27 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

WALKIN GÖZO HALKIN“KULAĞI HALKIN DİLİ Sene 3 — No M2. NümayişHâdisesinden Kimse Kazanç Vergisinin Yeni Tevkif Edilmiş Değildir Şekline İtiraz Ediliyor saa Z Fakat Bir Kısım Mükellefler Yeni Lâyi- Meseleye Sebep Olan Adam İstifasını hadan Memnun Olduklarını Söyliyorlar | Verdi, Çekilip Gitti n tatbik * sahasında bw- Mam işleri talefamz İstanbul — 20203 © — PAZARTESİ — 21 Şubat 1933 İdara işleri telefonu İstastel — 20203 Fiati $ kuruş artık tarihe karışmak üzeredir. Hükümet bu vergi için yeni ihtiyaçları ve tecrübelerin verdiği neticeleri göz önünde bulundu- rarak yeni bir lâyiha hazırladı ve Millet Meclisine verdi. Esas larını ve teferruatını o hergün neşretmekte olduğumuz bu lâyiha Meclisin mart toplantı devresinde görüşülecek ve kanun şeklini alacaktır. Şunu da söyliyelim kl yeni İâyihada ihtiva ettiği esas lara şimdiden İtirar edilmekte, ve verginin tahakkuk ve tahsil tarzları hakkında muhtelif müta- lealar yürütülmektedir. Bir mu harririmiz kazanç vergisi mükel- leflerile görüşerek bu mütaleaları tesbit etti. Yeni lâyihanın husu- siyetlerinden — birisi de eskiden beyanname vermiye mecbur tu- tulan birçok meslek erbabının maktu vergi vermek vaziyetine lunan kazanç vergisi kanunu Löyihayı tetkik eden Bütçe Encümeni Reisi Hasan Fehmi B. geçmeleri ve evvelce maktu vergi vermek © vaziyetinde olanlardan ( Devamı 8 inel sayfada) İhtiyat Zabiti Muharriri: Bürhan Cahit Vagon - Li'nin Beyoğlu şubesinin dünkü vaziyeti Darülfünun ve yüksek tabsil r gençliğinin coşkun ve heyecanlı aümayişine sebep olan Yataklı Vagonlar şirketinin Beyoğlu şu- besi müdürü Janone dün şirket müdürlüğüne istifasını vermiş ve bu istifi kabul edilmiştir. Şirketin Beyoğlu ve Karaköydeki şubeleri dün kapalı duruyordu. Esasen bu şubelerin vitrin © ve bilroları kırıldığı o için o buralarda bilet satışı imkânsız bir haldedir. Dün yataklı vayon biletleri Karaköy #abesinin arkasındaki bagaj ye- rinde | satılmıştır. Şirketin Hay- darpaşadaki şefine de bilet satışı salâhiyeti verilmiştir. Ayrıca Haydarpaşa istasyon müdürlüğü Efendiler, İyi Biliniz Ki: Evvelki gün nümayiş hâdisesi- nin tahkikatına vaz'ıyet eden nö- betçi o Müddelumumi (Sabri B. dün de geç vakte kadar bu İşin tahkikatile meşgul olmuştur. iğimize (Ozöre hâdise alelâde bir (iram hasar) şeklinde- dir ve sulh kâkimlerinin salâhi- yetleri (o dahilindedir. Hâdisenin mahiyeti kimsenin tevkifini ica- bettirmemektedir. Nümayiş esna- sında karakola götürülen genç- lerin ifadeleri alınmış ve kendi- leri serbest bırakılmışlardır. Bu işin mahkemeye intikal etmesi için şirketin sulh mahkemesine giderek dava açması lâzımdır. Bunuhla beraber Müddeiumu- ( Devamı 6 ıncı sayfada ) Mektebi Harbiyeden Yakacık, Maltepe, Endaht mektebi, Erenköy ve Suadiye talimgâhlarına ka- dar gelip geçen bütün ihtiyat zabitlerinin hayatı bu romanda Bürhan Cahit Beyin zarif üslübu ile anlatılıyor. Bundan başka talimgâhta yetişen bir genç ihtiyat zabitinin cephede ve İstanbulda geçirdiği macera asıl romanın mevzuunu teşkil etmek itibarile herkesi alâkadar edeceğine şüphe yoktur. Romanın dün başlayan kısmı bugün hulâsaten tekrar konmuştur. : Keraköy şubesinin önünde de şirket hesabına bilet satmıştır Nâzım Vapurundan Tü- “Mukaddes Varlıklarımıza Dil Uzatan. men Tümen Eşya Çıkıyor LE Rİ aaa Gazi Hz. Dün Avdet Buyurdular Bir müddettenberi şehrimizi şe- reflendirmekte olan Reisicümhur Gazi Hz. dün akşam husust bir irenle Ankara'ya avdet buyur muşlardır. Gazi Hr. akşam beş buçukta Dolmabahçe sarayından ayrılmışlar, Haydarpaşaya geç mişler ve hususi İrenlerine râkip olmuşlardır. Reisicümhur Hz. ni taşıyan tren saat elti buçukta hareket etmiş, bu sırada istasiyon ve civarını doldaran binlerce halk büyük (Gazi'yi alkışlarla teşyi etmişler ve çok samimi tezahü- ratta bulunmuşlardır. Gazi Hı.nin Ankara'ya o muvasaletlerine ait haber' o üçüncü sayfamızdadır. Yukarda soldan: Murat, Mazhar ve Şükrü Ahmet Beyler Aşağıda soldan: Nusret, Sabri Celâl ve Niyazi Beyler Darlilfünun gençleri ve yüksek Mektepler talebeleri evvelki gün bir nümayiş yaptılar. Türk vatanında Türk diline karşı reva görülen bir tecavüzü (şiddetle ( Devamı Gnc sayfada ) larınCür'etlerineTahammülümüzYok!,, Vapurun Kömürü Bile Kaçakmış! Nâzım vaparunu rıhtımda bağlı görüyorsunuz Kalkavan Zadelerin “ Nâzım ,, ismindeki (ovapurunda külliyetli miktarda kaçak eşya bulunduğu- nu haber vermiş, fakat araştırma- ların henüz bitmediğini, vapurun kömür ambarlarında taharriyata devam edildiğini ilâve etmiştik. Filhakika Rus limanlarından gelen bu vapurun ambarlarında Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğü memur- AA 2 ları tarafından yapılan dördüncü araştırma neticesinde yeniden mü- him miktarda kaçak eşya bulun- muştur. Bulunan eşyanın listesini yazıyoruz: İki sansar derisi, iki siyab kuzu derisi, bir sarı kürk, bir siyah kürk deri, iki sarı kürk manto, on iki tane ayrı kürk de- ( Devamı 9 uncu sayfada )