8 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa ç Halkın Sesi | Tayyare Postaları Başlarken Ankara * İstanbul arasında tay- yare seferleri yapılması içla bir toşebbüla var. Bu bususta hal- kımız diyor ki: Hakkı B. ( Fatih Kıztaşı 28 ) — Yakında Ankara İle İstaabul arasında tayyarc seferlerine başla- nacağını haber alıyoruz. Yirminc! aarin çlarından — birisi de sürattir. Tayyare de sürat vamıtalarının en mükemmelidir. Tayyareciliğimiz teş- vik edilmelidir. Sonra şark vilâyet- lerimize de posta tayyareleri işletil- melidir. Çünki yolsuzluk ve havala- vın karlı olması yüzünden bilhassa kış günlerinde şark hudutlarımızdak! vilâyetlerimizin postaları geç kalıyor. * Şevket B. ÇTopkapı Merkezefendi Ti) — Bugün tayyare en emin nakil vamtalarından biri olmuştur. Tayyare Avrupada ve Amerikada ekapreslerin yerini tutuyor. Blz de garp medeni- yetini kabul ettik. Bizim de Avrupa medeniyetine ayak uydurmamız için seri yürümemiz. çok — calışmamız Iâzımdır. Bu da artık kağm İile, araba İle hatta şimendiferle olmaz. Uçmalıyız. Bizde de sivil bir tayya- recilik vücut bulmalıdır. Ankara - İstanbul hava postalarını büyük bir sevinçle bekliyoruz. * Necml! Bey ( Sultanahmet 84 ) — Yakında — İstanbu.'la Ankara arasında hava postaları başlıyormuş, Ankara ile Diyarıbekir posta tayyaresi — işletile: baberden memnun olmamak müm- kün müdür? Fakat bu der şim- dilik yalmız posta sakliyatına mah- sus olacakmış. — Sivil Tayyarecil.k Kanunu çıktıktan sonra yolcu sefer- leri de baş! kmiş., Memlekette ümmilikle, cehalet! ücadele edi- yoruz. Tayyare de cehli ve ümmiliği izale edecek olan garı rin ve kitapların naklınde yegâne vasıtadır. Türkiyede her vatandaş gazı ni günü gönüne takip edeb lmelidir. Pek yakında inşanllah bu da — ole- caktır. Otomobilin İçinda Artin isminde bir adam Be- yoğlunda şoför İlyas efendinin etomobilinin içinden küçük bir hahı çalmış, fakat biraz sonra yakalanmıştır. Rıhtım Şirketi Ve Halıcılar Rohtun Şirketi He transit halı tacirleri arasında GÖtedenberi de- rin bir ihtilâf vardır. İhtilâfın esası, evvelce de yazdığımız gibi, şirketin fazla antrepo Ücreti ak dığı hakkındaki iddiadır. Transit tacirleri halı antreposunda kira ücretinin pek fazla olduğunu ile- ri sürmektedirler. — Bu — ihtilâf son günlerde şiddetlenmiş olacak ki evvelki gün Rıhtım şirketi me- murları Sirkeci'deki transit halı deposuna gelerek kiralarını öde- miven tacirlerin halılarını topla- mışlardır. — Hasan Bey.. Yumurtanın ge$ Üzerine müthiş tesiri vardır. SON POSTA DAHİLİ HABERLER Bir Mantarcı Yakalandı Zavallı Çöpçünün Cüzdanından Ancak Yüz Elli Kuruş Çıkmış! Üsküdar polisleri dün garip bir mantarcılık hâ- disesinin kahramanını yakalamışlardır. Yaptığımız tahkikata göre hâdise şöyle olmuştur: Yusuf ismin- de bir adam dün Üsküdarda Şeyh camii avlusunda dolaşırken bir aralık helâ tarafına Mehmet İsminde bir belediye çö etmiştir. Yusuf bir aralık çöpçünü: mış ve gülümsiyerek — şöyle da temizliyeyim.,, Mehmet, kendisine ismile hitap Boks Maçları Cuma Günü Mühim Mü- sabakalar Yapılacak Cuma Vefa - Kumkapı kulübünde güreş ve boks heyeti tarafından tanzim edilen program mucibince ikinci boks teşvik müsabakası yapıla- caktır. Bu müsabaka altı sıklet Üzerine hazırlanmıştır. Müsaba- kaya Galatasaray, Vefa - Kum- kapı, Haliç ve Anadolu kulüpleri boksörleri iştirak edecektir. Gü- reş müsabakalarına da gelecek bafta