9 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

9 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Unan . kabul Hergün Möndericalımızın çoklu- | gundan dercedilememiş- ! tir. Ü S betin Mukavelesi Feshedildi İzmir, 9 (Hususl) — Şehri- mizde bulunan — İktısat — Vekili Celâl Bey tetkiklerine davam etmektedir. Celâl B. — Ticaret Odasında Sanayi birliği — aza- Si kabul ederek — kendilerile İzmir mıntakası sanayi vaziyeti hakkında görüşmüşler, ihtiyaçla- Finı tespit etmişlerdir. Celâl B. sparta havalisinde tetkikat yapı- tığı sırada Keçiborlu'daki ma- denleri işleten Fransız şirketinin eldeki mukaveleye muhalif ha- reket ettiğine - vakıf olmuştur. Haber aldığımıza göre, şirketin Mukavelesi feshedilmiştir. Bu ma- denleri işletmek üzere hüküme- tin da iştirakile yeni blir şirket kurulacaktır. Almanya İle Yeni Bir Ticart Anlaşma Yapılacak Şehrimizda — bulunan Berlin Sefiri Kemalettin Sami Paşa vu- kubulan — beyanatında — ezcümle demiştir. kir — Almanya ile olan ticari Münasebatımızın İnkişafı için yeni tedbirler ve esaslar Üzerinde galışılacaktır. Birkaç güne kadar Ankaraya giderek orada icap eden temas- ları yaptıktan — sonra — Berline döneceğim. İki —memleket ara- tında — takas esasına müstenit yeni bir ticar! anlaşma mevzuu- bahstır. Almanya'da bu mnukercn ikmale çalışacağım. Pamukculuk Bir Türk grupu Adana pa- Mukları Üzerinde geniş mikyasta İş yapmak üzere tetkikat yap- Maktadır. Grup hariç piyasadaki Pamuk müe:seseleri —ile — hali tomastadır. Kalafat Yerinde Sabıkalı Kadir isminde biri Balatta — kalafat yerinde — çalış- Makta ölan kalafatçı Şaban ve tcep ustaların elbiselerini çala- Tak savuşurken yakalanmıştır. Senebaşı Ankara, 9 ( Hususi ) — Mali Senebaşının marttan itibar edik- Mesi için kuvvetli bir cereyan lr, Maraşın Kurtuluşu Şehrimizdeki Maraşlılar yarın d'tlllfııııııu konferans salonunda aşın kurtulüş gününü tes'it klerdir, Ev Sahibinin Başına Gelenler Boılııbışıııdı oturan Niko (” :ıııınd. biri oturduğu evin sahibi | tek m Kalyopinin odasına gire- 1 Tanm, :ul"""'" çalmış ve yaka- —— Iurını Kulübün Şubesi Tllıkn'hy. Turing — kulübünün Ye-Yünan şübesi teessüs et- ;'ı. bu münasebetle cuma günü 'd'" şerefine bir resmi ıdılııü Resimli Makale 1— Ertesi gün bir kır eğlencesine gitmek —Üümidile yatan bir çocuk sabah kalkıp ta havayı yağmurlu gör. düğü zaman kadere İsyan eder, Çırpınır. duürür. SON POSTA Ki Lüzumsuz İsyanlar Bi 2 — Çocuk kalmış insanlar da, aszularının akal tahakkuk - ettiğini gördükleri zaman İsyan duyarlar. Kuru isyanlar bu kabildendir. ve kaybolmuş birer kuvvettir. 3 — Bir yelkenli ile denizi aşmıya çalışan — bir. gemici, — yelkenlerini Füzgüra uydurmıya mecburdur. Aksi takdirde geml batmıya mahkâmdur. Biz de kendimizi hayatın rüzgârlarına alıştırmıya mecburuz. SON TELGRAF HABERLERİ Tahkikat İnkişaf Ettikçe Yeni Tevkifler Yapılıyor Üç Kişi Daha Tevkif Edildi (Baştarafı 1 iaci sayfada ) tiği anlaşılan Ulucami — hatibi Tevfik Efendi de orada tevkif edilmiştir. Tevfik Efendi İstanbulda Sir« kecide Eskişehir. otelinde bulun- muş ve Bursa Müddeiumumiliği- nin müzekkeresi Üzerine