9 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

9 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

“Son Posta, Holivutta hususi muhabiri Türk — gazetesldir. He- Nvut muhabirimiz, ber hafta bize mektup Balunan — yegüne gönderir ve sinema âleminin anlatır. içyüzünü SENPROSTA SİNEMA Valantinosuz Holivut ' Yaşlandıkça Güzelleşiyor Meg Lömonye'yi tanıyorsunuz. Tiyatrodan sinemaya ğeçen bu şirin yıldız, mütehassısların ifadesine Eürn. .g'uııdın ogfln: daha güzel ve daha cazip olmaktadır. Arkadaşları ona “ Yaşlandıkça güzelleşen K z , İsmini takmışlardır. Yeni Bir Yıldız Doğuyor Marlen Ditrih Şimdilik Son Eserini Çeviriyor Geçenlerde yine bu sayfamız- da meşhur - yıldiz Marlen Ditrih ile mensup olduğu kumpanya arasında rejisör meselesinden bir İhtilâf — çıktığını yazınıştık — ve demiştik ki Marlen Ditrih kendi Pejisörü olan Şirenberg'ten ayrıl- Mmak İstemiyor. Halbuki kumpan- ya bu rejisörün mukavelesini tec- dit etmemişti. Böütün filimlerini trenberg'in idaresi altında çevi- ren güzel Marlen bu son vaziyet karşısında kumpanyaya — dirsek Şevirmiş, yapmakta olduğu filmi Yarı bırakmak - tehdidini savur- Muştur. Bu güretle müşkül bir Vaziyete düşen kumpanya Mar- t'in sinirlerini yatıştırmak - için bir hayli uğraşmış ve neticede tna kısmen muvaffak olmuştur. Yıldız ile kumpanya arasında bir İtilâfname imzalanmıştır. Bu itilâfnameyo göre güzel Yıldız evvelce Ştrenbergin İdare- Sinde olarak başladığı filme baş- â bir rejisör ile devam edecek- arlenin yeni rejisörü Ruben Mmulyandır. Buna mukabil kum- Panya, mızıkçılık ettiği için cici ürlenden 200 bin dolar istemiş- * İşte son itilâfname mucibince h'Plnyı Marlenden bu parayi miyecektir. Fakat meselenin asıl mühim &f şudür: k..ı::eh Ditrihin — mukavelesi müddet sonra hitam bu- li K“'“Pll'yı güzel yıldızın li hareketlerinden usanç ge- tirdiği için onunla yeni bir mu- kavele Imzelamıyacaktır. Fakat Marlenin yarini doldurmak lâ- zımdır. Çünkü Holivuttaki yıldız- lar arasında Marlen en yüksek mertebeyi işgal etmektedir. İşte kumpanya bu boşluğu tamamen yepyeni bir yıldız vasıtasile dok durmayı tercih ötmiştir. Marlenin yerini işgal edecek olan bu yeni yıldızın ismi Dorote Vektir. Dorote Holivutun yeni yıldızları arasında bilhassa vücu- dünün ve sesinin güzelliği ile şöhret bulmuştur. Mütehassısların yap- tıkları tahminlere göre, Dorote Vek bu çifte güzelliği sayesinde Marlenin yerini dolduracak ve yepyeni bir varlık olacaktır. Fa- kat acaba Marlen Ditrih ne ya- pacaktır? Şimdiki halde bütün sinema dünyasının morak ettiği mesele budur. Hallaluya L Mayiston, —Holivatta A, Jolson ile beraber “ Hallaluya ,, isminde bir filim çevirmeye baş- lamıştir. Nevyork Sinemalarında Nevyork sinemalarında 1930 senesinde — 390, 19?1 senesinde 432, 1932 senesinde de 439 filim gösterilmiştir. Bu filimlerin kısnı azamisi Amerikan mamulâtıdır. Bugün Yaşıyoruz Gari Koper ve Joan Kravfort yeni bir filimde beraber rol ala- caklar. Bu filim “ Bugün yaşıyo- ruz ,, İşmini taşıyacaktır. Bu filim- de Franşo Ton isminde yeni bir erkek yıldız da rol alacaktır. Bu yeni yıldızın Klark Gabi'i taklit ettiği .