ten.. Süzgün bacaklar.. Velhasıl gü- zelmi güzel, Kerimanı Severim Mübeccelin Yüzü Güzeldir! Feriha Hanımla bir ax dedi kodu yapalım dedim. Feriha Ha- nıma muhtelif saaller sordum. Feriha Hanım bundan evvelki güzeller hakkında diyordu ki: — Onların içinde en çok Ke- rimanı beğeniyorum. Fakat Mü- beccelin yüzü, o tatlı teni hiçbi- rinde yok doğrusu... Ötekiler do güzeldi. — Ya sizinle müsabıkaya gi- renleri nasıl buluyorsunuz? — Benimle müsabakaya giren rakiplerimin hepsinde ayrı ayrı güzellikler vardı! Fakat bazılarının pek cür'etkâr olduğunu zannedi- yorum, Aklınıza Bir Şey Galmesin! Hani bir şey demek — İstemi- yorum! Aklınıza bir şey gelmesin şeyl.. Vallahi o demek değil. — Günleriniz nasıl geçer? — Benim 24 saatim sükün içindedir. Gürültülü hayatı sevmem. Yün İşlerini Pek Saverimi Bilhassa yün işlerine pek ba- yılırım. Üstümdeki kazağı da ben Öördüm. Musiki. Ah musiki,. Eğer musiki olmasa ben yaşayamam. Piyano çalarım ve çok severim, Günlerim, köydeki kız arkadaşla- rımın arasında geçer Reşat Nu- rinin romaunlarını pek severim, — Tüörk kadınlarını nasıl bu- kursunuz... — Bizim kadınlar hem güzel- lik hem kafa itibarile Avrupadaki hemşirelerinden farks ıdırlar, Konuşma müsabakası olsaydı.. Feriha Hanım he tatlı konu- guyordu. Sesinin ahengi, yüzünün, gözlerinin hareketleri görülecek şeydi. Eğer bir konuşma kırali- çeliği müsabakası olsa Feriha Hanım bunda da birinci gole- cekti. — İstikbaliniz. hakkında ne düşünüyorsunuz ? Feriha Hanım bu suale “bik memi, diye cevap verdi ve bir çocukluk hikâyesini anlattı. Feriha Hanımın Önüne eşkiyalar çıkmış! — O vakit © yaşımda idim. Anadoluhisarından araba ile ge- çiyorduk.' — Önümüzet eşkıyalar çıktı. Anjcamın — oğlunüu yakalar yıp götürmek İstediler. Beni de arabanın içine bağladılar. Ağla- dım haykırdım. Bu korkünç ha- tırayı hiç unutamam. Fatoş'un Rakibil Feriha Hanımın teyzesi hanım ufak bir çocuk resmi uzattı: — Ferihanın — kuzeni.. — Bu Keriman Hanımın küçük kardeşi Fatoş'un rakibi olacak... Gözleri Bursa güzeli Leman Hanımın Son Posta'ya hediyesi Öyle tatlı yeşildir. ki... pek şeker şeydir... Hep Yeşil Gözlüyüz Feriha Hamım atıldı: — Biz ailece hep yeşil göz- Jüyüz!. i Feriha — Hanım müsabakaya iştirak ederken Birsen Muvaffak namümüstearını kullanmıştı. Bu namümüstearı beraber — deşifre ettik ve şu şekli aldı: “ Müsa- bakada bir sen muvaffak olur- sun! , İzmir Ve Bursa Gözellerile Kerşi Karşıya Feriha Banımdan ayrıldıktan sonra doğru Tokatlıyana gittim. İki gözeli - birden aymı odada buldum. Önce İzmir güzeli Ne- riman Hanıma bazı sualler sor- dum. İzmir gözeli Neriman Ha- nim sakin — bir hal ve eda ile oturuyor — ve sualime kıva kısa cevaplar veriyordu. İzmir Güzelinin — sözleri — İstanbulu İzmirden daha hareketli — ve canlı — buldum. İstanbulda — çok iyi bir şekilde karşılandım. — Seyahatiniz nasıl geçti ? — İyil. — Arkadaşlarınızdan — hangi- sini daba güzel buldunuz. — Bilmem ki hepsinin kem- dine mahsus bir güzelliği var 1.. — Çok okur musunuz ? — Okumıya düşkün değilim. Ev İşlerine bayılırım. — Hayatta en çok sevdiğintz? — Bilmem ki k. Bursa Güzeli Anlatıyor Bursa güzeli Leman Sadullah SON POSTA KAREDTNON MA TT Yevml, Siyasi, Havadiş ve Halk gözeteri « İstanbı lı Eski İ İdarei Bizynme e BYRUN! Telefon 1 İstanbul - 20203 Posta kutosus İstanbul - 741 'Telgrafı İstanbul SONPOSTA aa ABONE FİATİ TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Kr. 27CCKr Aman — Gelen evrak geri verilmez Hânlardan — mes'uliyet alınmaz gevap İçin mektupl ara (6) kuruşluk Gul Nüvesl Kâzımdır. | Aâree değiştirilmesi (20) kuruştur. | Gazetemirda çıkma reslm ve yanlarış _lıuuı—ıhb ve güzetemilze alttir. Hanımın anncal Bursayı ve Bur- salıları methediyordu. Leman Hâ- nımın nişanlısı genç bir mülâzim de yanımızda idi. Leman Hanım çok şen, şak- rak ve canlı idi. Başını güzel bir hareketle oynattt ve bir günlük hayatını anlatmıya başladı : Öğleye kadar Uyku — Öğleye kadar uyku !.. Gülüştük. Devam etti: — Öğleden sonra ev İşleri, biraz dikiş, biraz piyano ve oku- mak.. Merhum babam tarih mu- allimi idi, taribe bayılırım. Sinemaya Bayılırım Sinemayı ve tiyatroyu seve- rim. Hele sinemaya bayı'ırım. Marlen Ditrih ve Moris Şövalye en sevdiğim iki artislir. Hele Moris Şövalyenin komiklikleri çok hoşuma gider, Marlen Ditrih'ta şayanı hayret bir cazibe var, Leman Hanım, en çok Reşat Nurinin — romanlarımı — sevdiğinl söyliyor, çocukluk — batıralarını, Bursa intibalarını, — ortamektep tahsilini, anlatıyordu. Zevk Ve Renk Meselesil — Öteki güzelleri nasıl bul- dunuz? — Hiç bir şey söyliyemem. Çünkü zevk ve renk münakaşa edilemez.. — Türk kadınlığı hakkındaki fikriniz.. — Türk kadınlığının içtimalt vaziyeti mütekâmil bir şekildedir. Bu kısa zamanda Türk kadınlığı» mın vasıl olduğu tekâmül derecesi eidden şayanı hayrettir! Kıreliçe kim olacak? Müsabakanın neticesi henüz malüm değildir. Birkaç gön sonra güzeller hakem heyeti huzuruna çıkacaklardır. Yalnız - isimlerini yukarıda yazdığımız güzellerden biri karaliçea ilân edilecektir. Fakat bu işle alâkadar mu- hitlerde söylendiğine göre musa- bakaya yeniden güzeller iştirak edeceklerdir. Yeni Güzeller Mi Girecek | Evvelki günkü — müsabakaya iştirak eden güzellerden — daha güzel bir hanmımın müsabakaya gireceği şayidir. Bu meyanda geçen sene müsabakaya — girip kazanamıyan bir iki hanımın da tekrar hakem heyeti huzuruna çıkmak — istedikleri — söylenmek- tedir. Keriman Tipi 932 kıraliçesi Keriman Han- min Avrupa'da gösterdiği mu- vaffakıyet ve dünya — kıraliçesi oluşu, Keriman Hanıma bente- yen güzellere cesaret vermekte- dir. Keriman Hanımın — tipinde olan bazı güzellerin de müsaba- kaya girmek arrusunda oldukları söylenmektedir. Nihal Müsabaka ne zaman Yapılacak Dokuz şubatta bir balo veri- lecektir. Bu baloyo güzeller işti- rak edeceklerdir. Haköm heyeti işte bu güzeller arasından birini kıraliçe ilân edecektir. Hakem heyetinin tetkikatı çok derin ve ince olacak ve her güzelin Üze- rinde uzun uzadıya tevakkuf ede- cektir. Klıııınupml 51 I_.