yaka- lanmıştır. Bugün şehrimize geti- lecektir. Yüz Kişi Dinlendi Bursa, 9 (Hususi) — Dün ye- | niden yapılan tetkikat ile hâdise mevkuflarının yekünu 24 olmuş- | tur. Tahkikat Heyeti tarafından isticvap edilen ve malümatlarına Firariler Pasaportsuz Gidenler Suriyede Tevkıf Edildi Berut, (Hususi) — Pasaport- suz olarak hududu geçen Mar- dinli Ali Hüseyin, Ali Mehmet, Aziz Mehmet, Mehmet Hasan, Abdürrahman, Hamit, Yusuf ve Mahmut ismindeki adamlar Suri- riye polisi tarafından yakalan- mışlar ve buraya getirilmişlerdir. Bunlar Türkiyeye teslim edile- cektir. Bir Fabrikada Yangın Dün Balatta Süreyya Paşa mensucat fabrikasından yazıgın çıkarak 200 kilo yün yanmıştır. 32 Bin Çakmak Taşı Dün ihtisas mahkemesinde 32800 çakmak taşı — satarken eürmümeşhut halinde yakalanan Şevki, Hüsnü, Osman ve iki Tevfik Beylerin davalarına devam edildi. Gelecek celsede müdafa- alar yıpılıcaklır —a İSTER iİSTER INAN İ.STER Son senelerde Türk futbolculuğunun günden güne aöndüğü hakkında ortaya zaman zaman (ddialar atılır, buna mukabil de müdafan'ar yapılır. İstanbul futbol heyeti reisi Zeki Rıza B. bu hususta uzun bir beya- nat yapmıştır. Zeki B. ezcümle diyor ki : * Son iki Üç sene içinde iyi futbolcu vasfını haiz /NAN, ! |, müracaat olunanlar da yüzden fazladır. Tazim Telgrafları Bursa hâdisesi dnlıyııılo bir- çok şehir ve kasabalarımızdan Gazi Hz. ne, bu hâdiseden do- layı nefret izhar eden ve Büyük Reise bürmet sunan telgraflar gelmiştir. Ankara, 9 (Hıııuıı) — Vekik ler Heyeti dün Başvekil İsmet Paşanm riyaseti altında toplandı. İçtimada Bursa hâdisesini mahak linde tahkik eden Adliye ve Da- hiliye Vekilleri hâdise etrafında izahat verdiler. Dün de Başvekâ- lıı:. birçok şehir ve kasabaları- Gazi Hz. Relsicümhur Hı dün Dolıııbılııı sarayında meşgul olmuşlardır. Ber- lin Sefiri Kemaleltin Sami Paşa ile Istanbul Mebiusu Abdülhak Hümit Beyler dün Gati Hz. tarafından kabul buyurulmuşlardır. Dün birçok zevat saraya giderek Gazi Hz. ne bilvanıta arsı tazimat etmişlerdir. Gazi Hz. Sabık FHıdivi Kabul Ettiler brimizde — bulunan — sabık Misir. Hidivi Abbas Hilmi Paşa dün saat dört buçukta Dolma- bılıçı sarayma giderek Gazi Hz. ine arzı tazimat etmiştir. Gazi Hz. Abbaş Hilmi Paşayı huzurlarına kabul ederek görüş müşlerdir. Abbas Hilmi Paşa bugün Adciya vapurile İtalyaya gidecek birkaç gün Napolide kaldıktan sonra Kan şehrine hırokeı ıdıeılıtıı. İSTER gençler maalcsef ender tanzim olunan program bunu takip eden heyetler tarafından her nedense İdame ettirilmemiş ve ilk hamalede elde edilen muvaffak iyetler yarıda kalmiştır. Son seneler içinde iyi oyuncu yetiştirilmemesi; büyük sebeti buder, ,, Ka İNANMA! mızdan Bursa hâdisesini tel'in eden telgraflar gelmiştir. Polatlı 8 — Dini menfaat- lerine alet ederek temiz ve saf yürekli Türk evlâdini zehirlemekte ısrar eden yobazların Bursada çıkarmak istedikleri hâdiseyi hal- kımız — bütün — mevcudiyetlerile lânetlemiştir. Belediye Reisi: Tahsin Türkçe Ezan Ankara, 9 (Hususi) — Bura- a gelen haberlere göre memle- ıelm her tarafında Türkçe ezan okunmaktadır. İılıııhuldı da bu kararın tatbikatına