başlanacaktır. İstanbul — fe- derasyonunda — müseccel ( 112 ) reşçi vardır. Bunların 56 sı 'efa - Kumkapı —kulübünün gü- reşçileridir. Müsabakalarda birin- ciliği kazananlara madalya ve şabadetnameler - verilecektir. Bulunamadı Milyonluk Hırka Ve Secca- deni- Akıbeti Meçhul Kaldı Konya'daki — Muhiddiniarabi kütüphanesinden İstanbul Evkaf Müzesins nakledilirken yolda ve yahut İstaubulda kaybolduğu ve yahut çalındığı | söylenen Sıvas bükümdarı Kadı Burhanettin'e ait kıymetli Selçuk — seceadesile Muhbiddini Arabinin bırkası hak- kında Evkaf müfettişleri tahkikat yapıyorlardı. Uzun müddet de- vam edön tahkikat — neticesinde bu iki kıymetli eserin — kimler tarafıudan aşırıldığı tesbit edile- memiştir. Evkaf İdaresi tahkikat neticesini Evkaf Umum Müdürlü- ğgüne bildirmiştir. Adliye Encümeni Adliyedeki memurin - intihap encümeni evvelki gün ağır ceza reisi Aziz Beyin riyasetinde top- lanarak münhal kâtiplik ve mü- başirlikler İçin yenilerini tayin etmiştir. ** Meselâ tare yumurtadan.. söylemiştir: Mebmet.. Bak üstüne pislik sürülmüş. Şöyle dur günü öğleden sonra | gitmiş, orada Ppçüsüne tesadüf n yanıma yaklaş- * Zavallı sözlerine derhal inanmış ve “haydı bakalhım, temiz- le., Demiştir. Yusuf cebinden bir mendil çıkarmış ve Mehmedin pantalonunu silmiye başlamıştır. Meb- met bu sırada dalçın dalğın düşünmiye koyulduğu için Yusuf fırsattan hemen İstifade etmiş ve çöp- çünlün pautalon cebindeki cüzdanım kaparak kaç- mıya başlamıştır. Neden sonra aklı başına gelen çöpçü Mehmet hemen polislere gitmiş, başına ge- Jeni anlatmıştır. Polisler biraz sonra mantarcı Yu- sufu yakalamışlar ve çöpçünün cüzdanını alarak kendisine iade etmişlerdir. Fakat cüzdanın içinde eden bu adamın Şı;gîday İhraç Ediyoruz | Dün ticaret borsasında yu- | muşak iyi — bugdaylar — 7,30, sertler 6 - 6,5 kuruştan muamele görmüştür. Suriye'deki —kıtlık dolayısile Türkiyeden Hayfa'ya buğday sev- kedilmektedir. İtalya ve He'çikaya da ihracat yapılmaktadır. Haydarpaşa silosunda evvelce saatte dört ton zahire kalburla- nirken — son tadilât — üzerine saatte on beş ton kalburlanmıya başlanmıştır. İhracat tacirleri bu vaziyetlen çok memnun olduk- larını söylemektedirler. Eve Girmişler Sabıkalı Osman ve arkadaşı Enver Üsküdar'da Şemsipaşa'da oturan Zeynep banının cvine girerek öteberi çalarken yaka- lanmışlardır. Bir Yangın Çıktı Beyoğlunda Tiyatro sokağında oturan kunduracı Anastasn evin- den yangın çıkmış, fakat siraye- tina meydan verilmeden söndü- rülmüştür. Yeni Bir Emir Fabrikalar Türk Muta- hassısı Yetiştirecekler İktısat Vekâleti, muhtelif hu- şusl fabrikalar tarafından Avr- padan getirtilmiş olup müddetleri bitmiş olan bir kısım ecnebi mu- tahassslarn bir. müddet daha , çalışmalarına müsaade etmekte- dir. Auvcak bu — mutahassısların I yanlarına verilmiş olan Türk mu- tahassıs muavinlerinin behemehal ı yetiştirilmesi için fabrikalara kat'? emirler verilmiştir. Sarayi müdüriyeti bu işle cid- di suretla mev ul olmaktadır. içsin, bir aya kalmaz sesi adam- <.. İnsan hergün bir tanecik ı akıllı güzelleşir.. ancak 150 kuruş çıkmışlır. ÇorşPçılılc* Fabrikalar Arasında Şid- detli Bir Rekabet Başladı Çorapçıların verdiği malümata göre İstanbulda çorap fabrikaları günden güne fazinlaşmaktadır. E'yevm erkek çorabı yapan fab- rikaların adedi on beşi bulduğu gibi kadın çorabı yapan fabrika- lar da dörtten ona çıkmıştır. Bir yandan da hâlâ çorap makinesi getirilmektedir. Fazla istihsalden dolayı fabrikalar arasında şiddetli bir rekabet başlamıştır. Yeni makineler kurulduktan s#onra ço- rap fiatlerinin bir baylı düşeceği söylenmektedir. Çorapçılar çorap makinesi ithalinin durdurulmasını istemektedirler. Eski tserler Şikagoya — Gönderilecek Olan Eserler Ayrılıyor Müzeler Müdiriyeti, Şikagoda açılacak — beynelmilel asarıatika sergisine İştirak için hazırlıklarına devam etmektedir. Müze Müdürü Aziz ve Müver- rih Ahmet Refik Beyler tarafından ayrılan ezerlerden birçoğunu B- zans ve Roma tarihlerine, Os- manlı saltanatına ait kıymetli bazı parçalar teşkil etmektedir. Yalova'da Hafriyat Gaçen sene bıılııı:ıyını kalan Yalova — hafriyatına sene, yaz iptdalarında çtekrar başlanacaktır. Bu havalide çok kıymetli Bizans eserlerinin bulunacağı tahmin edil- mektedir. Elda edilecek eserler Ya- lovadaki müzeye nakledilecektir. Acaba Sebep Nedir ? Atletizim federasyonuı federe kulüplere bir tamim göndererek Darülfünun — kulübü —namında! | teşekkülün tertip ettiği müzaba- kalara federe kulüplere men: hiç bir sporcunun İştirak edemi- yezeğini bildirmiştir. ** Fakat —yumurtaların da hepsi bozük çıkıyor. Taze yür murtayı nerede bulmalı bilmem? Günün Tarihi N NN Diyamandi Ef.nin Muhakemesi Avukatlar Arasında Şid detli Bir Münakaşa Oldi Dün öğleden evvel Adliye- deki İhtısas mahkemesinde maruf Himon taciri Diyamandi EF nin muhakemesine devam edilmiştir. Diyamandi Ef, İstanbula binlerce sandık kaçak limon ithal etmek cürmile maznun balunmaktadir. Bu mescle ile alâkadar olmak töhmetile de birkaç memur hak- kında tahkikat yapılmaktadır. Dünkü mıılııînmo celsesinda gümrük müfettişlerinben — Reşat Beyin mahkemeye verdiği uzun bir rapor ckundu. Bu rapora nazaran, ve çok karışık bir şekilde şeh- rimize binlerce sandık kaçak limon - ithal edilmiştir. Gümrük idaresinin şunları söylemiştir: “Diyamandi Ef. nin kaçakçılıkları pek çoktur. Henüz mahkemeye intikal etmk yen hüâdiseler de vardır. Bu hâdiselerin Diyamandi Ef, tara- fından yapıldığına dair birçok deliller vardır. Bu dava ile, hak- larında tahkikat yapılan memur-< ların davalarının tevhit edilmesi Mütcakiben söz alan maznun vekili Nazmi Nuri Beyle gümrük avukatı arasında şiddetli bir mi- nakaşa oldu, neticede mahkeme tevhit talebini reddetti ve Fevzi Beyin ileri sürdüğü vesikaların tetkiki için muhakeme ayın 12ci gününe talik olundu. Para Borsasında Dün para borsasında Düyunu Muvahhide 64, Mümessil Anadolu 45,40, 25,30, Rumeli şimendiferi 7, aslan çe mento 12,30 dan muamele gör- müştür. sandık — Karahisar kuruştan satılmıştır. Afyı lerinin yükseleceği Ümit edilmek- tedir. Bir Şoförün Muhakemesi . Üç ay evvel Eminönü'nde şo- för Osman Efendi kullandığı oto- mobili arka arka ve sür'atle ida- re ederken sırtında 160 — kiloluk bir sandık taşıyan hamal Riza Ağaya çarpmış, sandık Rizanın Östüne düşmüş ve hamalın ayağı kırılmıştır. Dün Azliya birinci ce« za mahkemesinde şoför Osman Efendinin davasına devam edildi. 3ıhillu şoför.- Osman Efen- ünin — yolun — sol — tarafından ve korna çalmadan hareket etti- ğgini, arkasında hamal bulunduğu kendisine söylendiği halde bunu dinlemediğini söylediler. Müdafaa yapılmak üzere muhakeme başka bir güne talik edildi. S KA N 4 Ü ÜTÜ yumurta içmek isliyorsan sabah ı':ı.ııHını kümesindel dışarı çıkmamalısın !. d ee ee Übcek mühtelif — zamanlarda . avukatı Fevri Bey :