___ı___ n F erıha, Nerıman, LemaııH lar a maaşar |) Viyana'da Garip Neler Neler Fi ? Yeni Bi Tavuk Cinsi Y elıştırelıın Avrupa ve Amerika iklimler rinden gelen ligorn tavuklarının bizde ne dereceye kadar randmanlı olabileceği henüz anlaşılmamıştır. Bizde Denizli gibi bir yerli Cinsimiz varken, ve bunların da Avrupalı — tavük — mütehassıslari tarafından kısmen olsun beğeni- mesi, nazarlarımızı yine kendi tavuklarımıza — çevirmemiz lâzım geldiğine delildir., Denizli ile Ligornun müşte- rek damızlıklarından — alınacak mahsul üzerinde tecrübeler yap« mak ve iklimizmize daha uyğun ve dayanıklı tavuk bulmak imkânt vardır. Avrupa'da, bu Ffenni tabhse sil etmiş beş on mütehassısımız var, gazetelerde fikirlerini okur« sak, çok istifade edecoğiz. Tavuk meraklılarından!: F, K. Muvakkat Kaldırım İstiyorlar Unkapanında Ortaminare ve Topaç sokaklarının lâğımları tas mir ettirilmiş, Fakat kaldırımları yaptırılmamıştir. Sokak yağmure ların tesirile bir çamur gölü hâe lindedir. ve geçmek mümkün değildir. Hiç olmazsa muvakkat bir. kaldırım — yapılmasım — rica ederiz. Mezkür sokaklar sakinlerinden Ahmet, Ziya, Abdullah, Hasan, M. Ali, Kemal, Salih, Mehmet. Şar'kta Şarap Istanbulda şarabın kilosunun 17 kuruşa satıldığını gazetelerda okuyoruz. — Anadolunun birçok yerlerinde, bilhassa şark vilâyete lerinde şarap yoktur. Şarap tire yakileri şarabı yüksek Fiatla ece zahanelerden almaktadırlar. Müs« kirat inhisarı buralara şarap sevk etse çok İyi satış yapar ve müs him bir istihlâk temin eder, Mertifon « Ali oğlu Selçuk Cerrahpışada Fatına Hanıma: Şikâyetirizde baklısmız mele tubunuzu alâkadar daire nezdine de takip ettiriyoruz. * Bitliste Edebiyat meraklım Muhld- din BSenai Beye: — Şiir neşretmiyoruz. maxler sef gürinizl dercedemiyeceğiz. * Paşa Umavında M, Nihat Beyes — Haklısınız. Fakat daima var zifeye ve dışarı çıkmıya amade olan polis efendiler daha başka türlü hareket edemezler. * Siverekte yüzbaşı Nuri Beye: — Bahsettiğiniz hisse senedi satışı hakkında tahkikat — yaptır rıyoruz. — Neticeyi ıııı bildiriri$ efendim. * Ardehanlı Yusuf Zülal Beye: — Şiirleriniz. Çok — güzeldir. | Şiir geretmiyoruz. Maalesef şirk mizi dercedemiyeceğiz. * Diyarbekirden K. B. Beye: — Anketimiz hitam bulmaf” tur. Cevabınız. geç kaldığı içi? neşredilemedi efendim. * Abdullab Tevfik Beyet j — Gençlik anketimiz bitmit” P tir. Yazınız geç kaldığı için m tecssüf neşredilememiştir ef dim.