geçildiği bi birilmiştir. Borç İtilâfı Eski Borçları Nasıl dgyeceğiı Ankara, 9 ( Hususl ) — K ponlar itilâfnamesi martın on bee şine kadar imzalanmış buluna- caktır. Bu mukavele mucibince ödenecek meblâğ yetmiş senede ödenmek Üzere faizile beraber 7,600,000 altın Türk lirasıdır. ilk taksit 530 bin, ikinci tak- sit 550 bin lira olacaktır. Altıncı seneden sonra her taksit 700 bin lira olarek verilecektir. Ankara'da — Zelzele Ankara, 9 ( Hususi ) — Dün sabah dokuz buçuğa doğru şeh- rimizde küvvetlice bir - zelzele hissedilmiştir. İrlanda Devlet Reisliği Dublin, 8 ( A.A.) — M. De, Valera 54 reye karşı 82 rey ile serbest İrlanda devleti reisliğine intihap olıınmıııhıı INANMA! yetişmiştir. Beş sene evvel Sayfa ?_V " Tz Sözün Kısası İlâç Değil Haraç Meselesi *& Söylemiye hacet yoktur ki ekmek, zarurl gidaların en başında gelir. İlâç her xaman zarurl de- ğildir. Fakat şiddetli bir ihtiyaç karşısında bir tutam sulfatonun, bir okka somundan daha kıy- metli olduğunu anlamamak müm- kün değildir. Şu kısa başlangıçtan sonra meseleye gelelim: İstanbul Sıhhiye Müdürlüğü iki eczacıyı mahkemeye vermiş, sebep, ihtikâr meselesidir. Halkın en — ziyade kullandığı bir ilâcı, bu İki eczacı piyasadan son gramına kadar toplayıp de» polarına yerleştirmişler, sonra da ellerini pantalon ceplerine koyup maruüken koltuklara yerleşmişler. Tabil iki eczacının inbisarı Aaltına geçen bu ilâçlar, son si- tem tayyareler gibi tutturabildik- lerine yükselmişler ve fakir has- talar bu devadan alamaz, kulla- namaz ve tabil şifa bulamaz olmuşlar. Şimdi şu aykırı vaziyet kar- şsında siz içinizden ne derseniz deyiniz. Ben dışımdan şunları söyliyeceğim: Herkes gibi — uskatçılar da bir lokma ekmek ve bir bır- kaya muhtaçtırlar. Fakat onlar aradıklarını bulmak için hastala» rın ölümüne dua ederler. Bu dua- nın mükâfatını da cenaze mezara indirildikten sonra görür ve ölün- ceye kadar böyle yaşarlar. Onlar mezar taşlarının yosunlu gölkele- rinde barınarak avuç — açar lar. Fakat ilâç bezirgânlarının yaziyeti Ööyle ml yal. Onlar, ilâçlarının — haracıni — manikürlü tırnaklarile ciğerlerimizden sökü- yorlar. Bunların yaptığı, ötekile- rinkinden çok fena, daha çok bayağıdır. Kıualın Biraderi On gün Sonra Ankaraya Gidiyor Efgan Kıralının biraderi on güne kadar Bağdat'tan doğru Ankara'ya gidecek, oradan İstaae bul'a gelecek ve hükümet nam- na Perapalas'ta misafir — edile- cektir. Diktatörlük Lübnanlılar Hürriyet Ve İstiklâl İstiyor Berat, (Hususi) — —Lübnan matbuat erkânı Fransız fevkalâde komiserliğine bir muhtıra ver- mişlerdir. Bu muhtırada Lübnan« da hüküm süren diktatörlüğe nihayet verilmesi, kanunu esasinin tatbik olunması talep edilmek- tedir. Türk Dostu Ecnebiler Haber ıldıtıınuıön'l'lıiııı klüp yeni bir karar ittihaz etmiş- tir. Bu karara göre Türk dostu olan ecnebilerin Sarayburnunda heykelleri yapılacaktır. Şimdilik tetkikat yapılmaktadır.| Bu tetkikat yakında ikmal edilecektir. Seylanlı Nazır Kahiredeki şimendifer kongre- sinde bulunmak için memleketin- den ayrılan Seylân Maliye nazırı M. Goone Tilleke dün şehrimize elsateelinmez e Kdarelağik. Y