şyl.nnıklodlı. sayfası “Son Posta, haftada Iki defa n yeni bayatlı ve sinama gereyanlarından — bahsedilir. sinema yapar. Bu sayfalarda dünyanın sinema — haberleri, slemindeki artistlerin san'alt Holivut İçin Bir Valanti- noya İhtiye_ıç Var Holivut, (Husust ) — Bir za- manlar yalnız Holivutun değil, dünyanın en güzel erkeği olarak ftanınan ve tapınılan meşhbur Ru- dolf Valantino öleli yıllar geçti, fakat emin olunuz ki onun bu- gün hasretini çekenler pek çok- tur. Küçüklüğü, hatta ilk gençliği sefalet ve ıstırap içinde geçen bu güzel erkek, taliin gearip bir cilvesi olarak birdenbire parladı ve milyonlar kazandı. Fakat ece- lin pençesine pek çabuk düşen Valantino, hiç ümit edilmediği bir günde hayata gözlerini ka- padı. Bu ölümden yıllar geçme- sİne rağmen onu unutmuyanlar, unutanlardan daha fazladır. Güzel Rudolfun ebedi sevg- lisi olan Pola Negri hâlâ onun hasretile çırpınmaktadır. Mesele- bin asıl tuhaf tarafı şudur ki son zamanlarda Holivutta tekrar Va- lantino modası başlamıştır. Güzel ve dilber yıldızlardan birçoğu son günlerde ortaya yeni terane atmışlardır. Bunların söyledikle- rine bakılacak olursa “Valanti- nosuz Holivut, kalpsiz bir kadına benzer,, miş! Bu: güzel erkeğin Glümünden Gonra onun yerini tutmak hevesile Holivuta bagüne kadar binlerce erkek — gelmiş, bunlardan hiçbiri Valantinonun muvaffakıyetine erememiştir. Yak- mnız bunların içinde Klark Gabi biraz tutabilerek mübhimce bir göhret sahibi olmuştur. Fakat Klark Gabl son zamanlarda göz- den düşmiye başlamıştır. Valam- tinoya hâlâ perestiş eden, kalp- lerinden onun muhabbetini bir SŞiddetli Gözler L rik llk defa olarak resmini koyduğumuz Jan Gallan Fransız erkek roller yapmak hususunda büyük bir | şöbret kazanmıştır. Jan Gallan bu şöhretini daba xziyade bakışların- yıldızları arasında ciddi daki şiddete medyundur, türlü çıkaramıyan dilber kadın yıldızlar, Valantino ayarında bir erkeğin, Holivutun- en büyük ihe tiyacı olduğunu söylüyorlar. Yıle dızlar arasında başlıyan bu yeni cereyan, yavaş “yavaş — sinema kumpnyalarına da sirayet etmişe tir. Bir kumpanya tarafından ya« pılan tetkikat neticesinde öğres nilmiştir ki bugün sesli filmlere de dahil olmak Üzere biçbir. fk lim, Valantinonun çevirdiği filime lerin kazandığı şöhretin derecer sini bulamamıştir. O halde yapı» lacak şey gayet basittir: Yeni bir. Valantino bulup Holivuta getirmek ve ona filim yaptırmak» tır. Fakat acaba böyle bir erkek nasıl ve nerede bulunabilir? İşte mesele buraya gelince bir - çıks maza girmektedir. Amerika — kumpanyalarından birinin Avrupada Valantino &- pinde erkek arattığı anlaşılmak- tadır. Böyle bir genç erkek bu- lunduğu takdirde kumpanya bu adami derhal angajo edecek, ona birkaç filim çevirtecektir. Şunu da söyliyelim ki Amerikada Va- lantino şayiası çıkınca, kendileri: nin Valantinoya benzediğini id- dia edenlerden birçoğu resimles rini çıkartarak Holivuta gön« dermişlerdir. Bakalım yeni Va lantinoluk kime nasip olacak? Kanlı Sgğa Çöl Araplarının Hayatına Ait Bir Filim Çevrilecek Alman filim şirketlerinden biri Arabistan — çöllerine ait, daha doğrusu çöl Araplarının hayatını gösteren — muazzam bir — filim çevirmiye —karar vermiştir. Bu filmin büyük bir rağbete mazhar olacağını kestiren filim şirketi, masraf hususunda ber türlü feda» kârlığı göze almaktadır. Filim çölde kanlı bir aşk hayatını göz- terecek, ayrıca çöl Araplarının yaşayışlarına ait birçok meraklı ve beyecanlı sahneleri de ihtiva edecektir. Kumpanya bu filmin senaryosu için bizim paramiızla 10 bin lira sarfetmiye karar vere miştir. Bir heyet yakında Arabiş- tanı baştan başa dolaşarak çöl Araplarının hayatını tesbit ede« cek. Müteakiben filmin çevrilme« sine başlanacaktır. Nansi Karol Şirin ve minyon yıldız Nansi Karol geçenlerde hastalanmış ve yirmi gün kadar yatakta yatmıştır. Bu sebeple güzel yıldız. üç ay kadar istirahat edecektir, Kıralın Eğlenceleri Meşbur yıldızlardan Jorj Ar- lla'in çevirdiği ( Kıralın eğlence- leri) isminde filim hitam bulmuştur. Yakında Nevyork sinemalarında görterilecektir. Gizli Cephe Alman filim kumpanyaların dan biri “ Gizli cephe ,, isminde bir caşus filimi çevirmişlir.